بررسی لیفان ۶۲۰

لیفان ۶۲۰ از خودرو های چینی و متوسطی است که اولین بار بعد از پروژه نسبتا شکست خورده لیفان ۵۳۰ وارد بازار های ایرانی توسط کرمان موتور شد. طراحی بدنه بهتر و امکانات مناسب تر باعث شد تا بسیاری از مشتریان به این خودرو روی آورند و این موضوع در دیده شدن لیفان ۶۲۰ در بازار موثر واقع شد.

لیفان ۶۲۰ از جمله خودرو های چینی است که توسط شرکت کرمان موتور در سال ۱۳۹۰ وارد بازار ایران شد. این خودرو هم همانند دیگر محصولات چینی در ابتدا با انتقاد های بسیاری همراه بود و لیفان ۵۳۰ که سری قبلی این برند خودرو در بازار بود موفقیت چشمگیری ار نصیب خود نکرده بود.

اما ورود لیفان ۶۲۰ (Lifan 620) توانست اوضاع را کمی تغییر داده و محبوبیت از دست رفته و نظر مشتریان نسبت به این خودرو ار کمی بهبود بخشد. لیفان ۶۲۰ به عقیده افراد بسیاری شباهت های زیادی به بی ام دبلیو سری ۳ داشت.

در ابتدا این خودرو با پیشرانه ۱۶۰۰ سی سی عرضه شد اما در سال ۹۱ کرمان موتور نمونه های ۱۸۰۰ سی سی که با نام تلنت شناخته می‌شد را نیز وارد بازار کرد. تولید این مدل لیفان تا سال ۱۳۹۶ ادامه داشت. سال های ابتدایی استفاده از لیفان ۶۲۰ نسبتا می‌توانست نیاز مشتری را برآورده کند اما از سال های دوم به بعد با مشکلات متعدد مواجه می‌شد.

در این بخش از مقاله یدک یار به بررسی های بیشتری درباره مشخصات فنی و امکانات و تجهیزات لیفان ۶۲۰ می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

بررسی مشخصات ظاهری لیفان ۶۲۰

بررسی بدنه لیفان 620

ورود لیفان ۶۲۰ توانست بسیاری از مشتریانی که تمایلی به خرید محصولات داخلی همانند پژو پارس، پژو ۲۰۶ صندوق دار، و سمند نداشتند را به خود جذب کند و داشتن ویژگی های ظاهری بهتر و امکانات متنوع تر نسبت به این خودرو های داخلی در واقع نقطه قوت لیفان ۶۲۰ محسوب می‌شد.

بررسی بدنه لیفان ۶۲۰

در همان روز های اولیه عرضه لیفان ۶۲۰ به بازار، این شرکت چینی تاکید بر این موضوع داشت که شباهت های بسیاری بین این مدل لیفان و بی ام دبلیو سری ۳ وجود دارد و همین موضوع هم در جذب توجهات نسبت به این خودرو موفق هم شد.

نمایی جلویی خودرو را چراغ های رو به بالا تشکیل داده که در کنار جلوپنجره ای با طراحی بسیار ساده کامل شده است. می‌توان گفت نمای جلویی خودرو شباهت هایی با جک S5 نیز دارد.

بخش هواکش و چراغ های مه شکن کمی پایین تر از چراغ های جلویی قرار گرفته اند و کمی جذابیت به نمای جلویی بخشیده اند. طراحی سپر ها نیز کاملا ساده و به دور از ویژگی های منحصر به فرد است. خط و خطوط و انحنا زیادی بر روی بدنه و کاپوت لیفان ۶۲۰ وجود ندارد و همه چیز بسیار ساده و به دور از تجملات ساخته شده است.

در نمای جانبی خودرو هم همین سادگی به چشم می‌خورد. دو خط برجسته درست در بخش رکاب و دستگیره ها وجود دارد، ابعاد شیشه های خودرو متناسب بوده و آینه های جانبی با چراغ های راهنما ادغام شده اند.

نمای جانبی لیفان 620

طراحی چراغ های عقبی لیفان ۶۲۰ کمی متفاوت از چراغ های جلویی است و طراحی برجسته و یک تکه ای دارد. سپر های عقبی خودرو نیز طراحی ساده و معمولی دارند و انحنا و خط و خطوط مختلفی بر روی صندوق عقب خودرو دیده می‌شود.

صندوق عقب خودرو ابعاد متناسبی دارد و به عنوان یک سدان خانوادگی مناسب برای سفر هم قابل استفاده است.

بررسی کابین لیفان ۶۲۰

کابین لیفان 620

نمای داخلی و کابین لیفان ۶۲۰ نیز از طراحی ساده و در عین حال مناسبی برخوردار است و به خوبی می‌تواند نظر بیننده را جلب کند. تریم مشکی-کرمی در کنار نوار چوبی قهوه ای رنگ نیز نمایی از کابین سمند را برای ما تداعی می‌کند.

داشبورد هم طراحی متناسبی داشته و محفظه آن نیز ابعاد مناسبی را در اختیار خود دارد. کنسول مرکزی و سیستم صوتی خودرو کاملا به دور از هر نوع تجملات است. اگر چه متریال بکار رفته در کابین از کیفیت بسیار بالایی برخوردار نیست اما در حد مناسب و قابل قبولی قرار دارد.

