از کجا بفهمیم رادیاتور هوا گرفته؟ علت هوا گرفتن رادیاتور ماشین، علائم و روش هواگیری رادیاتور ماشین

سیستم خنک کننده ماشین یکی از مهم ترین بخش های خودرو می باشد که اگر هر کدام از اجزای آن به مشکلی بر بخورد، باعث داغ شدن بیش از حد دمای خودرو می شود. به همین منظور ما در این مقاله به بررسی علت ها و علائم هوا گرفتن رادیاتور ماشین پرداخته ایم تا این مشکل را تشخیص دهید و بتوانید هواگیری رادیاتور ماشین را انجام دهید.

هوای تمیز برای موتور ماشین شما خوب است زیرا احتراق مناسب را حفظ می کند. با این حال، هنگامی که هوای اضافی وارد سایر سیستم های خودرو به خصوص رادیاتور می شود می تواند باعث مشکلات جدی تری شود. وقتی که خودروی شما دچار گرمای بیش از حد می شود یک علامت قطعی است که مشکلی در سیستم خنک کننده خودروی شما رخ داده است. مشکلات مختلفی می توانند مقصر این اتفاق باشند ولی با این حال ما به بررسی “هوا گرفتن رادیاتور ماشین” پرداخته ایم که می تواند یکی از دلایل گرم شدن بیش از حد خودرو باشد.

هوا گرفتن رادیاتور ماشین (Car Radiator Air Lock) علت های مختلفی دارد، اما بهتر است آن را به سرعت حل کنید. فشار مکرر بر روی سیستم خنک کننده نه تنها می تواند عملکرد را کاهش دهد، بلکه به مرور زمان به قطعات سیستم خنک کننده یا موتور آسیب وارد می کند. اگر شما هم این سوال را در ذهن دارید که از کجا بفهمیم رادیاتور هوا گرفته با ما همراه باشید تا با علت های این موضوع آشنا شوید.

از کجا بفهمیم رادیاتور ماشین هوا گرفته

هوا گرفتن رادیاتور ماشین

به طور کلی باید گفت که زمانی که رادیاتور ماشین هوا می گیرد، باد کردن شلنگ های آب رخ می دهد که این مشکل به خاطر وجود عیب در واشر سرسیلندر است. برای اطمینان از این موضوع می توانید درب رادیاتور یا مخزن آب را زمانی که خودرو سرد است باز کنید و اگر متوجه خروج هوا از سیستم شدید، می توانید بفهمید که رادیاتور را هوا گرفته و واشر سرسیلندر سوخته است. همچنین اگر هنگام روشن کردن موتور ماشین متوجه بد کار کردن آن شدید می توانید از هوا گرفتن رادیاتور و سوختن واشر سرسیلندر اطمینان حاصل کنید.

در بعضی از مواقع هم ممکن است رادیاتور ماشین را هوا گرفته باشد ولی شلینگ های آب باد نکرده باشند که در واقع می توان گفت در این حالت، هوا گرفتن رادیاتور ماشین به دلیل وجود نشتی در یکی از اتصالات سیستم است. در بعضی مواقع ممکن است درب رادیاتور ماشین یا مخزن آب خراب باشد و باعث خروج آب و در نتیجه هوا گرفتن رادیاتور ماشین می شود.

همچنین بعضی وقت ها ممکن است بعد از تعمیر یا تعویض قطعات سیستم خنک کننده ماشین دچار هوا گرفتن رادیاتور شوید. زمانی که قطعات سیستم خنک کننده ماشین نیاز به تعویض دارند تمامی مایع سیستم خنک کننده باید خالی شود که در این شرایط سطح آب پایین می آید و جای خود را به هوا می دهد.

مورد بعدی اینکه شما می توانید عملکرد واتر پمپ را بررسی کنید. سعی کنید به صداهای آن گوش دهید و نشت مایع خنک کننده را بررسی کنید. می توانید با فشار دادن با دست لوله انشعابی که در هنگام روشن بودن موتور به سمت رادیاتور می رود، عملکرد واتر پمپ را بررسی کنید. باید ضربان های مایع داخل آن را احساس کنید.

بررسی کنید که آیا حباب های هوا در مخزن انبساط خودرو طاهر می شوند یا خیر. هنگامی که موتور گرم است می توانید وجود حباب های هوا در دور موتور ۳۰۰۰ بررسی کنید. وجود آن ها اغلب نشان دهنده نفوذ گازهای موتور است. اگر در همان زمان سطح مایع خنک کننده به تدریج کاهش یابد و دود سفید از لوله اگزوز خارج شود، احتمال زیادی وجود دارد که واشر سرسیلندر سوخته باشد.

علت هوا گرفتن رادیاتور ماشین

علت هوا گرفتن رادیاتور ماشین معمولاً به موارد زیر مربوط می شود:

خراب بودن واشر سرسیلندر

واشر سرسیلندر خراب باعث کم شدن فشار آن می شود و در نتیجه منجر به مکش هوا به داخل مدار خنک کننده می شود. همچنین، گازهای خروجی نیز ممکن است به مدار خنک کننده نشت کنند.

مشکل در ترموستات خودرو

ترموستات خراب گردش مایع خنک کننده را مختل می کند، به همین دلیل است که حباب های هوای محبوس شده در آن نمی توانند وارد مخزن انبساط مایع خنک کننده شوند و سپس از آن بیرون روند و در نتیجه منجر به هوا گرفتن رادیاتور ماشین و سیستم خنک کننده می شود.

خراب بودن واتر پمپ

اگر واتر پمپ ماشین نشتی داشته باشد، می تواند هوا را از طریق آن بمکد و هوا گرفتن در سیستم خنک کننده ظاهر می شود. همچنین اگر واتر پمپ فرسوده شود، فشار لازم را ایجاد نمی کند و نمی تواند حباب های هوا را برای بیرون راندن آن ها به داخل مخزن انبساط فشار دهد.

گرفتگی یا شکستگی درپوش مخزن انبساط

این موضوع همچنین می تواند منجر به هوا گرفتن رادیاتور یا مسیرهای سیستم خنک کننده ماشین شود. آن سوپاپ معیوب منجر به این مشکل می شود که هنگام گرم شدن ضد یخ ماشین و افزایش فشار در مدار، هوای اضافی آزاد نمی شود.

