اجرای مجدد طرح ترافیک و آلودگی هوا

طرح ترافیک و طرح آلودگی هوا (زوج و فرد سابق) سال هاست که در تهران اجرا میشود. اما پس از شیوع کرونا در کشور بصورت موقت اجرای این طرح متوقف شد. اما اخبار جدید حاکی از آن است که پس از عید فطر طرح ترافیک و طرح آلودگی هوا با تغییراتی مجدد اجرا خواهند شد. با ما همراه باشید تا جزئیات بیشتری را در اختیار شما قرار دهیم…

طرح ترافیک و طرح آلودگی هوا یکی از اصلی ترین راه کار های شهرادای تهران برای کنترل حجم ترافیک در مرکز شهر در طول روز و همچنین کیفیت سلامت هوای تهران بوده و هست. با شروع شیوع ویروس کرونا در کشور و در راستای اجرای “طرح فاصله گذاری اجتماعی” و جلوگیری از ابتلای بیشتر به ویروس کرونا، اجرای طرح ترافیک و طرح آلودگی هوا در شهر تهران بصورت موقت از تاریخ ۲۳ فروردین ماه سال جاری متوقف شد. این تصمیم گیری موجب شد تا استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی کاهش یافته و استفاده از خودرو های شخصی افزایش یابد. همین امر موجب افزایش ترافیک در بخش های مرکزی شهر تهران شده.

اجرای مجدد طرح ترافیک پس از عید فطر

در تاریخ ۲۸ اردیبهشت سال جاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، شهریار افندی زاده با اشاره به روند امیدوار کننده در راستای کنترول شیوع ویروس کرونا، اعلام کرد طرح ترافیک و آلودگی هوا (طرح زوج و فرد قبلی) با تغییراتی پش از عید فطر اجرا خواهد شد.
لذا با توجه به گفته های وی از تاریخ ۶ خرداد ماه سال جاری مصادف با اولین روز کاری پس از عید فطر اجرای طرح ترافیک با اعمال تغییراتی از سر گرفته خواهد شد.
این در حالیست که وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با ویروس کرونا اعلام کرده بود، در راستای تلاش برای مهار کامل ویروس کرونا اجرای طرح ترافیک و آلودگی هوا (طرح زوج و فرد قبلی) باید تا پس از اتمام این بحران به تعویق بیوفتد.

طرح ترافیک در زمان شیوع کرونا

تغییرات طرح ترافیک و طرح آلودگی هوا در زمان کرونا

همانطور که پیشتر اشاره شد آخرین اخبار حاکی از آن است که با اعمال تغییراتی در طرح ترافیک و آلودگی هوا (طرح زوج و فرد قبلی) تهران، این طرح مجدد پس از عید فطر از سرگرفته خواهد شد. تغییرات اجرای “طرح ترافیک” و “طرح آلودگی هوا” در زمان شیوع “کرونا” تا اطلاع ثانوی به شرح زیر است:

تغییر زمان شروع طرح ترافیک و آلودگی هوا پس از عید فطر:

زمان شروع طرح ترافیک و آلودگی هوا از ساعت ۶:۳۰ صبح به ساعت ۸ صبح انتقال پیدا خواهد کرد.

تغییر زمان پایان طرح ترافیک و آلودگی هوا پس از عید فطر:

زمان پایان طرح ترافیک و آلودگی هوا از ساعت ۱۹ به ساعت ۱۶ انتقال پیدا خواهد کرد.

خروج رایگان از طرح ترافیک و آلودگی هوا پس از عید فطر:

با توجه به در نظر گرفتن ساعت کاری ادارات تا ساعت ۱۴، خروج از طرح ترافیک و آلودگی هوا پس از ساعت ۱۴ بعد از عید فطر رایگان خواهد بود.

اجرای طرح آلودگی هوا در روز های ۵ شنبه پس از عید فطر:

در روز های ۵ شنبه پس از عید فطر طرح ترافیک اجرا نشده و تنها طرح آلودگی هوا اجرا خواهد شد.

باید توجه داشته باشید که محدوده اجرای طرح تفاوتی نداشته و به شرح زیر است:

محدوده طرح ترافیک و آلودگی هوا

محدوده اجرای طرح ترافیک:

– از سمت شمال خیابان مطهری
– از سمت شرق خیابان شریعتی و ۱۷ شهریور
– از سمت جنوب خیابان شوش
– از سمت غرب خیابان کارگر

محدوده اجرای طرح ترافیک:

از سمت شمال بزرگراه همت
از سمت شرق بزرگراه امام علی (ع)
از سمت جنوب بزرگراه بعثت
از سمت غرب بزرگراه نواب و چمران

در صورتی که تغییری در تصمیم گیری اعلام شده صورت گیرد، مجموعه یدک یار از همین طریق اطلاعات موثق را در اختیار شما قرار خواهد داد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.