علت جابجا شدن و بیرون زدن تسمه تایم چیست؟

علت جابجا شدن و بیرون زدن تسمه تایم به عوامل مختلفی از جمله عدم رگلاژ تسمه تایم، ساییدگی زیاد، قرار گرفتن تسمه در معرض گرما و اصطکاک و… مربوط می شود که برای جلوگیری از آسیب های جدی بایستی سریعاً تسمه تایم را تنظیم و رگلاژ نمایید.

آیا تا به حال با جابجا شدن یا بیرون زدن تسمه تایم مواجه شده‌اید؟ تسمه تایم یکی از قطعات بسیار مهم خودروست که هرگونه مشکل مرتبط با این قطعه بایستی سریعاً برطرف شود. به همین منظور در اینجا ما قصد داریم به بررسی “علت جابجا شدن و بیرون زدن تسمه تایم” (What is the Cause of Car Timing Belt Slipping) بپردازیم تا بدانید چرا این اتفاق می افتد و چگونه می توانید آن را برطرف کنید.

علت جابجا شدن تسمه تایم

علت-جابجا-شدن-و-بیرون-زدن-تسمه-تایم

تسمه تایم می تواند به دلیل عوامل مختلفی مانند ساییدگی زیاد، عدم رگلاژ یا کثیفی بیش از حد از موقعیت خود حرکت کند و جابجا شود. همچنین ناهماهنگی قرقره‌ها، کشش بیش از حد یا آسیب دیدگی تسمه نیز می تواند “علت جابجا شدن تسمه تایم” باشد که این موضوع بر زمان بندی موتور تاثیر می گذارد و در صورت عدم اصلاح، منجر به آسیب جدی به موتور خودرو می شود.

علت بیرون زدن تسمه تایم از دنده ها

با گذشت زمان تسمه تایم می تواند به دلیل قرار گرفتن در معرض گرما، اصطکاک و آلاینده‌ها خراب شود و منجر به کاهش کشش شود. رگلاژ نادرست تسمه تایم، چه خیلی شل یا خیلی سفت، می تواند باعث بیرون زدن تسمه تایم از دنده و سایش زودرس شود. همچنین نشت روغن یا مایع خنک کننده روی سطح تسمه تایم می تواند رگلاژ را از بین ببرد و باعث بیرون زدن تسمه تایم از دنده‌ها شود.

بسیاری از رانندگان مشکل بیرون زدن تسمه تایم از دنده ها را در خودروهای پژو ۴۰۵، پژو ۲۰۶، پارس و… را دارند که حتماً بایستی رگلاژ تسمه تایم را در مراکز فنی معتبر و توسط مکانیک های ماهر انجام دهید. همچنین در رابطه با این موضوع توصیه می کنیم مقاله اگر تسمه تایم تنظیم نباشد چه اتفاقی می افتد را از مجله یدک یار مطالعه فرمایید تا اطلاعات کافی را پیدا کنید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد علت جابجا شدن و بیرون زدن تسمه تایم دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.