بررسی تخصصی مشکلات صندلی ماشین ها

صندلی ماشین ممکن است با مشکلات مختلفی روبرو شود که به طور مثال می توانیم به عمل نکردن اهرم تنظیم ارتفاع، پشتی و خرابی ریل حرکت صندلی اشاره داشته باشیم. ما در این مقاله به بررسی تخصصی مشکلات صندلی ماشین ها پرداخته‌ایم تا با رایج ترین خرابی های صندلی ماشین ها آشنا شوید و بتوانید این قبیل مشکلات را برطرف کنید.

صندلی یکی از وسایل مهم و کاربردی در خودروها می باشد که باعث تسلط بهتر افراد هنگام رانندگی می شود. علاوه بر این، اگر ویژگی های صندلی مانند تنظیم ارتفاع، تنظیم پشتی، ریل صندلی و… به درستی کار کنند این موضوع می تواند در مسافت های طولانی و ترافیک های سنگین در سلامت فیزیکی بدن تاثیر زیادی داشته باشد. صندلی ماشین (Car Seat) به دلایل گوناگون ممکن است دچار مشکلات مختلفی شود که ما در این مقاله قصد داریم به بررسی تخصصی “مشکلات صندلی ماشین ها” بپردازیم تا بتوانید مشکل صندلی ماشین خود را حل کنید.

مشکلات صندلی ماشین

مشکلات-صندلی-ماشین-ها

امروزه صندلی خودروها پیشرفت زیادی داشته‌اند که همین موضوع باعث شده ما شاهد مدل های دستی و برقی در صندلی ماشین ها و حتی صندلی کودک نیز باشیم. اکثر قریب به اتفاق خودروهای داخلی امکان تنظیم دستی را برای افراد ایجاد می کنند ولی بیشتر خودروهای چینی و خارجی دارای صندلی برقی می باشند که به راننده اجازه می دهد با فشار دادن دکمه هایی خاص، صندلی ماشین را از لحاظ ارتفاع، گودی گمر، پشتی و… تنظیم کند.

علت اصلی خرابی صندلی های برقی ماشین معمولاً به موتورهای صندلی، سوئیچ صندلی برقی، مشکلات برقی و سیم کشی مربوط می شود که برای تعمیر خرابی هایی مانند عمل نکردن تنظیم ارتفاع صندلی برقی، تنظیم گودی کمر، حرکت عقب و جلو صندلی و سایر مشکلات بایستی به مراکز تخصصی مراجعه کنید تا افراد متخصص تعمیرات لازم را انجام دهند.

حال مشکلات صندلی های دستی ماشین معمولاً به خاطر خرابی ریل صندلی خودرو و اهرم صندلی بوجود می آید که در این مواقع راننده نمی تواند ارتفاع، پشتی و حرکت صندلی ماشین را تنظیم کند. حال بیایید باهم مشکلات صندلی ماشین ها بررسی کنیم تا بدانیم برای رفع این مشکلات چه کارهایی را باید انجام دهیم.

مشکلات صندلی پراید

رایج ترین مشکلات صندلی پراید شامل خراب شدن ریل صندلی، خرابی قطعه بخواب صندلی، خرابی اهرم صندلی، خرابی فنرهای تشک و صندلی خودرو و… می باشد که در صورت نیاز بایستی لوازمی که دچار خرابی شده‌اند را تعویض کنید تا مشکلات صندلی پراید برطرف شود.

مشکلات صندلی ال ۹۰

رایج ترین مشکل صندلی ال ۹۰ خرابی ریل صندلی می باشد که با توجه به نایاب بودن ریل صندلی ال ۹۰، تنها بایستی با جوش دادن مشکل ریل آهنی را برطرف کنید.

مشکلات صندلی سمند

سمند از آن دسته خودروهایی است که پشتی صندلی به صورت برقی تنظیم می شود که در بعضی مواقع ممکن است عمل نکردن پشتی صندلی برقی سمند اتفاق بیفتد. برای عیب یابی دقیق مشکلات صندلی سمند بایستی به تعمیرگاه های تخصصی مراجعه کنید لذا رایج ترین علت خرابی صندلی برقی سمند مشکل موتور و سوئیچ برقی صندلی می باشد.

مشکلات صندلی پژو پارس

پژو پارس نیز قابلیت تنظیم صندلی به صورت برقی را دارد که همانند خودروی سمند علت خرابی صندلی برقی پژو پارس به مشکل موتور و سوئیچ برقی صندلی مربوط می شود که در این صورت نمی توان تنظیم پشتی صندلی را انجام داد.

مشکلات صندلی کوییک

صندلی کوییک غالباً به دلیل کیفیت بد ابر کف و پشتی باعث کمر درد شدید راننده می شود. علاوه بر این، ریل صندلی کوییک نیز ممکن است دچار مشکلات مختلفی شود که تنها راه این مشکلات تعویض کفی و پشتی صندلی و تعویض ریل صندلی می باشد.

از دیگر مشکلات رایج صندلی کوییک می توانیم به لقی صندلی و اهرم تنظیم ارتفاع نیز اشاره داشته باشیم که برای حل این قبیل مشکلات بهتر است به تعمیرگاه های تخصصی یا نمایندگی های سایپا مراجعه کنید.

مشکلات صندلی تارا

اصلی ترین مشکل صندلی تارا این است که بعد از مدتی صندلی سمت شاگرد و یا راننده صدایی مانند غژ غژ ایجاد می کند که مشکلات اهرم و ریل صندلی در این موضوع دخیل هستند. برای حل مشکلات صندلی تارا بایستی قطعات آسیب دیده را تعویض کنید تا صدای غژ غژ صندلی برطرف شود.

مشکلات صندلی پژو ۲۰۶

مشکل فنر ابر صندلی در خودروهای پژو ۲۰۶ رایج می باشد که بعد از خرابی فنر، ابر صندلی دفرمه می شود و از حالت عادی خارج می گردد. در این شرایط معمولاً راننده احساس کمر درد و خستگی بیش از حد می کند چراکه تمام فشار بر روی فنر ابر صندلی می باشد. برای حل این مشکل بایستی فنر ابر صندلی را تعویض کنید.

مشکلات صندلی پژو ۴۰۵

خرابی فنر کف صندلی در یکسری از خودروهای پژو ۴۰۵ بوجود می آید که باعث احساس کمر درد و خستگی و کمر درد سرنشین خودرو می شود. اگر فنر کف صندلی پژو ۴۰۵ خراب شود تنها راه حل تعویض این قطعه می باشد.

مشکلات-صندلی-خودرو-ها

ما در این مقاله مشکلات صندلی ماشین ها را بررسی کردیم، حال اگر مشکل به خصوصی در صندلی هر یک از خودروها دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.