اقدامات کسب و کار ها برای مبارزه با ویروس کرونا

با شیوع ویروس کرونا همه مردم دست به دست هم دادند تا بتوان هرچه زودتر شیوع این ویروس را کنترل کرد. در این حین کسب کار های اینترنتی اهمیت بیشتری پیدا کردند تا بتوانند نیاز های جامعه را برطرف کنند. از این رو شرکت های بزرگ اینترنتی برای ارائه خدمات بصورت ایمن تر اقدام هایی انجام میدهند. در این مقاله ما به اقدامات سایت یدک یار، دیجی کالا و … برای مبارزه با ویروس کرونا خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید …

کرونا” در اسفند سال ۱۳۹۸ وارد ایران شد و تا امروز همه ایرانیان در حال مقابله با آن هستند. تک تک افراد تلاش بر این دارند تا بتوانند قدمی در راستای کنترل بهتر این ویروس در کشور بردارند. با توجه به قدرت سرایت بسیار بالا کرونا و نداشتن درمانی قطعی تا به امروز، بهترین راه برای مبارزه با کرونا پیشگیری از ابتلای به آن است. متخصصان بهترین راه مقابله با این ویروس را رعایت بهداشت فردی و عدم حضور غیر ضروری در اجتماع میدانند. به همین دلیل دولت با تعطیلی کسب و کار ها تا ۲۳ فروردین و اعلام قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی تلاش کرد تا از حضور غیر ضروری مردم در جامعه جلوگیری کند.

اهمیت کسب کار های مجازی در قرنطینه

در ایران هم زمان با اجرا شدن قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی به دلیل شیوع “ویروس کرونا“، اهمیت کسب و کار های مجازی بسیار افزایش پیدا کرد و خود را نشان داد. مردم برای جلوگیری از ابتلا به کرونا ویروس و خارج نشدن از خانه بیش از پیش رو به استفاده از سرویس های مجازی آوردند. سرویس هایی مثل فروشگاه های آنلاین، تاکسی های اینترنتی، سایت های فیلم، سایت های خدماتی و …. برخی از کسب و کار های مجازی نیز برای جلوگیری از افزایش مبتلایان به کرونا ویروس فعالیت خود را بصورت موقت متوقف کردند، مثل برخی از سرویس های فروش غذا آنلاین.

نقش کسب و کار ها در کنترل کرونا

میتوان گفت که پانادمی ویروس کرونا ضربه جدی به اقتصاد کشور ها در سراسر جهان وارد کرده است. با این حال تا بعد از کنترل کامل این بحران جهانی نمیتوان گفت که اقتصاد مثل سابق و روال قبل خود را در پیش گرفته است. به همین دلیل یکی از پیش قدمان برای کمک به کنترل سریع تر پانادمی کرونا کسب کار های بزرگ و کوچک هستند. حتی در ایران نیز شاهد این اتفاق هستیم که هر مجموعه به نوبه خود تلاش به کمک برای کنترل این ویروس دارد. 
توقف یا کاهش فعالیت کسب و کار
برخی کسب و کار ها با متوقف کردن، کاهش فعالیت خود و یا ادامه بخشی از فعالیت های خود بصورت دور کاری تلاش دارند تا به فاصله گذاری اجتماعی کمک کرده و جلوی تجمعات غیر ضروری را بگیرند.
 کمک به تولید یا تهیه محصولات بهداشتی
شاهد آن بودیم که بسیاری از شرکت های بزرگ مثل کمپانی های خودرو سازی، هلدینگ ها و … خط تولید خود را تخصص به تولید ماسک و ملزومات بهداشتی برای مبارزه با کرونا کردند از طرفی برخی دیگر نیز با تخصص مبلغی قابل توجه کمک به تامین ماسک و مایع ضدعفونی کننده مورد نیاز برای جامعه نمودند. 
اطلاع رسانی
بسیاری از شرکت های بزرگ دنیا که امکان اطلاع رسانی برای آنها فراهم است، تلاش میکنند تا بخش اعظم نیروی خود را بروی اطلاع رسانی عموم در مورد نحوه جلوگیری از ابتلا به کرونا متمرکز کنند. کمپانی هایی مثل مایکروسافت، اپل، گوگل، بینگ و حتی شرکت های صاحب امتیاز شبکه های اجتماعی پر بازدید مثل اینستاگرام، تویتر، فیسبوک و …

