پرفروش ترین خودرو های بازار اروپا ۲۰۲۰

هر ساله میزان فروش خودرو ها در اروپا توسط متخصصان این حوزه بررسی و اندازه گیری میشود تا از نتایج آنها برای بررسی و تحلیل بازار خرید و فروش خودرو در کشور های مختلف استفاده شود. این آمار توسط وبسایت های معتبر منتشر شده است و ما با گردآوری آنها به بررسی پرفروش ترین خودرو های سال ۲۰۲۰ در اروپا به تفکیک کشور ها در این مقاله خواهیم پرداخت. با مطالعه این مقاله فروش بالای محصولات فولکس واگن و تویوتا در سراسر اروپا را حس خواهید کرد. با ما همراه باشید…

در بسیاری از کشورهای دنیا، به ویژه بازارهای پر اهمیت خودرو، مانند: اروپا، آمریکا و چین از طرف گروه آمار و تحقیقات، در هر فصل، “آمار خودروهای پرفروش” را بررسی می کنند و از طریق سایت های معتبر در دسترس مردم، خریداران خودرو و خودروسازان قرار می ‌گیرد.
در اروپا هم در فوریه ۲۰۲۰، فهرستی از خودروهای پرطرفدار و محبوب هر کشور به تفکیک منتشر شد، که البته نتایج این آمار، برای خودروسازان، از جهت محبوبیت برندشان در بین مردم کشورهای جهان، بسیار مهم است، چون در بیشتر موارد، به دلیل کیفیت بالا و برتری محصول در بین دیگر محصولات عرضه شده می باشد.
همچنین ارائه این لیست، تاثیر شگرفی در انتخاب خریداران خودرو دارد.
براساس آمار منتشر شده در فوریه ۲۰۲۰، “محبوب ترین خودروها در اروپا“، فولکس واگن گلف، اشکودا اکتاویا، تویوتا یاریس و تویوتا کرولا میباشند. حال به بررسی فروش خودروها در تعدادی از کشورهای اروپایی می پردازیم.

پرفروش ترین خودرو در سال ۲۰۲۰ در اتریش: فلوکس واگن گلف

در کشور اتریش، پرفروش ترین خودرو در بازار فولکس واگن گلف می باشد. در آمار پرفروش ترین خودروها در این کشور، هیچکدام متعلق به خودروسازهای داخلی نیستند، زیرا اتریش، تولید کننده اصلی خودرو نیست. در فوریه ۲۰۲۰ تعداد، ۶۳۵ خودروی فولکس واگن گلف در اتریش فروخته شده است. این خودرو، یک خودروی خانوادگی کوچک است که از سال ۱۹۷۴ توسط شرکت آلمانی، بازار عرضه شد. فولکس واگن گلف از زمان تولید، تا به امروز توانسته جوایز بسیاری را کسب کند و چندین بار به عنوان خودرو سال، معرفی شده است.

فولکس واگن گلف
فولکس واگن گلف

دو خودرو برتر بعدی نیز، در این کشور، از محصولات همین گروه خودروسازی می باشد، اشکودا اکتاویا با فروش ۵۴۴ خودرو در رتبه دوم قرار دارد، این خودرو از سال ۱۹۹۶ تاکنون به جهان عرضه شده است، طراحی آن نیز به صورت، موتور جلو- محور جلو، خودرو چهار چرخ محرک می باشد بر پایه فولکس واگن گلف نسل هشتم طراحی و اجرا شده است. خودرو اشکودا فابیا نیز، با فروش ۵۴۲ خودرو، در رتبه سوم پرفروش ترین های اتریش قرار دارد، این خودرو اولین بار در سال ۱۹۹۹ تولید شده است شده است، طراحی آن نیز جز، خودروهای موتور جلو، محور جلو می باشد.

