شماره شاسی ماشین کجاست؟

هر خودرویی دارای یک شماره شاسی منحصر به فرد می باشد و برای اینکه بدانید شماره شاسی ماشین کجاست، به بررسی این موضوع پرداخته‌ایم.

اولین و مهترین چیزی که در یک خودرو به دنبال آن هستید طراحی، رنگ، ظرفیت موتور، مسافت پیموده شده و ویژگی های آن است. با این حال شماره موتور، شماره شاسی و شماره شناسایی وسیله نقلیه (VIN) ممکن است زیاد مورد توجه قرار نگیرد. این اعداد و حروف ها مانند DNA ماشین شما هستند و شاید پیدا کردن آنها روی ماشین یک چالش باشد. این مقاله به شما این امکان می دهد را که چگونه “شماره شاسی ماشین” را پیدا کنید.

چگونه شماره شاسی ماشین را پیدا کنیم

شماره شاسی ماشین

شماره شاسی خودرو که با نام VIN نیز شناخته می شود، یک شماره شناسایی انحصاری خودرو است که توسط سازنده به خودروی شما اختصاص داده شده است. این شماره انحصاری شامل حروف و اعداد ۱۷ رقمی می باشد که آن را از سایر مدل ها متمایز می کند.

راه های مختلفی برای دانستن نحوه یافتن شماره شاسی ماشین وجود دارد، در زیر از این روش های مختلف می توانید استفاده کنید:

کارت ماشین

شماره شاسی خودرو روی کارت ماشین شما ثبت شده است که شما می توانید این اطلاعات را بر روی کارت ماشین خود مشاهده کنید.

داشبورد

برخی از تولید کنندگان خودرو، شماره شاسی ماشین را روی داشبورد که معمولاً در سمت راننده قرار دارد، چاپ می کنند. لطفاً دقت داشته باشید که همه سازندگان این گزینه را ارائه نمی دهند.

درب ماشین

شماره شاسی ماشین اغلب روی درب سمت راننده درج می شود. این اعداد و حروف  روی یک نوار فلزی و روی ستون درب ماشین چاپ شده است. هنگامی که درب سمت راننده باز می شود، این شماره قابل مشاهده است.

کنار موتور

شما می توانید شماره شاسی خودرو را که در زیر کاپوت و در کنار موتور قرار دارد، پیدا کنید.

صندوق عقب

شما می توانید شماره شاسی ماشین را در زیر چرخ یدکی یا همان زاپاس که در صندوق عقب قرار دارد پیدا کنید. با بلند کردن چرخ یدکی، می توانید شماره شاسی خودرو را تشخیص دهید.

چرخ عقب

برخی از خودرو سازان شماره شاسی را بالای چرخ عقب چاپ می کنند. با این حال، ممکن است پیدا کردن آن چالش برانگیز باشد.

نمایندگی خودرو

از طرف دیگر، می توانید با نمایندگی ماشین خود تماس بگیرید و یا به آنها مراجعه کنید تا آنها شماره شاسی ماشین را به شما اعلام کنند.

بیمه نامه

از آنجایی که خودروی شما بیمه شده است، می توانید شماره شاسی ماشین را که در بیمه نامه ذکر شده است، مشاهده کنید.

زیر جلو پنجره خودرو

برخی از سازندگان، شماره شاسی خودرو را در زیر جلو پنجره ماشین چاپ می کنند. البته دقت داشته باشید برای همه ماشین ها اینگونه نیست.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر دیدگاهی راجع به پیدا کردن شماره شاسی ماشین دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.