بررسی هیوندای I30

هیوندای I30 یکی از محبوب ترین محصولات کمپانی کره ای هیوندای است که اولین بار در سال ۲۰۰۹ رونمایی شد. نمونه های ۲۰۱۲ آن هم اکنون در ایران در حال خرید و فروش است و به دلیل داشتن ویژگی های برجسته ای مانند طراحی ظاهری و فنی مناسب مورد توجه بسیاری از خریداران قرار گرفته است.

هیوندای I30 یکی از خودرو های کمپانی معروف هیوندای است که در سال ۲۰۰۹ از آن رونمایی شد. این هاچبک کوچک و جمع و جور به دلیل طراحی مناسب و امکانات مطلوبی که در اختیار مشتری قرار می‌داد توانست به سرعت در میان کشور های مختلف معروف شود. لازم به ذکر است که هیوندای I30 در ایران نیز طرفداران زیادی را به خود اختصاص داد و امروزه این خودرو را در حال تردد های در خیابان های شهر می‌بینیم.

I30 تقریبا شباهت های زیادی با مزدا هاچبک نیو داشت اما بسیار قوی تر و بهتر از آن در بازار عمل کرد و توانست مشتریان زیادی را به خود جذب کند. البته نسل جدید هیوندای I30 هنوز وارد ایران نشده و نمونه های قدیمی آن در بازار به صورت کارکرده خرید و فروش می‌شود.

در این بخش از مقاله یدک یار به بررسی هیوندای I30 پرداخته و ویژگی های مختلف آن را نیز در اختیار شما قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

تاریخچه هیوندای I30

هیوندای آی ۳۰ (Hyundai I30) در سال ۲۰۰۹ توسط کمپانی هیوندای موتورز رونمایی شد و در سه نسخه هاچبک ۳، هاچبک ۵، و استیشن واگن ۵ عرضه شد. نسخه جدید این خودرو در سال ۲۰۱۱ در نمایشگاه بین المللی فرانکفورت رونمایی شد اما تنها نمونه های ۲۰۱۲ آن وارد ایران شد.

این مدل هیوندای به دلیل داشتن شباهت های زیاد به هیوندای الانترا در کشور هایی از قبیل کانادا و آمریکا با نام الانترا واگن یا نسل چهارم الانترا شناخته می‌شود.

هیوندای آی ۳۰ موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی از موسسه یوروانکپ شده است و یکی از ایمن ترین خودرو های این کمپانی در زمان عرضه خود شناخته شد. محبوبیت مدل های ۲۰۱۲ آی ۳۰ در ایران نیز غیر قابل انکار است و همچنان تعداد بسیاری از این خودرو در حال استفاده روزانه در خیابان های شهر است.

بررسی طراحی ظاهری هیوندای I30

هیوندای I30 از نظر ظاری و بدنه یک هاچبک بزرگ محسوب می‌شود اما ممکن است بسیاری این خودرو را شبیه هاچبک های خانوادگی ندانند. در واقع، محبوبیت این خودرو در میان نسل جوان جامعه بیشتر است.

بررسی طراحی بدنه هیوندای I30

بررسی طراحی بدنه هیوندای I30

برعکس محبوبیتی که این خودرو دارد، شاید در نگاه اول ویژگی های طراحی ظاهری آن نیز چنان جذاب و مدرن نباشد البته باید این موضوع را هم در نظر بگیرید که هیوندای آی ۳۰ در زمان عرضه خود به بازار از زیباترین ها بوده است.

نمای جلویی این خودرو شامل چراغ هایی کشیده و زاویه دار است که در کنار جلوپنجره نازک و نه چندان پهن شاهری کلاسیک و اسپرت مانند را به وجود می‌آورد. در بخش پایینی چراغ های جلویی، چراغ های مه شکن نیز دیده می‌شود که به صورت چهار گوشه زاویه دار طراحی شده اند.

هواکش جلویی خودرو نیز ابعاد بزرگ تری نسبت به جلوپنجره خودرو دارد. برجستگی هایی که بر روی کاپوت خودرو وجود دارد سعی در عضلانی نشان داد نمای جلویی خودرو داشته اما میزان این برجستگی و زاویه ها به قدری نیست که خودرو را بیش از حد عضلانی نشان دهد.

