بررسی تویوتا CHR

تویوتا CHR از خودرو های جدید و مدرن کمپانی تویوتا است که در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ رونمایی شد و ظاهر بسیار مدرن و پیشرفته آن از دلایل موفقت این محصول در بازار خودرو جهان شد. تویوتا سی اچ آر در دو پیشرانه هیبریدی و توربو بنزینی تولید شده و هم اکنون دارای بیش از ۱۰ تیپ مختلف است که با قیمت ها و امکانات متنوع عرضه می‌شوند.

تویوتا CHR یکی از محبوب ترین کراس اوور های این کمپانی خودرو سازی جهانی است که در سال ۲۰۱۴ در نمایشگاه پاریس از آن رونمایی شده است. این خودرو با تکیه بر تجهیزات مدرن و تکنولوژی های بکار رفته یکی از پر فروش ترین محصولات تویوتا شده است.

خودرو های کراس اوور شهری امروزه سهم بزرگی را در میان خودرو های محبوب افراد به خود اختصاص داده اند و در کنار خودرو های سدان و هاچبک به خوبی جایگاه مهمی را از آن خود کرده اند. تویوتا CHR اولین تجربه کراس اوور این شرکت است که مخفف Coupe High Rider به معنای کوپه بلند قد می‌باشد.

تویوتا CHR در واقع کلاس شاسی بلند کوچک شهری است که انقلاب عظیمی را در صنعت خودرو سازی در تمام جهان به وجود آورده است. امکانات و تجهیزات متعددی که در تویوتا سی اچ آر وجود دارد یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت این خودرو در جهان و همینطور در کشور خودمان است. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی تویوتا CHR پرداخته و مشخصات فنی و ظاهری آن را در اختیار شما قرار دهیم. با این بخش از یدک یار همراه باشید.

بررسی طراحی ظاهری تویوتا CHR

تویوتا سی اچ آر (Toyota CHR) با کانسپتی با همین نام اقتباس شده است و در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ در نمایشگاه های مختلف در تمامی دنیا به نمایش درآمد. این خودرو در دسته بندی خودرو های کلاس J قرار می‌گیرد و از نظر ابعادی شبیه به نیسان جوک و سانگ یانگ تیوولی می‌باشد.

بررسی بدنه تویوتا CHR

بررسی طراحی ظاهری تویوتا CHR

بدنه و شکل ظاهری تویوتا CHR یکی از مهم ترین بخش هایی است که محبوبیت آن را دو چندان کرده است. در واقع می‌توان گفت که طراحی مدرن ظاهری و بدنه آن از نقاط قوت این کراس اوور شهری محسوب می‌شود.

برخلاف طرح های محافظه کارانه محصولات شرکت تویوتا که تا به اکنون شاهد بوده ایم، تویوتا سی اچ آر از طراحی بسیار مدرن و جسورانه تری برخوردار است. انحنا و خطوط حجم دهنده ای که در نمای جلویی آن وجود دارد با وجود چراغ های کشیده که در بخش جلویی به یکدیگر متصل شده و یک امتداد را تشکیل می‌دهند، چهره عبوس و خشنی را برای آن به وجود آورده است.

شکل عجیب و غریب و بسیار مدرن سپر های جلویی خودرو و جلوپنجره پهنی که در بخش پایینی سپر ها تعبیه شده در نمای کلی بسیار جذاب و گیراست. چراغ های مه شکن دایره شکل هم به طرز ماهرانه ای در درون جلو پنجره طراحی شده است.

نمای جانبی خودرو را انحنای کشیده و زاویه داری تشکیل می‌دهد که از انتهای چراغ های جلویی تا به انتهای درب های عقبی کشیده شده و در بخش هایی به سمت رکاب خودرو نیز رفته است. در نگاه اول این کراس اوور فضایی به نظر کوپه می‌آسید اما با کمی دقت می‌توان طراحی دستگیره های عقبی را به طرز کاملا ماهرانه بر روی ستون C قرار گرفته است را دید.

سقف تویوتا سی اچ آر کوتاه تر از خودرو های کراس اوور دیگر بوده و در بخش سرنشین های عقبی نیز این ارتفاع کم به خوبی دیده می‌شود. چراغ های راهنما به صورت جذابی بر روی آینه های جانبی تعبیه شده اند و مرز بین درب های عقب و جلویی از مرز ستون های شیشه خودرو متفاوت است.

نمای عقبی تویوتا سی اچ آر

یکی از زیباترین بخش های بدنه تویوتا CHR نمای عقبی آن است که با چراغ های زاویه دار و برجسته ای که شکل و شمایل عجیبی به خود گرفته شروع می‌شود. چراغ ها از گلگیر های عقبی خودرو شروع شده و کشیدگی آن تا به درب صندوق عقب نیز می‌رسد. این چراغ ها به نوعی از هیوندای سیویک ۲۰۱۷ الهام گرفته شده اند.

