چگونه ارتفاع ماشین را زیاد کنیم؟

شاید شما بپرسید که چگونه ارتفاع ماشین را زیاد کنیم که این کار با انجام یک سری مراحل قابل انجام است. اما بالا بردن ارتفاع ماشین ممکن است به دلایل مختلفی انجام گیرد که به همین منظور باید معایب و مزیت های آن را در نظر بگیرید. برای اینکه بیشتر با روش ها و معایب و مزایای بالا بردن ارتفاع ماشین آشنا شوید می توانید این مقاله را مطالعه فرمایید.

داشتن ماشینی که ارتفاع پایینی دارد ممکن است دشوار باشد. این مشکل مخصوصاً برای زمانی که وزن ماشین سنگین می شود و یا می خواهید در جاده های خاکی رانندگی کنید مشخص می شود. بنابراین چند راه وجود دارد که می توانید ارتفاع ماشین خود را بالا ببرید. پس اگر می خواهید بدانید که “چگونه ارتفاع ماشین را زیاد کنیم“، به خواندن این مقاله ادامه دهید.

چگونه ارتفاع ماشین را زیاد کنیم

چگونه ارتفاع ماشین را زیاد کنیم

افزایش ارتفاع ماشین درخواست رایجی نیست که بسیاری از مکانیک ها دریافت می کنند. اما برخی از مردم خودروهایی دارند که بسیار پایین تر از سطح استاندارد است و یا ممکن است هنگام ورود و خروج از ماشین خود دچار مشکل شوند.

همچنین خودروهایی که ارتفاعشان بسیار پایین است، احتمالاً زیر خودرو با چاله چوله ها یا دست اندازها برخورد می کند و موجب آسیب های مختلف می شود. باور کنید هیچ چیز بدتر از شنیدن صداهای خراشیدن شدید یا برخورد از جلو یا عقب ماشین نیست!

به طور کلی ماشینی که دارای ارتفاع پایینی است نسبت به ماشینی که فاصله خوبی با سطح زمین دارد به تعمیرات بیشتری نیاز خواهد داشت. بنابراین چند را برای بالا بردن ارتفاع ماشین وجود دارد، اما قبل از انجام این مراحل مطمئن شوید که از یک مکانیک باتجربه کمک می گیرید:

افزایش ارتفاع فنرها

این یک روش نسبتاً مدرن اما بسیار فنی برای بالا بردن سطح ارتفاع ماشین شماست. هدف از سیستم تعلیق جذب بیشتر تکان ها و ضربه ها است. این کار را با استفاده از کمک فنر انجام می گیرد تا سرنشینان داخل خودرو سواری نرمی را تجربه کنند. سیستم تعلیق روی سیستمی از فنرها قرار می گیرد. بنابراین، اگر ارتفاع فنرها را افزایش دهید، ارتفاع فاصله بین کف ماشین و زمین را افزایش خواهید داد. شما میتوانید برای خرید کمک فنر خودرو با بهترین قیمت به فروشگاه یدک یار مراجعه کنید.

استفاده از لاستیک های پهن تر

استفاده از روش افزایش ارتفاع فنرها در کنار لاستیک های پهن تر می تواند به شما در دستیابی به حداکثر فاصله از سطح زمین کمک کند. ابتدا ارتفاع فنر زیر تعلیق خود را افزایش دهید. با این کار حدود دو تا سه اینچ ارتفاع اضافه می شود. پس از انجام این کار، لاستیک های پهن تری بخرید که دو اینچ دیگر ارتفاع به ماشین شما اضافه می کند.
شما میتوانید به صفحه قیمت لاستیک خودرو در وبسایت یدک یار مراجعه کنید تا سایز مناسب خودروی خود را در برند های مختلف بررسی و اقدام به خرید کنید.

لیفت بدنه وسیله نقلیه

همانطور که از نام آن پیداست، بالابر بدنه یا لیفت بدنه زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که بخواهیم بدنه یک وسیله نقلیه را از حد استاندارد آن بالاتر ببریم.