پرفروش ترین خودرو در سال ۲۰۲۰ در استونی: تویوتا RAV – 4

آمار به دست آمده نشان می دهند، که در استونی مردم نسبت به خرید خودروهای بزرگ، رغبت بیشتری دارند، زیرا در ماه فوریه ۲۰۲۰، تویوتا RAV-4 با فروش ۱۴۱ دستگاه خودرو، عنوان پرفروش ترین خودرو را کسب نمود. این خودرو از گروه خودروهای شاسی بلند شرکت تویوتای ژاپن می باشد، که برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ از آن رونمایی شد. طراحی آن نیز به شکل، چهار چرخ محرک می باشد و نسبت به شاسی بلند های دیگر، مصرف سوخت پایینی دارد.

تویوتا RAV-4
تویوتا RAV-4

در رتبه دوم نیز، خودرو رنو کلیو با فروش ۱۳۰ دستگاه خودرو قرار دارد، این خودرو از سال ۱۹۹۰ درکلاس، سوپرمینی تولید شده است و طراحی آن نیز، به شکل خودروهای موتور جلو- محور جلو می باشد. رنو کلیو در ۴ نسل تولید شده است. “تویوتا کرولا” نیز با فروش ۹۰ دستگاه خودرو؛ در جایگاه سوم می باشد، این خودرو در سال ۱۹۶۶ از برند تویوتا، به جهان عرضه شد. از ابتدای تولید این خودرو تا پایان ۲۰۱۶ شرکت تویوتا کرولا، موفق به تولید و فروش ۴۴ میلیون دستگاه خودرو شده است. تویوتا کرولا با ویژگی، دوام بالا و کم استهلاک بودن شناخته شده می باشد.

پرفروش ترین خودرو در سال ۲۰۲۰ در ایتالیا: فیات پاندا

با توجه به اینکه، تعدادی از شرکت های بزرگ خودروسازی در این کشور حضور دارند، مردم بیشتر طرفدار خودروهای ملی می باشند. پرفروش ترین خودرو ایتالیا در ماه فوریه، فیات پاندا محصول داخلی کشور است. این خودرو با ثبت رکورد چشمگیر فروش ۱۴۴۶۶ دستگاه، رتبه اول محبوب‌ترین خودرو را در کشورش به دست آورد. فیات پاندا از سال ۱۹۸۰ به بعد به بازار عرضه شد، این خودرو در کلاس خودروهای شهری دسته بندی می شود.

فیات پاندا
فیات پاندا

مقام دوم محبوب ترین خودروی کشور متعلق به لانچیا اپسیلون، می باشد، که توانسته ۵۹۵۰ دستگاه خودرو را در این ماه به فروش برساند. لانچیا یکی از شرکت های قدیمی در صنعت خودرو ایتالیا می باشد. این مدل از خودرو لانچیا، در گروه خودروهای هاچبک کامپکت، قرار دارد، همچنین از سیستم هیبرید خفیف نیز برخوردار می باشد. رتبه سوم را، رنو کلیو به دست آورده، که با فروش ۴۲۲۰ دستگاه خودرو، موفق به کسب این جایگاه شده است.

پرفروش ترین خودرو در سال ۲۰۲۰ در ایرلند: هیوندای توسان

در کشور ایرلند، رتبه اول محبوب ترین خودرو، به هیوندا توسان با فروش ۵۴۸ دستگاه خودرو، تعلق می گیرد. این خودرو از سال ۲۰۰۴ تولید و عرضه می شود. طراحی آن نیز به شکل، موتور جلو- خودرو محور جلو، خودرو- چهار چرخ محرک می باشد و در کلاس کامپکت کراس اوور دسته بندی می شود. این شرکت تاکنون موفق به تولید، سه نسل از این خودرو شده است.

هیوندا توسان
هیوندا توسان

رتبه دوم در ایرلند، متعلق دو برند متفاوت است، که هر دو در این ماه، فروش یکسانی را تجربه کرده اند. تویوتا کرولا و فولکس واگن تیگوان، با فروش ۵۰۸ دستگاه خودرو، جایگاه دوم را به صورت مشترک کسب نمودند. فولکس واگن تیگوان از سال ۲۰۰۷ به بعد تولید شد، این خودرو، در گروه خودروهای کامپکت کراس اور کوچک قرار میگیرد. طراحی آن نیز به شکل موتور جلو، خودرو چهار چرخ محرک می باشد.

