بررسی تخصصی علت بوی بد ماشین هنگام روشن شدن

علت بوی بد ماشین هنگام روشن شدن به خرابی کاتالیزور، گرفتگی فیلتر هوا و کثیفی زیاد انژکتورهای سوخت مربوط می شود که برای حل مشکل بایستی سریعاً این قطعات مورد بررسی قرار دهید و در صورت نیاز هر کدام از آن ها را تعویض کنید.

آیا متوجه بوی بد ماشین هنگام روشن شدن شده‌اید؟ خیلی وقت ها صداهایی که از بخش های مختلف خودرو می آید قابل شناسایی و تعمیر است ولی در مورد بوی بد ماشین کار اندکی سخت می شود. اگر هنگام روشن کردن خودرو بوی بدی را استشمام کردید بایستی به این مسئله توجه داشته باشید که به همین منظور در این مقاله ما قصد داریم به بررسی “علت بوی بد ماشین هنگام روشن شدن” (What is the Cause of the Bad Smell of the Car When it Starts) بپردازیم تا شما را در راستای تشخیص علت این مشکل و رفع آن راهنمایی کنیم.

علت بوی بد ماشین هنگام روشن شدن

علت-بوی-بد-ماشین-هنگام-روشن-شدن

وقتی برای اولین بار ماشین خود را روشن می کنید، بوی بد ماشین به خصوص در صبح های سرد طبیعی است. این بدین دلیل است که موتور سرد هیدروکربن ها را به طور موثر نمی سوزاند و بنابراین هیدروکربن نسوخته به اتمسفر و از طریق دریچه ها آزاد می شود. اما اگر این مشکل پایدار باشد، ممکن است مشکلات اساسی وجود داشته باشد. فقط نکته مهمی که وجود دارد این است که شما نباید این بو را با بوی بد اگزوز خودرو اشتباه بگیرید چراکه علت های بوی بد اگزوز با علت های بوی بد ماشین موقع روشن شدن تفاوت دارند.

به طور معمول علت بوی بد ماشین هنگام روشن شدن با یک کاتالیزور خراب همراه است. همچنین کثیفی بیش از حد فیلتر هوا نیز می تواند علت بوی بد ماشین هنگام روشن شدن باشد. و در آخر می توانیم به انژکتورهای سوخت اشاره داشته باشیم که در صورت کثیفی زیاد و عملکرد نادرست، بوی نامطبوعی را هنگام روشن شدن ماشین ایجاد می کنند.

پس از بررسی خودرو توسط افراد متخصص و مکانیک های ماهر، آنها می توانند علت اصلی را از بین مواردی که در بالا اشاره کردیم، شناسایی کنند. معمولاً اگر کاتالیزور ماشین و یا فیلتر هوا علت بوی بد ماشین هنگام روشن شدن باشند، تنها راه حل تعویض این قطعات است. ولی اگر انژکتور سوخت منجر به بوی بد ماشین هنگام روشن شدن شود، می توان با تمیز کردن انژکتورهای سوخت مشکل را برطرف نمود.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مطلب همراهی کردید، اگر نیاز به راهنمایی دقیق تری در مورد علت بوی بد ماشین هنگام روشن شدن دارید می توانید سوالات خود را در قسمت نظرات بیان کنید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.