لیفت بدنه با افزودن جسمی به نام فاصله بین بدنه و شاسی وسیله نقلیه انجام می شود. این کار با سیستم تعلیق مشکلی ایجاد نمی کند و همچنین یک روش عالی برای استفاده در ترکیب با خرید لاستیک های پهن تر است.

بالابر بدنه می تواند به راحتی ۴ تا ۶ اینچ به وسیله نقلیه شما ارتفاع بیافزاید. اما هرچه بدنه را بالاتر ببرید، فاصله بین رینگ چرخ و لاستیک بیشتر خواهد بود. اما اگر به دنبال راهی سریع برای افزایش شدید ارتفاع خودروی خود هستید، قطعاً لیفت بدنه خودرو راهی برای انجام این کار است.

چگونه عقب ماشین را بالا ببریم

یکی از بهترین راه ها برای بالا بردن عقب ماشین، افزایش ارتفاع کمک فنر های عقب خودرو می باشد که می توان با دستکاری و تقویت کمک فنرهای عقب ارتفاع را بالا برد. این کار باعث می شود خودرو در صورت حمل بارهای سنگین با سطح زمین تماس نداشته باشد و بتواند به راحتی از روی دست اندازها و چاله های خیابان عبور کند.

معایب بالا بردن ارتفاع ماشین

معایب بالا بردن ارتفاع ماشین

بالا بردن ارتفاع ماشین معایبی را برای ماشین به همراه دارد. اولین مورد این است که منجر به سواری های ناراحت کننده خواهد شد زیرا سیستم تعلیق آن طور که باید عمل نمی کند. افزایش فاصله از زمین بر پایداری خودرو تأثیر می گذارد و هر چه فاصله از زمین بیشتر باشد، مرکز ثقل خودرو بالاتر می رود. در واقع مرکز ثقل بالا باعث ناپایداری خودرو به خصوص در هنگام پیچیدن می شود. همچنین باید بدانید که سرعت در خودروی با ارتفاع زیاد نیز تقریباً غیرممکن است و شما نمی توانید با سرعت بالا رانندگی که این یک مشکل بزرگ خواهد بود. 

بدین ترتیب برای آشنایی کامل با این موضوع، توصیه می کنیم مقاله مزایا و معایب بالا بردن ارتفاع ماشین را از مجله یدک یار مطالعه کنید.

هزینه بالا بردن ارتفاع ماشین

امروزه به دلیل ثابت نبودن قیمت ها، ما نمی توانیم رقم مشخصی را برای هزینه بالا بردن ارتفاع ماشین بیان کنیم اما برای انجام این کار معمولاً باید هزینه هایی را انجام دهید که شامل موارد زیر می شوند:

  • هزینه اصلاح یا تقویت کمک فنرها
  • هزینه تنظیم ارتفاع سیستم تعلیق
  • هزینه لیفت بدنه خودرو
  • هزینه خرید لاستیک های پهن به منظور بالا بردن ارتفاع خودرو

سخن آخر

با روش هایی که در بالا ذکر شد هر کسی می تواند برای بالا بردن ارتفاع بین سطح زمین و کف ماشین خود استفاده کند. اگر تخصص لازم برای بالا بردن سیستم تعلیق وسیله نقلیه خود یا انجام لیفت بدنه را ندارید، از یک مکانیک مجرب برای انجام این کار استفاده کنید. 

با این حال تغییر سیستم تعلیق وسیله نقلیه در منزل کار خوبی نیست مگر اینکه یک دوست مکانیکی به شما کمک کند. اگر ندانید چه کار می کنید می توانید به سیستم تعلیق ماشین خود آسیب جدی وارد کنید و هزینه های تعمیر زیادی را ایجاد کنید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر دیدگاهی در مورد بالا بردن ارتفاع ماشین دارید می توانید با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.