چگونه حرکت کنم ماشین خاموش نشود؟

چگونه حرکت کنم ماشین خاموش نشود ، سوالی که برای بسیاری از رانندگان مبتدی بوجود می آید که در این مقاله ما به بررسی کامل این موضوع پرداخته‌ایم.

شروع حرکت با خودروی دنده‌ای برای بسیاری از افراد، مخصوصاً مبتدی‌ها، کمی چالش برانگیز است. اما با کمی تمرین و رعایت نکات می توانید به راحتی این کار را انجام دهید و از خاموش شدن خودرو جلوگیری نمایید. به همین منظور در ادامه این مطلب به بررسی اینکه “چگونه حرکت کنم ماشین خاموش نشود” (How do I Move so that the Car Does not Turn Off) پرداخته‌ایم تا هر آنچه که لازم است را بدانید.

چگونه حرکت کنم ماشین خاموش نشود

چگونه-حرکت-کنم-ماشین-خاموش-نشود

در جواب این سوال که چگونه حرکت کنم ماشین خاموش نشود، بایستی نکات زیر را رعایت کنید:

استارت زدن و آماده‌سازی خودرو:

  • ابتدا اطمینان حاصل کنید که خودرو در دنده خلاص است و سپس استارت بزنید.
  • پای چپ خود را روی کلاچ و پای راست خود را روی ترمز قرار دهید.

پیدا کردن نقطه نیم کلاچ:

  • کلاچ را فشار دهید و دنده را از خلاص به دنده یک تغییر دهید.
  • کلاچ را به آرامی رها کنید تا زمانی که صدای موتور تغییر کند. این نقطه، نقطه نیم کلاچ نام دارد. در این نقطه، موتور شروع به حرکت درآوردن چرخ‌ها می کند.

شروع به حرکت:

  • به آرامی ترمز دستی را آزاد کنید.
  • همزمان با رها کردن ترمز دستی، به آرامی پدال گاز را فشار دهید تا خودرو به حرکت در آید.
  • به محض اینکه خودرو به حرکت درآمد، کلاچ را به طور کامل رها کنید.

نکات مهم برای جلوگیری از خاموش شدن خودرو

  • هماهنگی کلاچ و گاز: مهم‌ترین نکته برای جلوگیری از خاموش شدن خودرو، هماهنگی بین کلاچ و گاز است. اگر سرعت رها کردن کلاچ و فشار دادن گاز باهم هماهنگ نباشد، خودرو خاموش می شود.
  • پیدا کردن نقطه نیم کلاچ: پیدا کردن نقطه نیم کلاچ به شما کمک می کند تا خودرو را به آرامی حرکت دهید و از خاموش شدن آن جلوگیری کنید. 
  • تمرین مداوم: تمرین مداوم بهترین راه برای تسلط بر مهارت رانندگی با خودرو دنده‌ای است. یادگیری رانندگی با خودروی دنده‌ای زمان بر است؛ پس صبور باشید و ناامید نشوید.

برای کسب اطلاعات تکمیلی‌تر، پیشنهاد می کنیم مقاله آموزش تعویض دنده برای مبتدیان را از مجله یدک یار مطالعه نمایید.

خاموش شدن مکرر خودرو به دلیل عدم تسلط رانندگی چه عوارضی را به همراه دارد؟

خاموش شدن ناگهانی خودرو، به خصوص در هنگام شروع به حرکت، علاوه بر اختلال در برنامه‌هایتان می تواند عواقب دیگری را برای خودرو نیز به همراه داشته باشد:

  • خرابی زود هنگام کلاچ: هر بار که خودرو خاموش می شود، کلاچ تحت فشار بیشتری قرار می گیرد و این امر باعث خرابی سریع‌تر آن می شود.
  • افزایش مصرف سوخت: خاموش و روشن کردن مکرر خودرو باعث افزایش مصرف سوخت می شود.
  • آسیب به موتور استارت خودرو: استفاده مکرر از استارت برای روشن کردن خودرو می تواند به موتور استارت ماشین آسیب برساند.

خرابی دیسک و صفحه کلاچ و موتور استارت خودرو به دلیل خاموش شدن مکرر خودرو امری رایج است. به همین منظور سعی کنید با تمرین و تلاش مداوم، تسلط کافی را پیدا کنید و از خرابی قطعات مختلف جلوگیری نمایید. حال اگر نیاز به خرید قطعاتی مانند دیسک و صفحه کلاچ یا موتور استارت دارید می توانید به وبسایت یدک یار مراجعه فرمایید و خرید لوازم یدکی تمامی خودروها با بهترین قیمت و برند عالی و کیفیت مناسب انجام دهید. همچنین شما می توانید با شماره تلفن ۰۲۱۳۵۰۰۰۴۲۴ در تماس باشید و علاوه بر ثبت سفارش خود، از مشاوره رایگان نیز بهره‌مند شوید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد اینکه چگونه حرکت کنم ماشین خاموش نشود دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.