معرفی بهترین سایز لاستیک ماشین برای تمامی خودروها

لاستیک ماشین تاثیر زیادی روی هندلینگ خودرو دارد و به همین دلیل باید لاستیکی را انتخاب کنید که بهترین کارایی را برای ماشین شما داشته باشد. پس اگر قصد خرید یا اطلاع از سایز لاستیک ماشین خود دارید، این مقاله به شما کمک خواهد کرد.

سایز لاستیک ماشین” می تواند گیج کننده باشد؛ برخی از اعداد روی دیوار جانبی بر حسب میلی متر درج شده‌اند در حالی که برخی دیگر اینچ هستند. به علاوه، اندازه مناسب برای ماشین، کامیون یا سایر وسایل نقلیه شما می تواند بسته به مکان و نحوه رانندگی شما متفاوت باشد. شما می توانید اندازه و ابعاد دقیق لاستیک خود را از دفترچه راهنمای ماشین خود بیابید و یا اینکه در این بخش سایز لاستیک ماشین (Car Tire Size Guide) خود را پیدا کنید، این اندازه‌ای است که سازنده خودرو توصیه می کند.

اگر می خواهید لاستیک های ماشین خود را برای ظاهر یا عملکرد جدید تعویض کنید، یک راه حل آسان برای اینکه بدانید چه لاستیکی بخرید این است که اعداد و سایر نشانه های روی دیواره کناری لاستیک را ببینید و بر اساس آن، سایز لاستیک مناسب خود را انتخاب کنید. به همین منظور برای راحتی کار شما عزیزان این مقاله را ایجاد کرده‌ایم تا بدانید هر خودرو چه سایز لاستیکی دارد و می توانید برای آن از چه سایزهای دیگری نیز استفاده کنید. پس تا پایان همراه ما باشید تا با سایز لاستیک ماشین برای تمامی خودروها آشنا شوید.

اهمیت انتخاب سایز لاستیک ماشین مناسب برای خودرو شما

سایز لاستیک ماشین

همانطور که می دانید لاستیک ماشین بخش تاثیر گذاری از شاسی خودرو به حساب می آید که به صورت حلقه روی چهار چرخ تعبیه شده است. لاستیک ها قطعه‌ای مصرفی هستند که باعث می شوند چرخ خودرو با سطح زمین تماس برقرار کند و از رینگ چرخ در زمان هایی که خودرو وارد دست اندازها می شود محافظت کند.

 هنگام خرید لاستیک های جدید برای ماشین خود سه چیز وجود دارد که باید بدانید. اندازه، رتبه سرعت و شاخص بار؛ انتخاب صحیح برای حفظ عملکرد مطلوب، ایمنی و بهره وری سوخت بسیار مهم است.

خوشبختانه یافتن همه این اطلاعات آسان است. شما می توانید این اطلاعات را از دفترچه راهنمای ماشین خود پیدا کنید و یا اینکه از یک فرد متخصص مشورت بگیرید.

هنگام در نظر گرفتن اندازه و ابعاد لاستیک، دو قانون ساده وجود دارد که باید رعایت شود. اولاً لاستیک های جایگزین باید همان اندازه، شاخص بار و مشخصات رتبه بندی سرعت باشند که توسط سازنده خودرو یا تایر توصیه شده است. ثانیاً لاستیک های جایگزین هرگز نباید اندازه یا ظرفیت حمل بار کمتر از مشخصات اصلی داشته باشند.

حروف و اعداد روی لاستیک به چه معناست

در اینجا تمام اطلاعات روی دیواره جانبی لاستیک که نیاز است بدانید آورده شده است:

  • ۱) عرض لاستیک ها بر حسب میلی متر
  • ۲) درصد ارتفاع دیواره جانبی نسبت به عرض
  • ۳) ساخت رادیال
  • ۴) قطر رینگ بر حسب اینچ
  • ۵) شاخص بار (حداکثر ظرفیت بارگذاری تایر)
  • ۶) شاخص سرعت (حداکثر سرعت تایر)
  • ۷) تایر Run-Flat خود پشتیبانی
  • ۸) این مورد مخصوص لاستیک های خودروهای مرسدس بنز است
  • ۹) مناسب برای شرایط گل و لای و برف
  • ۱۰) استانداردها
  • ۱۱) هفته ساخت
  • ۱۲) سال ساخت

علاوه بر این، توصیه می کنیم مقاله همه چیز درباره لاستیک خودرو را از مجله یدک یار مطالعه کنید تا با تمامی مشخصات و ویژگی های لاستیک خودرو آشنا شوید. حال که اطلاعات لازم را در مورد اعداد و ویژگی های لاستیک پیدا کردید، می رسیم به بررسی سایز لاستیک ماشین برای تمامی خودروها، پس تا پایان همراهمان باشید.

راهنما سایز لاستیک ماشین برای تمامی خودروها

راهنما سایز لاستیک ماشین برای تمامی خودروها

در این بخش به تفکیک به معرفی سایزهای لاستیک مناسب برای هر خودرو خواهیم پرداخت تا بدانید برای هر خودرو چه سایز لاستیک هایی می توانید را خریداری و استفاده کنید. برای هر خودرو سایز استاندارد آن، لاستیکی که پهن محسوب می شود و سایر نکات را ذکر کرده‌ایم تا انتخابی دقیق تر داشته باشید.

ماشین خود را انتخاب کنید:

سایز لاستیک ماشین برای سمند

سایز استاندارد لاستیک سمند ۱۸۵/۶۵R15 است، اما شما امکان انتخاب و خرید سایز پهن تر لاستیک سمند را نیز دارید. برای اینکه از لاستیک پهن تری برای خودروی سمند استفاده کنید، می توانید سایز لاستیک ماشین ۱۹۵/۶۰R15 و ۲۰۵/۶۰R15 را خریداری کنید. در تصویر زیر، سایزهای لاستیک ماشین که می توانید برای خودروی سمند استفاده کنید به شما معرفی شده است.

سایز لاستیک ماشین برای دنا

سایز لاستیک مناسب برای دنا ۱۸۵/۶۵R15 می باشد که به طور معمول هنگام خرید خودرو در زیر آن نصب و قابل استفاده می باشد. اما اگر قصد داشته باشید که از لاستیک های پهن تر استفاده کنید، می توانید برای خودروی دنا سایز لاستیک ماشین ۱۹۵/۶۰R15 و ۲۰۵/۶۰R/15 خریداری کنید.

سایز لاستیک ماشین برای کوییک

سایز لاستیک استاندارد خودروی کوییک ۱۸۵/۶۵R14 است که استفاده از لاستیک های پهن تر برای خودروی کوییک توصیه نمی شود زیرا موقع رانندگی در شرایط آب و هوایی بارانی، احساس لغزش زیادی خواهید کرد.