اگر سوپاپ آنطور که باید عمل نکند، برای یکسان کردن فشارها در هنگام خنک کردن، هوا نمی تواند وارد مخزن شود که خطر هوا گرفتن در مکان های دیگر ار افزایش می دهد.

نشتی رادیاتور یا بخاری

هنگام خنک شدن، هوا می تواند از شکاف های موجود در رادیاتور یا بخاری نفوذ کند. همین شکاف ها و یا سوراخ هایی که بر روی رادیاتور به وجود میاید علت آب کم کردن ماشین نیز است که باید برای رفع این مشکل، سریعا به تعمیرگاه مراجعه کنید.

پایین بودن سطح مایع خنک کننده

هنگامی که سطح مایع خنک کننده به دلیل نشتی یا تبخیر آب به کمترین میزان مورد نیاز کاهش یابد، منجر به هوا گرفتن رادیاتور ماشین می شود.

رسوبات روی دیواره های مدار خنک کننده

اگر رسوبات روی دیواره های مدار خنک کننده ایجاد شود، سطح مقطع و توان عبوری آن را کاهش می دهد و منجر به اختلال گردش طبیعی خنک کننده می شود و به همین دلیل است که حباب های هوا از سیستم خارج نمی شوند.

فرسوده شدن لوله ها، شلنگ ها و آب بندی ها

آب بندی های فرسوده، تغییر شکل لوله ها و شیلنگ ها منجر به هوا گرفتن رادیاتور ماشین می شود. در تمامی موارد بهتر است بعد از بررسی مکانیک کل رادیاتور را تعویض کنید. برای خرید رادیاتور میتوانید به صفحه فروش رادیاتور ماشین در وبسایت یدک یار مراجعه کنید.

اگر رادیاتور هواگیری نشود چه اتفاقی می افتد

همانطور که می دانید، سیستم خنک کننده ماشین وظیفه‌ی مهمی را برعهده دارد. این سیستم باعث انتقال گرما از موتور ماشین به محیط بیرون می شود، ولی اگر هوا گرفتن سیستم خنک کننده یا هوا گرفتن رادیاتور ماشین رخ بدهد، باعث ایجاد مشکلاتی بزرگ از جمله سوختن واشر سرسیلندر، جوش آوردن و داغ کردن بیش از حد ماشین می شود. در واقع اگر رادیاتور ماشین هواگیری نشود مشکلات بزرگی برای خودرو بوجود می آید و قطعات مختلفی نیاز به تعویض و تعمیر پیدا می کنند که این موضوع باعث بالا رفتن هزینه تعمیر کردن خودرو می شود.

علائم هوا گرفتن رادیاتور ماشین

علائم هوا گرفتن رادیاتور ماشین

تشخیص وجود هوا در رادیاتور ماشین دشوار است زیرا دیدن آن ها غیر ممکن است. برای همین به بررسی “علائم هوا گرفتن رادیاتور ماشین” پرداخته ایم تا بتوانید از این موضوع آگاهی پیدا کنید :

عملکرد ضعیف بخاری ماشین

اگر می بینید که بخاری هوای سرد را در دور آرام می دمد و با افزایش دور موتور ماشین از ۳۰۰۰ دور در دقیقه باد گرم را می دمد، این نشانه واضحی است که در رادیاتور ماشین هوا وجود دارد.

سریع تر گرم شدن موتور ماشین

این نیز نشانه وجود حباب های هوا در سیستم خنک کننده و رادیاتور ماشین است. به همین دلیل، فرآیند خنک سازی موتور مختل می شود، موتور سریع تر گرم می شود و دما از دمای معمولی کار بالاتر می رود.

سطح مایع خنک کننده پایین است

این یکی دیگر از دلایل رایج هوا گرفتن رادیاتور ماشین است.

وجود آثار نشت مایع خنک کننده

لکه های مرطوب، لکه های سفید خشک شده روی لوله ها، موتور، مخزن و سایر مکان های واقع در کنار آن ها نشانه نشت مایع خنک کننده در سیستم است که حضور حباب های هوا را تسهیل می کند.

روش هوا گیری رادیاتور ماشین

برای هواگیری رادیاتور ماشین اول وقتی که خودرو سرد و خاموش است تمامی پیچ های هواگیری را باز کنید. سپس درب مخزن رادیاتور یا مخزن آب را باز کنید و ضد یخ مناسب را درون رادیاتور یا مخزن بریزید. بعد از گذشت زمان، آب به همراه به هوای داخل سیستم خنک کننده از طریق پیچ های هواگیری خارج می شود که لازم است بعد از تمام شدن خروج هوا و آب، تمامی پیچ ها را سفت ببندید. بعد از بستن پیچ ها خودرو را روشن کنید و سطح آب رادیاتور ماشین را بررسی کنید و زمانی که از اندازه آن اطمینان حاصل کردید، درب مخزن یا درب رادیاتور را محکم ببندید.

علاوه بر روش قبلی، راه دیگری برای هواگیری رادیاتور ماشین وجود دارد. در این روش شما باید در حالی که درپوش رادیاتور را برداشته اید ماشین را روشن نگه دارید و اجازه دهید که ماشین حدود ۲۰ دقیقه روشن بماند. در این زمان حباب های هوا از سیستم خنک کننده ماشین خارج می شوند و حالا باید با جک، خودرو را بالا ببرید. بالا بردن ماشین توسط جک در این روش باعث می شود که هوا به طور طبیعی بالا برود و رادیاتور ماشین هم در بالا قرار می گیرد که این امر باعث تسریع خروج هوا از این سیستم می شود.