در نمای جانبی خودرو به خوبی می‌توانید هاچبک بودن آن را مشاهده کنید. درب های جلویی و عقبی هر دو دارای ابعاد مناسبی هستند و شیشه های درب های عقبی کمی از بخش جلویی کوچک تر است.

زاویه ها و برجستگی هایی نیز در بخش رکاب های خودرو دیده می‌شود که نمای آن را از سادگی درآورده است. چراغ راهنما درست در کنار گلگیر های جلویی خودرو قرار داشته و ابعاد آینه جانبی نیز کاملا مناسب است.

در نمای عقبی خودرو جذابیت طراحی کمی بیشتر از نمای جلویی به چشم می‌خورد. طراحی عمودی چراغ های زاویه دار و کشیده که برجستگی و بیرون زدگی زیادی ندارد اما به خوبی نمایی خشن و اسپرت را به وجود آورده است.

نمای عقبی هیوندای آی 30

سپر های بکار رفته در طراحی عقبی خودرو کاملا متناسب بوده و ابعاد و درب صندوق عقب نیز درست همانند یک خودرو هاچبک می‌باشد. برجستگی هایی در نواحی درب صندوق نیز وجود دارد که ظاهر آن را کمی عضلانی تر نشان می‌دهد.

همه چیز در طراحی بدنه هیوندای I30 سری جای خود قرار دارد و همین موضوع در بالا رفتن جذابیت خودرو نقش بسیاری داشته است.

بررسی کابین هیوندای I30

طراحی کابین و نمای داخلی هیوندای آی ۳۰ نیز درست همانند نمای بیرونی آن بوده و به خوبی از پس جذب نظر بیننده برآمده است. طراحی داخلی با تریم مشکی کار شده و داشبورد مطابق با داشبورد خودرو طراحی گردیده است.

محفظه داشبورد دارای فضای مناسبی است و کنسول مرکزی و سیستم صوتی خودرو از طراحی کاملا مدرن و به روزی برخوردار است. به طوری که اگر هم اکنون اقدام به خرید این خودرو کنید کابین آن از طراحی کاملا مناسب و مطابق با روز برخوردار است. دریچه های تهویه به صورت عمودی طراحی شده اند و در دو طرف سیستم صوتی و کنسول مرکزی قرار گرفته اند.

شکل دسته دنده اتوماتیک خودرو، غربیلک فرمان، صفحه کیلومتر دو آمپره و نمایشگر ۴٫۲ اینچی بین آمپر ها همگی از طراحی اسپرتی برخوردارند و نیاز مشتری را به خوبی برآورده می‌کنند.

غربیلک فرمان طراحی دو تریم مشکی و نقره ای دارد و دارای کلید های کنترل نیز می‌باشد. دستگیره های استیل بوده و زیبایی تریم درب ها را زیباتر کرده است. محفظه کنسول نیز در میان صندلی های جلویی از فضای مناسبی برخوردار است.

صندلی ها دارای روکش چرم هستند و از راحتی مناسبی برخوردارند. فضای عقبی و صندلی های سرنشینان عقبی نیز از همین راحتی برخوردارند اما به دلیل کم بودن فضا و جای پا ممکن است کمی برای افراد قد بلند اذیت کننده باشد و برای قرار گیری دو فرد بزرگسال کافی است.

صندلی های هیوندای آی 30

صندوق عقب خودرو نیز فضای کمی را در خود جای داده است و با تا شدن صندلی های ردیف عقب می‌توان به فضای آن افزود.