سایز لاستیک ماشین برای پژو پارس

سایز لاستیک ماشین پژو پارس ۱۸۵/۶۵/۱۴ است که البته در برخی از مدل های این خودرو با سایز ۱۸۵/۶۵/۱۵ همراه با رینگ آلومینیومی ارائه می گردد. اگر تمایل دارید که از لاستیک های پهن تر برای خودروی پژو پارس استفاده کنید، می توانید سایزهای ۲۰۵/۶۰R14 و ۲۰۵/۶۰R15 را خریداری کنید. همانطور که اشاره شد، سایز ۱۵ فقط مناسب خودروهای پژو پارس که دارای رینگ آلومینیومی هستند می باشد.

سایز لاستیک ماشین برای پژو ۲۰۷

سایز لاستیک ماشین پژو ۲۰۷ به طور معمول برابر با ۱۹۵/۶۰R14 است و اگر قصد دارید که از لاستیک های پهن تر برای این خودرو استفاده کنید می توانید سایز لاستیک ماشین ۲۰۵/۶۰R14 را خریداری کنید. همچنین اگر علاقه به شرکت در پیست های مسابقه‌ای با خودروی پژو ۲۰۷ را دارید می بایستی که از سایز لاستیک ۱۸۵/۶۵R14 برای این خودرو استفاده کنید.

سایز لاستیک ماشین برای تیبا

سایز لاستیک فابریک برای خودروی تیبا هاچ بک و تیبا صندوق دار برابر با ۱۷۵/۷۰R13 می باشد. در خودروهای تیبا که با رینگ فولادی و آلیاژی ارائه می شوند، می بایست از سایز لاستیک ۱۸۵/۶۰R14 استفاده کنید. همچنین شما امکان انتخاب و جایگزینی سایزهای پهن تر لاستیک برای خودروی تیبا را دارید که تصویر زیر این سایزها به شما معرفی شده است.

سایز لاستیک ماشین برای رانا

لاستیک رانا به صورت استاندارد ۱۸۵/۶۵R14 است که انتخاب سایزهای دیگر هم برای لاستیک این خودرو وجود دارد. اگر علاقه دارید که از لاستیک های پهن تر برای رانا استفاده کنید می توانید سایزهای لاستیک ۱۹۵/۶۰R14 و ۲۰۵/۶۰R14 خریداری کنید و در زیر این خودرو نصب کنید.

سایز لاستیک ماشین برای ساینا

سایز لاستیک استاندارد که کمترین میزان مصرف سوخت و کنترل پذیری بهتری دارند، ۱۸۵/۶۰R14 می باشد. اگر می خواهید که لاستیک های پهن تری را جایگزین کنید، می توانید سایز لاستیک ماشین ۱۹۵/۶۰R14 و ۲۰۵/۶۰R15 را برای این خودرو خریداری کنید.

سایز لاستیک ماشین برای ساندرو

سایز لاستیک فابریک ساندرو که در ایران ارائه می شود، سایز ۱۸۵/۶۵R15 می باشد. اما بعضی از افراد برای دستیابی به فرمان پذیری بیشتر و تعادل بالاتر از سایزهای پهن تری استفاده می کنند. اگر شما از آن دست افرادی هستید که می خواهید لاستیک های پهن تری را برای خودرو ساندرو نصب کنید، می توانید سایز لاستیک ماشین ۱۹۵/۶۰R15 و ۲۰۵/۶۰R15 را برای این خودرو انتخاب کنید.

سایز لاستیک ماشین برای ال نود

سایز لاستیکی که به صورت استاندارد برای خودرو ال نود ارائه می شود، ۱۸۵/۶۵R15 است اما شما امکان این را دارید که برای L90 از لاستیک های پهن تری نیز استفاده کنید. لاستیک های پهن تر برای خودروی تندر ۹۰ شامل سایز ۱۹۵/۶۰R15 و ۲۰۵/۶۰R/15 می باشند.

سایز لاستیک ماشین برای سورن

هنگامی که خودروی سورن را از ایران خودرو تحویل می گیرد، سایز لاستیکی که در زیر این خودرو نصب شده برابر با ۱۸۵/۶۵R15 می باشد. در صورتی که بخواهید از لاستیک های پهن تری برای این خودرو استفاده کنید، سایزهای لاستیک ۱۹۵/۶۰R/15 و ۲۰۵/۶۰R/15 برای این خودرو قابلیت استفاده را دارند.

سایز لاستیک ماشین برای پژو ۲۰۰۸

به طور کلی انتخاب سایز لاستیک ماشین استاندارد برای راحتی و عملکرد خودرو بسیار حائز اهمیت است که این موضوع برای خودروی پژو ۲۰۰۸ نیز صدق می کند. اگر سایز لاستیک ماشین به درستی انتخاب نشود، عملکرد خودرو کاهش پیدا می کند و مصرف سوخت بالاتر می رود و همچنین ممکن است ایمنی خودرو تحت تاثیر قرار بگیرد. به همین منظور سایز لاستیک فابریک پژو ۲۰۰۸ برابر با ۱۹۵/۶۰R16 می باشد که شما این امکان را دارید از لاستیک های پهن تر نیز استفاده کنید. برای اینکه لاستیک های پهن تر را در زیر خودرو پژو ۲۰۰۸ نصب کنید می بایستی که سایز ۱۹۵/۶۵R15 و ۲۰۵/۵۵R16 را خریداری کنید.

سایز لاستیک ماشین برای زانتیا

سایز لاستیکی که به صورت فابریک در زیر خودروی زانتیا نصب شده است، سایز ۱۸۵/۶۵R15 می باشد. اما اگر تمایل دارید که از لاستیک های پهن تر برای زانتیا استفاده کنید ما به شما توصیه می کنیم که سایز لاستیک ماشین ۱۹۵/۶۰R15 و ۲۰۵/۶۰R15 را خریداری و نصب کنید.

سایز لاستیک ماشین برای ام وی ام ۱۱۰

سایز لاستیک این خودرو در حالت استاندارد برابر با ۱۵۵/۶۵R13 می باشد که بهترین کارایی و عملکرد را برای این خودرو به همراه دارد. اگر قصد دارید که از لاستیکی با سایز بزرگتر برای خودروی MVM 110 استفاده کنید، پیشنهاد ما خرید سایز لاستیک ماشین ۱۶۵/۶۵R13 است.

سایز لاستیک ماشین برای پژو روا

خودروی پژو روا دارای دو مدل G2 و ساده است که شما می توانید برای این دو مدل فقط از سایز لاستیک ماشین ۱۶۵/۸۰R13 و ۱۸۵/۶۵R14 استفاده کنید.

سایز لاستیک ماشین برای پژو RD

خودرو پژو آردی نیز همانند خودرو روا دارای دو سایز لاستیک است که اگر می خواهید برای این خودرو لاستیک جدید خریداری کنید، می توانید سایزهای ۱۶۵/۸۰R13 و ۱۸۵/۶۵R14 در زیر این خودرو نصب کنید.