سخن آخر

همانطور که متوجه شدید، دلایل زیادی وجود دارد که باعث هوا گرفتن رادیاتور و سیستم خنک کننده خودرو می شود. تشخیص و تعمیر این مشکل چالش برانگیز است و نیاز به دانش تخصصی دارد، بنابراین بهتر است خودروی خود را به یک تعمیرگاه تخصصی ببرید تا علائم و علت های فوق را بررسی کنید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به هوا گرفتن رادیاتور ماشین و یا هواگیری رادیاتور ماشین دارید خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

73 نظرات
  1. محمد صادق می گوید

    سلام، ۴۰۵ دارم و حدود ۱ لیتر آب کم داشت آمپر بیش از حد معمول بالا اومد با فن کولر تو کفی موتور ماشین سرد و آمپر پایین آمده و در ترافیک کوتاهی بالا می‌آمد و با فن کولر پایین، آیا با ریختن آب و هواگیری مشکل بر طرف می‌شود، و اینکه دما به جوش نزاشتم برسه

    1. یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      نکته اول اینکه حتما بصورت منظم آب رادیاتور خودرو را بررسی کنید، پژو ۴۰۵ بسیار مستعد واشر زدن و جوش آوردن است. با توجه به توضیحات شما به احتمال زیاد با پر کردن مایع خنک کننده و هواگیری کردن مشکل مرتفع میشود اما با اینحال اگر باز به مشکل خوردید پیشنهاد میکنم رادیاتور را یکبار شستوشو دهید تا هوا به خوبی در بین پره های آن به گردش در آید.

  2. منصور می گوید

    سلام من موتو ماشینمو تازه تعمیر کردم امروز یک دفعه آمپر رفت بالا گذاشتم ماشین سرد بشه الان دارم هوا گیری میکنم ولی آب میریزم آب از لوله هواگیری هی پر پر میکنه

    1. یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      احتمال این وجود داره که بست ها و شیلنگ های سیستم خنک کننده به درستی وصل نشده باشند و همین موضوع علت هوا گرفتن مجدد رادیاتور شود. بست ها را بررسی کرده و مجدد هواگیری کنید.

  3. محمدعلی می گوید

    سلام
    برای هواگیری پژو روا پیچ هواگیریش رو باز میکنم و تا موقعی که آب از پیچ هواگیری بزنه بیرون داخل رادیات آب می ریزم. ولی مشکل اینجاس که برای اینکه آب از پیچ هواگیری بخواد بزنه بیرون، باید آب رو خیلی بیشتر از درجه ماکزیممی که روی بدنه رادیات درج شده بریزم داخلش (نزدیک به لبریز شدن تقریبا). و اگر هم ریختن آب رو فقط تا علامت درجه ماکزیمم انجام بدم در این صورت آب از پیچ هواگیری اصلا نمیزنه بیرون. خیلی وقته این مشکل رو دارم اگر راهنمایی کنید ممنون میشم.
    متشکر

    1. یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      برای هواگیری ماشین (در شرایطی که درست انجام شود)، هم زمان با هواگیری نیاز نیست آب به رادیاتور اضافه کنید و با باز کردن پیچ آب باید خود به خود تخلیه شود. احتمال این وجود دارد که مجاری سیستم خنک کننده خودرو شما گرفته باشد، بهترین راه این است که سیستم خنک کننده خودرو خود را به متخصص نشان دهید تا بررسی کند و علت یا بیابد.

  4. صادق می گوید

    سلام ماشین پژو ۴۰۵ دارم چند روز پیش ماشینم داغ کرد واشر سوزوند بردم تعمیرگاه موتور باز کردم سرسلند کفت تراشی کردم الان هنوز سرصبح درب رادیاتور باز میکنم هنوز هوا میکشه ۳بار هوا گیری کردم ماشینم نشتی اب هم نداره چک کردم میشه راهنمای بفرمایید مشکل از کجاست

    1. یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      نکته اول اینکه باید اطمینان حاصل کنید که به درستی و بصورت استاندارد هواگیری انجام میدهید.
      اگر پس از انجام درست هواگیری باز هم شاهد هواگرفتن رادیاتور ماشین خود بودید محل اتصال شلنگ ها و بست ها را بررسی کنید و از سلامت درب رادیاتور هم اطمینان حاصل کنید، اگر باز هم مشکلی نبود احتمال این وجود دارد که کمپرس موتور به داخل سیستم خنک کننده نفوذ کند و این معمولا به دلیل مونتاژ غیر اصولی و نادرست موتور بعد از تعویض واشر سرسیلندر رخ میدهد. (مورد آخر حتما باید بعد از بررسی دقیق خودرو از نزدیک توسط متخصصی تشخیص داده شود)
      توجه داشته باشید که برای ارائه راهنمایی دقیق باید حتما خودرو از نزدیک مورد بررسی قرار گیرد و اظهار نظر بدون دیدن خودرو تنها حدس محتمل ترین علل هواگرفتن رادیاتور ماشین شماست.

  5. امیر می گوید

    سلام من هر روز پیجتون رو دنبال میکنم.
    یکی دو روز هست که ماشینم (۴۰۵ xu7 مدل ۱۳۹۹ بنزینی) صبح ها بد استارت میخوره تا روشن بشه، وقتی روشن هم میشه به اندازه دوتا سه تا تک گاز، دود سفید  غلیظ بو دار به همراه یکم رطوبت، از اگزوز خارج میشه و  بعدش دیگه دود سفید تموم میشه و عادی میشه
    مشکلش چی میتونه باشه!؟
    درب روغن و رادیات هم شیری رنگ نیست
    درب رادیاتور رو که باز میکنم صدایی مثل باز کردن درب نوشابه میده
    اب هم کم نمیکنه به اون صورت شاید ماهی یه لیوان.
    ممنون میشم مشکل رو بفرمایید

    1. یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دود سفید و سخت روشن شدن ماشین نشان دهنده ضعیف شدن رینگ موتور و روغن سوزی است. به احتمال زیاد این دود سفید زمانی که خودرو زیر فشار زیاد و دور موتور بالا در چند دقیقه باشد نیز خود را نشان میدهد. این مشکل معمولا به دلیل مستهلک شدن رینگ موتور رخ میدهد و به مرور زمان افزایش پیدا میکند و کاملا طبیعی است. گفتنی است اگر زود به آن رسیدگی نکنید موجب آسیب دیدن بلوک سیلندر (خراشیدن بلوک سیلندر) و به مرور زمان آسیب دیدن سایر قطعات موتوری میشود و هزینه زیادی را به شما تحمیل میکند. پیشنهاد ما این است که در اسرع وقت اقدام به رفع مشکل و تعمیر موتور خودرو کنید.
      دقت داشته باشید که توضیحات فوق تنها رایج ترین دلیل این مشکل خودرو شماست و نظر کارشناسی نهایی باید حتما توسط متخصص پس از بررسی ماشین از نزدیک ارائه شود.

