بررس لکسوس NX

لکسوس NX از خودرو های لوکس برند لکسوس است که در سال ۲۰۱۴ رونمایی و در سال ۲۰۱۵ وارد بازار های جهانی از جمله ایران شد. این خودرو با طراحی منحصر به فرد خود در نمای داخلی و خارجی توانسته طرفداران زیادی پیدا کند و به یک خودرو شاسی بلند اسپرت لوکس در میان تمامی قشر های جامعه تبدیل شود.

لکسوس NX از خودرو های جسورانه و لوکس این برند است که در سال ۲۰۱۵ برای اولین بار رونمایی شد. این کراس اوور کامپکت در راستای تکمیل سبد کالایی محصولات لکسوس که مدل کوچک تری از لکسوس RX بود.

لکسوس اِن ایکس پلتفرمی مشترک با تویوتا RAV4 دارد که بعد از تولید در دو نسخه X200T و Fsport وارد بازار های ایران شد. این خودرو ژاپنی به دلیل طراحی ظاهری بسیار جذاب و همچنین امکانات متنوعی که در اختیار کاربر قرار می‌داد به سرعت توانست در میان افراد محبوبیت بسیاری را کسب کند.

در این بخش از مقاله یدک یار قصد داریم تا به بررسی لکسوس NX پرداخته و ویژگی و مشخصات مختلف آن را نیز به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

تاریخچه لکسوس NX

در سال ۲۰۱۴ بود که نمونه های کراس اوور لوکس لکسوس اِن ایکس وارد بازار شد که از پیشرانه های بنزینی و بنزینی هیبریدی پشتیبانی می‌کرد و در تیپ های ۳۰۰و ۳۰۰h و ۲۰۰t به دست خریداران رسید و تنها تغییراتی ریز و جزئی در بخش بدنه و کابین با یکدیگر داشتند. در حقیقت، فیس لیفت این کراس اوور لوکس در بازار به فروش می‌رسید.

با این حال که ۷ سال از تولید این خودرو می‌گذرد، اما همچنان گیرایی و جذابیت ظاهری که این خودرو برای مشتریان ایجاد می‌کند، باعث شده تا یکی از محبوب ترین محصولات لکسوس باقی بماند.

بررسی طراحی ظاهری لکسوس NX

همانطور که گفته شد، لکسوس اِن ایکس (Lexus NX) از جمله خودرو های بسیار اسپرت کراس اوور است که در زمان ورود خود به ایران توانست مشتریان زیادی به خود اختصاص دهد و همچنان هم یکی از خودرو های محبوب در بازار های کراس اوور ایران است.

طراحی جسورانه بدنه و کابین این خودرو پر از ایده های جذاب بوده و خلاقیت بالا طراح را در به وجود آوردن چنین بدنه ای نشان می‌دهد.

بررسی بدنه لکسوس NX

بررسی لکسوس NX

طراحی خارجی لکسوس اِن ایکس یکی از منحصر به فرد ترین طراحی های اسپرت است که محصولات این برند به خود دیده است. این منحصر به فرد بودن در نگاه اول به نمای کلی خودرو به خوبی دیده می‌شود. در نمای جلویی خودرو، طراحی جسورانه و خشنی از یک جلوپنجره دوکی شکل مشبک می‌بینیم که از میان چراغ های جلویی تا به انتهای سپر ها ادامه یافته است.

از نمای این جلوچنجره که بگذریم، متوجه افزایش سطح تماس فین های رادیاتور لکسوس اِن ایکس با هوا خواهیم شد. چراغ های جلویی خودرو با توجه به ابعاد بزرگ جلوپنجره کمی کوچک به نظر می‌آیند اما به خوبی توانسته هارمونی و هماهنگی را به وجود بیاورد.

چراغ های جلویی کشیدگی بسیار تیز و سوزنی شکلی را تا کمی بالاتر از گلگیر های جلویی خودرو ادامه داده است. طراحی چراغ های تیک شکل در زیر چراغ های جلویی خودرو و همچنین چراغ های دی لایت در بخش پایینی نیز به خوبی ظاهر و نمای جلویی خودرو را تکمیل کرده است.

لکسوس اِن ایکس متشکل از تعداد بیشماری زاویه و انحنا های برجسته است که به شکل یک مثلث قائم بوده و علاوه بر عضلانی نشان دادن بدنه خودرو، نقش عمده ای را در زیباتر کردن داشته است.

