بررسی نیسان جوک

نیسان جوک از محصولات شاسی بلند کوچک شهری کمپانی نیسان ژاپن است که در سال ۲۰۱۰ از آن رونمایی شده است. این خودرو با دارا بودن امکانات رفاهی مناسب و طراحی بدنه زیبا مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفت و تا ۱۰ سال متوالی بدون کوچک ترین تغییری در بازار عرضه شد.

نیسان جوک (Nissan Juke) یکی از متفاوت ترین و در عین حال یکی از بهترین محصولات کمپانی نیسان ژاپن است که اولین بار در سال ۲۰۱۰ در نمایشگاه ژنو از آن رونمایی شد. این خودرو در زمان عرضه به دلیل ویژگی های ظاهری متفاوت و بسیار جذاب مورد استقبال زیادی از جانب مشتریان قرار گرفت.

کلمه جوک به از نظر لغوی به معنای انجام حرکات موزون و سریع است. نیسان جوک به دلیل استقبال فراوانی که در همان سال های اولیه ورود خود به بازار داشت نسل اول هیچ نوع تغییری تا ۱۰ سال متوالی بر روی بدنه و کابین آن صورت نگرفت و در نهایت نسل دوم آن با مدل های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ وارد بازار شد.

ورود این خودرو به ایران از سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ انجام گرفت و پیش از آن نیز در مناطق آزاد کشور حضور موثر و پررنگی را به عرصه نمایش درآورد. از جمله دلایلی که سبب معروفیت و محبوبیت دو چندان این خودرو در بازار های ایرانی شد نیز می‌توان به قیمت مناسب و سابقه درخشان کمپانی نیسان اشاره کرد. نیسان جوک در حال حاضر دارای سه تیپ مختلف اسپرت، اسکای پک، و پلاتینیوم است.

در این بخش از مقاله یدک یار قصد داریم تا به بررسی کلی نیسان جوک پرداخته و ویژگی ها و مشخصات مختلف آن را نیر در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

بررسی مشخصات ظاهری نیسان جوک

ظاهر متفاوت و عجیب که به عقیده برخی زشت هم هست یکی از بارز ترین ویژگی های بدنه نیسان جوک است که به همین دلیل توانسته مشتریان زیادی را به خود جلب کند. زشت بودن طراحی بدنه این خودرو البته به معنای زیبا نبودن نیست بلکه به عقیده بسیاری با وجود عجیب و غریب بودن بسیار جذاب و مدرن نیز هست.

بررسی بدنه نیسان جوک

بررسی بدنه نیسان جوک

حجم کروی شکل بسیاری در جای جای بدنه جوک طراحی شده که شکل و شمایل آن را کاملا مدرن کرده است. وجود چراغ های برجسته و سوزنی شکل که در بالایی ترین بخش کاپوت خودرو قرار گرفته و چراغ های کروی دی لایت نیز در بخش پایین تر آن می‌باشد ظاهری متفاوت را به وجود آورده است.

به طوری که از نمای جلویی بیشتر چراغ های دی لایت گرد شکل به چشم می‌آیند و بعد از متوجه چراغ های برجسته جلویی می‌شویم. جلو پنجره با طراحی بسیار جذابی و خاصی در فاصله میان چراغ های جلویی و چراغ های دی لایت قرار گرفته و با صفحه مشبکی که دارد نمای جذاب تری را به وجود اورده است. آرم برند نیسان نیز در بین وسط این جلو پنجره قرار گرفته است.

در بخش پایین تر شاهد سپر های جلویی هستیم که همرنگ بدنه خودرو بوده و در بخش پایین تر آن چراغ های مه شکن قرار گرفته اند. گلگیر های خودرو با رنگ مخالف بدنه جوک از بخش پایینی چراغ های مه شکن به شکل نواری دور تا دور لاستیک های خودرو قرار گرفته است.

در نمای جانبی خودرو اینطور به نظر می‌رسد که خودرو دو درب بوده اما با کمی دقت در این بخش، طراحی خاص و جذاب دستگیره های درب های عقبی را در بخش بالایی شیشه های عقبی خودرو می‌بینیم. فرو رفتگی های در نواحی گلگیر و چرخ ها وجود دارد که ظاهر نیسان جوک را کاملا عضلانی نشان می‌دهد.

پنجره های جلویی نیز به شکل ذوزنقه طراحی شده اند و این ابعاد آن در پنجره های عقبی کوچک تر می‌شود. همه چیز جانبی و جلویی خودرو خاص و جذاب طراحی شده است.

نمای پشتی نیسان جوک

در نمای پشتی خودرو نیز درب نه چندان بزرگ صندوق عقب، سایز نسبتا کوچک شیشه عقب و سپر های عضلانی و بزرگ هستیم که در کنار چراغ هایی با طراحی عجیب و غریب نمایی مدرن و جذاب را به وجود آورده است. در بخش پایین تر سپر های عقبی نیز صفحه های مشبکی را مشاهده می‌کنیم که در کنار چراغ های مه شکن نمایی مناسب را به وجود آورده است. چراغ ترمز نیسان جوک نیز بر خلاف دیگر طراحی ها در بخش لبه ای بالای شیشه عقب قرار گرفته است.

بررسی کابین نیسان جوک

نمای داخلی نیسان جوک نیز درست همانند بدنه آن دارای اِلِمان های خاص و جذابی است که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می‌کند. دریچه های کروی شکل سیستم تهویه و دستگیره های کروی شکل بر روی درب ها با تریم های ترکیبی شکلی مدرن را به ارمغان می‌آورد. داشبورد نیز دارای طراحی با شکل و شمایل های کروی است و کلید چراغ های هشدار عقبی نیز درست در وسط داشبورد و کنسول مرکزی طراحی شده است.

