نشانه های خرابی درب رادیاتور ماشین چیست؟

مهم ترین نشانه های خرابی درب رادیاتور ماشین شامل نشتی مایع خنک کننده، فرو ریختن شیلنگ های رادیاتور و بالا رفتن دمای موتور می باشد که در این مقاله هر آنچه که لازم است را می توانید در مورد خرابی درب رادیاتور خودرو بدانید.

درپوش رادیاتور یک قطعه کوچک اما بسیار کاربردی است که رادیاتور خودرو را آب بندی کرده و از نشت مایع خنک کننده از سیستم جلوگیری می کند. درب رادیاتور خودرو همچنین سیستم خنک کننده را تحت فشار قرار می دهد که نقطه جوش مایع خنک کننده را بالا می برد و از گرم شدن بیش از حد جلوگیری می کند. حال خرابی درب رادیاتور خودرو باعث ایجاد مشکلاتی در سیستم خنک کننده خودرو می شود که ممکن است منجر به داغ شدن بیش از حد موتور شود. اما سوالی که بوجود می آید این است که چگونه می توان فهمید درب رادیاتور خراب است؟ با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی “نشانه های خرابی درب رادیاتور ماشین” (What are the Signs of a Faulty Radiator Cap) بپردازیم

علائم خرابی درب رادیاتور خودرو

نشانه-های-خرابی-درب-رادیاتور-ماشین

اگر درب رادیاتور خراب باشد چه اتفاقی می افتد؟ در صورت خرابی درب رادیاتور خودرو معمولاً مشکلات زیر بوجود می آید:

نشتی مایع خنک کننده

یکی از وظایف اصلی درب رادیاتور ماشین این است که اطمینان حاصل شود که مایع خنک کننده در داخل سیستم خنک کننده موتور باقی می ماند. بنابراین، نشتی مایع خنک کننده یا وجود رگه‌های سفید رنگ در اطراف رادیاتور و درپوش رادیاتور ممکن است نشان دهنده مشکلی در درب رادیاتور باشد. نشتی آب رادیاتور یا همان مایع خنک کننده معمولاً در صورتی رخ می دهد که درپوش به طور موثر فشار را از سیستم خنک کننده خارج نکند یا درپوش دچار فرسودگی شده باشد.

فرو ریختن شیلنگ های رادیاتور

شیلنگ های متصل به رادیاتور و مخزن انبساط مانند خلاء عمل می کنند. آنها مایع خنک کننده را از طریق سیستم فشار می دهند تا به موتور کمک کنند دمای ایمن را حفظ کند. با این حال، اگر درب رادیاتور خودرو مشکلی داشته باشد، شیلنگ ها ممکن است فرو بریزند. این فرو ریختگی کمی شبیه به پنچر شدن لاستیک است که به دلیل مکش بیش از حد داخلی ایجاد می شود. اگر کاپوت را باز کنید و فرو ریختگی شیلنگ را ببینید که به مخزن انبساط منتهی می شود، به احتمال زیاد درپوش اجازه نمی دهد مایع خنک کننده از مخزن انبساط به سیستم خنک کننده بازگردد.

بالا رفتن دمای موتور

در نهایت یکی دیگر از نشانه های خرابی درب رادیاتور ماشین این است که موتور ماشین به طور مداوم داغ می شود. خرابی درب رادیاتور خودرو باعث گردش ناکافی مایع خنک کننده در سیستم و در نتیجه گرمایش و سرمایش ضعیف می شود.

عمر مفید درب رادیاتور

معمولاً تا زمانی که رادیاتور ماشین سالم باشد، درب رادیاتور نیاز به تعویض ندارد. ولی اگر نحوه باز و بسته کردن آن را به درستی انجام ندهید ممکن است درب رادیاتور آسیب ببیند و نیاز به تعویض پیدا کند. حال به طور میانگین عمر مفید درب رادیاتور بین ۸ تا ۱۰ سال است.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی درباره نشانه های خرابی درب رادیاتور ماشین دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.