بررسی علت روشن نشدن چراغ صفحه کیلومتر ماشین

علت روشن نشدن چراغ صفحه کیلومتر به خرابی باتری یا دینام، سوختن فیوز و یا مشکلات سیم کشی مربوط می شود که در این مقاله اطلاعات لازم را در مورد این مشکل پیدا خواهید کرد.

صفحه کیلومتر ماشین نقش بسیار مهمی در ارائه اطلاعات ضروری در مورد وضعیت خودرو دارد که این اطلاعات ضروری شامل میزان سرعت خودرو، سطح بنزین، دمای موتور و… می باشد. با این حال زمانی که چراغ صفحه کیلومتر روشن نمی شود این می تواند یک مشکل بزرگ باشد که به همین منظور در این مقاله ما قصد بررسی “علت روشن نشدن چراغ صفحه کیلومتر ماشین” (What is the Reason Car Dashboard Light not Turning On) را داریم تا هر آنچه که لازم است را بدانید.

علت روشن نشدن چراغ صفحه کیلومتر ماشین

علت-روشن-نشدن-چراغ-صفحه-کیلومتر-ماشین

در اینجا برخی از دلایل روشن نشدن چراغ صفحه کیلومتر ماشین آورده شده است:

باتری و دینام

ضعیف بودن باتری یا خرابی دینام می تواند باعث روشن نشدن چراغ صفحه کیلومتر ماشین شود. در واقع ضعیف بودن باتری و خرابی دینام اصلی ترین علت این مشکل می باشد. حال سوالی که بوجود می آید این است که از کجا بفهمیم باتری خراب است یا دینام که پیشنهاد می کنیم مقاله مرتبط با این موضوع را از مجله یدک یار مطالعه فرمایید.

سوختن فیوز

اگر چراغ صفحه کیلومتر کلاً روشن نمی شود، احتمال خیلی زیاد فیوز سوخته است. با برداشتن فیوز صفحه کیلومتر و تعویض آن، این مشکل برطرف خواهد شد. 

مشکلات سیم کشی

اختلال در عملکرد چراغ صفحه کیلومتر همچنین می تواند نشان دهنده مشکل سیم کشی خودرو باشد.

موارد بالا اصلی ترین دلایل روشن نشدن چراغ صفحه کیلومتر می باشند که اگر با این بررسی دینام یا باتری، فیوز و سیم کشی نتوانستید مشکل روشن نشدن چراغ صفحه کیلومتر را حل کنید، بهتر است خودرو را از نزدیک و توسط افراد متخصص مورد بررسی قرار دهید تا آنها با تشخیصی دقیق‌تر، مشکل را برطرف نمایند.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد علت روشن نشدن چراغ صفحه کیلومتر دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.