بررسی تخصصی دلایل گرم شدن کولر خودرو در ترافیک و راه حل آن

سالم بودن کولر ماشین در فصل گرما موضوعی بسیار مهم است. زمانی که کولر ماشین باد گرم را از دریچه ها می دمد می تواند نشان دهنده مشکلات مختلفی در سیستم تهویه مطبوع ماشین باشد. به همین منظور ما در این مقاله به بررسی دلایل گرم شدن کولر خودرو در ترافیک و راه حل آن پرداخته‌ایم تا اطلاعات کافی را در این مورد کسب کنید.

در فصل تابستان سالم بودن کولر خودرو بیش از پیش مهم می شود چراکه هیچ چیز مانند خرابی کولر ماشین نمی تواند رانندگی در گرما را طاقت فرسا کند. سیستم تهویه مطبوع یکی از پیچیده از ترین سیستم های خودروی شماست که اگر هوای گرم را از دریچه ها می دمد، دلایل مختلفی می تواند داشته باشد. ما در این مقاله قصد داریم به “دلایل گرم شدن کولر خودرو در ترافیک و راه حل آن” (Why Car AC Blows Hot Air In Teraffic And Its Solution) بپردازیم تا بتوانید سریعاً این مشکل را حل کنید و به رانندگی راحت در روزهای گرم سال ادامه دهید.

علت گرم شدن کولر ماشین در ترافیک

علت گرم شدن کولر ماشین در ترافیک

برای پیدا کردن کردن علت گرم شدن کولر ماشین در ترافیک موارد زیر را بررسی کنید:

تمام شدن گاز کولر

برای کارکرد مناسب، کولر ماشین به گاز مبرد نیاز دارد. اگر گاز کولر تمام شود، مطمئناً کولر ماشین باد خنک را از دریچه ها نمی دمد. بنابراین اگر در ترافیک یا در حین حرکت متوجه شدید که کولر باد گرم می زند، گاز کولر را بررسی کنید.

اگر علت گرم شدن کولر ماشین در ترافیک به خاطر تمام شدن گاز کولر باشد می توانید با مراجعه به تعمیرگاه های تخصصی این گاز را مجدداً پُر کنید.

کثیفی کندانسور کولر

کندانسور بخشی از کولر خودروست که وظیفه آن حذف گرمای آزاد شده توسط کمپرسور است. اگر این قسمت کثیف شود، باد سرد از دریچه ها نمی وزد و فقط باد بیرون می آید. برای جلوگیری از کثیف شدن کندانسور، باید به طور مرتب کثیفی های انباشته شده را تمیز کنید تا باعث انسداد نشود.

خرابی کمپرسور کولر

اگر کندانسور تمیز است اما هنوز کولر ماشین باد گرم را می دمد، علت گرم شدن کولر ماشین می تواند به خاطر خرابی کمپرسور کولر باشد. کمپرسور کولر نقش بسیاری مهمی دارد که به همین منظور توصیه می کنیم مقاله کمپرسور کولر خودرو چیست و چه وظیفه‌ای دارد را از مجله یدک یار مطالعه کنید.
اگر با تشخیص مکانیک نیاز به تعویض کمپرسور کولر دارید، میتوانید قیمت کمپرسور کولر خودرو را در وبسایت یدک یار بررسی و بهترین برند کمپرسور کولر ماشین خود را خریداری کنید.

خرابی فن کولر

علت بعدی سرد نبودن کولر ماشین در حالت درجا یا ترافیک، خرابی فن های کولر است. اگر فن های کولر به درستی کار نکنند بر روی عملکرد کندانسور تاثیر می گذارد. در واقع این فرآیندی است که باعث کاهش دمای داخل کندانسور می شود و اگر فن نچرخد، افت دما به طور خودکار رخ نخواهد داد و در نهایت، کابین خودرو همچنان گرم خواهد بود.

مسدود شدن اواپراتور

مسدود شدن اواپراتور با گرد و غبار یا خاک باعث می شود جریان هوا از دریچه ها مسدود شود. اگر جریان هوا مسدود شود، گردش AC نیز مختل می شود. برای اینکه با مشکل گرم شدن کولر در ترافیک مواجه نشوید، مطمئن شوید که اواپراتور را به طور منظم تمیز می کنید.

پاره شدن تسمه کولر ماشین

عملکرد تسمه کولر ماشین به عنوان توزیع کننده چرخش موتور به کمپرسور است. اگر تسمه کولر پاره شود یا آسیب دیگری ببیند، می توان اطمینان داشت که عملکرد کمپرسور به حداکثر نمی رسد زیرا جریان چرخش موتور را دریافت نمی کند. پس اگر کمپرسور به خوبی کار نکند، گاز کولر نیز به گردش در نمی آید. در نتیجه باد سرد از کولر خودروی شما نمی وزد و فقط باد گرم از آن خارج می شود.

خرابی ترموستات

ترموستات وظیفه ارسال سیگنال به کمپرسور کولر برای توقف کار آن در زمانی که دمای کابین خودرو طبق تنظیمات روی کولر به درجه حرارت رسیده است را دارد. اما اگر ترموستات آسیبی ببیند، سیگنالی را به کمپرسور ارسال نمی کند. در نتیجه کمپرسور تا یخ زدن اواپراتور به کار خود ادامه می دهد. اگر اواپراتور یخ زده باشد این حالت باعث خنک نشدن کولر ماشین می شود و فقط باد گرم از دریچه ها خارج می شود. 

مشکلات برقی

اگر تمام اجزای سیستم تهویه مطبوع درست کار می کنند، ممکن است کولر ماشین شما به دلیل یک مشکل برقی باد گرم را می دمد. یک سیم فرسوده یا یک فیوز سوخته می تواند از عملکرد مناسب سیستم تهویه مطبوع جلوگیری کند. شما می توانید برای تشخیص این موضوع یک بازرسی بصری از جعبه فیوز و سیم کشی ماشین داشته باشید. اگر هر یک از این مسائل باعث گرم شدن کولر خودرو در ترافیک می شود، بهتر است به تعمیرگاه های تخصصی مراجعه کنید تا این مشکل را برطرف کنند.

گرم شدن کولر خودرو در حالت درجا

گرم شدن کولر خودرو در حالت درجا

علت هایی که در بالا اشاره کردیم را می توانیم برای گرم شدن کولر کولر خودرو در حالت درجا نیز ذکر کنیم. راه حل گرم شدن کولر خودرو در ترافیک و در حالت درجا این است که این علت ها را بررسی کنید و پس از مشخص شدن علت اصلی باد گرم کولر، این مشکل را برطرف کنید. به دلیل پیچیدگی سیستم تهویه مطبوع ماشین، توصیه می کنیم حتی اگر علت اصلی را پیدا کردید برای حل مشکل، خودرو را تعمیرگاه های تخصصی ببرید تا تعمیرات به صورت اصولی انجام گیرد تا پس از مدتی مجدداً با باد گرم زدن کولر مواجه نشوید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه یا سوالی در مورد دلایل گرم شدن کولر خودرو و راه حل آن دارید خوشحال می شویم دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.