همه چیز در نمای بدنه تویوتا سی اچ آر منحصر به فرد و خاص است و در هماهنگی کامل به بخش های دیگر می‌باشد.

بررسی کابین تویوتا CHR

طراحی خاص و منحصر ب فرد این تویوتا کراس اوور تنها منتهی به طراحی بدنه آن نمی‌شود و این خاص بودن در نمای کابین و داخلی آن نیز کاملا مشهود است. طراحی فضایی داشبورد و قرار گیری نمایشگر ۸ اینچی در قالب غیر از مستطیل شکل و درست در بالای داشبورد از نمونه اِلِمان های خاص در این خودرو محسوب می‌شود.

طراحی لوزی شکل خروجی هوا، کنسول میانی، و سیستم صوتی خودرو نیز نمای جذابی را در چشم بیننده به وجود آورده است. بکار بردن چرم مرغوب در دسته دنده، غربیلک فرمان، بخش بالایی داشبورد، و بخش میانی درب ها همگی از هماهنگی خوبی در این بخش برخوردارند.

صندلی های تویوتا سی اچ آر از راحتی و ارگونومیک بسیار خوبی برخوردار است و در رانندگی های طولانی مدت خسته کننده نخواهند بود. چراغ نواری آبی رنگ بکار رفته در دور تا دور کابین سی اچ آر نیز از دیگر ویژگی های خاص این خودرو محسوب می‌شود. محفظه کنسول بکار رفته در کنسول میانی نیز ظاهری مدرن و زیبا به وجود آورده است.

صندلی های سی اچ آر

غربیلک فرمان ظاهری مدرن و طراحی زیبایی را به خود اختصاص داده و هماهنگی خوبی را با صفحه کیلومتر دو آمپری تشکیل داده است. صندلی های عقبی خودرو به اندازه صندلی های جلویی راحت نبوده اما برای نشستن دو فرد بزرگسال کافی است. البته فضای درنظر گرفته شده برای پای افراد در صندلی های عقبی برای افراد قد بلند مشکل خواهد بود.

وجود یک مانیتور ۴٫۲ اینچی در وسط آمپر ها نیز میزان سوخت مصرفی، حالت های مختلف رانندگی، و … را نمایش می‌دهد.

امکانات رفاهی و آپشن های تویوتا CHR

ترمز های ABS + EBD
ترمز پارک برقی
ترمز کمکی
ترمز اضطراری (سفارشی)
ترمز اتوهلد (سفارشی)
کروز کنترل
کنترل ایستایی در سربالایی
کنترل سرعت در سرازیری
کروز کنترل هوشمند (سفارشی)
کنترل کشش
کنترل پایداری
اتو پارک (سفارشی)
دو حالت اتو و برقی رانندگی
سنسور جلو و عقب (سفارشی)
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر
رادار تصادف جلو و عقب (سفارشی)
رادار تغییر لاین
رادار نقطه کور
رادار تابلو خوان (سفارشی)
دی لایت
اتو لایت
چراغ مه شکن جلو و عقب
چراغ جلو زنون
چراغ بدرقه
چراغ مه شکن LED
نورپردازی داخلی آبی
نیرو کمکی فرمان برقی
تنظیم موقعیت فرمان ۴ حالته
روکش چرم فرمان
دکمه های کنترلی
فرمان حساس به سرعت
مانیتور ۸ اینچی لمسی
۶ اسپیکر
دوربین عقب
نویگیشن
سیستم صوتی با پشتیبانی Bluetooth, USB, AUX
نمایشگر ۴٫۲ اینچی صفحه کیلومتر
ایربگ راننده، سرنشین، پرده ای، جانبی جلو
پشت سری فعال
کمربند ایمنی پیش کشنده
کمربند ایمنی محدود کننده
سیستم تهویه اتومات دوگانه
صندلی راننده با تنظیم برقی
صندلی سرنشین تنظیم دستی
صندلی های عقب تاشو
روکش صندلی پارچه ای، چرمی (سفارشی)
خروجی ۱۲ ولت
ایزوفیکس
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی برقی با گرمکن
شیشه دودی عقب
گرمکن صندلی جلو (سفارشی)
بلو لاین (سفارشی)
ایربگ زانویی (سفارشی)
سنسور تشخیص عابر (سفارشی)
سنسور پارک ۳۶۰ درجه (سفارشی)

