علت خاموش شدن چراغ باطری با گاز دادن چیست؟

علت خاموش شدن چراغ باطری با گاز دادن به خرابی دینام مربوط می شود که در این شرایط بایستی دینام خراب ماشین را مورد بررسی قرار دهید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

یکی از سوالاتی که برای بسیاری از رانندگان بوجود می آید این است که چرا چراغ باطری با گاز دادن خاموش و یا روشن می شود. به گفته بسیاری از متخصصان حوزه خودرو، “علت خاموش چراغ باطری با گاز دادن” (Why Does my Battery Light Turn off When i Accelerate) به خرابی دینام مربوط می شود که اگر شما هم با چنین مشکلی دست و پنجه نرم می کنید، این مقاله به شما کمک خواهد کرد.

خاموش شدن چراغ باطری با گاز دادن

علت-خاموش-شدن-چراغ-باطری-با-گاز-دادن

همانطور که در بالا اشاره کردیم، علت خاموش شدن چراغ باتری با گاز دادن به خرابی دینام مربوط می شود چراکه باتری با گاز دادن یا دور موتور بالاتر شارژ می شود زیرا دینام، باتری خودرو را با جریان بیشتری شارژ می کند و در نتیجه چراغ باطری خاموش می شود و بعد از پایین آمدن دور موتور، چراغ باطری مجدداً روشن می شود.

علاوه بر دینام خراب، این مشکل می تواند ناشی از شل بودن یا فرسودگی تسمه دینام نیز باشد. به طور کلی هر چیزی که باعث روشن خاموش شدن چراغ باطری با گاز دادن شود به احتمال خیلی زیاد به خرابی دینام و یا فرسودگی تسمه دینام مربوط می شود. حال بهترین گزینه برای تشخیص دقیق مشکل این است که ماشین خود را نزد یک مکانیک حرفه‌ای مورد بررسی قرار دهید تا با انجام تعمیرات لازم و تعویض قطعات، مشکل خاموش روشن شدن چراغ باطری با گاز دادن برطرف شود. 

در پایان لازم به توضیح است که چراغ باتری در شرایط مختلفی می تواند روشن شود که برای آشنایی بیشتر با این موضوع توصیه می کنیم مقاله علت روشن شدن چراغ باتری در صفحه کیلومتر را از مجله یدک یار مطالعه فرمایید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد علت خاموش شدن چراغ باطری با گاز دادن دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.