سایز لاستیک ماشین برای H30 کراس

خودروی دانگ فانگ اچ سی کراس همانطور که از نامش پیداست یکی از خودروهای کراس اوور بازار می باشد که سایز لاستیک این ماشین در حالت استاندارد برابر با ۲۰۵/۵۰R16 می باشد. لاستیک پهن تری که برای این خودرو عرضه می شود در اندازه ۲۰۵/۵۵R16 است.

سایز لاستیک ماشین برای اسپورتیج

همانطور که می دانید خودروی کیا اسپورتیج دارای مدل هایی است که هر کدام از این مدل ها از سایز لاستیک مخصوصی پشتیبانی می کنند. لاستیک استاندارد اسپورتیج تیب ساده در سایز لاستیک ۲۱۵/۶۵R16، سایز لاستیک ۲۳۵/۶۰R16 و سایز لاستیک ۲۳۵/۵۵R17 می باشد. همچنین برای سری های قدیمی تر اسپورتیج از سایز لاستیک ماشین ۲۲۵/۴۵R18 استفاده می شود. با توجه به تنوع سایزهای لاستیک ماشین اسپورتیج توصیه می کنیم قبل از خرید حتماً سایز لاستیک ماشین خود را بررسی کنید. در تصویر زیر شما می توانید سایزهای لاستیک مناسب برای اسپورتیج را مشاهده کنید.

سایز لاستیک ماشین برای تالیسمان

برای خودروی تالیسمان لازم است لاستیک هایی را انتخاب کنید که بهترین کارایی و عملکرد را دارند. در این خودرو امکان استفاده از سایز لاستیک ماشین استاندارد و پهن وجود دارد که توصیه می کنیم از سایزهای لاستیک ۲۴۵/۴۵R18، ۲۲۵/۵۵R17، ۲۱۵/۶۰/۱۶ و ۲۴۵/۴۰R19 استفاده کنید.

سایز لاستیک ماشین برای کولیوس

خودرو رنو کولیوس دارای نسل های مختلفی است که هر کدام از این نسل ها دارای سایزهای مخصوص به خود هستند. شما علاوه بر استفاده از سایز فابریک می توانید روی این خودرو از لاستیک های پهن تر نیز استفاده کنید که در تصویر زیر لاستیک های استاندارد و پهن مناسب رنو کولیوس به شما معرفی شده است.

سایز لاستیک ماشین برای مگان

خودروی مگان دارای تیپ های ۱۶۰۰ و ۲۰۰۰ سی سی و دارای گیربکس های اتوماتیک و دنده‌ای است. سایز استاندارد مگان ۱۶۰۰ سی سی برابر با ۱۹۵/۶۵R15 است و لاستیک فابریک برای مگان ۲۰۰۰ سی سی با سایز ۲۰۵/۵۵R16 عرضه می گردد. همچنین لازم به ذکر است که برای خودرو مگان اسپرت شما می توانید سایز لاستیک ماشین ۲۲۵/۴۰R18 را خریداری کنید.

سایز لاستیک ماشین برای لندکروز

لندکروز از آن دسته خودروهایی است که دارای تیپ های مختلفی می باشد. سایز لاستیک ماشین مناسب برای تیپ های GXR، VXR و FJ25 برابر با ۲۸۵/۶۰R18 است و اگر قصد داشته باشید که لاستیک پهن تری را بخرید می توانید سایز لاستیک ماشین ۲۸۵/۶۵R18 را برای این خودرو نصب کنید.

سایز لاستیک ماشین برای آزرا

از آنجایی که این خودرو در مدل ها و تیپ های مختلفی تولید شده، لاستیک های آن دارای نیز دارای سایزهای گوناگونی است. لاستیک هیوندا آزرا دارای سایزهای ۲۳۵/۵۵R/17، ۲۴۵/۴۰R/19، ۲۴۵/۴۵R18 و ۲۴۵/۵۰R/18 است. همچنین شما می توانید برای آزرا لیمیت از سایز لاستیک ۲۴۵/۴۰R19 و برای آزرا ساده از لاستیک سایز ۲۳۵/۵۵R17 استفاده کنید.

سایز لاستیک ماشین برای سانتافه

سانتافه دارای دو رینگ های ۱۸ اینچی و ۱۹ اینچی است که سانتافه فول آپشن از رینگ ۱۹ اینچی بهره مند می باشد. اگر قصد دارید برای خودروی سانتافه لاستیک جدید خریداری کنید، لازم است بدانید سایز استاندارد لاستیک سانتافه برابر با ۲۳۵/۶۰R18 و  235/55R19 است.

سایز لاستیک ماشین برای توسان

توسان نیز دارای تیپ ها و نسخه های مختلفی است که سایز لاستیک استاندارد توسان مدل ۲۰۰۹ برابر با ۲۳۵/۶۰R16 است. توسان از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ دارای رینگ های ۱۷ و ۱۸ اینچی است که می توانید از برای رینگ ۱۷ اینچی از سایز لاستیک ماشین ۲۲۵/۶۰R17 و برای رینگ ۱۸ اینچی از سایز لاستیک ماشین ۲۲۵/۵۵R18 و ۲۳۵/۵۵R18 استفاده کنید. در نهایت نسل سوم توسان ۲۰۱۸ در دو نسخه رینگ های ۱۸ و ۱۹ اینچی در بازار وجود دارد که اگر خودروی شما رینگ ۱۸ اینچی دارد باید لاستیک سایز ۲۲۵/۵۵R18 و ۲۳۵/۵۵R18 را بخرید و در رینگ ۱۹ اینچی می بایست از سایز لاستیک ۲۴۵/۴۵R19 استفاده کنید.

سایز لاستیک ماشین برای وراکروز

لاستیک فابریک هیوندای وراکروز IX55 اندازه‌ای ۱۸ اینچی دارد که شما لازم است از سایز لاستیک ۲۴۵/۶۰R18 استفاده کنید. البته لازم به ذکر است در بعضی از مدل ها که بستگی به سال تولید دارد از رینگ ۱۷ اینچی استفاده شده که شما می توانید برای این مدل ها سایز لاستیک ۲۴۵/۶۵R17 را بخرید.

سایز لاستیک ماشین برای هیوندای کوپه

سایزهای پیشنهادی ما برای لاستیک خودروی هیوندای کوپه، سایز ۲۲۵/۴۰R19 و ۲۴۵/۴۰R19 می باشد.

سایز لاستیک ماشین برای هایما S5

هایما S5 یک خودروی کراس اوور شهری است که دارای دو رینگ ۱۶ و ۱۷ اینچی می باشد. اگر خودروی شما از رینگ ۱۶ اینچی استفاده می کند حتماً باید از سایز لاستیک ماشین استاندارد که برابر با سایز ۲۱۵/۶۵R17 استفاده کنید، ولی اگر خودروی شما رینگ ۱۷ اینچی دارد می توانید سایزهای لاستیک ۲۱۵/۶۰R17 و ۲۲۵/۶۰R17 را در زیر خودرو نصب کنید.