  6. یاسین می گوید

    سلام‌خسته‌نباشید‌منslx405مدل۹۹دارم‌جنت‌رادیاتور‌باد‌میکنه‌میشه‌راهنمایی‌کنید‌مشکل‌از‌کجاست‌ممنون

    1. یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      احتمال چند مورد بسیار رایج است:
      ۱- گرفتگی مجاری گردش آب
      ۲- هوا گرفتن سیستم خنک کننده
      ۳- فرسوده شدن جنت رادیاتور
      دقت داشته باشید که تشخیص نهایی باید توسط متخصص پس از بررسی خودرو از نزدیک اعلام شود.

  7. مهدی می گوید

    سلام خسته نباشید
    ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۸۹
    جنت بالای رادیاتور باد میکنه و وقتی اول صبح درب رادیاتور رو باز میکنم صدای فس میده
    خود رادیاتور. جنت ها. واشر سر سیلندر رو هم عوض کردم
    آمپر آب خیلی نوسان داره و تا یک خط بالای وسط هم میاد فن ها هم سالمه و مرتب کار میکنه و ماشین هیچگونه نشتی هم نداره ولی مدام هوا میگیره
    محبت کنید یه راهنمایی بکنید ممنون میشم

    1. یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      سلامت درب رادیاتور را بررسی کنید، در بسیاری از مواقع علت هوا گرفتن رادیاتور ماشین خرابی سوپاپ درب رادیاتور است. به احتمال زیاد مشکل شما حل میشود.
      اما اگر باز هم شاهد این مشکل بودید بست های جنت رادیاتور و شلنگ های سیستم خنک کننده را به دقت بررسی کنید.
      این دو مورد رایج ترین دلیل هواگرفتن رادیاتور با توجه به توضیحات شماست هرچند بدیهی است برای تشخیص دقیق علت و ارائه نظر قطعی بررسی خودرو از نزدیک الزامیست.

  8. شهرام می گوید

    سلام وقت بخیر ماشین ۴۰۵
    رادیات ماشین نشتی کوچک داشت هوا نمی‌گرفت یه نشت گیر ام طوسی خریدم ریختم تو رادیات بعد یه نیم ساعت با ماشین دور زدم اومدم خونه درب رادیاتور باز کردم رو سر رادیات کف گرفته بوده نشتی هم گرفته شد بعد از این ماجرا رادیات هوا میگیره مشکل میتونه از کجا باشه ترموستاتم یه روز قبلش نو کردم

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      بعد از تعویض ترموستات، هواگرفتن رادیاتور طبیعی است. اگر به بس از هواگیری اصولی و درست، با مدتی استفاده مجدد شاهد هواگرفتن رادیاتور بودید، با توجه به اینکه آب رادیاتور کف کرده است احتمال دارد مشکل از واشرسرسیلندر خودرو باشد. ضعیف شدن واشر سرسیلندر موجب ترکیب شدن آب و روغن و ورود کمپرس به سیستم خنک کننده خودرو میشود.
      گفتنی است برای تشخیص دقیق و نهایی علت هوا گرفتن رادیاتور ماشین در این شرایط بازدید خودرو از نزدیک الزامی است.

  9. کریمی می گوید

    با سلام
    ماشین بنده روآ هستش و رادیات بشدت هوا میگیره بحدی که شلنگ ها باد میکنن ولی اصلا ماشین گرم نمیکنه نشتی هاشم برطرف کردم ترموستاتشم عوض کردم ولی باز هوا میگیره

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      در بسیاری از مواقع علت هوا گرفتن رادیاتور ماشین خرابی درب رادیاتور خودرو است. از سلامت آن اطمینان حاصل کنید.
      این موضوع را در نظر داشته باشید که در برخی موارد ضعیف شدن واشر سرسیلندر میتواند موجب ورود گاز های موتور به سیستم گردش آب خودرو شود و یکی از دلایل رایج علت هوا گرفتن رادیاتور ماشین است.

  10. علی می گوید

    سلام خسته نباشید وقتتون بخیر ببخشید یه پژو پارس سال مدل ۹۹ دارم به تازگی زمانی که درب رادیاتور رو باز میکنم صدایی شبیه صدای بازکردن درب نوشابه میده و وقتی حرکت میکنم در زمان حرکت گاهی اوقات یه صدای شرشر میاد تو اتاق البته همون اوایل حرکت تو دنده های ۱ و۲ ولی ماشین تو حرکت مشکلی نداره و اذیت نمیکنه با این وجود درب موتور و گیج روغن رو هم چک کردم و علائم واشر زدن ندیدم مثل قاطی شدن آب و روغن و دود سفید همه چیزش عادی بود
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دقت داشته باشید که اگر زمانی که ماشین کاملا خنک نشده باشد درب رادیاتور را باز نمایید، شنیدن صدای درب نوشابه کاملا طبیعی است. با اینحال پیشنهاد میکنیم یک بار بصورت اصولی اقدام به هواگیری کنید.
      برای پیدا کردن علت صدای شرشر آب باید جزئیات بیشتری در اختیار ما قرار دهید اما بصورت کلی بررسی نمایید که آیا خودرو آب کم میکند یا خیر، در صورتی که دیدید ماشین آب کم میکند این احتمال وجود دارد که یکی از شلنگ ها نشتی داشته باشد.

  11. محمود می گوید

    باسلام من هیوندا ورنا ۱۵۰۰دارم،آب ازمخزن قمقمه برنمیگرده داخل رادیاتور،درب رادیاتور نو انداختم،شیلنگ متصل به ترموستات هم زیاد متورم میشه ،ولیکن درجه آب نرمال هست،ممنون

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      به احتمال زیاد مجاری سیستم خنک کننده خودرو شما جرم گرفته است و باید سرویس شود. همینطور پیشنهاد میکنیم بصورت اصولی هواگیری کنید و در صورتی که مجدد شاهد باد کردن شلنگ رادیاتور بودید حتما اقدام به تعویض آن نمایید.