نمای جانبی خودرو دارای انحنا ها و برجستگی های طراحی شده بر روی درب و رکاب هاست که ظاهر آن را دو برابر برجسته تر نشان می‌دهد. آینه های جانبی مشکی رنگ و متفاوت از رنگ بدنه نیز ایده جذاب دیگری برای اسپرت تر شدن لکسوس اِن ایکس است.

شیشه های بکار رفته در پنجره ها تمام تیره بوده و ابعاد کوچک خصوصا در شیشه های عقبی دارند.

نمای عقبی خودرو نیز چیزی کم از دیگر بخش های بدنه ندارد. طراحی کشیده و سوزنی شکل درست همانند چراغ های جلویی نیز در چراغ های عقبی آن دیده می‌شود که در انتها به صورت دم دار درآمده اند.

نمای عقبی لکسوس ان ایکس

در اینجا سپر های عقبی کمی ساده تر از بخش جلویی بوده و درب صندوق عقب نیز با برجستگی هایی از سادگی درآمده است. اگر بخواهیم درباره نمای کلی لکسوس NX بگوییم در یک جمله می‌توان گفت این خودرو از طراحی فوق العاده ای برخودار بوده و نظر هر بیننده ای را جذب می‌کند.

بررسی کابین لکسوس NX

 نمی کلی کابین لکسوس اِن ایکس نیز چیزی کمتر از نمای خارجی آن ندارد و اِلِمان های اسپرت و بسیاری مدرنی را شامل می‌شود که به خوبی می‌تواند جلوه های بصری خوبی را در مشتریان ایجاد کند. نوار های ال ای دی در درب های خودرو که در هنگام باز شدن روشن می‌شوند، طراحی خاص و منحصر به فرد کنسول مرکزی، مانیتور لمسی، شکل اسپرت غربیلک فرمان، همه و همه درست در جای خود به بهتری نشکل ممکن قرار گرفته اند.

البته فضای داخلی لکسوس اِن ایکس زیاد جادار نیست و برخلاف نمای بیرونی که بسیار عضلانی دیده می‌شود کاملا مانند یک کراس اوور می‌باشد و جا برای ۴ سرنشین مناسب است اما اگر تعداد آنها به ۵ نفر برسد، ممکن است با کمبود جا مواجه شد.

کنسول میانی دارای دسته نده منحر به فرد در بالا ترین بخش کنسول قرار گرفته، همچنین تعداد کلید های مختلفی را بر روی کنسول مرکزی می‌بینیم که امکانات مختلف خودرو را نشان می‌دهد. دریچه های سیستم تهویه از طراحی معمولی برخوردارند اما وجود یک ساعت عقربه ای درست در وسط آن توانسته کمی رنگ و لعاب و زیبایی به آن ببخشد.

بخش از داشبورد خودرو و همچنین تو دری ها با روکش چرم طراحی شده و محفظه داشبورد نیز از فضای نسبتا مناسبی برخوردار است. غربیلک شکل کاملا اسپرتی داشته و کلید های مختلفی بر روی آن دیده می‌شود. کول باکس کنسول مرکزی نیز دارای روکش چرم می‌باشد.

صفحه کیلومتر لکسوس NX نیز دارای دو آمپر و یک صفحه دیجیتالی ۴٫۲ اینچی برای نشان دادن میزان مسافت پیموده شده، مصرف سوخت، هشدار باز بودن درب ها، و … را می‌دهد.

صندلی های لکسوس ان ایکس

صندلی های خودرو از راحتی مناسبی برخوردارند ودر بخش صندلی های عقبی شاهد فضای نه چندان زیادی هستیم که برای جایگیری دو فرد بزرگسال مناسب است.

امکانات و تجهیزات رفاهی لکسوس NX

ترمز ABS +EBD
ترمز کمکی
ترمز پارک برقی
ترمز اتوهلد
کروز کنترل
سیستم کنترل ایستایی در سربالایی
سیستم کنترل سرعت در سرازیری
سیستم کنترل کشش و پایداری
۴ حالت رانندگی (اکو، نرمال، اسپرت، و اسپرت پلاس)
سیستم تعلیق اف اسپرت
سنسور جلو و عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر
دی لایت و اتو لایت
چراغ های مه شکن جلو و عقب
ارتفاع چراغ اتومات
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو زنون
چراغ بدرقه
نیرو کمکی برقی فرمان
تنظیم موقعیت فرمان ۴ حالته
روکش چرم فرمان
دکمه های کنترل فرمان
فرمان حساس به سرعت
پدال شیفتر
مانیتور  7 اینچی لمسی
۱۴ اسپیکر و هندزفری
سیستم بخش Mark Levinson
تنظیم هوشمند بلندی صدا
نویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
سیستم صوتی با بخش Bluetooth, AUX, USB, MP3, DVD, iPod
تاچ پد
نمایشگر ۴٫۲ اینچی صفحه کیلومتر
۱۰ ایربگ (زانویی، جانبی عقب و جلو، پرده ای، جلویی)
پشت سری فعال
کمربند ایمنی پیش کشنده
کمربند ایمنی محدود کننده
سانروف
ورود بدون کلید
استارت دکمه ای
سیستم تهویه اتومات دوگانه با دریچه تهویه عقب
تنظیم صندلی ۸ حالته برقی و تنظیم گودی کمر
صندلی اف اسپرت
صندلی ها عقب تاشو
گرمکن صندلی جلو و عقب
روکش صندلی چرم
ایزوفیکس
خروجی ۱۲ ولت
شارژر وایرلس
پدال آلومینیومی اف اسپرت
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی با تنظیم و تاشو برقی و گرمکن
مموری آینه ها
شیشه عقب دودی
کیت اف اسپرت