سایز لاستیک ماشین برای هایما S7

هایما S7 از جمله خودروهای کراس اوور چینی است که توسط ایران خودرو مونتاژ می شد. این خودرو دارای دو مدل دنده دستی و اتوماتیک است که مدل دنده دستی از رینگ ۱۶ اینچی بهره می برد و مدل اتوماتیک دارای رینگ ۱۷ اینچی می باشد. برای خودروهای دارای رینگ ۱۶ شما می توانید از سایز لاستیک ماشین ۲۱۵/۷۰R16 و ۲۲۵/۷۰R16 استفاده کنید. اما اگر هایما S7 اتوماتیک باشد و از رینگ ۱۷ اینچی استفاده کند، می بایست خرید سایز لاستیک ماشین ۲۳۵/۶۵R17 و ۲۴۵/۶۵R17 را در دستور کار قرار دهید.

سایز لاستیک ماشین برای سراتو

در مورد لاستیک خودرو سراتو لازم به توضیح است که سایز ۱۹۵/۶۵R15 تنها در یک مدل از خودروهای سراتو استفاده می شود. در بیشتر سراتو های تولید و مونتاژ سایپا از لاستیک سایز ۲۰۵/۵۵R16 استفاده شده است و همچنین خودروهای سراتو وارداتی دارای لاستیک سایز ۲۱۵/۴۵R17 می باشند. اگر قصد داشته باشید که از سایزهای دیگری نیز استفاده کنید این امکان وجود دارد که در تصویر زیر به آشنایی کامل با سایز لاستیک سراتو پرداخته ایم.

سایز لاستیک ماشین برای پرادو

سایز لاستیک فابریک تویوتا پرادو برای تمامی تیپ های آن سایز ۲۶۵/۶۵R17 می باشد، البته دقت داشته باشید که برای تیپ تویوتا پرادو GX چهار در علاوه بر این سایز که ذکر شد می توانید سایز لاستیک ماشین ۲۴۵/۷۰R17 را نیز بخرید. برای این خودرو می توانید از لاستیک های پهن تری نیز استفاده کنید که این سایزها عبارتند از ۲۷۵/۶۵R17 و ۲۸۵/۶۵R17.

سایز لاستیک ماشین برای سوناتا

خودرو سوناتا دارای تیپ های مختلفی است که معمولاً در نسخه‌های اولیه از رینگ های ۱۴ و ۱۵ اینچی استفاده شده و در مدل های جدیدتر از لاستیک با قطر رینگ ۱۶ تا ۱۹ اینچ استفاده شده است. البته مدل هایی که از خودروی سوناتا در ایران وجود دارند اغلب از سایز لاستیک ماشین ۲۲۵/۴۵R18 و ۲۳۵/۴۵R18 بهره مند هستند. در تصویر زیر سایز لاستیک ماشین که مناسب خودروی سوناتا می باشد به نمایش گذاشته شده است.

سایز لاستیک ماشین برای هیوندای i10

تنها سایز استاندارد که می توانید برای خودرو هیوندای i10 استفاده کنید، سایز لاستیک ماشین ۱۸۵/۵۵R15 می باشد.

سایز لاستیک ماشین برای هیوندای i20

لاستیک هایی که در زیر خودرو هیوندای i20 نصب می شوند، اندازه‌ای برابر با ۱۹۵/۵۵R16 و ۱۹۵/۵۰R16 دارند. برای این سایزها انواع لاستیک های ایرانی و خارجی در بازار عرضه می گردد که همین موضوع دست صاحبان این خودرو را برای انتخاب از برندهای ایرانی و خارجی باز گذاشته است.

سایز لاستیک ماشین برای هیوندای i30

لاستیک هیوندای i30 در سایزهای ۲۰۵/۵۵R16 و ۲۲۵/۴۵R17 ارائه می گردد که می توانید این سایز لاستیک ماشین را در برندهای ایرانی و خارجی خریداری کنید.

سایز لاستیک ماشین برای النترا

سایز لاستیک ماشین فابریک و استاندارد النترا برابر با ۲۱۵/۴۵R17 می باشد. البته با توجه به مدل های مختلف این خودرو، رینگ های النترا اندازه های متفاوتی دارند. به همین منظور بر اساس سایز رینگ می توانید از لاستیک های ۱۹۵/۶۵R15، ۲۰۵/۵۵R16، ۲۱۵/۴۵R17 و ۲۳۵/۵۵R20 استفاده کنید.

سایز لاستیک ماشین برای نیسان وانت

در مورد این خودرو لازم به ذکر است که سایز لاستیک محور جلو با عقب تفاوت دارد. به همین منظور شما می بایستی برای محور جلو از لاستیک فابریک با سایز ۷٫۰۰R16 و برای محور عقب از سایز لاستیک ۷٫۵۰R16 استفاده کنید.

سایز لاستیک ماشین برای آریسان

ابعاد و نوع لاستیک فابریک آریسان برای محور جلو و عقب برابر با ۱۸۵/۶۵R15 می باشد. همچنین امکان استفاده از لاستیک های پهن تری نیز وجود دارد که این سایزها به ترتیب ۱۹۵/۶۰R15 و ۲۰۵/۶۰R15 می باشند.

سایز لاستیک ماشین برای رونیز

رونیز یکی از خودروهای پرطرفدار بازار ایران مخصوصاً برای کسانی که به آفرود علاقه دارند می باشد. با توجه به اینکه این خودرو قابلیت آفرودی دارد به همین دلیل لاستیک هایی که برای این خودرو استفاده می شود دارای سایزهای مختلفی است. در تصویر زیر سایز لاستیک ماشین که بهترین کارایی و عملکرد را برای خودرو نیسان رونیز دارند نشان داده شده است.

سایز لاستیک ماشین برای اکسنت

سایز لاستیک ماشین فابریک و استاندارد اکسنت ۱۹۵/۵۰R15 است. البته که اگر می خواهید از لاستیک پهن تری برای این خودرو استفاده کنید ما به شما سایز لاستیک ماشین ۲۰۵/۵۰R15 را توصیه می کنیم.

سایز لاستیک ماشین برای نیسان جوک

با توجه به اینکه نیسان جوک در تیپ های مختلفی به بازار عرضه شده طبیعتاً لاستیک های این خودرو سایزهای مختلفی دارند. اگر می خواهید برای نیسان جوک تیپ ساده لاستیک بخرید سایزهای ۲۱۵/۵۵R17 و ۲۰۵/۶۰R16 مناسب این خودرو می باشند. لاستیک نیسان جوک در تیپ اسپرت در سایزهای ۲۱۵/۵۵R17 و ۲۲۵/۵۵R18 ارائه می گردد. در نهایت لازم به توضیح است لاستیکی که می توانید برای نیستان جوک اسکای پک خریداری کنید سایزهای لاستیک ۲۱۵/۵۵R17 و ۲۲۵/۴۵R18 هستند.