  12. مجتبی می گوید

    رادیات بخاری پژو هر دو تا جنتشو باز کردم و با آب شستشو دادم ، بعد از اون هواگیری کردم
    اما الان بعضی اوقات صدای شرشر آب از پشت داشبورد میاد، قبلا این صدا رو نداشتم، مشکل از چیه؟

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      زمانی که صدای شر شر آب شنیدید بررسی کنید که آیا آب از خودرو میریزد یا نه. در صورتی که شاهد ریختن آب رادیاتور بودید باید منشاء آن را پیدا کنید که معمولا به دلیل خرابی بست های شلنگ یا درب رادیاتور است.

  13. علی اصغر می گوید

    سلام ماشین من ام وی ام x33است بخاری باد سرد میده وقتی هواگیری میکنم بخاری درست میشه وبعد ۵۰ کیلومتر دوباره بخاری سرد میشه و آمپر میره بالا صبح ماشین خوب روشن میشه ودود سفید هم نداره چه دلیلی میتواند داشته باشد

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      اگر با هواگیری رادیاتور مشکل خودرو شما مرتفع میشود باید به دنبال علت هواگرفتن رادیاتور باشید. رایج ترین دلیل هوا گرفتن رادیاتور ماشین خرابی درب رادیاتور یا منبع آب خودرو است، از سلامت آن اطمینان حاصل کنید، بست ها، شلنگ ها و اتصالات رادیاتور را بررسی کنید که نشتی نداشته باشد.

  14. آرام می گوید

    سلام خسته نباشید برای وانت نیسان همون روزی که واشر سرسیلندر عوض کردم ترموستات نو و فن نو فابریک خریدم بعد از روشن کردن آمپر دمای آب از حد نرمال بالا می‌رفت و بعد از بیست دقیقه رانندگی وقتی درب رادیاتور رو باز میکنی با فشار میزنه بیرون و شلنگ اصلی رادیاتور در حالت روشن باد میکنه وای در حالتی که درب رادیاتور رو باز میکنم شلنگ نرم تر میشه یا بادش می‌خوابه ممنونم راهنمایی بفرمایید

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      احتمال خیلی زیاد رادیاتور خودرو شما هواگرفته است. اقدام به هواگیری اصولی کنید مشکل حل خواهد شد.

  15. Moj می گوید

    سلام هنگام چک کردن آب رادیاتور دوتکه چوب جارو دستی به اندازه انگشت رفت داخل رادیاتور
    این مشکل ايجاد مي کنه

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      بهتر است آن را خارج کنید چرا که میتواند موجب گرفتگی مجاری یا مانع درست کار کردن واتر پمپ خودرو شما شود و به خودرو آسیب وارد کند.
      اگر خوش شانس باشید تکه چوب ها به روی سطح آب قمقمه خودرو شناور خواهد شد و میتوانید به راحتی آنها را خارج کنید.

  16. جعفر می گوید

    از راهنمایی تون متشکرم عالی بود

  17. حمید می گوید

    سلام
    من ۴۰۵ دو گانه دارم چند وقته رادیاتور هوا میگیره و وقتی پیچ های هواگیری رو باز میکنم موقع سرد بودن ماشین اب با فشار خارج میشه موقعی که ماشین داغ میشه شلنگها سفت میشه و سرد میشه نرم‌میشن فشار قدری بالا میره که این چند روز ۳ بار شلنگهای مختلف ترکیدن واتر پمپ و ترموسات عوض کردم الان یکی میگه ممکنه رادیات گرفته باشه بنظر شما مشکل از چیه
    داغ نمیکنه سخت روشن نمیشه در روغن سفید نکرده

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز به احتمال زیاد بخشی از سیستم گردش مایع خنک کننده خودرو شما گرفتگی دارد، این مورد میتواند از رادیاتور یا شلنگ ها و … باشد که باید بررسی شود. این نوع گرفتگی ها معمولا به دلیل جرم آب رخ میدهد لذا پیشنهاد میکنیم حتما سیستم خنک کننده خودرو را بصورت کامل شستوشو دهید.

  18. سامی حاتمی می گوید

    باسلام.یک سوال داشتم خودروی پژوپارس سال یک روز کامل روشن نشود وکاملا خنک باشد.برای اضافه کردن اب به رادیات نیازی هست که پیچ هواگیری راباز کنم یانیازی نیست ممنون میشم پاسخ دهید

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      خیر، بصورت روتین نیازی به هواگیری نیست. اگر در زمان خنک بودن خودرو اقدام به پر کردن آب ماشین نمایید نیازی به هواگیری نیست مگر اینکه علائمی مشاهده کنید که نشان دهنده هوا داشتن سیستم خنک کننده خودرو شما باشد.

  19. ساسان می گوید

    سلام پراید انژکتور دارم مدل ۸۵ آمپر ماشین بعضی وقت ها خیلی میره بالا بعد فن عمل میکنه و ماشین سرد میشه وقتی ماشین گرم خاموشش میکنم صدای قلب قلب میده و از درب رادیاتور صدای خارج شدن هوا میاد و اینکه این اتفاق بعضا اتفاق میفته معمولا شب ها میشه راهنماییم کنید

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دیر عملکردن فن خودرو میتواند به دلیل وجود مشکل در سنسور دمای آب یا رله های فن خنک کننده خودرو شما باشد. صدای خروج هوا و قل قل آب هم میتواند به دلیل خرابی درب رادیاتور خودرو باشد، پیشنهاد میکنیم درب رادیاتور را تعویض و یک بار بصورت اصولی هواگیری کنید. به احتمال زیاد این مشکل نیز رفع میشود.