شکل دسته دنده در وسط کنسول مرکزی کمی دلسرده کننده و نه چندان جذاب است و طراحی قدیمی دارد. کول باکس هم در بین صندلی های جلویی قرار گرفته است. غربیلک فرمان هم طراحی ساده ای داشته و کنار صفحه کیلومتر دو آمپر کامل شده است.

فضای داخلی لیفان کاملا جادار است و برای نشستن ۵ فرد بزرگسال با وزن و قد متناسب کافی است. صندلی ها نیز دارای روکش چرم مصنوعی بوده و از راحتی خوبی برخوردارند. در نهایت. کابین لیفان ۶۲۰ از تناسب و راحتی خوبی برخوردار است و می‌تواند مشتری را راضی کند.

امکانات و تجهیزات رفاهی لیفان ۶۲۰

  • ترمز ABS + EBD
  • سنسور عقب
  • هشدار دهنده اتمام لنت
  • اتولایت
  • چراغ های مه شکن جلو و عقب
  • چراغ های جلو هالوژنی
  • نیرو کمکی هیدرولیکی فرمان
  • تنظیم موقعیت ۲ حالته فرمان
  • دکمه های کنترلی
  • مانیتور لمسی
  • سیستم صوتی با قابلیت بخش USB, DVD, SD card, iPod
  • سیستم صوتی ۶ اسپیکر
  • نویگیشن
  • دوربین عقب
  • ایربگ راننده و سرنشین جلو
  • کمربند ایمنی پیش کشنده
  • سیستم تهویه دستی
  • تنظیم صندلی راننده ۶ حالته دستی و سرنشین جلویی ۴ حالته
  • روکش صندلی چرم مصنوعی
  • ایزوفیکس صندلی
  • آینه جانبی تنظیک برقی و تاشونده به همراه گرمکن
  • سانروف

مشخصات فنی لیفان ۶۲۰

 1600 سی سی۱۸۰۰ سی سی
نوع موتوربنزینیبنزینی
حجم موتور۱۶۰۰ سی سی۱۸۰۰ سی سی
پیشرانه۴ سیلندر۴ سیلندر
گیربکس۵ دنده دستی۵ دنده دستی بهبود یافته
گشتاور۱۴۹ نیوتن متر۱۶۰ نیوتن متر
قدرت۱۱۵ اسب بخار۱۳۱ اسب بخار
سرعت۱۸۰ کیلومتر بر ساعت۲۰۵ کیلومتر بر ساعت
شتاب صفر تا صد۱۳٫۵ ثانیه۱۰٫۵ ثانیه
مصرف ترکیبی۶٫۶ لیتر۶٫۸ لیتر
حجم باک۵۸ لیتر۵۸ لیتر
نوع بدنهسدانسدان
استاندارد آلایندگییورو ۳یورو ۳

مزایا و معایب لیفان ۶۲۰

مزایامعایب
صندوق جادارکیفیت ساخت پایین
کابین جادارکیفیت رنگ بدنه پایین
سیستم تعلیق نرمعایق بندی ضعیف کابین
داشتن زنجیر تایمریپ زدن موتور در هنگام استارت
بهبود دیسک و صفحه و گیربکسکمبود قطعات و خدمات پس از فروش
امکانات مناسب در مقایسه با خودرو های داخلیاختلال در سیگنال تصویر Tv و مانیتور لمسی

رقبای لیفان ۶۲۰

جمع بندی

آیا لیفان 620 بخریم؟

لیفان ۶۲۰ از خودرو های چینی است که در سال ۹۰ وارد بازار های ایرانی شد و برتری هایی از نظر طراحی بدنه و امکانات رفاهی به نمونه خودرو های داخلی داشت. این برتری ها در بسیاری از موارد موجب جذب نظر مشتری شده است.

داشتن مزایایی از جمله سیستم تعلیق نرم، صندوق و فضای کابین جادار، و همچنین داشتن زنجیر تایم این خودرو را نسبت به خودرو های ایرانی برتری داده اما خدماتن پس از فروش ضعیف، کیفیت پایین ساخت و رنگ بدنه، کیفیت پایین عایق بندی صدا در کابین و برخی اختلالات از جمله سیگنال های ضعیف تصویر Tv و مانیتور لمسی از نقاط ضعف این خودرو محسوب می‌شوند.

اما روی هم رفته لیفان ۶۲۰ می‌تواند به عنوان یک سدان شهری خانوادگی برای تردد های شهری و همچنین مسافرت مناسب باشد. در کنار این، خودرو هایی از جمله ام وی ام ۵۵۰ نیز به عنوان خودرو های مونتاژی می‌تواند قابل مقایسه باشد.

خرید لوازم یدکی لیفان ۶۲۰

جهت اطلاع از قیمت قطعات و لوازم یدکی لیفان ۶۲۰ و خرید آنها می‌توانید با مجموعه یدک یار در ارتباط باشید و از طریق دو روش آنلاین با مراجعه به سایت فروشگاهی مجموعه یدک یار، و یا شماره گیری ۹۱۳۰۵۰۶۰-۰۲۱ اقدام به ثبت سفارش خود کنید.

اصالت تمامی قطعات تضمین شده بوده و سلامت فیزیکی آنها نیز به مشتریان ضمانت می‌شود. برای دریافت مشاوره رایگان درباره قطعات نیز می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. ارسال تهران طی ۳ الی ۴ ساعت و ارسال به سایر استان ها طی ۳ الی ۴ روز کاری درب محل انجام می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.