اقدامات کسب و کار های مجازی برای کنترل کرونا در ایران

بسیاری از کسب کار های مجازی در زمان شیوع ویروس کرونا در کشور اقداماتی را انجام دادند که مشتریان خود بتوانند بدون نیاز به قرار گرفتن در محیطی پر ریسک نیاز های خود را بر طرف کنند. در اینجا به چند نمونه اصلی آن اشاره خواهیم کرد.

اقدامات یدک یار برای مبارزه با کرونا

با توجه به این موضوع که بازار لوازم یدکی خودرو بازاری با تراکم جمعیت بسیار بالاست لذا خرید “لوازم یدکی” بصورت حضوری در شرایط کنونی و با شیوع ویروس کرونا بسیار خطرناک بوده و احتمال ابتلا افراد به این ویروس را افزایش میدهد. از این رو مجموعه “یدک یار” خود را موظف دانسته تا با رعایت پروتکل های بهداشتی به تامین لوازم یدکی مورد نیاز شما بپردازد.
– قطعات سفارش داده شده قبل از ارسال کاملا ضد عفونی شده و سپس برای شما ارسال خواهد شد.
– از آنجا که شرکت الوپیک پروتکل های بهداشتی برای مبارزه با کرونا داشته ارسال قطعات به کمک این شرکت صورت خواهد گرفت.
– توجه داشته باشید از آنجا که کارتخوان میتواند یکی از اصلی ترین وسایل انتقال ویروس کرونا باشد، مجموعه یدک یار تصمیم گرفته تا بعد از کنترل کامل ویروس کرونا خدمت پرداخت در محل خود را موقتا غیرفعال نماید. 
این اقدامات در نظر کرفته شده تا شما بتوانید بدون نیاز به حضور در بازار لوازم یدکی، قطعه مورد نیاز خود را تهیه و در محل مورد نظر خود دریافت کنید. گفتنی است یدک یار ضمانت اصالت و سلامت فیزیکی قطعه سفارش داده شده از سوی شما را خواهد داشت. بگونه ای که در صورت اصل نبودن قطعه تحویل گرفته شده شما میتوانید بدون پرداخت هیچ هزینه ای قطعه را مرجوع و یا تعویض کنید.

یدک یار و کرونا


اقدامات دیجی کالا برای مبارزه با کرونا

دیجی کالا با رعایت پروتکل های بهداشتی و استخدام تعدادی نیرو جدید به منظور کاهش ساعت کاری تلاش دارد تا گامی در راستای مبارزه با کرونا بردارد. 
همچنین این مجموعه با اختصاص تسهیلاتی در سایت خود به کسب کار های آفلاین تلاش دارد تا در این شرایط به کمک کسب کار های آفلاین برود.


اقدامات تاکسی های اینترنتی برای مبارزه با کرونا

تاکسی های اینترینتی مثل اسنپ، تبسی، ماکسیم نیز تلاش دارند تا با اجرای پروتکل های بهداشتی، توزیع رایگان ماسک، دستکش، مایع ضد عفونی کننده به رانندگان و حتی ضدعفونی کردن خودروها تلاش دارد تا محیطی کم خطر تر برای مسافرین خود فراهم سازد.

اقدامات سرویس های آنلاین غذا و سوپرمارکت

برخی از سرویس های آنلاین غذا با اجرای طرحی جدید تلاش دارند سلامت مشتریان خود را ضمانت کنند. طرحی که در آن غذا بصورت نیمه آماده برای مشتریان ارسال شده و پخت غذا به عهده آنهاست. همینطور برخی سوپر مارکت های آنلاین نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی لازم تلاش دارند تا با کمترین مشکل نیاز های مشتریان خود را برآورده کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.