پرفروش ترین خودرو در سال ۲۰۲۰ در آلمان: فولکس واگن گلف

در آلمان نیز، عنوان پرفروش ترین و محبوب ترین خودرو، متعلق به خودرو ملی می باشد، خودرو فولکس واگن گلف، در در بالاترین رتبه فروش قرار دارد. این خودرو در ماه فوریه، ۱۰۳۱۸ دستگاه را به فروش رساند.

فولکس واگن گلف
فولکس واگن گلف

دومین خودرو پرفروش آلمان، خودروی فورد فوکوس می باشد، که تعداد ۵۴۱۲ دستگاه خودرو، را در ماه فوریه فروخت. این خودرو، از سال ۱۹۹۸ تاکنون، توسط شرکت فورد تولید شده است و در کلاس خودرو های کامپکت، دسته بندی می شود. طراحی آن نیز، از نوع خودروهای موتور جلو-محور جلو می باشد. رتبه سوم نیز متعلق به محصول دیگری از تولیدات فولکس واگن، با فروش ۵۲۸۴ دستگاه خودرو می باشد.

پرفروش ترین خودرو در سال ۲۰۲۰ در بلژیک: فولکس واگن گلف

در بلژیک نیز مانند اتریش، پرفروش ترین خودروها به، خودروهای داخلی اختصاص ندارد. محل قرار گیری این کشور بین کشورهای فرانسه و آلمان، تاثیر شگرفی در بازار خودرو آن گذاشته است. در ماه فوریه، فلوکس واگن گلف با فروش ۱۰۶۵ خودرو، در این کشور توانست، عنوان پرفروش ترین و محبوب ترین را کسب نماید.

فولکس واگن گلف
فولکس واگن گلف

بعد از آن تویوتا یاریس، با فروش ۱۰۲۹ دستگاه خودرو، رتبه دوم را در بین خودروها کسب کرد. رتبه سوم را نیز سیتروئن C3، با فروش ۹۸۰ دستگاه خودرو به دست آورد. این خودرو از گروه خودروهای، هاچ بک می باشد که در سال ۲۰۰۶ برای اولین بار به بازار خودرو عرضه شد، از زمان تولید اولین مدل خودرو، تاکنون سه نسل از آن به بازار معرفی شده است.

پرفروش ترین خودرو در سال ۲۰۲۰ در پرتقال: رنو کلیو

در بازار خودروی پرتغال، خودروهای کوچک فرانسوی توانسته اند، فروش خوبی را تجربه کنند. در ماه فوریه، رنو کلیو با فروش ۱۴۳۴ دستگاه خودرو، مقام اول را در این کشور کسب نمود.

رنو کلیو
رنو کلیو

همچنین خودرو پژو ۲۰۸ نیز، با فروش ۷۱۳ دستگاه خودرو، مقام دوم را به دست آورد، مقام سوم به خودرو سیتروئن C3 با فروش ۶۹۴ دستگاه خودرو تعلق گرفت.

پرفروش ترین خودرو در سال ۲۰۲۰ درجمهوری چک: اشکودا اکتاویا

بر اساس آمار منتشر شده در کشور چک، شرکت خودروسازی اشکودا بازار خودرو این کشور، را در دست دارد. نیمی از پرفروش ترین خودروهایی که در این آمار ثبت شده اند، همگی متعلق به شرکت اشکودا، می باشند. در این میان اشکودا اکتاویا، با فروش ۱۷۰۳ دستگاه خودرو، در رتبه نخست این لیست ثبت شده است.

