همه چیز درباره تاب داشتن رینگ خودرو

اگر خودروی شما هم دارای رینگ است می بایست هر چند وقت یکبار سلامت آن را بررسی کنید. بعضی از مشکلات مانند تاب داشتن رینگ خودرو منجر به خرابی های لاستیک و به خطر انداختن ایمنی سرنشینان می شود. به همین منظور برای اینکه با عوارض و نشانه های تاب داشتن رینگ خودرو آشنا شوید، می توانید این مقاله را مطالعه کنید.

لاستیک ها و چرخ های ماشین شما با جاده و خیابان در تماس هستند و مقاومت بالایی دارند. وقتی صحبت از تعمیر و نگهداری خودرو می شود، چرخ ها و لاستیک های ماشین ممکن است کمتر مورد توجه قرار گیرند. با این حال، آسیب های مختلف مانند “تاب داشتن رینگ خودرو” می تواند بسیار خطرناک باشد. تاب داشتن رینگ خودرو (Wheel/Rim) می تواند لاستیک را خراب یا پاره کند و منجر به ترکیدن لاستیک شود. علاوه بر این، تاب داشتن رینگ های ماشین می توانند مشکلات مکانیکی و مشکلاتی در حمل و کنترل وسیله نقلیه شما ایجاد کنند که می تواند منجر به موقعیت های خطرناک شود.

آیا نمی دانید که چگونه تاب داشتن رینگ ماشین را تشخیص دهید؟ از عوارض این اتفاق آگاهی دارید؟ با ما همراه باشید تا این موضوع را کاملاً بررسی کنیم.

عوارض تاب داشتن رینگ خودرو

تاب داشتن رینگ خودرو

رینگ آسیب دیده مشکلات زیادی را ایجاد می کند. اگر فکر می کنید با رینگ آسیب دیده می توانید به رانندگی خود ادامه دهید، بهتر است تجدید نظر کنید. در اینجا برخی از عوارض تاب داشتن رینگ خودرو آورده شده است:

نشتی دائم باد لاستیک

اولین چیزی که معمولاً هنگام آسیب دیدن رینگ اتفاق می افتد این است که باد از لاستیک شروع به نشت می کند. این بدین دلیل است که دیگر آن تناسب کامل وجود ندارد که هوا را در داخل نگه دارد. هنگامی که رینگ خم می شود، منجر به شکاف هایی بین لاستیک و رینگ برای خروج باد می شود.

بالا رفتن مصرف سوخت

وقتی فشار باد لاستیک ماشین شما کاهش می یابد، چرخاندن آن چرخ برای ماشین دشوارتر می شود. هرچه خودروی شما برای چرخاندن چرخ ها سخت تر کار کند، سوخت بیشتری مصرف می کند، بنابراین، اینجاست که مصرف سوخت خودروی شما افزایش می یابد.

پنچر شدن لاستیک

اگر آسیب به رینگ به اندازه کافی شدید باشد یا اگر برای مدت طولانی اقدام به تعمیر آن نکنید، در نهایت می تواند منجر به پنچر شدن لاستیک ماشین شما می شود. پنجر شدن لاستیک زمانی ممکن است اتفاق بیفتد که انتظار آن را ندارید، اما اگر می‌دانید که رانندگی با رینگ آسیب‌دیده شما را در معرض خطر ترکیدن لاستیک قرار می دهد، انتخاب واضح این است که تا زمانی که رینگ را تعمیر یا تعویض نکرده‌اید از رانندگی خودداری کنید. 

ترکیدن لاستیک منجر به از دست دادن فشار ناگهانی در یک طرف ماشین شما می شود که روی هندلینگ تاثیر می گذارد. اگر ماشین شما دچار این اتفاق شود، به دلیل از دست دادن کنترل، ممکن است دچار تصادف شوید. حال تصور کنید این اتفاق در حین رانندگی در بزرگراه یا جاده رخ دهد. قطعاً اتفاق ناگواری است، اینطور نیست؟ در صورت ترکیدن لاستیک نه تنها جان خود را به خطر می اندازید، بلکه جان مسافران و سایر افرادی که در جاده حضور دارند را به خطر می اندازید. حتی اگر هیچ نوع تصادفی ایجاد نکنید، پنچر شدت لاستیک مطمئناً شما را سرگردان می کند و قطعاً آسیب بیشتری به رینگ خواهد زد. بنابراین منطقی است که تعمیرات اولیه رینگ را انجام دهید تا به جلوگیری از تعمیرات گسترده تر و همچنین جلوگیری از آسیب های بیشتر کمک کنید.

عملکرد نادرست ترمز

یک رینگ تاب برداشته ممکن است باعث شود ماشین شما در هنگام توقف به طرفین کشیده شود که در نتیجه ایمنی شما و سایر افراد به خطر می اندازد.

