مزایا و معایب کوییک

کوییک به عنوان سومین خودروی ملی کمپانی سایپا چندی است که در میان خریداران ایرانی جایگاه نسبتا بالایی را به خود اختصاص داده است. این خودرو از نظر فنی و ظاهری از ویژگی ها و مزایای متعددی برخوردار است در حالی که با معایب مختلفی نیز دست و پنجه نرم می‌کند.

کوییک به عنوان سومین خودرو ملی کشور تولید کمپانی سایپا و از جدید ترین چهره هایی است که امروزه در حال تردد در سطح شهر هستند. این مدل اتومبیل در سال ۱۳۹۵ تولید و به مرحله عرضه در بازار های داخلی و خارجی درآمد.

کوییک (Quick) یک خودرو هاچبک جمع و جور اس که به نوعی جایگزینی برای پراید محسوب می‌شود! البته با توجه به قیمت گذاری و امکانات موجود در این خودرو، می‌توان نتیجه گرفت که کوییک به طور کلی نسخه ارتقا یافته و مجهز تری در مقایسه با پراید چه از نظر فنی و چه ظاهری محسوب می‌شود.

کوییک” جزء خانواده X200  است و در طی سال های عرضه خود به بازار محبوبیت نسبتا بالایی را به خود اختصاص داده است. شاید مهم ترین دلیل این استقبال برآورده کردن انتظارات فرد از یک اتومبیل باشد و آن را با نام خودرو لوکس اقتصادی می‌شناسند. این خودرو در سه نسخه دنده ای، اتوماتیک، و فول در حال خرید و فروش است.

در بخش از مقاله از یدک یار قصد داریم تا اطلاعاتی را درباره مزایا و معایب کوییک در اختیار شما قرار دهیم تا اگر قصد خرید این خودرو را دارید با نگاه عمیق تری اقدام به انجام این کار کنید.

مزایا کوییک

مزایا کوییک

امکانات مناسب در مقایسه با قیمت

یکی از مهم ترین “مزایای کوییک” داشتن امکانات مناسب و همچنین طراحی کابین و فضای داخلی است که بیش از هر چیزی مورد توجه خریداران قرار می‌گیرد. وجود صفحه نمایشگر لمسی، دوربین دنده عقب، اخطار باز بودن کمربند، سنسور دنده عقب، و شیشه بالابر های برقی همگی از آپشن های قابل توجه کابین کوییک است.

وجود این آپشن ها در مقایسه با قیمت کوییک یکی از عمده مزایای این خودرو محسوب می‌شود.

مصرف سوخت پایین

کوییک دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴ بوده و در کنار آن مصرف سوخت پایینی دارد. همین موضوع در اقتصادی بودن این اتومبیل تاثیر بسزایی دارد.

وجود نمایندگی و پشتیبانی در سراسر کشور

با توجه به ملی بودن خودرو کوییک، نمایندگی و مراکز پشتیبانی و تعمیراتی بسیاری را در سراسر کشور به خود اختصاص داده تا مشتریان خود را در فاصله زمانی کوتاهی از خدمات خود بهره مند کند.

امنیت بالا کوییک

کوییک به عنوان خودرو ملی سایپا یکی از خودرو هایی با ایمنی بالا برای راننده و سرنشینان محسوب می‌شود. وجود ایربگ های راننده و سرنشین، ترمز ABS، و ترمز EBD از جمله امکانات ایمنی قابل توجه در کوییک است.

فضای کافی برای سرنشینان

با این وجود که کوییک یک خودرو هاپ بک است، اما از فضای کافی در بخش سرنشینان جلو و عقب برخوردار است و این موضوع از نقاط مثبت این اتومبیل به شمار می‌رود.

طراحی جدید و به روز کوییک

از جمله دیگر مزایای خودرو کوییک می‌توان به طراحی مدرن و به روز آن که توسط طراحان ایرانی نیز اعمال شده اشاره نمود. به روز بودن طراحی کوییک در هر دو بخش بدنه و کابین آن در مقایسه با دیگر محصولات سایپا به چشم می‌خورد.

تولید سه نسخه گیربکس

نوع گیربکس هر خودرو تاثیر بسزایی در ایجاد گزینه های انتخابی توسط خریدار و همچنین قیمت آن دارد. کمپانی سایپا با تولید سه نسخه دنده ای، اتوماتیک، و فول آپشن کوییک قدم بزرگی در جذب خریدار با میزان بودجه های مختلف داشته است.