  20. رضا می گوید

    سلام وقتتون بخیر
    وقتی ماشین سرده درب رادیات باز میکنم صدا نوشابه میده صداش کم و زیاد داره از وقتی بخاریو راه انداختم و استفاده میکنم اینجور شده یه صدای شرشر از پشت داشبورد میشنوم بعضی وقتا
    ماشین سرصبح تک استارت روشن میشه بدون ایراد و دود سفید نداره آب کم نمیکنه آمپرم نمیکشه بد کار نمیکنه آب رادیاتم کثیف نیست درب روغنم مشکلی نداره
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    ماشینم ۴۰۵ مدل ۹۳

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز صدای درب نوشابه از منبع رادیاتور میتواند به دلیل هوا داشتن سیستم خنک کننده خودرو شما باشد لذا پیشنهاد میکنیم بصورت اصولی اقدام به هواگیری کنید، و گفتنی است تا زمانی که مایع خنک کننده چرب نیست، رنگ مایع تغییر نکرده، خودرو جوش نمی آورد و بدون مشکل کار میکند جای نگرانی نیست.
      صدای شر شر آب هم به دلیل گردش آب در رادیاتور بخاری است، در بسیاری از موارد با هواگیری سیستم خنک کننده مشکل رفع میشود.

  21. رضا می گوید

    سلام و عرض ادب..ماشین ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۸۱ دارم تو این چند ماه اخیر موتورشو تعمیر اساسی کردم..حدود ۲۲ میلیون خرج کردم..بعد از تعمیر آب کم میکنه تا جایی که دو هفته پیش پیش یه مکانیک دیگه بردم واشر سرسیلندر عوض کرد و یکی از بوش ها نشست کرده بود اونم درست کرد و ماشینو که تحویل گرفتم بازم آب کم میکنه شلنگ رادیات به بخاری وقتی که ماشین گرم میشه به حدی سفت میشه که آب از هر درزی میزنه بیرون ماشین صبح تک استارت روشن میشه آب و روغن اصلا قاطی نکرده سر صبح بدون هیچ پت پتی عالی کار میکنه ده بار هواگیری کردم.. این مشکل کلافه ام کرده تو این چند ماه بخاطر همین قضیه بخدا چند بار موتور باز کردم..ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز در بسیاری از مواقع مشکل کم شدن آب رادیاتور ماشین به دلیل خرابی درب رادیاتور هست، خرابی درب رادیاتور باعث میشه تا با گرم شدن آب بخار از منبع آب خارج شده و سطح آب افت پیدا کنه. همینطور نشت پولکی های سیلندر هم یکی دیگر از دلایل رایج آب کرم کردن ماشین در شرایط مختلف بخصوص بعد از تعمیر موتور هست. مورد بعدی باید بست ها و شلنگ ها و واتر پمپ را به دقت بررسی کنید تا نشتی را پیدا نمایید.
      برای راهنمایی بیشتر بررسی خودرو از نزدیک الزامیست، اما پیشنهاد میکنیم با تعویض درب رادیاتور شروع کنید.

  22. جعفری می گوید

    سلام، وقت بخیر.. متأسفانه بدلیل باز موند سهوی درب رادیاتور ماشین، به مددت یک هفته با رادیاتور خالی فقط صبح و غروب هر روز به مددت نیم ساعت رانندگی میکردم.
    آیا مشکلی خاصی پیش میاد بنظرتون ماشین سایناsاست. پیش میکانیک و نمایندگی هم بردم میگن واشر ساینا فلزی است به این زودیا آسیب نمی‌بیند و یه هوا گیری کرد و تمام! ولی خوب درب روغن ریز همان اوایل سفیدک زده بود و از اگزوز هم بخار آب خارج میشد. آلان اونطوری نیست، آب هم کم نمیکنه. ولی موتور گاهی اوقات تو سرما موقع استارت یه صدای عجیبی میده و زمانیکه موتور داغ باشه و خاموش کنی صدای جریان آب از رادیاتور( نه داشبورد)شنیده میشه، شلنگها هم متورم میباشد. لطفا بفرمایید جای بررسی بیشتر وجود داره یا خیر.. ممنونم

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز اگر خودرو جوش نیاورده باشد به احتمال زیاد مشکلی وجود ندارد، اما اگر درب رادیاتور یا روغن ریز ماشین سیفدک زند یا مایع خنک کننده چرب شود نشان دهنده وجود مشکل در واشر سرسیلندر است.
      از طرفی متورم شدن شلنگ ها نشان دهنده گرفتگی یا وجود هوا در سیستم خنک کننده خودرو است و باید به دقت بررسی و مشکل رفع شود چرا که در صورت عدم رسیدگی میتواند موجب به ترکیدن و آسیب رساندن به سایر قطعات خودرو شما شود.

  23. هادی می گوید

    سلام عرض ادب.پژو پارس دارم xu7p در حالت نیمه گرم در منبع انبساط باز میکنم ی صدای پیس میده و آب منبع انبساط اندازه ۱ سانت میاد بالا تر ب نظر شما هوا نگرفته ماشین؟؟

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز بصورت کلی علائمی که اشاره کردید نشانه وجود مشکل و خرابی نیست، صدای پیس معمولا به دلیل بخار آب داخل محفظه است و بالا آمدن آب نیز کاملا طبیعی است. اما میتوانید برای اطمینان خاطر هواگیری اصولی نیز انجام دهید. ضرری ندارد.

  24. امیر جودکی می گوید

    سلام خسته نباشید ۴۰۵ دارم یه ماهه تعمیر کامل کردم شوتی هم هستم در رادیات باز میکنم صدا
    پیس میاد ازش یا همون هوا داره همچی هم
    سالمه امپر هم نمیکشه واشر هم تازه انداختم
    میشه بکید دلیلش چی میتونه باشه ممنونم🙌🏻❤️

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز دقت داشته باشید که چند مورد زیر میتواند دلیل این مشکل باشد، اگر با بررسی این موارد مشکل رفع نشد، بررسی خودرو از نزدیک الزامیست. قبل از هر چیز یک بار بصورت اصولی اقدام به هواگیری سیستم خنک کننده خودرو کنید، مورد بعدی مقدار کمی صدای پیس هنگام باز کردن درب رادیاتور بخصوص زمانی که خودرو کاملا سرد نیست طبیعی است. موارد زیر را بررسی کنید:
      ۱- استفاده از مایع خنک کننده استاندارد
      ۲- خرابی درب رادیاتور
      ۳- مشکل در بست ها و اتصالات
      ۴- نصب نادرست واشر سرسیلندر

  25. علیرضا می گوید

    سلام من پژد روآ دارم وقتی که سره صبح که هوا سرده دربه رادیات رو باز میکنم آب رادیات یکمی خالی میشه البته بافشار خالی میشه

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز سیستم خنک کننده خودرو شما مشخصا هوا گرفته است، یک بار بصورت اصولی اقدام به هواگیری نمایید مشکل شما به احتمال بسیار زیاد حل خواهد شد.