سخت شدن کنترل خودرو

تاب داشتن رینگ خودرو باعث می شود چرخ ها با سرعت زیاد تکان بخورند، به این معنی که سواری ناپایداری خواهید داشت و ممکن است در کنترل ماشین خود دچار مشکل شوید.

علائم تاب داشتن رینگ خودرو

نشانه تاب داشتن رینگ خودرو شامل موارد زیر است:

لرزش فرمان

یکی از بارزترین نشانه‌های تاب داشتن رینگ ماشین، لرزش فرمان است که به بالای ستون فرمان منتقل می‌شود. هنگامی که یک رینگ خم می شود و آسیب می بیند، باعث می شود تایر شما با سطح خیابان و جاده تماس ناهمواری داشته باشد.

به نوبه خود، این منجر به لرزش فرمان و همچنین کل ماشین هنگام رانندگی می شود. لرزش در جلو، مانند ستون فرمان، نشانه خم شدن رینگ جلوی ماشین شماست، در حالی که لرزش در صندلی عقب یا عقب خودرو ممکن است نشان دهنده آسیب و خم شدن رینگ عقب باشد.

وجود آسیب در رینگ نیز میتواند علت لرزش ماشین در سرعت بالا باشد. پریدن از روی دست انداز ها و رد کردن چاله ها با سرعت زیاد سبب خم شدن و آسیب به رینگ می شود.

ماشین شما آنطور که قبلاً بود کار نمی کند

رینگ تاب برداشته می تواند منجر به مشکلاتی در مورد فشار باد لاستیک و سایر مشکلات شود و به طور قابل توجهی بر روی فرمان و عملکرد وسیله نقلیه شما تأثیر بگذارد. اگر احساس می کنید که ماشین شما هندلینگ مناسب ندارد یا نمی‌توانید آن را به درستی کنترل کنید، ممکن است رینگ تاب دار داشته باشید. یک بازرسی سریع بصری انجام دهید یا ماشین خود را به مراکز تخصصی ببرید تا در اسرع وقت رینگ ها را تعمیر کنند.

آسیب قابل مشاهده به چرخ شما وجود دارد

آسیب چرخ ها معمولاً واضح است، بررسی تایر و چرخ‌تان برای دیدن آسیب‌دیدگی باید بسیار آسان باشد.

هنگامی که رینگ از جای خود برداشته شد، اطراف هر یک از لاستیک های خود را نگاه کنید تا ببینید آیا مناطقی وجود دارد که آسیب یا تغییر شکل آشکاری به چرخ شما وارد شده است. در صورت وجود، باید رینگ و لاستیک تعمیر و صاف شوند، یا در صورت آسیب جدی، تعویض شوند.

لاستیک شما دائماً در حال کاهش باد است

رینگ ماشین شما طوری طراحی شده است که با لاستیک ها مطابقت داشته باشد. هنگامی که رینگ خم می شود یا تاب بر میدارد و از لاستیک دور می شود، می تواند باعث نشت باد شود یا حتی به لاستیک فشار داده و باعث پنچر شدن آن شود.

اگر باد لاستیک شما به سرعت در حال خالی شدن است و هر چند روز یا چند هفته یکبار آن را پر می‌کنید، ممکن است آسیبی به لاستیک‌ها وارد شده باشد که باعث این نشتی باد می شود. اگر به رانندگی با این لاستیک ادامه دهید، ممکن است در معرض خطر ترکیدن لاستیک باشید، بنابراین باید فورا آن را تعمیر کنید.

خرید رینگ ماشین

خرید رینگ ماشین

همانطور که متوجه شدیم، رینگ ماشین نقش مهمی در هندلینگ، پایداری و عملکرد مناسب ماشین شما دارد. اگر رینگ ماشین دچار مشکل شود، مشکلات زیادی را به همراه دارد و ممکن است خطر آفرین باشد. به همین منظور اگر رینگ خودروی شما دچار تاب برداشتن یا مشکلات دیگر شده است و پس از بررسی متوجه شدید که نیاز به تعویض دارد، می توانید برای خرید رینگ ماشین به وبسایت یدک یار مراجعه کنید و یا با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۳۰۵۰۶۰ تماس بگیرید و ثبت سفارش خود را انجام دهید. لازم به ذکر است زمانی که با مجموعه یدک یار تماس می گیرید، کارشناسان ما اطلاعاتی کاملی را در مورد رینگ ماشین مورد نظرتان در اختیارتان قرار خواهند داد تا بهترین انتخاب را داشته باشید.
دقت داشته باشید که بهتر است بعد از تعویض رینگ لاستیک خود را نیر عوض کنید. برای خرید لاستیک ماشین نیز، میتوانید به صفحه لاستیک ماشین در وبسایت یدک یار مراجعه کنید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه‌ای راجع به تاب داشتن رینگ خودرو دارید خوشحال می شویم دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.