اشکودا اکتاویا
اشکودا اکتاویا

همچنین خودروی اشکودا فابیا نیز با فروش۱۳۵۷ دستگاه خودرو، دومین خودرو پرفروش این کشور می باشد. رتبه سوم را نیز خودرو اسکالا، با فروش ۷۹۵ دستگاه خودرو از آن خود کرده است. اسکالا توسط خودروسازان فرانسوی، در سال ۲۰۰۹ طراحی، تولید و به بازار عرضه شد. این خودرو، همان نسل سوم رنو مگان هاچ بک می باشد.

پرفروش ترین خودرو در سال ۲۰۲۰ در دانمارک: تویوتا یاریس

در کشور دانمارک، کسب بالاترین رتبه در آمار فروش خودرو در ۲۰۲۰ ، متعلق به خودروی تویوتا یاریس سوپر مینی می باشد، که در ماه فوریه موفق به فروش ۴۵۹ دستگاه خودرو، شدند. شرکت تویوتا یکی از خودروسازان بزرگ ژاپن محسوب می شود و محصولات تولیدی آن نیز،از پرفروش ترین های جهان، هستند. تویوتا یاریس از سال ۱۹۹۹ ، توسط شرکت تویوتا به بازار عرضه شد . این خودرو ، در دو نوع سدان و هاچ بک تولید شده است و به دلیل طراحی خوب ، کیفیت بالای ساخت و ظاهر جذاب ، طرفداران بسیاری را در جهان ، دارد .

تویوتا یاریس 2020
تویوتا یاریس ۲۰۲۰

پس از آن خودرو پژو ۲۰۸ نیز توانست در کشور دانمارک، با فروش ۴۵۸ دستگاه خودرو، رتبه دوم را در بین خودروهای پر فروش، در فوریه ۲۰۲۰ کسب نماید. این خودرو، از انواع خودروهای هاچ بک می باشد که اولین بار در سال ۲۰۱۱، در اسلواکی نسخه ۳ آن تولید شد. در این خودرو، از موتورهای بنزینی و دیزلی بهره برده‌اند، در سال ۲۰۱۲ نیز نسخه ۵ را به بازار فروش عرضه کردند. بعد از آن خودروی نیسان قشقایی، با فروش ۴۵۳ خودرو، در این ماه رتبه سوم را کسب نمود. این خودرو در سال ۲۰۰۶، در نمایشگاه پاریس رونمایی شد و در سال ۲۰۰۷ توسط شرکت ژاپنی نیسان به بازار عرضه شد. طراحی این خودرو، در شهر لندن انجام گرفته است.

پرفروش ترین خودرو در سال ۲۰۲۰ در فرانسه: پژو ۲۰۸

سه خودرو پرفروش فرانسه که در فوریه ۲۰۲۰ معرفی شدند، از خودروهای داخلی هستند، زیرا، فرانسه خود، برترین خودروسازان دنیا را دارد و خودروهای مختلفی را در جهان به بازار خودرو، عرضه می کند. در صدر پرفروش‌های فرانسه مدل جدید پژو ۲۰۸ قرار دارد، که با ثبت فروش ۱۰۲۷۳ دستگاه خودرو، رکورد قابل توجه ای را کسب کرده است.

پژو 208‍
پژو ۲۰۸‍

دومین خودرو پرفروش، رنو کلیو است، که در ماه فوریه، موفق به فروش ۸۶۶۲ دستگاه خودرو شده است. در جایگاه سوم این رتبه بندی سیتروئن C3، می باشد، که تعداد ۵۸۷۷ دستگاه خودرو، را در این کشور به فروش رسانده است.

پرفروش ترین خودرو در سال ۲۰۲۰ در فنلاند: تویوتا کرولا

در آمارهای به دست آمده از فنلاند، محبوب ترین خودرو تویوتا کرولا، با فروش ۶۱۰ دستگاه خودرو در ماه فوریه، می باشد که نشان از پیروزی خودروسازان ژاپنی، در این کشور محسوب می شود.

