علت روشن شدن چراغ باطری و abs چیست؟

علت روشن شدن چراغ باطری و abs به خرابی دینام مربوط می شود که برای حل این مشکل بایستی ابتدا خودرو را توسط یک مکانیک حرفه‌ای مورد بررسی قرار دهید و در صورت نیاز دینام را تعویض کنید.

سیستم ترمز abs یا سیستم ترمز ضد قفل یک ویژگی ایمنی در خودروها است که به جلوگیری از قفل شدن چرخ ها و عملکرد بهتر ترمزها کمک می کند. خودروهایی که دارای سیستم ترمز abs هستند، نشانگر یا چراغ abs را روی صفحه کیلومتر دارا می باشند که در صورت وجود هرگونه مشکلی در سیستم abs، این چراغ هشدار روشن خواهد شد. حال مشکل رایجی که بسیاری از رانندگان متوجه آن می شوند، روشن شدن چراغ باطری و abs است (Why is Battery Light On and ABS Light On) که برای تشخیص و رفع این مشکل ما به بررسی “علت روشن شدن چراغ باطری و abs” پرداخته‌ایم تا هر آنچه که لازم است را بدانید.

علت روشن شدن چراغ باطری و abs

علت-روشن-شدن-چراغ-باطری-و-abs

چراغ هایی که روی صفحه کیلومتر خودرو روشن می شوند هر کدام معانی خاصی دارند که یکی از این چراغ های هشدار، چراغ abs می باشد. علت روشن ماندن چراغ abs به تنهایی می تواند نشانه کم بودن روغن ترمز، خرابی سنسور سرعت، خرابی کامپیوتر خودرو و… باشد. اما علت روشن شدن چراغ باطری و abs به صورت همزمان به خرابی دینام مربوط می شود. هنگامی که دینام خراب باشد نمی تواند نیروی مورد نیاز برای تامین سیستم های الکتریکی خودرو را تامین کند که همین موضوع منجر به نقص و اختلال در این سیستم ها، از جمله سنسورهای ترمز و سیستم abs می شود.

برای رفع این مشکل بایستی خودرو را توسط یک متخصص مورد بررسی قرار دهید و در صورت نیاز، دینام خودرو را تعویض کنید.

خرید دینام ماشین

دینام یکی از قطعات بسیار مهم خودروست که انرژی مکانیکی موتور را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند و باعث شارژ شدن باتری و رسیدن برق به سیستم های مختلف خودرو می شود. زمانی که دینام ماشین از کار می افتد، سیستم های برقی خودرو با اختلالات مختلفی روبرو می شوند و در این وضعیت تنها راه‌حل تعویض دینام می باشد. به طور کلی دینام خودرو به دلایل مختلفی می تواند دچار خرابی شود که در این شرایط بایستی دینام جدید را برای ماشین خود خریداری کنید. به همین منظور اگر قصد خرید دینام خودروهای داخلی و خارجی را دارید می توانید به وبسایت یدک یار مراجعه فرمایید و یا با شماره تلفن ۰۲۱۳۵۰۰۰۴۲۴ تماس بگیرید و ثبت سفارش خود را انجام دهید. مجموعه یدک یار دینام تمامی خودروها را همراه با ضمانت اصالت و کیفیت کالا به فروش می رساند تا چنانچه کوچکترین مشکل یا خرابی در دینام خریداری شده وجود داشت، بتوانید بدون هیچگونه قید و شرطی کالا را مرجوع یا تعویض کنید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد علت روشن شدن چراغ باطری و abs دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.