امکانات رفاهی و آپشن های هیوندای I30

ترمز ABS + EBD
ترمز پارک برقی
کروز کنترل
سیستم کنترل کشش
سیستم کنترل پایداری
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر
هشدار دهنده اتمام لنت
چراغ های مه شکن جلو و عقب
اتو لایت
چراغ جلو هالوژنی
روکش چرم فرمان
دکمه های کنترل فرمان
فرمان با نیرو کمکی هیدرولیکی
تنظیم موقعیت فرمان ۴ حالته
مانیتور لمسی سیستم صوتی (سفارشی)
۶ اسپیکر
سیستم صوتی با بخش USB, Bluetooth, AUX, CD, Mp3
دوربین عقب (سفارشی)
نمایشگر ۴٫۲ اینچی صفحه کیلومتر
ایربگ راننده، سرنشین جلو، پرده ای، جانبی
پشت سری فعال
کمربند ایمنی پیش کشنده
کمربند ایمنی محدود کننده
ورود بدون کلید
سیستم تهویه اتوماتیک
کول باکس
تنظیم صندلی راننده ۶ حالته دستی و ۴ حالته سرنشین جلو
صندلی های عقبی تاشونده دو تکه
روکش صندلی چرم مشکی، خاکستری یا قهوه ای
ایزوفیکس صندلی
خروجی ۱۲ ولتی
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشونده و تنظیم برقی به همراه گرمکن
شیشه بالابر آنتی ترپ
سانروف

مشخصات فنی هیوندای I30

نوع موتوربنزینی
حجم موتور۲۰۰۰ سی سی
پیشرانه۴ سیلندر
گیربکس۴ دنده اتومات
گشتاور۱۸۶ نیوتن متر
قدرت۱۴۳ اسب بخار
سرعت۲۰۵ کیلومتر بر ساعت
شتاب صفر تا صد۱۱٫۲ ثانیه
حجم باک۵۵ لیتر
مصرف ترکیبی۷٫۵ لیتر
نوع بدنههاچبک
استاندارد آلایندگییورو ۳

مزایا و معایب هیوندای I30

مزایامعایب
فضای جادار کابینشتابگیری پایین
طراحی جذاب بدنهبازار خرید و فروش ضعیف
فرمانپذیریتعلیق و سواری خشک
پیشرانه قویکیفیت پایین متریال داخلی
آینه های جانبی بزرگ 
امکانات مناسب 

رقبای هیوندای I30

  • مزدا ۳ هاچبک نیو
  • رنو اسکالا اتوماتیک
  • تویوتا یاریس هاچبک

آیا هیوندای I30 بخریم؟

با توجه به تمامی اطلاعاتی که دربارا هیوندای آی ۳۰ داده شد، این خودرو در رده اتومبیل های هاچبک یکی از بهترین گزینه هایی است که می‌تواند پاسخگو نیاز مشتری باشد و به خوبی از پس تامین انتظارات آن برآید.

این خودرو با دارای بودن ابعاد جمع و جور و در عین حال جادار برای یک خودرو خانوادگی نیز مناسب است و به غیر از نسل جوان جامعه، بسیاری از خریداران آن نیز به عنوان خودرویی خانوادگی به آن نگاه می‌کنند.

امکانات و آپشن های رفاهی خودرو در کنار طراحی بدنه و کابین مطلوب، فرمانپذیری، و از همه مهم تر ایمنی بالا هیوندای آی ۳۰ را به یکی از بهترین گزینه های بازار تبدیل کرده است. البته وجود بازار دست دوم ضعیف ممکن است نتوانید نمونه های سرحال و سالم این خودرو را به راحتی پیدا کنید.

سرعت ۲۰۵ کیلومتر در ساعت با دارا بودن ۱۴۳ اسب بخار قدرت و ۱۸۶ نیوتن متر گشتاور، برای رانندگی های سرعتی نیز پاسخگوی نیاز شما خواهد بود البته اگر از شتابگیری نه چندان قوی آن صرف نظر کنیم.

خرید لوازم یدکی هیوندای I30

اگر تصمیم به خرید هیوندای آی ۳۰ دارید و یا از قبل این خودرو را خریداری کرده اید، قطعات و لوازم یدکی مصرفی آن نیز مورد نیاز شما خواهد بود بنابراین، اگر مرکز مناسبی را نمی‌شناسید، می‌توانید برای خرید لوازم یدکی آی ۳۰ با یدک یار در ارتباط باشید.

این مجموعه با در نظر گرفتن نیاز مشتریان تنوع بالایی از لوازم یدکی را در اختیار خریداران قرار می‌دهد و اصالت قطعات را نیز به صورت تضمینی به مشتری ارائه می‌دهد. دریافت مشاوره رایگان نیز از طریق کارشناسان ما در تیم یدک یار انجام پذیر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.