تویوتا کرولا
تویوتا کرولا

در جایگاه دوم خودروهای پرفروش فنلاند، اشکودا اکتاویا با فروش ۳۱۹ دستگاه خودرو، قرار دارد رتبه سوم را در این کشور، باز هم شرکت تویوتا، اینبار با خودرو یاریس و فروش ۲۵۷ دستگاه خودرو به دست آورده است.

پرفروش ترین خودرو در سال ۲۰۲۰ در کرواسی: اشکودا اکتاویا

خودرو اشکودا اکتاویا در کشور کرواسی، در سال ۲۰۲۰ توانسته فروش خوبی را تجربه کند و با فروش ۳۴۲ دستگاه خودرو توانست، عنوان پرفروش ترین خودرو را در این کشور کسب نماید.

اشکودا اکتاویا
اشکودا اکتاویا

بعد از آن، خودرو فیات ۵۰۰، با فروش ۱۶۸ دستگاه خودرو رتبه دوم را به دست آورد . این خودرو یکی از پر طرفدارترین خودروهای سایز کوچک جهان، محسوب می شود. فیات ۵۰۰ برای اولین بار در سال ۱۹۵۷، در کشور ایتالیا تولید و وارد بازار شد، که با تولید و فروش ۴ میلیون دستگاه خودرو، به عنوان پرفروش ترین خودروی تاریخ ایتالیا، مطرح شد. طراحی آن به صورت موتور عقب- محور عقب است و در کلاس خودرو های شهری می باشد. نسل جدید این خودرو نیز، در سال ۲۰۰۷ وارد بازار شد.رتبه سوم خودروهای پرفروش در کرواسی را، فولکس واگن تی کراس، با فروش ۱۲۲ دستگاه خودرو، در ماه فوریه به خود اختصاص داد.

پرفروش ترین خودرو در سال ۲۰۲۰ در لهستان: تویوتا کرولا

در ماه فوریه در لهستان، تویوتا کرولا توانست به عنوان پرفروش ترین خودرو انتخاب شود. این خودرو توانست با فروش ۱۶۶۴ دستگاه خودرو، پرطرفدارترین خودرو باشد.

تویوتا کرولا
تویوتا کرولا

جایگاه دوم نیز، به خودرو اشکودا اکتاویا فروش ۱۵۸۳ دستگاه خودرو، رسید. جایگاه سوم هم به شرکت اشکودا، مدل فابیا تعلق دارد که توانسته تعداد ۱۲۸۵ دستگاه خودرو، را به فروش برساند.

پرفروش ترین خودرو در سال ۲۰۲۰ در مجارستان: داچیا لوجی

مجارستان در ماه فوریه ۲۰۲۰، تعداد ۴۷۷ دستگاه خودروی داچیا لوجی، را به فروش رساند. این خودرو توانست، عنوان پرفروش ترین خودرو را در این کشور را به دست آورد. این خودرو، توسط شرکت داچیا که یک، شرکت خودروسازی رومانیایی است به بازار عرضه شد. شرکت داچیا، آخرین محصول خود را، با نام داچیا لوجی در سال ۲۰۱۳ به بازار عرضه کرد.

داچیا لوجی 2019
داچیا لوجی ۲۰۱۹

شرکت اشکودا نیز، با فروش ۴۵۵ دستگاه خودرو از مدل اکتاویا، رتبه دوم را به دست آورد. جایگاه سوم را نیز، تویوتا کرولا با فروش ۳۸۸ دستگاه خودرو، کسب نمود.

پرفروش ترین خودرو در سال ۲۰۲۰ در یونان: تویوتا یاریس

در یونان خودروهای تویوتا یاریس، پژو ۲۰۸ و سیتروئن C3، به عنوان پرفروش ترین خودروها مطرح شدند.

تویوتا یاریس
تویوتا یاریس

در این میان تویوتا یاریس، با فروش ۴۷۳ دستگاه خودرو، در رتبه اول و پس از آن پژو ۲۰۸، با فروش ۳۱۰ دستگاه خودرو قرار دارد. سیتروئن C3 نیز با فروش ۲۸۶ خودرو، جایگاه سوم را به دست آورد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.