مشخصات فنی لکسوس NX

 200T توربو۲۰۰ fsport توربو
نوع موتوربنزینیبنزینی
حجم موتور۲۰۰۰ سی سی۲۰۰۰ سی سی
پیشرانه۴ سیلندر توربو شارژ۴ سیلندر توربو شارژ
گیربکس۶ دنده اتومات۶ دنده اتومات
گشتاور۳۵۰ نیوتن متر۳۵۰ نیوتن متر
قدرت۲۳۵ اسب بخار۲۳۵ اسب بخار
سرعت۱۹۸ کیلومتر بر ساعت۱۹۸ کیلومتر بر ساعت
شتاب صفر تا صد۷٫۲ ثانیه۷٫۲ ثانیه
حجم باک۶۰ لیتر۶۰ لیتر
مصرف ترکیبی۷٫۹ لیتر۷٫۹ لیتر
نوع بدنهشاسی بلند جمع و جورشاسی بلند جمع و جور
استاندارد آلایندگییورو ۵یورو ۵

مزایا و معایب لکسوس NX

مزایامعایب
کیفیت ساخت بالافضای کم صندوق عقب
طراحی ظاهری مدرنفرمان پذیری ضعیف
شارژر وایرلسپیشرانه تحت فشار
شتاب بالانفوذ صدا به کابین
ایمنی بالاناسازگاری پیشرانه با بنزین بی کیفیت
دوستدار محیط زیستقیمت بالا
کم مصرف بودن 
عملکرد فنی خوب 
امکانات و تجهیزات مناسب 

رقبای لکسوس NX

  • آئودی Q5
  • بی ام دبلیو X4
  • فولکس تیگوان

جمع بندی

لکسوس اِن ایکس به عنوان یکی از مدرن ترین محصولات برند لکسوس از جمله خودرو هایی است که در طول زمان ورود خود به بازار های جهانی توانسته طرفداران بسیاری را به خود جذب کند. ایمنی بالا این خودرو در کنار شتاب و تجربه راننگی بسیار مطلوب و همچنین طراحی بدنه و کابین مدرن و جذاب از مهم ترین نکات و ویژگی های این خودرو محسوب می‌شود.

علاوه بر این، کیفیت ساخت بالا و شمار متعدد آپشن هایی از جمله شارژر وایرلس می‌تواند به خوبی پاسخگوی نیاز مشتریان از یک شاسی بلند لوکس باشد. کم مصرف بودن خودرو نیز یکی دیگر از ویژگی های مهمی است که برای تردد های شهری و ترافیک ها مناسب است.

البته ایراداتی از جله فضای کوچک صندوق و سرنیشنان عقبی، فرمان پذیری ضعیف و نفوذ صدا به درون کابین آن نیز در رابطه با این خودرو وجود دارد. با توجه به قیمت کنونی آن در بازار ایران، خرید این برند در رنج های قیمتی ۲ الی ۳ و نیم میلیارد توامن کمی غیرمنطقی و بالاست.

خرید لوازم یدکی لکسوس NX

اگر قصد خرید قطعات و لازم یدکی لکسوس اِن ایکس را دارید می‌توانید با مراجعه به فروشگاه آنلاین یدک یار اقدام به خرید قطعه مورد نظر خود کنید. این مجموعه همچنین امکان ثبت سفارش تلفنی را با شماره گیری ۹۱۳۰۵۰۶۰-۰۲۱ برای شما به وجود اورده است.

فراموش نکنید که تمامی قطعات ارائه شده در یدک یار دارای ضمانت اصالت هستند و سلامت فیزیکی آنها نیز تضمین شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.