کنسول مرکزی و سیستم صوتی با دریچه های سیستم تهویه خودرو در کل نمایی کروی شکل دارند و مانیتور نه چندان بزرگی در وسط آن قرار گرفته است. شکل جالب دسته دنده و طراحی های کروی شکل بخش های وسطی کنسول نیز خالی از لطف نیستند.

غربیلک فرمان طراحی اسپرتی را دارد و با قرار گیری در کنار صفحه کیلومتر دو آمپره می‌تواند نمای راننده را جذاب تر نشان دهد. صندلی های جوک از راحتی مناسبی برخوردارند اما این فضا در بخش سرنشینان عقبی مناسب نیست و برای قرار گیری ۴ الی ۵ فرد بزرگسال محدودیت دارد.

امکانات و آپشن های رفاهی نیسان جوک

امکانات و آپشن های رفاهی نیسان جوک
ترمز های ABS + EBD
کروز کنترل
سیستم کنترل کشش
سیستم کنترل پایداری
سه حالت رانندگی نرمال، اکو، و اسپرت
سیستم کنترل دینامیکی نیسان (NDCS)
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر
رادار نقطه کور
رادار تغییر لاین
رادار تشخیص اشیا متحرک
ترمز عقب دیسکی
دی لایت و اتو لایت
ارتفاع نور اتومات
چراغ های مه شکن جلو و عقب
چراغ شوی
چراغ های جلویی زنون
چراغ بدرقه
نیرو کمکی برقی فرمان
تنظیم موقعیت دو حالته فرمان
روکش چرم فرمان
دکمه های کنترلی فرمان
مانیتور ۵٫۸ اینچی
سیستم صوتی با ۶ اسپیکر
نویگیشن
دوربین عقب، جانبی، و ۳۶۰
سیستم صوتی با پشتیبانی Bluetooth, USB, AUX, MP3
شوینده اتومات دوربین عقب
ایربگ راننده، سرنشین جلو، جانبی جلو، پرده ای،
کمربند ایمنی پیش کشنده
ورود بدون کلید
استارت دکمه ای
سیستم تهویه اتومات
صندلی راننده و سرنشین جلو با تنظیم دستی
صندلی عقب تاشو
گرمکن صندلی عقب
روکش صندلی چرم
ایزوفیکس صندلی
آینه جانبی تاشو و تنظیم برقی با گرمکن
سقف پاناروما
سانروف
قاب آینه مشکی
قاب مشکی چراغ دایره ای جلو

مشخصات فنی نیسان جوک

 اسپرتاسکای پک و پلاتینیوم
نوع موتوربنزینیبنزینی
حجم موتور۱۶۲۰ سی سی۱۶۰۰ سی سی
پیشرانه۴ سیلندر توربوشارژ۴ سیلندر
گیربکسCVT X-TRONICCVT X-TRONIC
گشتاور۲۴۰ نیوتن متر۱۵۸ نیوتن متر
قدرت۱۹۰ اسب بخار۱۱۷ اسب بخار
سرعت۲۰۷ کیلومتر۱۷۱ کیلومتر
شتاب صفر تا صد۸٫۴ ثانیه۱۱٫۵ ثانیه
مصرف ترکیبی۶٫۵ لیتر۶ لیتر
حجم باک۴۶ لیتر۴۶ لیتر
نوع بدنهشاسی بلند کوچکشاسی بلند کوچک
استاندارد آلایندگییورو ۵یورو ۵

مزایا و معایب نیسان جوک

مزایامعایب
کیفیت ساخت بالاسیستم تعلیق خشک
ایمنی بالافضای کم کابین
فرمان پذیری خوبترمز عقب کاسه ای
دوام فنی مناسبآپشن های کمتر در مقایسه با CHR

رقبای نیسان جوک

جمع بندی

نیسان جوک یکی خودرو های محبوب و متفاوت کمپانی نیسان ژاپن است که در مدت زمان ورود خود به بازار محبوبیت بسیاری را در تمامی جهان به خود اختصاص داد. نسل اول این خودرو تا ۱۰ سال بدون هیچ نوع تغییری باقی ماند و بعد از گذشت این زمان نسل دوم آن نیز با نام نیسان جوک ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ وارد بازار شد.

نیسان جوک به دلیل داشتن ویژگی های طراحی خاص بدنه و همچنین امکانات و ایمنی مناسب به یکی از پر فروش ترین محصولات نیسان تبدیل شده و همین موضوع در ایران نیز سبب جذب مشتریان زیادی شده است. سه تیپ اسپرت، اسکای پک، و پلاتینیوم از جمله تیپ های عرضه شده این خودرو در بازار هستند.

تیپ های اسپرت این خودرو دارای پیشرانه قوی تری بوده و تیپ های پلاتینیوم نیز از امکانات رفاهی بیشتری برخوردار است. در مجموعه، این خودرو در اوایل به دلیل قیمت مناسب ارزش خرید بالایی داشت اما امروزه با توجه به نوسانات بالا بازار خودرو، کمی غیر منطقی و دور از انتظار است. اما این خودرو شاسی بلند کوچک می‌تواند به خوبی از پس تامین نیاز های مشتریان خود برآید.

خرید لوازم یدکی نیسان جوک

اگر قصد خرید لوازم یدکی و قطعات اورجینال و اصل نیسان جوک را دارید، می‌توانید از طریق مجموعه یدم یار بعد از اطلاع از قیمت اقدام به خرید کنید. این مجموعه با داشتن طیف وسیعی از لوازم یدکی و قطعات خودرو با ضمانت اصالت به تامین نیاز مشتری در سراسر کشور می‌پردازد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.