سایز لاستیک ماشین برای ولستر

خودرو هیوندای ولستر دارای رینگ های ۱۷ و ۱۸ اینچی است. برای رینگ ۱۷ اینچی لاستیک های سایز ۲۱۵/۴۵R17 و ۲۲۵/۴۵R17 مناسب می باشند و برای رینگ های ۱۸ اینچی این خودرو بهترین گزینه سایزهای لاستیک ۲۱۵/۴۰R18 و ۲۲۵/۴۰R18 هستند.

سایز لاستیک ماشین برای جنسیس کوپه

خودروی جنسیس کوپه یکی از ماشین های پرطرفدار مخصوصاً برای قشر جوان می باشد. این خودرو دارای رینگ ۱۹ اینچی است ولی نکته‌ای که وجود دارد این است که پهنای لاستیک محور جلو با عقب این خودرو تفاوت دارد. سایز لاستیک ماشین برای محور جلو جنسیس کوپه برابر با ۲۲۵/۴۰R19 می باشد و سایز لاستیک ماشین برای محور عقب جنسیس ۲۴۵/۴۰R19 است.

سایز لاستیک ماشین برای جنسیس سدان

هیوندای جنسیس در مدل سدان از رینگ های سایز ۱۸ اینچی بهره می برد که لاستیک فابریک مورد استفاده در آن سایز ۲۳۵/۵۰R18 می باشد. در صورتی که قصد دارید از لاستیک پهن تری برای این خودرو استفاده کنید، سایز لاستیک ماشین ۲۴۵/۵۰R18 گزینه مناسبی است.

سایز لاستیک ماشین برای ویتارا

سایز لاستیک ماشین ویتارا ۱۶ اینچی است و برخی از مدل ها از رینگ ۱۷ اینچی استفاده می کنند. همچنین امکان استفاده از لاستیک های پهن تر برای این خودرو وجود دارد. به طور کلی سایزهایی که مناسب خودروی سوزوکی گرند ویتارا می باشند شامل ۲۱۵/۶۰R16، ۲۲۵/۷۰R16، ۲۱۵/۵۵R17 و ۲۲/۶۵R17 هستند.

سایز لاستیک ماشین برای مزدا وانت

لاستیک مزدا وانت در سایزهای ۲۵۰/۷۰R14 و ۵۶۰R14 ارائه می گردد. لاستیک های متنوع ایرانی و خارجی برای این سایزهای لاستیک در بازار موجود هستند که عملکرد مناسبی را برای این خودرو به همراه دارند.

سایز لاستیک ماشین برای ریو

لاستیک ریو مونتاژ به طور استاندارد ۱۷۵/۷۰R13 بوده و همچنین می توان از سایزهای لاستیک دیگری همچون ۱۸۵/۷۰R13، ۱۸۵/۶۰R14 و ۱۸۵/۷۰R14 استفاده کرد. برای خودروی ریو تیپ ۵ و ریو هاچ بک سایزهای ۲۰۵/۴۵R17 و ۲۱۵/۴۵R17 ارائه می شوند و در نهایت برای تیپ های LX، EX و SX نیز سایز لاستیک ماشین ۲۰۵/۴۵R17 موجود است.

سایز لاستیک ماشین برای موهاوی

تنها سایز لاستیک ماشین فابریک و استاندارد موهاوی ۲۶۵/۶۰R18 بوده و شما لازم است فقط از این سایز لاستیک ماشین برای موهاوی استفاده کنید.

سایز لاستیک ماشین برای تویوتا راوفور

تویوتا راوفور در نسخه های مختلف از لاستیک با سایزهای متفاوتی بهره می برد. سایزهایی که می توانید برای خودرو تویوتا راوفور استفاده کنید شامل ۲۱۵/۷۰R16، ۲۲۵/۶۵R17 و ۲۳۵/۵۵R18 می باشند.

سایز لاستیک ماشین برای کمری

تویوتا کمری نسخه های مختلفی دارد که بر همین اساس رینگ های ۱۶، ۱۷ و ۱۸ اینچی برای این خودرو استفاده شده. علاوه بر این در صورت نیاز می توانید از لاستیک های پهن تر برای این خودرو استفاده کنید. در تصویر زیر سایزهای لاستیکی که برای تیپ های مختلف این خودرو کاربرد دارند به شما نشان داده شده است.

سایز لاستیک ماشین برای پاترول

پاترول یکی از خودروهایی است که برای آفرود و سفرهای خارج جاده‌ای استفاده می شود و به همین دلیل لاستیک های مختلفی برای این خودرو استفاده می شود. لاستیک مناسب و استانداردی که علاوه بر سواری نرم تر، چسبندگی، ترمز گیری و مصرف سوخت را بهینه می کند سایز لاستیک ماشین ۶۵۰R16 می باشد. این مدل سایزبندی لاستیک، روشی قدیمی برای معرفی سایز لاستیک ماشین وانت و یا لاستیک های آفرود است.

سایز لاستیک ماشین برای ماکسیما

زمانی که قصد خرید لاستیک ماکسیما دارید باید از سایز لاستیک ماشین فابریک و مناسب این خودرو اطلاع داشته باشید. به همین منظور، لاستیکی که استاندارد خودروی ماکسیما می باشد، سایز ۲۱۵/۵۵R16 را داراست. همچنین در صورت تمایل به استفاده از لاستیک پهن تر می توانید از تایر با ابعاد ۲۲۵/۵۵R16 بهره ببرید.

سایز لاستیک ماشین برای مزدا ۳

لاستیک فابریک مزدا ۳ تنها در سایز ۲۰۵/۵۵R16 ارائه می گردد که می بایست فقط از این ابعاد لاستیک در زیر ماشین خود استفاده کنید.

سایز لاستیک ماشین برای مزدا ۳ نیو

همانند مدل معمولی، خودروی مزدا ۳ نیو از سایز لاستیک ماشین ۲۰۵/۵۵R16 استفاده می کند.

سایز لاستیک ماشین برای ورنا

ورنا در واقع نسل دوم هیوندای اکسنت است که این خودرو رینگ های ۱۳ و ۱۴ اینچی را دارد. به همین ترتیب شما می توانید لاستیک هایی با سایز ۱۷۵/۷۰R13، ۱۸۵/۷۰R13 و ۱۸۵/۶۰R14 را خریداری کنید.

سایز لاستیک ماشین برای NX200

سایزهای لاستیکی که برای خودروی لکسوس NX200 ارائه می گردد عبارتند از ۲۱۵/۵۵R17، ۲۲۵/۶۵R17 و ۲۳۵/۶۰R18.

