همه چیز درباره ECO mode پژو ۲۰۶

ECO mode یکی از سیستم های کاربردی پژو ۲۰۶ می باشد که این سیستم وظایف خاصی را بر عهده دارد. اگر می خواهید که بیشتر درباره ECO mode پژو ۲۰۶ بدانید، این مقاله به شما کمک خواهد کرد.

یکی از سیستم های پیاده شده در پژو ۲۰۶ اکو مود است که ما در این مقاله می خواهیم شما را به طور کلی با این سیستم و رفع خطای آن آشنا کنیم. پس تا پایان این مقاله همراهمان باشید تا کاربرد “ECO mode پژو ۲۰۶” (What is Economy Mode In Peugeot 206) را بدانید.

ECO mode 206 چیست

ECO mode پژو 206

ECO mode پژو ۲۰۶ سیستمی است که مدت زمان استفاده از عملکردهای خاص را برای حفظ سلامت باتری و جلوگیری از خالی شدن آن مدیریت می کند. پس از خاموش شدن موتور، شما همچنان می توانید از عملکردهایی مانند سیستم صوتی، چراغ های سقفی، چراغ های اتومبیل، برف پاک کن ها و غیره برای مدت زمان حداکثر ۳۰ دقیقه استفاده کنید که البته این مدت زمان استفاده بستگی به سلامت باتری خودرو دارد.

حالا اگر با موتور خاموش و بیشتر از ۳۰ دقیقه از این لوازم مانند سیستم صوتی، چراغ ها، برف پاک کن و…. استفاده کنید، پیامی با عنوان ECO mode در نمایشگر ساعت پژو ۲۰۶ ظاهر می شود که نشان می دهد خودرو به این حالت تغییر وضعیت داده و همه این لوازم قطع خواهند شد و تا زمانی که خودرو مجدداً روشن نشود، امکان فعال سازی آن ها وجود نخواهد داشت.

امروزه اکثراً خودروها به این ویژگی مجهز هستند ولی جالب این است که کمپانی پژو و زیمنس آلمان سال ها پیش این سیستم را در خودروی پژو ۲۰۶ پیاده کرده‌اند.

رفع خطا ECO mode در ۲۰۶

همانطور که اشاره کردیم با روشن شدن ماشین عملکردهای سیستم صوتی، چراغ ها، برف پاک کن ها و… مجدداً روشن می شوند. حال برای “رفع خطا ECO mode در ۲۰۶” شما ابتدا باید ماشین را روشن کنید و اجازه دهید که حداقل ۵ دقیقه به صورت درجا کار کند تا پیغام Economy Mode از روی نمایشگر ساعت حذف شود.

اینکار برای اطمینان از کافی بودن شارژ باتری است و به همین دلیل اجازه دهید موتور برای مدت زمان مشخص کار کند. همچنین برای رفع خطا ECO mode در ۲۰۶، موتور ماشین را به طور مکرر خاموش و روشن نکنید.

اکو مود در ۲۰۶

همانطور که می دانید پژو ۲۰۶ دارای تیپ های مختلفی است و سیستم الکتریکی پژو ۲۰۶ های قبل از ۱۳۹۲ با تولیدات بعد از سال ۹۲ متفاوت می باشد که اگر قصد دارید به طور کامل با این موضوعات و تیپ های ۲۰۶ آشنا شوید توصیه می کنیم مقاله تفاوت تیپ های مختلف ۲۰۶ را از مجله یدک یار مطالعه فرمایید.

سیستم “اکو مود در ۲۰۶” های قبل از سال ۱۳۹۲ وجود دارد که اگر خودرو خاموش باشد و از سیستم صوتی یا چراغ ها و…. بیشتر از ۳۰ دقیقه استفاده کنید، این حالت فعال می شود. سپس برای محافظت از باتری خودرو حالت اکو مود در ۲۰۶ فعال می شود تا این سیستم ها خاموش شوند و تا زمانی که مجدداً خودرو روشن نشود نمی توان از آنها استفاده کرد.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد ECO mode پژو ۲۰۶ دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا کارشناسان یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 نظرات
  1. علی جلیلوند می گوید

    سلام
    خودرو بنده یک دقیقه طول نمیکشه که این حالت فعال میشه در حالی که شما گفتید سی دقیقه، علت چیه

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      توجه داشته باشید که روشن شدن ECO Mode پژو ۲۰۶ قابل برنامه ریزی است، شما میتوانید به کمک ظبط فابریک خودرو و یا مستقیما از ECU زمان فعات شدن اکو مود را مشخص کنید. لذا نگران نباشید اتفاق عجیبی نیست چه بسا که زود فعال شدن اکو مود به بهینه مصرف شدن باتری در حالت خاموش کمک شایانی میکند.

  2. نیما می گوید

    سلام خودرو من حالت ECO Mode زده و روشن نمیشه آیا ارتباطی داره روشن نشدنش با این‌خطا ؟

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      خیر، بصورت کلی اکو مود یا ECO Mode سیستمی در خودرو های خانواده پژو ۲۰۶ هستند که به منظور استفاده بهینه تر از برق باتری در مدت زمان طولانی فعال میشوند. پس از فعال شدن اکو مود با چرخاندن سویچ خودرو تمامی سیستم برقی ماشین به حال عادی برگشته و اکو مود خاموش میشود. اگر خودرو شما روشن نمیشود به احتمال زیاد به دلیل ضعیف بودن باتری ماشین است، پیشنهاد میکنم مقاله علت روشن نشدن خودرو را مطالعه نمایید، توضیحات دقیق تر در آن بخش در اختیار شما قرار گرفته است.

  3. پارمیدا ضیائی می گوید

    سلام اصلا ماشین روشن نمیشه ،فقط استارت میخوره ،الان خودمون داریم درجا میزنیم یخ نزنیم🥶
    میزاریم دنده ۲ هم روشن نمیشه
    در این مرحله چیکار کنیم ؟☹️😢

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      اگر خودرو شما استارت میخورد اما با هل دادن هم روشن نمیشود دو احتمال رایج است:
      ۱- سوختن پمپ بنزین که باعث میشود سوخت به موتور نرسد و خودرو روشن نشود
      ۲- وجود مشکل در سیستم احتراق که میتواند برقی یا فنی باشد که باید بررسی گردد
      پیشنهاد میکنیم با امداد خودرو تماس بگیرید تا عیب یابی صورت گیرد.