بررسی کامل تفاوت دکمه ac و eco در ۲۰۶ و ۲۰۷

حالت ac و eco یکی از ویژگی های خودرو پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و پژو ۲۰۷ می باشد که ما در این مقاله به بررسی تفاوت دکمه ac و eco در ۲۰۶ و ۲۰۷ پرداخته‌ایم تا بدانید هر کدام از آنها چه کاری را انجام می دهند.

سیستم تهویه مطبوع (Automotive Air Conditioning) در خودروهای پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و پژو ۲۰۷ دارای یکسری ویژگی های خاص است. شاید برای شما هم پیش آمده زمانی که کولر این مدل خودروها را روشن می کنید، روی پنل کولر و بخاری حالت ac و eco را می بینید ولی نمی دانید که منظور از اینها چیست و چه کاری انجام می دهند. ما در اینجا قصد داریم به بررسی “تفاوت دکمه ac و eco در ۲۰۶ و ۲۰۷” بپردازیم تا بیشتر با آنها آشنا شوید.

تفاوت دکمه ac و eco در ۲۰۶

تفاوت-دکمه-ac-و-eco-در-206

همانطور که اشاره کردیم، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و پژو ۲۰۷ در مشخصات سیستم تهویه مطبوع با پژو ۲۰۶ های قدیمی تفاوت دارند. یکی از تفاوت های شاخص آنها وجود سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک در این مدل خودروهاست. در واقع سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دمای کابین خودرو را به طور خودکار تنظیم می کند تا راننده نیازی به تنظیم دما در حین رانندگی نداشته باشد. علاوه بر این در سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک خودروهای پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و ۲۰۷ حالت eco و ac نیز وجود دارد که بایستی بدانید تفاوت دکمه ac و eco چیست.

دکمه ac زمانی که فعال باشد کمپرسور کولر خودرو را درگیر می کند و باعث می شود که باد خنک از دریچه ها به داخل کابین خودرو بدمد. البته دکمه ac با روشن بودن بخاری نیز کاربرد دارد و می تواند بخارهای شیشه را پاک کند که برای آشنایی کامل با این دکمه بهتر است مقاله کاربرد دکمه ac در ماشین را از مجله یدک یار مطالعه فرمایید. اما حالت eco کمپرسور کولر خودرو را از مدار خارج می کند و بخاری و فن ماشین را فعال می کند تا بار کمتری به موتور ماشین وارد شود که در واقع این اصلی ترین تفاوت دکمه ac و eco در ۲۰۶ و ۲۰۷ می باشد.

تفاوت-دکمه-ac-و-eco-در-206-و-207

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مطلب همراهی کردید، اگر سوالی در مورد تفاوت دکمه ac و eco در ۲۰۶ و ۲۰۷ دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 نظرات
  1. سجاد می گوید

    سلام من هر زمان که تهویه رو حالت اتوماتیک روشن میکنم حتی تو زمستون و بخاری ac هم همراهش روشن میشه و دائم روشن میمونه اگرهم به اکو تغییر بدم از حالت اتوماتیک خارج میشه و نوشته auto میره. آیا راهی هست ac رو حالت اتومات با بخاری روشن نشه؟

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      خیر نمیتوان روی حالت اتوماتیک تهویه مطبوع AC را خاموش نمود، سیستم تهویه مطبوع خودرو های ۲۰۶ و ۲۰۷ بصورت خودکار کمپرسور کولر را در حالت بخاری و کولر در صورت نیاز کمپرسور را درگیر و یا از مدار خارج میکند. لذا اینکه AC همواره در حالت اتوماتیک روشن است دلیل بر درگیر بودن همواره کمپرسور کولر نیست.

  2. محدثه می گوید

    سلام یه وسیله افتاده تو بخاری ماشین ک رو داشبورد هست .ایا راهی هست ک اونو بیرون بیاریم؟؟

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      بله، کنسول و دریچه بخاری را باز کنید دسترسی کاملی به بخش های داخلی شبکه تهویه مطبوع خواهید داشت.

  3. علی می گوید

    سلام من خودرو۲۰۶تیپ ۳فرانسوی دارم صبح که میخوام ماشین روشن کولرهم روشن میشه نمیدونم سیستم تهویه هست یاکولر

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز دقت داشته باشید در برخی موارد قبل از روشن کردن خودرو وقتی داخل اتاق بیش از اندازه گرم یا سرد باشد، سیستم تهویه مطبوع بصورت خودکار با روشن کردن ماشین وارد مدار میشود و این کاملا طبیعی است. اما اگر این مورد بصورت منظم رخ دهد احتمال زیاد پنل سیستم تهویه به مشکل خورده و باید بررسی شود.

  4. سینا می گوید

    سلام و درود
    نور پنل بخاری کم شده مشکل چیه؟؟

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز پشت پنل کولر بخاری پرو ۲۰۷ و ۲۰۶ لامپ های ریزی وجود دارد که امکان تعویض آنها هست، پنل باید باز شود و لامپ ها تعویض گردد.

  5. مهدی می گوید

    سلام.۲۰۶ مدل ۹۲ تیپ ۵٫چرا در حالت سرما گردش هوا فقط داخل کابین هست حتی با زدن دکمه عکس فلش میره ولی دریچه تغییر نمیکنه که هوای بیرون بیاد داخل.اما در حالت بخاری مشکلی نیست با زدن دکمه گردش داخل یا بیرون کار میکنه

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز اولین مورد اینکه باز شدن دریچه صدایی ندارد که شما متوجه بشید اما اگر اطمینان دارید که این دریچه تغییر حال نمیدهد دو مورد محتمل است:
      ۱- خرابی پنل کولر بخاری که در اکثر موارد اینچنینی امکان تعمیر آن وجود دارد
      ۲- خرابی موتور چرخاننده دریچه که در اکثر موارد باید تعویض شود