شهر های کم استرس جهان ۲

شهر هاي كم استرس جهان كدامند ! در ليست كم استرس ترين شهرهاي جهان آلمان با چهار شهر در رتبه نخست قرار دارد . از شهرهاي غير اروپايي نيز فقط سيدني در بين ۱۰ كشور اول است . اين رتبه بندي همانطور كه در مطلب قبل گفته شد با توجه به فاكتورهايي مانند جمعیت ، درآمد ، قدرت خرید ، قرض ، امنیت ، بیکاری ، فضای سبز شهر ، ترافیک ، وسایل نقلیه عمومی ، برابری جنسیتی و قومیتی ، میزان آلودگی صوتی و آلودگی هوا و آلودگی از لحاظ نور ( همانند کم نور بودن فضای شهری ) ، همچنین مدت زمان روشن بودن هوا ، سلامت جسمی و سلامت روحی ، تعيين مي شود .

۱/اشتوتگارت (Stuttgart) – آلمان

در اين شهر كمترين استرس در زندگي روزانه حس مي شود و بالاترين امتياز از لحاظ فضاي سبز ، قدرت خريد خانوار و برابري جنسيتي را داراست

نمايي از شهر اشتوتگارت
Stuttgart

۲/لوگزامبورگ (Luxembourg) – لوگزامبورگ

جمعيت كم ، فضاي سبز گسترده ، امنيت اجتماعي و سلامت رواني بالا موارديست كه اين شهر كوچك كه در كشور كوچكي با همين نام قرار دارد را در رتبه دوم ليست كم استرس ترين شهرها قرار داده است .

۳/هانوفر (Hannover ) – آلمان

هانوفر نیز از جمله شهرهاییست که در آن فضای سبز نقش مهمی دارد ، آلودگی صوتی کم است ، قدرت خرید خانواده ها بالاست و در نتیجه مردم آن ریلکس تر بوده و از سلامت روان بیشتری برخوردارند.

۴/برن ( Bern ) – سوییس

این شهر همواره در لیست برترین شهرهای جهان از نظر کیفیت زندگی دارد. برن داراي فضای سبز و طبیعت زیباست ، برابري جنسیتی و قومیتی در اين شهر از اهميت بالا برخوردار است و سطح رضايت مندي از ترافیک شهری و حمل و نقل عمومی بالاست .

۵/مونیخ ( Munich ) – آلمان

مونيخ كه از شهرهای ثروتمند آلمان حساب مي شود ، پس از برلین و هامبورگ سومین شهر بزرگ آلمان است .

جاذبه های دیدنی، مراکز دیدنی جشن ها ، امکانات و برنامه های فرهنگی ، قدرت خرید مردم و برابری جنسیتی ، سیستم حمل و نقل خوب و امنیت شغلی از جمله مواردیست که مردم مونیخ از آن رضایت کامل دارند.

نماي از شهر مونيخ
Munich

۶/بوردو (Bordeaux) – فرانسه

بوردو ششمین شهر بزرگ فرانسه بعد از پاریس ، مارسی ، لیون ، تولوس و لیل است. اين شهر بندری در جنوب غربی فرانسه در کنار رودخانه گارون واقع شده است. سیستم حمل و نقل مناسب ، ترافیک کم ، فضای سبز فاكتورهاييست كه باعث رتبه بالاي بوردو شده است .

۷/ادینبورگ (Edinburgh ) – اسکاتلند

این شهر پايتخت اسكاتلند و دومين شهرِبزرگ اين كشور است و در سال ۲۰۰۹ بعنوان بهترین مکان برای زندگی انتخاب شد. ادینبورگ نیز دارای فضای سبز و سیستم حمل و نقل عمومی خوب است. آلودگی هوا در این شهر کم و سلامت روانی بالاست

شهر های کم استرس جهان 2

۸/سیدنی (Sydney) – استرالیا

سیدنی در جنوب شرقی استرالیاست و ساکنان آن از قومیت ها ، نژادها و فرهنگ های مختلفی برخوردار هستند. قدرت خرید مردمش بالاست و از امنیت اجتماعی بالایی نیز برخوردار هستند.

۹/گراتس ( Graz) – اتریش

اين شهر در سال ۲۰۰۳ عنوان پایتخت فرهنگی اروپا را به خود اختصاص داد. مردمش بسیار آرام هستند و از سلامت روانی بالایی برخوردار ند ، که شاید این را مدیون وجود امنیت اجتماعی بالا در این شهر باشند

۱۰/هامبورگ ( Hamburg ) – آلمان

برابری جنسیتی ، میزان درآمد و قدرت خرید از مواردیست که می توان گفت رضایت مردم را جلب کرده است. سیستم حمل و نقل عمومی هامبورگ نیز از امتیاز خوبی برخوردار است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.