همه چیز درباره کاتاف زدن ماشین

کاتاف حداکثر سرعت ماشین را محدود می کند تا موتور و سایر اجزا آسیب نبینند. محدوده کاتاف با خطوط قرمز رنگ در صفحه کیلومتر مشخص شده است که در اینجا شما می توانید تمامی اطلاعات لازم را در مورد کاتاف زدن ماشین پیدا کنید.

خودروی شما دارای ویژگی های بسیاری است که صرفاً برای محافظت از اجزای مکانیکی آن در برابر آسیب وجود دارد. یکی از مهم ترین این ویژگی ها، کاتاف یا کات آف است که حداکثر تعداد دور موتور را محدود می کند و در نتیجه از سرعت بیش از حد که می تواند به اجزای داخلی موتور ماشین شما آسیب جدی وارد کند، جلوگیری می کند. ما در این مطلب قصد داریم به بررسی همه چیز درباره “کاتاف زدن ماشین” (What is Rev Limiter in car) بپردازیم تا اطلاعات لازم را پیدا کنید.

کاتاف چیست؟

کاتاف-چیست؟

به بیان ساده، کاتاف حداکثر سرعتی که یک موتور می تواند به دست آورد را محدود می کند که این ویژگی از آسیب رساندن به موتور جلوگیری می کند.

چگونه کاتاف بزنیم؟

وقتی دور موتور را تا محدوده قرمز رنگ صفحه کیلومتر بالا می برید، کاتاف یا محدود کننده دور در دقیقه وارد عمل می شود که عبور خودرو از حداکثر دور در دقیقه مطمئن برای آن دنده را غیر ممکن می کند. بعد از بازگشتن دور موتور به حالت عادی وقتی دوباره گاز می دهید و دور موتور را محدوده قرمز رنگ نزدیک می کند، کاتاف وارد عمل می شود و اینگونه می توانید کاتاف بزنید.

دلیل کاتاف نخوردن ماشین

بسیاری از افراد این سوال را می پرسند که چرا ماشین کاتاف نمیخوره؟ معمولاً به دلیل افزایش سرعت توسط ریمپ ECU ماشین کاتاف نمی خورد و در یک دنده بالاتر کار می کند.

چرا ماشین کاتاف میزند

در جواب اینکه چرا ماشین کاتاف میزند باید گفت که این ویژگی به دلیل محافظت از موتور و اجزای آن با محدود کردن حداکثر دور موتور (RPM) در نظر گرفته شده است.

عوارض کاتاف زدن

کاتاف-زدن-ماشین

اصلی ترین عوارض کاتاف زدن شامل موارد زیر می باشد:

  • آسیب دیدن موتور خودرو و اجزای داخلی آن
  • از بین رفتن سوپاپ ها
  • خرابی پیستون ها
  • از بین رفتن دیسک و صفحه کلاچ

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد کاتاف زدن ماشین دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.