چگونه ارتفاع ماشین را کم کنیم؟

پایین آوردن ارتفاع ماشین مزایا و معایب خاص خودش را دارد. اما اگر تصمیم به این کار دارید ممکن است بپرسید چگونه ارتفاع ماشین را کم کنیم که این مقاله شما را با روش های کم کردن ارتفاع ماشین آشنا خواهد کرد.

ممکن است بخواهید هندلینگ ماشین خود را بهبود ببخشید یا شاید بخواهید خودروی شما در هنگام حرکت حالت اسپرت تری داشته باشد. اگر هر یک از این ایده ها جالب به نظر می رسد، ممکن است بپرسید “چگونه ارتفاع ماشین را کم کنیم“. با ما همراه باشید تا این موضوع را بررسی کنیم، ولی قبل از آن بد نیست با مزایا و معایب کم کردن ارتفاع ماشین (Increase the Ground Clearance of Your Vehicle) آشنا شوید.

مزایای کم کردن ارتفاع خودرو

  • افزایش هندلینگ و پایداری خودرو: وسیله نقلیه ای که ارتفاع آن پایین است، عملکرد بهتری در پیچ ها دارد. با این حال، ممکن است همیشه اینطور نباشد.
  • مرکز ثقل پایین: همانطور که از نامش پیداست، سیستم تعلیق پایین‌تر به ماشین شما اجازه می‌دهد نزدیک‌تر به زمین باشد و پایداری را در پیچ‌ها یا در حین مانورهای اضطراری افزایش می‌دهد.
  • ظاهر اسپرت تر: افزایش جذابیت بصری را نمی توان انکار کرد که خودروهای با ارتفاع پایین می توانند فوق العاده به نظر برسند. این کار جذابیت بصری زیادی به وسیله نقلیه شما می بخشد.

معایب کم کردن ارتفاع خودرو

  • کاهش فاصله از زمین و حرکت سخت تر در دست اندازها و چاله ها: به ندرت می توان خیابان یا جاده‌ای را پیدا کرد که صاف باشد. در صورت پایین آوردن ارتفاع، خودرو با شدت بیشتری با خرابی های خیابان یا چاله و چوله ها برخورد خواهد کرد که می تواند سیستم تعلیق را دچار مشکل کند.
  • کاهش عمر لاستیک ها: پایین آوردن ارتفاع ماشین می‌تواند باعث فرسودگی لاستیک‌ها یا الگوهای سایش شدید شود. رانندگان باید هنگام تغییر در ارتفاع ماشین خود به هر نحوی مراقب این عواقب باشند.
  • پایین آمدن کیفیت سواری: کاهش کیفیت سواری بسته به میزان پایین آمدن خودرو و نوع فنرها و کمک فنرهای استفاده شده، کیفیت سواری به طور چشمگیر کاهش می یابد. ماشین تندتر خواهد شد و شما متوجه دست اندازهای جدیدی در خیابان و جاده خواهید شد که قبلاً به هیچ وجه آن ها را حس نمی کردید.
  • سخت شدن ورود و خروج افراد در خودرو: قطعاً افراد قد بلند در خودروهای با ارتفاع پایین به سختی می توانند ورود و خروج کنند. علاوه بر این، شما به هیچ وجه نمی توانید بارهای زیادی را درون خودرو قرار دهید چراکه در صورت سنگین شدن وزن، خودرو با زمین تماس پیدا خواهد کرد.

اگر کم کردن ارتفاع خودرو همچنان مدنظر شماست، در ادامه رایج ترین روش های بدون خطر برای کاهش ارتفاع خودرو آورده شده است.

روش های کم کردن ارتفاع ماشین

چگونه ارتفاع ماشین را کم کنیم

برای اینکه بدانیم چگونه ارتفاع ماشین را کم کنیم، روش های زیر قابل انجام است:

کم کردن ارتفاع فنرهای ماشین

رایج ترین روش برای پایین آوردن ارتفاع ماشین، کم کردن ارتفاع فنرهای ماشین می باشد. شما می توانید به صورت استاندارد فنرها را برش دهید تا ارتفاع ماشین کم شود. علاوه بر این، فنرهای با ارتفاع مختلف در بازار وجود دارد که می توانید جایگزین فنرهای ماشین خود کنید تا به ارتفاع مدنظر خود برسید.

تغییر فنرهای تخت

پایین آوردن ارتفاع ماشین

فنرهای تخت خودرو شامل نوارهای نازکی از فولاد فنری است که به هم چسبیده و به هم پیچ شده اند. شما می توانید خودرو را به تعمیرگاه ببرید و با انجام تغییراتی در این فنرها، ارتفاع ماشین خود را کم کنید. معمولاً با معکوس کردن ست آپ و قرار دادن اکسل روی فنر ورقه‌ای که اصطلاحاً به آن فلیپ کیت می گویند، ارتفاع خودرو پایین می آید که برای اینکار نیاز به مکانیک و ابزارهای مخصوص خواهید داشت.

استفاده از سیلندرهای هیدرولیک

دیگر گزینه این است که فنرهای ماشین را با سیلندرهای هیدرولیک تعویض کنید. این سیلندرها را می توان در یک، دو، سه یا هر چهار گوشه سیستم تعلیق ماشین شما نصب کرد.

نصب این سیستم هیدرولیک همچنین مستلزم نصب سیستم کنترل داخلی، پمپ های هیدرولیک و باتری برای کارکرد پمپ ها می باشد. یکی از ایرادهای کاهش ارتفاع ماشین با استفاده از سیلندرهای هیدرولیک، مقدار زیاد باتری مورد نیاز برای کارکرد هر پمپ هیدرولیک در سیستم است.

پایین آوردن نوار پیچشی خودرو

با استفاده از کلید میله پیچشی، میله های پیچشی خودرو را به سمت پایین تنظیم کنید. این کار باعث می شود وسیله نقلیه شما پایین بیاید و در نزدیکی سطح زمین قرار بگیرد. کلید میله پیچشی بخشی از میله پیچشی است که امکان تنظیم ارتفاع سواری وسیله نقلیه را فراهم می کند که به راحتی و توسط یک آچار دستی کوچک قابل تنظیم است.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد اینکه چگونه ارتفاع ماشین را کم کنیم دارید، می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.