پورشه پانامرا ۲۰۱۷

پانامرا با سه پیشرانه جدید در دسترس است که همگی توئین توربو هستند. در آمریکای شمالی تنها دو پیشرانه ۶ سیلندر ۲٫۹ لیتری و ۸ سیلندر ۴ لیتری در دسترس است درحالی که در بقیه نقاط علاوه بر این دو پیشرانه ۴ لیتری دیزلی نیز قابل سفارش است. پیشرانه ۲٫۹ لیتری توان تولیدی ۴۴۰ اسب بخاری دارد درحالی که نسخه ۸ سیلندر قدرت ۵۵۰ اسب بخاری را تولید می کند.

پورشه پانامرا ۲۰۱۷

نسل جدید پورشه پانامرا تنها در یک چیز با نسل قبلی خود مشترک است: نام! جدای از این پانامرای جدید دارای شاسی جدید، پیشرانه‌های توربوی جدید و کابینی کاملاً بازطراحی شده به همراه جدیدترین تکنولوژی‌ها است. در این نوشتار شانس این را داشته‌ایم تا با مدل پرچم‌دار توربو با قدرت ۵۴۲ اسب بخار در جاده‌های انگلستان بتازیم.

رازی در این باره وجود ندارد که نسل قبلی پانامرا خودروی خیلی خوش‌چهره‌ای نبود؛ اما این موضوع را نمی‌توان درباره‌ی نسل جدید گفت. به لطف تناسبات برجسته و نمای پشتی پانامرای جدید می‌توان گفت که این خودرو ۹۱۱ در لباس سدانی چهار درب است.
اگر فکر می‌کنید که طراحی خارجی خودرو پیشرفت داشته پس با قدم گذاشتن به داخل کابین خواهید فهمید که این موضوع حتی بهتر نیز شده است. کنسول مرکزی نسل قبلی که دکمه‌های فراوانی داشت با دکمه‌های     مجهزگردیدهhdکمتر و حساس جایگزین شده و سیستم اطلاعات سرگرمی جدید خودرو به صفحه‌نمایش

که خیلی خود را از تلویزیون خانگی جدا نشان نمی دهد.
دورشمار بزرگ و آنالوگ پانامرا توسط دو نشان‌دهنده‌ی دیجیتالی احاطه شده و این مجموعه می‌تواند همه‌چیز از سیستم ناوبری گرفته تا کامپیوتر سفری و حتی نمایش دید شبانه را نیز به نمایش بگذارد. همه‌چیز خلاقانه بوده و استفاده‌ی آسانی دارد. طراحی کابین و عملکرد آن بی‌نقص است.
آنچه زیر کاپوت آرمیده پیشرانه‌ای ۸ سیلندر و ۴ لیتری توئین توربو با قدرت ۵۴۲ اسب بخار و گشتاور ۷۷۰ نیوتون  به هر چهار چرخ منتقل میشود.PDF  است. این میزان نیرو از طریق گیربکس جدید ۸ سرعته و دو کلاچه
وزن خودرو به همراه راننده مرز ۲ تن را رد می‌کند اما این میزان سنگینی تأثیر زیادی روی راحتی و کاربردی بودن و سرعت پانامرا توربو ندارد. با درگیر بودن لانچ کنترل زمان ۳٫۶ ثانیه برای شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این خودرو ثبت می‌شود. اگر فضای کافی داشته باشید می‌توانید به سقف سرعت ۳۰۶ کیلومتر در ساعت نیز برسید.

در دسترس بودن گشتاور وسیع و زیاد ۷۷۰ نیوتون متری از دور ۲ هزار به این معنی است که می‌توان در هر دنده و هر سرعتی انتظار عملکردی بی‌رحمانه و رعدآسا را داشت. با بالا بردن دور پیشرانه، این واحد ۸ سیلندر ۴ لیتری بیشتر ذات خود را نمایان می‌کند و البته صدای اگزوز اسپورت پانامرا تکمیل کننده‌ی این نمایش هیجان‌انگیز است. اما آن چیزی که احساس‌برانگیزتر از سرعت خودرو، عملکرد و توانایی پانامرا توربو می‌باشد. حیله‌ی جدید پورشه در نسل دوم پانامرا اضافه کردن تکنولوژی فرمان پذیری اکسل عقب است (آپشن ۱۴۷۸ پوندی) که به چابکی خودرو در زمان دور زدن‌های آرام و افزایش پایداری در عبور سریع از پیچ‌ها کمک می‌کند. چیزی که این سیستم انجام می‌دهد به زبان ساده تبدیل کردن یک وزنه‌بردار المپیکی به یک ژیمناست ریتمیک است. این سیستم فوق‌العاده است.
سیستم فرمان در کل فاقد بازخورد است اما سیستم فرمان پذیری اکسل عقب باعث تقویت این احساس می‌شود که پانامرا همانند یک خودروی کوچک‌تر عمل می‌کند. البته این احساس در برخی شرایط خاص صادق است چراکه در جاده این خودرو احساس عریض بودن را دارد. در راه‌های پرپیچ‌وخم نفسی عمیق و چسبندگی زیاد خودرو دو عمل معمول خواهد بود.
پورشه پانامرا دگرگونی دراماتیکی را تجربه کرده که با تمام وجود می‌توان آن را حس کرد. این خودرو یکی از تواناترین سدان های اسپورت بازار است. پانامرای جدید نه تنها هندلینگ و پرفورمنس بهبود یافته‌ای داشته
ارزش بیشتری در برابر پول۴Sمدل دیزلی پانامرا بلکه طراحی، تکنولوژی و آسایش آن نیز ارتقا یافته است.

پرداختی دارد اما نمیتوان از گیرایی مدل توربو نیز گذشت.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.