بررسی تخصصی علت بالا رفتن آمپر آب ماشین در سرعت بالا و پایین

علت بالا رفتن آمپر آب ماشین در سرعت بالا و پایین به گرفتگی پره‌های رادیاتور، خرابی واتر پمپ، از کار افتادن فن ماشین و… مربوط می شود.

چرا موتور ماشین در سرعت بالا و پایین بیش از حد گرم می شود؟ اساساً مشکل دمای بیش از حد موتور خودرو به دلیل مسائل مختلفی رخ می دهد. حال در این مقاله ما قصد داریم به طور تخصصی به “علت بالا رفتن آمپر آب ماشین در سرعت بالا و پایین” (What is the Reason for the Increase Engine Temp at High and Low Speed) بپردازیم تا اطلاعات لازم را پیدا کنید.

علت بالا رفتن آمپر آب در سرعت بالا

علت-بالا-رفتن-آمپر-آب-ماشین-در-سرعت-بالا-و-پایین

به طور کلی بالا رفتن دمای موتور و در نتیجه آمپر آب در هر شرایطی نشان دهنده وجود مشکل در سیستم خنک کننده خودرو می باشد. معمولاً علت های داغ شدن موتور و بالا رفتن آمپر آب خرابی واتر پمپ، گرفتگی رادیاتور، از کار افتادن فن خنک کننده رادیاتور، خرابی ترموستات و… می باشد.

حال در این مورد به‌خصوص یعنی بالا رفتن آمپر آب در سرعت بالا، احتمال گرفتگی رادیاتور خودرو بسیار زیاد است. در این شرایط به دلیل گرفتگی پره‌های رادیاتور، هوا بین پره‌ها گردش پیدا نمی کند و عملکرد سیستم خنک کننده خودرو مختل می شود. همچنین درست کار نکردن فن ماشین و از کار افتادن واتر پمپ نیز می تواند “علت بالا رفتن آمپر آب در سرعت بالا” باشد. در آخر نیز مشکلات احتراق می تواند باعث افزایش رفتن دمای موتور در سرعت بالا شود که در این شرایط بایستی قطعات مختلف سیستم احتراق مانند شمع‌ها و… را مورد بررسی قرار دهید.

از آنجایی که علت اصلی بالا رفتن آمپر آب در سرعت بالا به گرفتگی رادیاتور خودرو مربوط می شود قبل از هر اقدامی بایستی این قطعه را مورد بررسی قرار دهید. اگر نمی دانید که نشانه‌ها و علت گرفتگی رادیاتور خودرو چیست توصیه می کنیم مقاله مرتبط با این موضوع را از مجله یدک یار مطالعه فرمایید.

علت بالا رفتن آمپر آب در سرعت پایین

اگر بالا رفتن آمپر آب در سرعت پایین رخ می دهد، این مسئله نشان می دهد که مشکلی در رادیاتور وجود ندارد و فقط به دلیل خرابی فن‌ها و یا خرابی واتر پمپ و گرفتگی جنت‌های رادیاتور سیستم خنک کننده به درستی عمل نمی کند. برای تشخیص دقیق “علت بالا رفتن آمپر آب در سرعت پایین” ابتدا فن‌ دور تند و دور کند ماشین را مورد بررسی قرار دهید و سپس به سراغ واتر پمپ، جنت های رادیاتور و سایر قطعات خنک کننده موتور خودرو بروید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد علت بالا رفتن آمپر آب ماشین در سرعت بالا و پایین دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.