بررسی تخصصی علت چکه کردن آب از زیر ماشین

علت چکه کردن آب از زیر ماشین می تواند به سیستم تهویه مطبوع، سیستم خنک کننده خودرو و قطعاتی مانند کندانسور، رادیاتور، پولکی سیلندر و… مربوط باشد که در این مقاله ما این موضوع را بررسی کرده‌ایم تا اطلاعات کافی را پیدا کنید.

یکسری از مشکلات خودرو می توانند آزار دهنده باشند که به عنوان مثال می توانیم به صداهای ماشین یا نشت مایعات از خودرو اشاره کنیم. آیا تا به حال با نشت آب از زیر خودرو مواجه شده‌اید؟ چکه کردن آب از زیر ماشین دلایل مختلفی دارد که در این مقاله ما قصد داریم به بررسی تخصصی “علت چکه کردن آب از زیر ماشین” (Why is My Car Leaking Water) بپردازیم تا اطلاعات کافی را پیدا کنید.

علت چکه کردن آب از زیر ماشین

علت-چکه-کردن-آب-از-زیر-ماشین

وقتی که آب از زیر ماشین چکه می کند، دلایل زیر می توانند دخیل باشند:

  • سیستم تهویه مطبوع
  • نشتی آب از سیستم خنک کننده
  • نشتی آب از کندانسور
  • تراکم اگزوز
  • نشتی آب از پولکی سیلندر
  • نشتی مخزن شیشه شوی جلو

اکثر این مشکلاتی که در بالا ذکر کردیم نیاز به تعمیرات سریع دارند که در ادامه جزییات بیشتری را در مورد این دلایل که باعث چکه کردن آب از زیر ماشین می شوند، در اختیارتان قرار خواهیم داد.

سیستم تهویه مطبوع

نشتی سیستم تهویه مطبوع معمولاً در سمت شاگرد (قسمت راست و جلو ماشین) و یا در وسط کابین اتفاق می افتد که نشتی آب از سیستم تهویه مطبوع مانند باز کردن شیر آب است و بعد از نشتی، کولر دیگر قادر به خنک کردن فضای کابین نخواهد بود.

نشتی آب از سیستم خنک کننده

مایع خنک کننده یا ضد یخ معمولاً به رنگ سبز و یا آبی می باشد که نشتی آب از رادیاتور معمولاً در قسمت جلویی ماشین اتفاق می افتد. البته آب رادیاتور می تواند از شلنگ های رادیاتور نیز نشتی داشته باشد و در هر جایی از زیر ماشین باشد زیرا شلنگ های رادیاتور می توانند تمام بخش های موتور را احاطه کرده باشند.

نشتی آب از کندانسور

کندانسور متعلق به سیستم تهویه مطبوع خودرو می باشد که محل قرار گیری کندانسور کولر ماشین درست در جلوی رادیاتور قرار دارد. معمولاً به دلیل فرسودگی یا گرفتگی کندانسور، آب از این قطعه چکه می کند و در زیر ماشین می ریزد که برای تشخیص چکه کردن آب از کندانسور بایستی قسمت جلویی خودرو را مورد بررسی قرار دهید.

تراکم اگزوز

تراکم دود اگزوز می تواند بخارهای آب را در لوله اگزوز جمع کند و باعث نشت آب در زیر خودرو شود. آب خروجی از اگزوز مشکلی جدی نیست و اگر متوجه چکه کردن آب از زیر ماشین و در قسمت اگزوز شدید، نگران این موضوع نباشید.

نشتی آب از پولکی سیلندر

پولکی سیلندر یک قطعه کوچک فلزی است که در اطراف سیلندر قرار دارد و باعث جلوگیری نشتی آب از بین سیلندر و سرسیلندر می شود. اما زمانی که پولکی سیلندر دچار خرابی شده باشد، متوجه چکه کردن آب از زیر ماشین و نزدیک به موتور خودرو خواهید شد.

نشتی مخزن شیشه شوی جلو

مخزن شیشه شوی جلو معمولاً جنسی پلاستیکی دارد که ممکن است به دلایل مختلفی دچار آسیب دیدگی و نشتی آب شود. معمولاً مخزن شیشه شوی در قسمت جلو سمت راست راننده قرار دارد که اگر متوجه چکه کردن آب از این قسمت شدید، می بایست مخزن شیشه شوی جلو را بررسی کنید.

چگونه چکه کردن آب از زیر ماشین را تشخیص دهیم

در مطالب بالا با علت های اصلی چکه کردن آب از زیر ماشین و چگونگی تشخیص اینکه چه قطعه‌ای مقصر این مسئله می باشد را بیان کردیم. حال نکات مهمی که وجود دارد این است که ابتدا خودرو را در یک سطح صاف و تمیز پارک کنید و بعد بررسی کنید که آب از کدام قسمت زیر ماشین چکه می کند. علاوه بر این، بررسی کنید که آیا چکه کردن آب از زیر ماشین در زمان خاموش بودن خودرو چکه می کند و یا در زمان روشن بودن خودرو. در نهایت اینکه رنگ آب را بررسی کنید و مطمئن شوید که مایعاتی که از زیر ماشین چکه می کند آب است یا روغن.

در نهایت توصیه می کنیم بررسی دقیق تر و علت مشکل چکه کردن آب از زیر ماشین را به افراد متخصص و مکانیک های با تجربه بسپارید تا تعمیرات لازم صورت گیرد تا از هزینه‌های تعمیری که به دلیل تشخیص نادرست بوجود می آید جلوگیری شود.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد علت چکه کردن آب از زیر ماشین دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند .

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.