  26. مهدی می گوید

    سلام وقتتون بخیر
    سمند ef7 دارم دک ماه پیش شلنگ زیر رادیات پاره شد و تعویض کردم از اونموقع به بعد امپر اب همش بازی میکنه تا وسط میاد بعد تو ۵ ۶ ثانیه فن روشن میشه و یه خط میاد پایین.امروز درجه فن گذاشتم روی ۹۰ فن دائم کار میکنه بازم امپر هی میره بالا هی میاد پایین به به رادیات دست میزنم یه لحظه خیلی سرد یه لحظه خیلی داغ.۴ بار ترموستات عوض کردم واتر پمپ رو چک کردم درست بود از لحاظ برقی هم سالم بود.واقعا دیگ نمیدونم از چی میشه ممنون میشم راهنماییم کنین

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز سنسور دمای آب رو نیز بررسی کنید و دقت داشته باشید که با روشن شدن فن خودرو پایین آمدن دمای آب کاملا طبیعی است و این نشان دهنده درست کار کردن سیستم خنک کننده است. لذا تا زمانی که دمای آب بیش از اندازه بالا نرفته و خودرو جوش نیاورد و با وارد شدن فن خودرو به مدار دمای آب کاهش یابد مشکلی نیست.
      دقت داشته باشید در شرایط نادر این چنین مشکلاتی میتواند به دلیل خرابی آمپر خودرو باشد لذا اگر باز اطمینان نداشتید پیشنهاد میکنیم از سلامت آمپر آب نیز مطمئن شوید.

  27. سامان می گوید

    سلام، ۴۰۵ مدل ۸۵ دارم تیرماه امسال سرسیلندر باز کردم و واشر نو انداختم طبق گفته تعمیرکار تعمیر آخر سرسیلندر بود
    در حال حاظر در مسافت های طولانی و فشار زیاد به ماشین از درب رادیاتور نشتی آب دارد جنت ها بکلی سفت میشوند بعد از تعویض درب رادیات مشکل پابرجاست
    در مسافت های کوتاه که به موتور فشاری وارد نمیشه خوب هست
    روی درب روغن هیچ علایمی ظاهر نمیشه، صبح ها هم با یه استارت روشن میشه و خوب کار میکنه
    تستی که خودم انجام دادم یه شیلنگ از خروجی هوای برنجی به داخل درب رادیات وصل کردم سپس ماشین روشن در این چند دقیقه مشاهده میشد که حباب های هوا از خروجی هوا برنجی خارج میشه و اصلا قطع نمیشه و میشه گفت کمپرس هوا دارد
    لذا میخوام بدونم راهکار موقت اینکه میشه از نشتی گیر واندرسیل یا نوعی دیگر که تجربه شما باشه استفاده کرد؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز موردی که وجود دارد طبق توضیحات شما احتمال خرابی از خودر درب رادیاتور نیز هست، این قطعه را نیز بررسی کنید، همینطور احتمال خرابی سایر قطعات سیستم خنک کننده مثل رادیاتور خودرو نیز وجود دارد پس حتما تمامی قطعات سیستم خنک کننده را به دقت بررسی کنید. اگر مشکل را پیدا نکردید احتمال این وجود دارد که به دلیل تعمیر زیاد موتور واشر سرسیلندر به خوبی به وظیفه خود عمل نمیکند و گاز های ناشی از احتراق وارد سیستم خنک کننده شده و این مشکل را ایجاد می نماید.

  28. سعید می گوید

    سلام ماشین پراید مدل۸۸دارم دمای آب نرمال هست موقعی ک بخاری رو روشن میکنم درحالت درجا باد سرد میده اما تادور موترر روتا۳۰۰۰بالا میارم باد گرم میده گاهی اوقات صبح ک ماشین سرده درب رادیات رو باز میکنم مثل نوشابه گازدار صدا میده هوا خارج میشه ازش خودم احتمال میدم واتر پمپ خراب باشه گردش آب ضعیفه ترموستات رو چک کردم سالم بود ممنون راهنمایی کنید

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز حدس ما هم به شما نزدیکه، اگر با گاز دادن بخاری باد گرم میده احتمال ضعیف شدن واتر پمپ وجود داره، همینطور میتونه نشانه گرفتگی مجاری سیستم خنک کننده خودرو یا رادیاتور بخاری باشه.

  29. محسن می گوید

    سلام و عرض ادب من ماشین پرشیا xu7 دارم موقعی که ماشیم کاملا سرد هستش یعنی شب خاموش و صبح درب رادیات باز میکنم صدای پیس میده مشکل میتونه از کجا باشه ممنون میشم راهنمایی بفرمایی

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز پیشنهاد میکنیم یکبار اقدام به هواگیری اصولی کنید، اگر باز هم شاهد این مشکل بودید احتمال زیاد واشرسرسیلندر خودرو شما ضعیف شده و کمپرس موتور به مجاری سیستم خنک کننده خودرو نفوذ میکند.

  30. رضا می گوید

    سلام
    من ماشینم پارس معمولی یه
    خیلی آب کم میکنه،اول صبم رادیاتورش هوا داره
    آمپرش آبش ک خیلی دیر میره بالا
    بنظرتون مشکل از چیه؟

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      احتمال این بسیار زیاد است که واشر سرسیلندر خودرو شما ضعیف شده باشد.