سایز لاستیک ماشین برای لکسوس NX300

لکسوس nx300 از رینگ های ۱۷ و ۱۸ اینچی استفاده می کند و به همین منظور برای این خودرو لاستیک هایی با سایز ۲۲۵/۶۵R17، ۲۲۵/۶۰R18 و ۲۳۵/۵۵R18 بهترین گزینه هستند.

سایز لاستیک ماشین برای دنا پلاس

سایز لاستیک ماشین فابریک و استاندارد برای خودرو دنا پلاس برابر با ۱۹۵/۶۰R15 است که می توانید از لاستیک پهن تر هم برای این خودرو استفاده کنید. در صورت تمایل به استفاده از لاستیک پهن تر، لاستیک سایز ۲۰۵/۶۰R15 توصیه می شود.

سایز لاستیک ماشین برای جک S3

تنها سایز لاستیک ماشین که برای خودروی جک S3 استفاده می شود، اندازه‌ای برابر با ۲۰۵/۵۵R16 دارد.

سایز لاستیک ماشین برای جک S5

برای خودرو جک S5 لاستیکی که با سایز استاندارد ارائه می شود برابر با ۲۲۵/۵۵R18 است. در صورت تمایل به استفاده از لاستیک های پهن تر، شما می توانید سایزهای ۲۳۵/۵۰R18 و ۲۳۵/۵۵R18 در زیر ماشین خود نصب کنید.

سایز لاستیک ماشین برای جک J3

خودرو جک J3 در بعضی از مدل ها دارای رینگ ۱۴ اینچی می باشد و برخی دیگر رینگ ۱۶ اینچی دارند. به طور کلی سایزهایی که برای جک J3 استفاده می شود عبارتند از ۱۷۵/۶۵R14 و ۲۰۵/۵۵۱۶٫

سایز لاستیک ماشین برای جک J4

تنها سایز لاستیک ماشین استاندارد برای جک J4 برابر با ۱۸۵/۶۵R15 می باشد.

سایز لاستیک ماشین برای جک J5

این خودرو نیز تنها یک سایز لاستیک ماشین استاندارد دارد که این اندازه ۲۰۵/۵۵R16 است.

سایز لاستیک ماشین برای ام وی ام ۳۱۵

خودروی ام وی ام ۳۱۵ رینگ ۱۵ اینچی دارد که تنها سایز لاستیکی که می توانید برای این خودرو استفاده کنید برابر با ۱۸۵/۶۰R15 است.

سایز لاستیک ماشین برای ام وی ام ۵۳۰

ام وی ام ۵۳۰ خودرویی در کلاس سدان است که فقط از سایز لاستیک ماشین ۱۹۵/۵۵R15 پشتیبانی می کند.

سایز لاستیک ماشین برای ام وی ام ۵۵۰

ام وی ام ۵۵۰ نسبت به مدل ۵۳۰ بزرگتر و جاداتر می باشد ولی سایز لاستیک ماشین ام وی ام ۵۵۰ همانند مدل ۵۳۰ برابر با ۱۹۵/۵۵R15 می باشد.

سایز لاستیک ماشین برای ام وی ام X22

سایز لاستیک ماشین استاندارد و فابریک ام وی ام X22 دارای اندازه ۲۰۵/۵۵R16 می باشد که می بایست فقط از این سایز لاستیک ماشین استفاده کنید.

سایز لاستیک ماشین برای ام وی ام X33

سایز لاستیکی که به عنوان سایز فابریک برای خودروی ام وی ام X33 شناخته می شود برابر با ۲۱۵/۶۵R16 است. اگر می خواهید که از لاستیک پهن تری برای ام وی ام X33 استفاده کنید سایز لاستیک ماشین ۲۲۵/۶۰R16 گزینه مناسبی است.

سایز لاستیک ماشین برای ام وی ام X55

لاستیک خودروی ام وی ام X55 تنها در سایز ۲۱۵/۶۰R17 قابل ارائه است.

سایز لاستیک ماشین برای برلیانس H220

اگر شما صاحب خودروی برلیانس H220 هستید، فقط باید از سایز لاستیک ماشین ۱۸۵/۶۰R15 استفاده کنید.

سایز لاستیک ماشین برای برلیانس H230

برای برلیانس H230 نیز فقط یک سایز لاستیک قابل ارائه است که این اندازه برابر با ۱۸۵/۶۰R15 می باشد.

سایز لاستیک ماشین برای برلیانس H320

لاستیک فابریک برلیانس H320 در سایز ۱۹۵/۶۵R15 ارائه می گردد. برای اینکه از لاستیک پهن تر برای برلیانس H320 استفاده کنید، سایز لاستیک ماشین ۲۰۵/۶۰R15 پیشنهاد می شود.

سایز لاستیک ماشین برای برلیانس H330

برلیانس H330 درست شبیه به خودروی برلیانس H320 از سایز لاستیک ماشین یکسان برخوردار است. به این ترتیب می بایست برای برلیانس H330 از لاستیک سایز ۱۹۵/۶۵R15 و ۲۰۵/۶۰R15 استفاده کنید.

سایز لاستیک ماشین برای برلیانس V5

برای برلیانس V5 تنها سایز لاستیکی که قابلیت نصب و استفاده را دارد برابر با ۲۵۵/۵۵R17 می باشد.

سایز لاستیک ماشین برای آریزو ۵

آریزو ۵ در مدل های مختلف از رینگ هایی با اندازه متفاوت بهره می برد. کلاً خودروی آریزو ۵ در رینگ های ۱۶ و ۱۷ اینچی در بازار وجود دارد که اگر خودروی شما رینگ ۱۶ اینچی دارد می بایست از سایز لاستیک ماشین ۲۰۵/۵۵R16 استفاده کنید و اگر رینگ ۱۷ اینچی دارید، سایز لاستیک ماشین ۲۰۵/۵۵R17 به عنوان سایز استاندارد آن شناخته می شود.

سایز لاستیک ماشین برای آریزو ۶

تنها سایز استانداردی که می توانید برای خودروی آریزو ۶ استفاده کنید برابر با ۲۰۵/۵۰R17 است.

سایز لاستیک ماشین برای لیفان ۵۲۰

لیفان ۵۲۰ خودرویی در کلاس سدان است که تنها سایز لاستیک ماشین استاندارد برای این لیفان ۵۲۰ برابر با ۱۸۵/۶۰R14 است.

سایز لاستیک ماشین برای لیفان ۶۲۰

لاستیک فابریک لیفان ۶۲۰ سایز ۱۹۵/۶۰R15 را داراست که اگر قصد دارید از لاستیک پهن تر برای این خودرو استفاده کنید، سایز لاستیک ماشین ۲۱۵/۶۰R15 را می توان برای لیفان ۶۲۰ استفاده کرد.

سایز لاستیک ماشین برای لیفان X50

سایز فابریک لاستیک خودروی لیفان X50 در اندازه ۱۹۵/۶۰R15 می باشد و همچنین شما می توانید از لاستیک پهن تر برای این خودرو استفاده کنید. برای استفاده از لاستیک پهن تر، سایز لاستیک ماشین ۲۰۵/۶۰R15 مناسب لیفان X50 می باشد.