معایب کوییک

معایب کوییک

در ادامه، به بررسی “معایب کوییک” می‌پردازیم:

وزن پایین

پایین بودن وزن کوییک از معایب بزرگ این خودرو محسوب می‌شود. وزن کلی کوییک ۱۰۶۴ کیلو گرم است که برای یک اتومبیل هاپ بک وزن مناسبی نبوده چرا که در هنگام رانندگی در هوای برفی و بارانی چسبندگی مناسبی با آسفالت نداشته و امکان ایجاد مشکلات مختلف را فراهم می‌کند.

پیشرانه ضعیف

از دیگر مشکلات عمده کوییک برخورداری از یک پیشرانه ضعیف است که رقابت را در مقابل خودرو های پرشتابی همچون پژو ۲۰۶ به کلی از بین برده باشد.

اتمام صفحه کلاچ زود تر از موعود

از دیگر معایب کوییک که صرف اقتصادی برای خریدار ندارد، زود تمام شدن صفحه کلاچ آن بسیار زودتر از زمان موعود است.

متوسط و میانگین معمولی استفاده از صفحه کلاچ در خودرو ها ۴۰ الی ۵۰ هزار کیلومتر تخمین زده شده است در حالی که دیده شده که صفحه کلاچ کوییک حتی در ۳۰ هزار کیلومتر نیز نیاز به تعویض پیدا می‌کند.

نفوذ صدای موتور به داخل کابین

درز صدای موتور به داخل کابین خودرو از دیگر مشکلات کوییک به شمار می‌رود. وجود این مشکل در نتیجه سبب ایجاد آزار و اذیت سرنشینان می‌شود. در برخی مواقع نیز دیده شده که رسیدن موتور به دور ۴۵۰۰ نیز سبب ایجاد صدای بسیار آزار دهنده و درز آن به داخل کابین شده است.

استفاده از موتور قدیمی برای کوییک

به طور کلی می‌توان گفت که موتور ۱۵۰۰ سی سی ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپه کوییک نسخه ارتقا یافته موتور پراید بوده که مجددا در این خودرو مورد استفاده قرار گرفته است.

گیربکس ضعیف کوییک

گیربکس ضعیف کوییک از مشکلات بسیار مهم در این خودرو است که اعتراض بسیاری از خریداران را شامل شده است. جالب است بدانید که این گیربکس ها ساخت کشور بلژیک بوده و از نوع CVT به حساب می‌آیند اما کیفیت مناسبی را برای این خودرو ارائه نمی‌دهند.

ایرادات مونتاژی

استفاده از قالب های بی کیفیت در ساخت بدنه کوییک، فاصله های ناموزون، بکار گیری متریال نامرغوب برای داشبورد از جمله ایرادات مونتاژی این خودرو به حساب می‌آید که از نگاه خریدار دلسرد کننده است.

عیوب مختلف در برق خودرو

کوییک دارای امکانات متنوعی است اما وجود مشکلات برقی در خودرو از جمله ایرادات مختلفی است که استفاده از این آپشن ها از جمله کیلس استارتر، مانیتور، فیوز فن رادیاتور، و همچنین روشن شدن گاه و بی گاه چراغ های پشت آمپر را شامل می‌شود.

آیا کوییک بخریم؟

مهم ترین سوالی که با توجه به مزایا و معایب این خودرو پیش می‌آید این است که “آیا کوییک بخریم؟” کوییک به عنوان یک هاپ بک شهری و با توجه به قیمت اقتصادی می‌تواند گزینه مناسبی برای تردد های روزمره و داخل شهری محسوب شود و از گزینه های انتخابی خریدار محسوب شود.

اما وجود مشکلات عمده آن، خصوصا در نسخه اتوماتیک، موجب دلسری فراوان در مشتری شده تا جایی که ممکن است ترجیح به انتخاب از بین گزینه های دیگری همچون ۲۰۶ تیپ ۵ داشته باشد. البته کوییک از نظر آپشنی و امکاناتی در رده قابل قبولی قرار می‌گیرد و می‌تواند انتظارات را به خوبی برآورده سازد.

به نظر شما کوییک جزئ خودروهایی با ارزش خرید قرار دارد؟ تجربه رانندگی خود را با این خودرو با ما در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.