  31. محمود می گوید

    باسلام پژو پارس دارم از سوراخ درب رادیات زدیخ میزد بیرون درب رادیاتو عوض کردم همچنان پابرجا بود ترم استاد عوض کردم برطرف شد زد یخ نیومد ولی به جاش بعد چند ساعت رانندگی خاموش که میکنم از سوراخ بغل درب رادیات صدای فس میاد اروم باید گوشتو نزدیک کنی تا بشنوی ماشین هم صبح ها خوب کار میکنه اب رادیات تمیزه فقط احساس میکنم شلنک ها یکم تو فشاره چند بار هم هواگیری کردیم درست نمیشه راهنمایی کنین ممنون میشم

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      اگر با هواگیری اصولی مشکل فشار هوا در مجاری سیستم خنک کننده خودرو رفع نمیشود احتمال ضعیف شدن واشر سرسیلندر یا واشر منیفولد (ضعیف شدن این قطعه رایج تر است) بسیار زیاد است، این دو قطعه را بررسی کنید.

  32. شفیع می گوید

    سلام و عرض ادب
    ماشین ef7 دوگانه دارم وقتی ماشین سرده در رادیات رو که باز میکنم اب با فشار میزنه بیرون چند بارم هواگیری کردم وباز هوا میگیره سه چهار روز که کار کنه شلنگها باز هوا میگیرن واتر پمپ وترموستات رو هم تعویض کردم ممنون میشم راهنمای کنین

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز اگر خودرو شما بعد از هواگیری مجدد این مشکل برایش رخ میدهد نشان دهنده این است که به احتمال زیاد واشر سرسیلندر یا واشر منیفولد خودرو شما ضعیف شده و کمپرس موتور وارد مجاری سیستم خنک کننده موتور وارد میشود. این قطعات را بررسی کنید.
      گفتنی است این مورد یکی از رایج ترین احتمالات بوده و برای ارائه نظر کارشناسی نهایی بررسی خودرو از نزدیک الزامیست.

  33. امیر رضا می گوید

    سلام ممنون از ایگکه وقت میگذارید و مشاوره های خوبی را گذاشتید
    من خودرو سمند ef7 دارم و چندروز پیش مشاهده کردم زیر رادیاتور آب ریخته و رفتم تعمیر گاه قسمت پلاستیکی بغل رادیاتور ترک داشت عوض کرد و رادیاتور هم سرویس کرد و هواگیری بعداز چندروز که مجددا میزان آب را نگاه کردم درب رادیاتور را که باز میکردم آب با فشار ازدرب رادیاتور بیرون میومد چند مرتبه هواگیری کردم درب رادیاتور هم عوض کردم درست نشده ممنونم راهنمایی بفرمایید. البته ماشین آمپر هم نمیکشه زیر خط وسط فن کار میکنه.

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز شاید از ابتدا علت ترک خوردن پلاستیک بغل رادیاتور به دلیل وجود فشار زیاد هوا در سیستم خنک کننده خودرو شما بوده! با توجه به اینکه بعد از رفع ترک و هواگیری، شاهد این مشکل هستید رایج ترین علت ورود گاز های احتراق موتور به داخل سیستم خنک کننده خودرو شماست.
      این اتفاق در زمان خرابی یا ضعیف شدن واشر مینفولد یا واشر سرسیلندر خودرو رخ میدهد، این دو قطعه را بررسی کنید، به احتمال زیاد مشکل رفع خواهد شد.

  34. Amir می گوید

    سلام خسته نباشید بنده یه پارس سال ۹۹ دارم بعضی موقع ها ماشینو وقتی خاموش میکنم بعد چند دقیقه روشن و شروع به حرکت میکنم امپر یکم از وسط میره بالا بعد یکم حرکت دوباده میاد وسط فن و …همه چیزش سالمه مکانیک نشون دادم مشکل از کجاس ایا جای نگرانی داره

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      خیر، این مورد کاملا طبیعی است، زمانی که خودرو را خاموش میکنید به دلیل قطع شدن سیستم گردش آب دمای موتور بالاتر خواهد رفت و به مرور کاهش پیدا میکند، جای نگرانی نیست.

  35. محمدرضا می گوید

    سلام،وقت بخیر،۴۰۵ مدل نود سه ساله که گرفتم مشکل بالا رفتن دما دارم،الان جوری شده که رادیاتو پر میکنم هواگیری میکنم ربع ساعت که روشن میشه شلنگ رادیات هوا میگیره و آمپر کم کم میره بالا تا از وسط رد بشه،علت اینکه اینقد زود هوا میگیره چیه،البته از قسمت ترموستاتم یه نشتی ریز داشت که هوا میگرفت ولی الان خیلی زود هوا میگیره

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز دلایل زیادی میتواند داشته باشد، لذا نیاز به توضیحات بیشتر و بررسی خودرو از نزدیک برای ارائه نظر کارشناسی انکار ناپذیر است. اما اگر از سلامت همه قطعات سیستم خنک کننده اطمینان دارید احتمال وجود خرابی در واشر سرسیلندر یا واشر منیفولد وجود دارد، این دو قطعه را بررسی کنید.

  36. علی می گوید

    سلام پارس سال دارم هواگیری اصولی رو پیش یک متخصص در دو مرحله انجام دادم اما باز شیلنگ رادیاتور باد میکنه اما دمای اب همیشه تو حالت معمولیه ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      واشر منیفولد را بررسی کنید، خرابی این قطعه میتواند موجب ورود گاز های خروجی به سیستم خنک کننده خودرو شود و در نتیجه سیستم خنک کننده هوا گرفته و یا باعث سفت شدن شیلنگ های رادیاتور خودرو شود.

  37. کامران می گوید

    سلام ۴۰۵دارم صبح ها میبینم که رادیاتور آب کم کرده هوا گیری کردم آمپر هم بالا نمیره وله خوبی فن می‌کنه هیج جا هم آب نشتی نداره اما هر۳روز یه بار آب کم می‌کند به نظر شما عیب از کجاست لطفاً راهنمایی کنید ممنون

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز اگر از این اطیمنان دارید که از هیچ جایی مایع خنک کننده نشت نمیکند دو احتمال رایج است:
      ۱- خرابی درب رادیاتور که موجب میشود بخار آب خارج شده و سطح آب کاهش پیدا کند
      ۲- خرابی واشرسرسیلندر که موجب آب کم کردن خودرو میشود.