علت روشن شدن چراغ باطری هنگام کولر گرفتن چیست؟

علت روشن شدن چراغ باطری هنگام کولر گرفتن به ضعیف بودن باتری ماشین و فرسودگی یا پارگی تسمه دینام مربوط می شود که برای جلوگیری از آسیب های بیشتر بایستی سریعاً این دو قطعه را بررسی کنید.

کولر ماشین یکی از سیستم های مهم خودروست که وابستگی زیادی به باتری و دینام دارد. بعضی از رانندگان ممکن است هنگام استفاده از کولر ماشین متوجه روشن شدن چراغ چک باتری شوند که این مشکل معمولاً به فرسودگی تسمه دینام یا باتری ضعیف مربوط می شود که به همین منظور در این مقاله ما قصد داریم به بررسی “علت روشن شدن چراغ باطری هنگام کولر گرفتن” (What Causes the Battery Warning Light to Come On When Using AC) بپردازیم تا بتوانید سریعاً این مشکل را برطرف کنید.

علت روشن شدن چراغ باطری هنگام کولر گرفتن

علت-روشن-شدن-چراغ-باطری-هنگام-کولر-گرفتن

همانطور که در بالا اشاره کردیم، علت روشن شدن چراغ باطری هنگام کولر گرفتن به خرابی تسمه دینام و ضعیف بودن باتری خودرو مربوط می شود. به طور کلی میزان تاثیر باتری بر عملکرد کولر خودرو بسیار زیاد است و در واقع کولر خودرو برای عملکرد مناسب وابستگی شدیدی به باتری خودرو دارد. باتری ضعیف باعث کاهش توانایی کمپرسور و اختلال در عملکرد کولر خودرو می شود که در صورت بروز این مشکل نیز، چراغ باطری هنگام کولر گرفتن روشن می شود.

مورد بعدی اینکه فرسودگی و پاره شدن تسمه دینام نیز می تواند باعث روشن شدن چراغ باتری هنگام کولر گرفتن شود. تسمه دینام قطعه‌ای بسیار مهم است که نیرو را به قطعات مختلف خودرو مانند واتر پمپ، پمپ هیدرولیک فرمان، کمپرسور کولر و دینام منتقل می کند. پس زمانی که تسمه دینام خراب باشد، دینام کار نمی کند و در نتیجه باتری خودرو شارژ نمی شود که در این شرایط شما متوجه روشن شدن چراغ باتری هنگام کولر گرفتن خواهید شد. تسمه دینام خودرو از آن دسته قطعات مصرفی است که حدوداً هر ۱۰۰ الی ۱۳۰ هزار کیلومتر نیاز به تعویض دارد. به طور کلی فرسودگی عامل اصلی پاره شدن تسمه دینام می باشد که برای آشنایی بیشتر با این موضوع توصیه می کنیم مقاله علت پاره شدن تسمه دینام و راه های جلوگیری آن را از مجله یدک یار مطالعه فرمایید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد علت روشن شدن چراغ باطری هنگام کولر گرفتن دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.