درمورد شركت ایساكو بیشتر بدانیم

شركت تهيه و توزيع قطعات و لوازم يدكي ايران خودرو در تاريخ ۱۳۵۶/۸/۱ در قالب شركت سهامي خاص تاسيس و با شماره ثبت ۳۰۰۴۸ در تاريخ ۱۳۵۶/۸/۱۵ در اداره ثبت شركتها و مالكيت صنعتي تهران به ثبت رسيد . با توجه به تعلق بيش از ۹۹/۹۹ درصد سهام ايساكو به شركت ايران خودرو (سهامي عام) كه خود مشمول مفاد بند «الف» قانون حفاظت و توسعه صنايع ايران خودرو مصوب ۱۳۵۸/۴/۱۰ مي‌باشد ، شركت بصورت غير مستقيم مشمول مفاد بند مذكورگرديده و اداره امور آن به سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران محول گردید. در سال ۱۳۶۳ اداره امور شركت به وزارت بازرگاني واگذار گرديد و از تاريخ ۱۳۷۰/۱۱/۱ ، اداره امورشركت تحت سرپرستي و نظارت وزارت صنايع سنگين و از آن طريق زير نظر شركت ايران خودرو (سهامي عام) به عنوان مرجع اداره كننده قرارگرفت

زز . با ادغام دو وزارتخانه صنايع و صنايع سنگين در سال ۱۳۷۳ عملاً شركت تحت پوشش وزارت صنايع قرار گرفت اكنون به برخی از محصولات ایساكو میپردازیم:

روغن موتور:

شايد به دفعات شنيده و يا خوانده باشيد كه روغن موتور را در ۵۰۰۰ يا ۱۰۰۰۰ كيلومتر و يا بيشتر، بايد تعويض نمود. دليل ذكر اين اعداد براي كاركرد روغن چيست و چرا براي روغن‌هاي مختلف متفاوت است. مجموعه مطالبي كه درخصوص روغن موتور ارايه خواهد شد، اطلاعات مناسبي را در خصوص موارد تاثيرگذار در تعويض روغن در اختيار شما خوانندگان محترم قرار خواهد داد

روغن هیدرولیك فرمان:

امروزه به‌منظور تامين راحتی، اكثر خودروهای سواری با فرمان مكانيكي- هيدروليکی، توليد می‌گردند. لازم به ذكر است برخلاف تصور عمومی، سيستم‌های هيدروليکی از ايمنی بالاتری نسبت به نوع مکانيکی برخوردارند روغن هيدورليك فرمان وظيفه انتقال قدرت از پمپ هيدروليك را به قسمت مكانيكي فرمان برعهده دارد. لذا دقت در شرايط كاركرد و بازديدهاي ادواري سيستم فرمان ضروري است. روغن هيدروليك فرمان بايد همواره به مقدار معيني درون مخزن پمپ هيدروليك موجود باشد تا عملكرد پمپ كامل و بي‌نقص باشد.

فیلتر هوا:

كاركرد صحيح موتور باعث كاهش گازهاي خروجي آلاينده اگزوز خودروها و متعاقب آن كاهش آلودگي هوا مي‌شود. يكي از قطعات مهم و موثر دركاركرد صحيح موتور، فيلتر هوا است.

متاسفانه در حال حاضر به دليل تعدد شركت‌هاي سازنده متفرقه و توليد و توزيع  قطعات بي‌كيفيت و فاقد استاندارد، مشكلات زيادي براي دارندگان خودروها مخصوصا خودورهاي جديد انژكتوري، به وجود آمده است. كاغذ مخصوص مورد استفاده در اين فيلترها وظيفه جذب و جداسازي ذرات و ناخالصي‌هاي هواي ورودي به موتور خودرو را برعهده دارد. در صورت استفاده از فيلترهاي غيراستاندارد، علاوه بر افت توان موتور و ورود ذرات گرد و غبار به داخل موتور، مصرف سوخت نيز افزايش مي‌يابد.

سیستم ترمز:

ترمز از سيستم‌هاي بنيادي و اساسي يك خودرو در مباحث ايمني به شمار مي‌آيد. آگاهي شما از روش علمكرد سيستم ترمز، قطعات تشكيل دهنده آن و نيز دلايل ضرورت تعويض قطعات اين سيستم با قطعات اصلي توصيه شده توسط سازنده خودرو (با توجه به اينكه اين قطعات براي دريافت تاييديه، مراحل بسيار دشوار آزمون‌هاي كنترل كيفي را مطابق با استانداردهاي ملي و بين‌المللي پشت سرگذاشته‌اند)، شما را در مراقبت از خودرو و انتخاب قطعات يدكي مناسب ياري خواهد كرد. هنگامي‌كه پاي خود را بر روي پدال ترمز فشار مي‌دهيد، سيلندر اصلي ترمز اين حركت را به فشار هيدروليكي تبديل مي‌كند. اين فشار از طريق يك مايع تراكم ناپذير به چهار چرخ منتقل مي‌شود. در چرخ‌هايي كه ترمز ديسكي دارند، فشار هيدروليك، پيستون‌هاي موجود در كاليپر را فعال نموده و لنت‌هاي تـرمز را به ديسك ترمز مي‌فشارد. و در چرخ‌هایي كه ترمزهاي كاسه‌اي دارند فشار هيدروليك، پيستون‌هاي موجود دركاليپر را فعال نموده و لنت‌هاي تـرمز را به كاسه ترمز مي‌فشارد با اصطكاك ايجاد شده بين لنت و ديسك، سرعت خودرو كاهش مي‌يابد.

لنت ترمز: يكي ديگر از اجزاي مهم مصرفي و حساس سيستم ترمز، لنت وكفشك‌ها هستند كه مي‌بايست در بازديدهاي ادواري نسبت به كنترل و بررسي آن دقت لازم را به‌عمل آورد.

به محض روشن‌شدن چراغ اخطار اتمام لنت ترمز، بايد نسبت به تعويض آن، اقدام لازم را انجام داد. در شرايط باراني با توجه به خيس‌شدن سطح ديسك ترمز، كيفيت عملكرد سيستم ترمز كاهش مي‌يابد. لذا قبل از ترمز گرفتن ناگهاني در چند مرحله پدال ترمز را فشار دهيد تا سطح ديسك ترمز خشك شود.

با توجه به وجود انواع لنت‌هاي متفرقه در بازار خصوصاً درمورد لنت‌هاي ساخت خارج و عدم وجود آرم استاندارد برروي آن‌ها، شناخت قطعه اصلي از نمونه‌هاي مشابه دشوار است. به همين جهت استفاده از لنت‌هاي ترمز ايساكو كه در بسته‌بندي شركتي با هولوگرام و درج لوگوي شركت برروي قطعه عرضه مي‌شوند، توصيه مي‌گردد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.