سایز لاستیک ماشین برای لیفان X60

لیفان X60 خودرویی با رینگ ۱۶ اینچی است که اندازه لاستیک فابریک این خودرو برابر با ۲۱۵/۶۰R16 می باشد. علاوه بر این، امکان استفاده از سایز لاستیک ماشین ۲۱۵/۶۵R16 برای این خودرو وجود دارد.

سایز لاستیک ماشین برای دوو سیلو

سایز لاستیک ماشین ۱۷۵/۷۰R13 به عنوان سایز استاندارد این خودرو شناخته می شود. علاوه بر این، سایز لاستیک ماشین ۱۸۵/۶۵R13 را می توان در زیر این خودرو نصب کرد.

سایز لاستیک ماشین برای دوو ماتیز

تنها اندازه لاستیکی که به عنوان سایز استاندارد لاستیک دوو ارائه می گردد برابر با ۱۶۵/۶۵R13 می باشد.

سایز لاستیک ماشین برای دیگنیتی

خودروی دیگنیتی دارای رینگ های ۱۸ اینچی است که تنها سایز لاستیک ماشین استاندارد و فابریک برای دیگنیتی برابر با ۲۳۵/۵۰R18 می باشد.

سایز لاستیک ماشین برای داستر

رنو داستر در نسخه های مختلف از رینگ های ۱۶، ۱۷ و ۱۸ اینچی بهره می برد. با این اوصاف سایزهایی که می توانید برای لاستیک رنو داستر استفاده کنید شامل ۲۱۵/۶۵R16، ۲۱۵/۶۰R17، ۲۲۵/۵۵R17 و ۲۳۵/۵۰R18 هستند.

سایز لاستیک ماشین برای کپچر

رنو کپچر نیز از رینگ های ۱۶، ۱۷ و اینچی استفاده می کنند که برای این رینگ ها سایزهای استانداردی وجود دارد. برای رینگ ۱۶ اینچی سایز لاستیک ماشین ۲۰۵/۶۰R16، برای رینگ ۱۷ اینچی سایز لاستیک ماشین ۲۰۵/۵۵R17 و در نهایت برای رینگ ۱۸ اینچی از لاستیک با سایز ۲۱۵/۴۵R18 استفاده می شود.

سایز لاستیک ماشین برای زوتی z300

زوتی x300 خودرویی در کلاس سدان است که تنها سایز لاستیک ماشین فابریک و استاندارد زوتی z300 برابر با ۱۹۵/۶۵R15 می باشد.

سایز لاستیک ماشین برای زوتی آریو

زوتی آریو نیز تنها از یک لاستیک با سایز استاندارد استفاده می کند که برابر با ۱۹۵/۶۵R15 است.

سایز لاستیک ماشین برای C3

در بازار برای خودروی سیتروئن C3 تنها یک سایز لاستیک ماشین ارائه می گردد که این اندازه ۲۰۵/۵۵R16 می باشد.

سایز لاستیک ماشین برای C5

خودروی سیتروئن C5 از سایز لاستیک ماشین ۲۱۵/۵۵R16 استفاده می کند که تنها سایز فابریک و استاندارد برای این خودروست.

سایز لاستیک ماشین برای کاپرا

برای لاستیک کاپرا تنها سایزی که مناسب این خودرو می باشد برابر با ۲۳۵/۷۰R16 است.

سایز لاستیک ماشین برای مزدا ۳۲۳

لاستیک فابریک و استاندارد مزدا ۳۲۳ دارای سایز ۱۸۵/۶۵R14 می باشد. اگر قصد دارید که لاستیک های پهن تر برای مزدا ۳۲۳ استفاده کنید، لاستیک هایی با سایز ۱۹۵/۶۰R14 و ۲۰۵/۶۰R14 ارائه می گردد.

سایز لاستیک ماشین برای هایلوکس

خودروی هایلوکس در تیپ های مختلف از لاستیک هایی با اندازه متفاوت استفاده می کند. به این ترتیب در نسخه های مختلف هایلوکس از رینگ های ۱۵، ۱۶ و ۱۷ استفاده شده است. برای اینکه بدانید چه سایز لاستیکی مناسب این خودرو می باشد باید بدانید که سایز لاستیک ماشین ۲۵۵/۷۰R15، ۲۱۵/۶۰R16، ۲۴۵/۷۰R16 و ۲۶۵/۶۵R17 مناسب هایلوکس می باشد.

سایز لاستیک ماشین برای ولوو XC60

ولوو XC60 در بعضی از مدل های دارای رینگ ۱۷ اینچی و در بعضی دیگر دارای رینگ ۱۸ اینچی می باشد. به همین منظور لاستیک هایی که استاندارد ولوو XC60 می باشند عبارتند از ۲۳۵/۶۵R17 و ۲۳۵/۶۰R18.

سایز لاستیک ماشین برای ولوو XC90

ولوو XC90 در تیپ های مختلف از رینگ های ۱۸، ۱۹ و ۲۰ اینچی بهره می برد. برای هر کدام از این رینگ ها فقط یک سایز لاستیک ماشین استاندارد وجود دارد که به ترتیب شامل ۲۳۵/۶۰R18، ۲۳۵/۵۵R19 و ۲۷۵/۷۵R20 می باشند.

سایز لاستیک ماشین برای GT86

سایزهای لاستیکی که مناسب خودروی تویوتا GT86 می باشند عبارتند از ۲۰۵/۵۵R16 و ۲۱۵/۴۵R17.

سایز لاستیک ماشین برای CHR

خودروی تویوتا CHR تنها از یک سایز لاستیک ماشین پشتیبانی می کند که این سایز لاستیک برابر با ۲۲۵/۵۰R18 می باشد.

سایز لاستیک ماشین برای اف جی کروز

اف جی کروز یک خودروی شاسی بلند می باشد که از دو رینگ ۱۷ و ۱۸ اینچی استفاده می کند. برای رینگ ۱۷ اینچی سایز لاستیک ماشین استاندارد برابر با ۲۶۵/۷۰R17 است و در رینگ ۱۸ اینچی سایز لاستیک ماشین ۲۸۵/۶۰R18 قابلیت استفاده دارد.

سایز لاستیک ماشین برای کرولا

با توجه به نسخه های مختلفی که از تویوتا کرولا در ایران وجود دارد، سایزهای لاستیک ۱۹۵/۶۵R15، ۲۰۵/۵۵R16 و ۲۱۵/۴۵R17 مناسب آن می باشند. به همین منظور برای کرولا تیپ GLI سایز لاستیک ماشین ۲۰۵/۵۵R16 سایز استاندارد است و برای کرولا تیپ XLI لاستیک با سایز ۱۹۵/۶۵R15 استاندارد این خودرو می باشد.