مشخصات فنی تویوتا CHR

تویوتا CHR هم اکنون در دو تیپ توربو بنزینی و پیشرانه هیبریدی در بازار قابل خریداری است. این دو تیپ ها از نظر ظاهری تفاوتی با یکدیگر ندارند تنها درج کلمه HYBRID بر روی گلگیر و درب صندوق قرار داده شده است. همچنین، هاله آبی که در لوگو تویوتا قرار دارد نیز می‌توان متوجه تیپ پیشرانه آن شد. البته نسخه هیبریدی این خودرو در ایران وجود ندارد و تنها تیپ های بنزینی قابل عرضه هستند. تیپ هیبریدی دارای حجم موتور ۱۸۰۰ سی سی و توربو بنزینی آن حجم ۱۲۰۰ سی سی دارد.

البته تیپ های مختلفی برای عرضه تویوتا سی اچ آر وجود دارد ک با نام های ادونس (ارزان ترین تیپ)، استایل، آیکون، استایل سلکشن (گران ترین تیپ)، دایاموند، دایاموند پلاس، پرمیوم، اکسکلوسیو، داینامیک، و لانژ ب مشتریان خود عرضه می‌شود.

نوع موتوربنزینی
حجم موتور۱۸۰۰ سی سی
پیشرانه۴ سیلندر با موتور الکتریکی
گیربکسE.CVT
گشتاور۱۴۲ نیوتن متر
قدرت۱۲۲ اسب بخار
سرعت۱۷۰ کیلومتر بر ساعت
شتاب صفر تا صد۱۱ ثانیه
مصرف ترکیبی۳٫۹ لیتر
حجم باک۴۳ لیتر
نوع بدنهشاسی بلند کوچک
استاندارد آلایندگییورو ۶

مزایا و معایب تویوتا CHR

مزایامعایب
طراحی بدنه و کابین مدرن و زیبانداشتن سانروف
کیفیت ساخت بالاپیچیدگی فنی
ایمنی مناسبفضای کم برای سرنشینان عقبی
پیشرانه مشترک با پریوسپیشرانه کم قدرت
تنوع آپشن و امکانات بالادید محدود سرنشینان عقب
مصرف سوخت بسیار پاییننبود سیستم چهار چرخ متحرک

رقبای تویوتا CHR

  • نیسان جوک
  • رنو کپچر
  • میتسوبیشی ASX
  • بی ام وی X1
  • مینی کانتری من

آیا تویوتا CHR ارزش خرید دارد؟

 آیا تویوتا سی اچ آر ارزش خرید دارد؟

تویوتا سی اچ آر از جمله خودرو های بسیار محبوب و مدرن است که در سال ۲۰۱۴ در اختیار مشتریان قرار گرفته است. این خودرو کراس اوور با دارا بودن امکانات و آپشن های رفاهی مختلف در کنار طراحی بدنه منحصر به فرد برای افرد بسیاری جذابیت دارد.

این خودرو با دارا بودن موتور ۱۸۰۰ سی سی قدرتی معادل با ۱۲۲ اسب بخار داشته و سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت را طی می‌کند. همچنین، گشتاور آن ۱۴۲ نیوتن متر است و مصرف سوخت پایینی که دارد برای بسیاری قابل توجه است.

نقاط ضعفی از جمله نداشتن سانروف و پیچیدگی سیستم فنی خودرو، همچنین، پیشرانه نه چندان قدرتمند و فضای ناکافی برای سرنشینان عقبی برای مشتریان کمی دلسرد کننده است. روی هم رفته، تویوتا سی اچ آر دارای امکانات خوبی است اما قیمت سرسام آور آن نیز در مقایسه با تمامی مشخصات فنی و ظاهری آن بسیار غیر منطقی است که ارزش خرید آن را پایین می‌آورد.

خرید لوازم یدکی تویوتا CHR

برای خرید لوازم یدکی و قطعات مصرفی تویوتا CHR می‌توانید با مجموعه یدک یار در ارتباط بوده و با توجه به نیاز خود قطعات مورد نظر را خریداری کنید. مجموعه یدک یار دارای فروشگاه اینترنتی است که امکان خرید و ثبت سفارش اینترنتی و آنلاین، در کنار سفارش تلفنی با شماره گیری ۹۱۳۰۵۰۶۰-۰۲۱ را فراهم می‌کند.

ضمانت اصالت قطعه و تضمین کیفیت و سلامت فیزیکی کالا به مشتریان ارائه شده و تمامی افراد در سراسر کشور می‌توانند از این مجموعه خریداری کنند. تحویل درب منزل و ارسال فوری از فروشگاه نیز نمونه خدماتی اس که در راستای جلب رضایت مشتری انجام می‌دهیم. برای دریافت مشاوره رایگان نیز می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.