هنگام رسیدن به سرعت گیر چه باید کرد؟

هنگام رسیدن به سرعت گیر چه باید کرد ؟ قبل از رسیدن به سرعت گیر بایستی سرعت خودرو را کم کنید تا مجبور به ترمز گیری روی سرعت گیر نشوید. در این مقاله ما در دستورالعمل‌های لازم برای عبور از سرعت گیر و دست انداز را ارائه دادیم تا اطلاعات لازم را پیدا کنید.

در معابر شهری و جاده‌ها، سرعت ‌گیرهایی (Speed Bumb) به منظور کاهش سرعت خودروها نصب شده است. رد شدن غیر اصولی از این سرعت گیرها می تواند آسیب های زیادی را برای خودرو به همراه داشته باشد. پس “هنگام رسیدن به سرعت گیر چه باید کرد” در ادامه این مطلب همراهمان باشید تا بدانید وقتی به دست انداز نزدیک می شوید چه دستورالعمل‌هایی را بایستی رعایت کنید.

هنگام رسیدن به سرعت گیر چه باید کرد

هنگام-رسیدن-به-سرعت-گیر-چه-باید-کرد

قطع به یقین، رانندگی اصولی نقش مهمی در کاهش استهلاک خودرو و خرابی قطعات مختلف دارد. اگر بدانید که در هر شرایط رانندگی چه کارهایی را باید انجام دهید، این به شما کمک می کند که کارایی وسیله نقلیه خود را افزایش دهید. 

عبور کردن اصولی از دست انداز یا سرعت گیر اقدام بسیار مهمی است که باید در دستور کار خود قرار دهید. مهم ترین نکته‌ای که وجود دارد این است که وقتی به دست انداز نزدیک می شوید بایستی پای خود را از روی ترمز بردارید. زمانی که ترمز می کنید وزن خودرو به جلو منتقل می شود و فشار زیادی به کمک فنرها وارد می کند و وقتی که خودرو روی یک سرعت گیر یا برآمدگی می رود، چرخ‌ها تمایل به بالا آمدن پیدا می کنند. با بالا آمدن چرخ ها کمک فنرها فشار مضاعفی را تحمل می کنند و بسته‌تر می شوند که این موضوع در دراز مدت باعث خرابی جلوبندی خودرو و سیستم تعلیق می شود. قطعاتی که معمولاً به دلیل عبور غیر اصولی از دست انداز دچار آسیب می شوند عبارتند از میل موجگیر، بوش طبق، کمک فنرها و…

اما راه حل عبور از دست اندازها و سرعت گیرها چیست؟ “وقتی به دست انداز نزدیک می شوید” بهترین راه حل این است که قبل از رسیدن به سرعت گیر سرعت خودرو را کم کنید و دنده مناسبی را انتخاب کنید تا خودرو به آرامی از روی سرعت گیر رد شود و ضربه‌ای به کمک فنرها و سایر قطعات جلوبندی وارد نشود. همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، هنگام عبور از سرعت گیر هرگز ترمز را نگه ندارید و ترمزگیری را قبل از رسیدن به سرعت گیر انجام دهید تا جلوبندی و سیستم تعلیق خودرو دچار آسیب نشود.

گرفتن کلاچ روی سرعت گیر

از آنجایی که ترمز گرفتن روی سرعت گیر باعث افزایش استهلاک جلوبندی و سیستم تعلیق خودرو می شود، توصیه می کنیم قبل از رسیدن به سرعت گیر کلاچ را بگیرید تا سرعت ماشین را کم کنید.

تعویض دنده روی سرعت گیر

قبل از نزدیک شدن به سرعت گیر شما می توانید کلاچ را بگیرید و دنده را معکوس بدید و با نیش ترمز قبل از رسیدن به سرعت گیر، از روی آن عبور کنید. دقت داشته باشید که “تعویض دنده روی سرعت گیر” غیر اصولی است و آسیب هایی را برای خودرو به همراه دارد. لذا دنده معکوس دادن قبل از سرعت گیرها به کاهش سرعت خودروی شما کمک می کند و باعث می شود به بهترین شکل از روی دست انداز عبور نمایید.

عبور از سرعت گیر با سرعت بالا

عبور از سرعت گیر با سرعت بالا فشار شدیدی را به سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو وارد می کند که اگر به این موضوع توجه نداشته باشید و به دفعات و با سرعت بالا از روی سرعت گیر عبور کنید، قطعاً قطعات مختلف جلوبندی خودرو دچار آسیب خواهند شد.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد عبور از دست اندازها و سرعت گیر دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.