سایز لاستیک ماشین برای یاریس

تویوتا یاریس خودرویی در کلاس هاچ بک است که سایز لاستیک ماشین برای این خودرو ۱۷۵/۶۵R15 می باشد که اندازه استاندارد و فابریک محسوب می شود. اگر تمایل به استفاده از لاستیک پهن تر برای تویوتا یاریس دارید، سایز لاستیک ماشین ۱۸۵/۶۰R15 گزینه مناسبی است.

سایز لاستیک ماشین برای میتسوبیشی ASX

میتسوبیشی ASX خودرویی کراس اوور است که دارای رینگ های ۱۷ و ۱۸ اینچی می باشد. سایزهایی که استاندارد لاستیک میتسوبیشی ASX می باشند عبارتند از ۲۱۵/۶۰R17، ۲۱۵/۵۵R18 و ۲۲۵/۵۵R18.

سایز لاستیک ماشین برای میتسوبیشی اوتلندر

لاستیک فابریک و استاندارد میتسوبیشی اوتلندر سایز ۲۲۵/۵۵R18 را داراست.

سایز لاستیک ماشین برای میتسوبیشی لنسر

سایزهای لاستیک که قابلیت نصب و استفاده در میتسوبیشی لنسر را دارند برابر با ۱۹۵/۶۰R16، ۲۰۵۶۰R16 و ۲۱۵/۴۵R18 می باشند.

سایز لاستیک ماشین برای مورانو

مورانو در بعضی از مدل ها رینگ های ۱۸ اینچی را داراست که می بایست برای این مدل از سایز لاستیک ماشین ۲۲۵/۶۵R18 استفاده کنید. اما در مدل هایی از مورانو که رینگ ۲۰ اینچی دارند شما لازم است از لاستیک با سایز ۲۳۵/۵۵R20 استفاده کنید.

سایز لاستیک ماشین برای پاجرو

برای خودروی پاجرو تنها سایز لاستیک ماشین فابریک و استاندارد ۲۶۵/۶۵R17 می باشد.

سایز لاستیک ماشین برای تیانا

با توجه به اینکه نیسان تیانا دارای رینگ های ۱۶ و ۱۷ اینچی است، لاستیک هایی با سایز ۲۱۵/۶۰R16 و ۲۱۵/۵۵R17 قابل نصب و استفاده هستند.

سایز لاستیک ماشین برای پریوس

تویوتا پریوس رینگ های ۱۵ و ۱۷ اینچی دارد. برای رینگ ۱۵ اینچ، سایزهای لاستیک ۱۹۵/۶۵R15 و ۲۰۵/۶۰R15 مناسب هستند. برای رینگ ۱۷ اینچ، سایز لاستیک ماشین ۲۱۵/۴۵R17 در بازار ارائه می گردد که می توانید در زیر این خودرو نصب کنید.

سایز لاستیک ماشین برای پیکانتو

کیا پیکانتور خودرویی در کلاس هاچ بک می باشد که تنها سایز لاستیک ماشین فابریک و استاندارد این خودرو برابر با ۱۷۵/۵۰R15 می باشد.

سایز لاستیک ماشین برای سورنتو

کیا سورنتور یک خودروی شاسی بلند است که دارای رینگ های ۱۷ و ۱۸ اینچی می باشد. اگر قصد دارید برای رینگ ۱۷ اینچی لاستیک بخرید، سایز لاستیک ماشین ۲۳۵/۶۵R17 توصیه می شود و برای رینگ ۱۸ اینچی، لاستیک با سایز ۲۳۵/۶۰R18 در بازار موجود است که گزینه مناسبی برای این مدل خودرو می باشد.

سایز لاستیک ماشین برای پاسات

با توجه به اینکه پاسات در رینگ های ۱۶ و ۱۸ اینچی عرضه شده است، لاستیک هایی با سایز ۲۱۵/۶۰R16 و ۲۳۵/۴۵R18 مناسب می باشند.

سایز لاستیک ماشین برای تیگوان

تیگوان در کلاس خودروهای کراس اوور قرار دارد که رینگ های این خودرو سایز ۱۷ و ۱۹ اینچی دارند که شما می توانید از سایز لاستیک ماشین ۲۱۵/۶۵R17 و ۲۳۵/۵۰R19 استفاده کنید.

سایز لاستیک ماشین برای تیوولی

تنها سایز لاستیک ماشین که به عنوان لاستیک فابریک و استاندارد سانگ یانگ تیوولی شناخته می شود، برابر با ۲۱۵/۴۵R18 می باشد.

سایز لاستیک ماشین برای اپتیما جی تی لاین

برای رینگ ۱۷ اینچی اپتیما جی تی لاین می توانید از لاستیک با سایز ۲۱۵/۵۰R17 و ۲۱۵/۵۵R17 استفاده کنید. برای رینگ ۱۸ اینچی اپتیما جی تی لاین، سایز لاستیک ماشین ۲۳۵/۴۵R18 استاندارد است.

سایز لاستیک ماشین برای آزرا گرنجور

با توجه به اینکه آزرا گرنجور از رینگ های ۱۷ و ۱۸ اینچی استفاده می کند شما می توانید از سایز لاستیک ماشین ۲۲۵/۵۵R17 و ۲۴۵/۴۵R18 استفاده کنید.

سخن آخر

تمامی خودروها از بر حسب اندازه رینگ از یک سایز لاستیک ماشین استاندارد بهره می برند که این اندازه لاستیک را برای هر یک از خودروها در این صفحه ذکر شده و همچنین می توانید به دفترچه راهنمای ماشین خود مراجعه کنید تا از این سایز لاستیک ماشین آگاهی پیدا کنید. همچنین اگر قصد داشته باشید که لاستیک های پهن تری برای ماشین خود استفاده کنید، این بخش به شما کمک می کند تا بدانید چه سایز لاستیکی گزینه‌ای مناسب است.

خرید لاستیک ماشین

با توجه به مطالبی که در بالا ذکر شد و سایزهای لاستیک که برای همه خودروها خدمتتان ارائه گردید، اگر قصد آگاهی از قیمت لاستیک ماشین دارید می توانید به وبسایت یدک یار مراجعه کنید و یا با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۳۰۵۰۶۰ تماس بگیرید. پس از تماس با یدک یار، کارشناسان ما اطلاعات کاملی را در مورد سایز لاستیک مناسب برای خودروی شما و همچنین برندهای آن در اختیارتان خواهند گذاشت تا شما عزیزان با خیالی راحت و آسوده خرید لاستیک ماشین خود را انجام دهید. علاوه بر این، لاستیک هایی که در یدک یار به فروش می رسند همگی دارای ضمانت اصالت کالا می باشند تا در صورت هرگونه مشکلی بتوانید لاستیک ماشین مرجوع و یا تعویض کنید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، خوشحال می شویم که دیدگاه ها و پرسش های خود را در مورد سایز لاستیک ماشین با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.