بررسی بی ام دبلیو X3

بی ام دبلیو X3 از جمله مدل های محبوب شاسی بلند های اسپورت این کمپانی است که در ۲۰۰۳ وارد بازار ایران شد و مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفت. بی ام و ایکس ۳ در نسل های مختلفی تولید و عرضه شده که از نظر فنی و کمی ظاهری با یکدیگر تفاوت دارند.

بی ام دبلیو X3 (BMW X3) یک کراس اوور لوکس جمع و جور است که از سال ۲۰۰۳ توسط خودروساز آلمانی بی ام و بر اساس پلت فرم بی ام و سری ۵ (G01) تولید شده است. اکنون نسل سوم بی ام و X3 به عنوان یک وسیله نقلیه اسپورت تولید می‌شود. از سال ۲۰۰۸، X3 شروع به رقابت با مرسدس بنز GLK-Class و بسیاری از  SUV‌های دیگر کرد. در حال حاضر، بی ام و X3 بعد از ایکس ۴ و ایکس ۶ و بالاتر از ایکس ۱ و ایکس ۲ جای می‌گیرد.

در این بخش به بررسی بی ام دبیلو ایکس ۳ و نسل های مختلف آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

بی ام و ایکس ۳ مدل ۲۰۲۲

بی ام و ایکس 3 مدل 2022

مدل X3 در سال ۲۰۲۲ به تازگی ظاهری جدید پیدا کرده است که شامل جلو پنجره اصلاح شده، چراغ‌های جلو و عقب جدید، سپرهای جلو و عقب به روز شده، طراحی چرخ‌های جدید و نوک اگزوز اصلاح شده است. خودروی X3 پایه در حال حاضر با بسته ظاهری ام اسپرت در دسترس است که آن را تبدیل به خودروی مسابقه‌ای M40i می‌کند. M40i مدل ۲۰۲۲ یک موتور هیبریدی ۴۸ ولتی دارد، اما قدرت ترکیبی آن همان ۳۸۲ اسب بخار مدل ۲۰۲۱ است. در M40i مدل ۲۰۲۲ تغییراتی را نسبت به مدل ۲۰۲۱ داشته اند:

  • پلاگین هیبریدی xDrive30e متوقف شده است.
  • در داخل کابین خودرو، کنسول مرکزی دوباره گذاشته شده است و برخی از کنترل‌های ثانویه تغییر مکان داده اند.
  • ·       در حالی که نمایشگر ۱۰٫۳ اینچی و نمایشگر دیجیتالی منطبق، همچنان استاندارد هستند، بی ام و اکنون ارتقاء ۱۲٫۳ اینچی را برای هر دو نمایشگر ارائه می‌دهد.

بی‌ ام دبیلوX3  مدل ۲۰۲۲ رقیبانی از قبیل مرسدس بنز GLC-class و Volvo XC60 دارد. این خودرو در حالی که لوکس و کاربردی تر از قبل است، ویژگی‌های مثبت سدان‌های اسپورت گذشته بی ام و را نیز به ارث برده است تا لذت رانندگی را به راننده هدیه دهد. ویژگی‌های مثبت بی‌ ام ‌و X3  مدل ۲۰۲۲ عبارتند از:

  • دارای شاسی متعادل و فرمانی است که به خوبی تنظیم شده است. همین دو ویژگی، آن را برای رانندگی در جاده‌های پرپیچ و خم شگفت‌آور می‌کند.
  • هر دو موتور توربوشارژ موجود در بی‌ ام ‌و X3  مدل ۲۰۲۲ (اعم از چهار یا شش سیلندر) قدرت زیادی را ارائه می‌کنند.
  • کابین X3 اگر چه طراحی محافظه کارانه ای دارد اما راحت و مجلل است. این خودرو مکان خوبی برای گذراندن زمان است.
  • بی ام و فناوری‌های زیادی را در X3 گنجانده است، از جمله دو صفحه نمایش دیجیتال داشبورد و همچنین مجموعه ای از ویژگی‌های کمک راننده.

به طور کلی، X3 ویژگی‌های خوب زیادی دارد، اما این هندلینگ چابک و موتورهای توربو شارژ قدرتمند آن است که آن را به یکی از بهترین و محبوب‌ترین بی ام و‌ ها و بهتر بگوییم به یکی از خودروهای پرطرفدار در دنیا تبدیل می‌کند.

قیمت و اینکه کدام یک را بخریم!

صرف نظر از قدرت دقیق خروجی، همه موتورهای بی ام و دارای شخصیت قوی و با ابهت مشابهی هستند. در حالی که موتور شش سیلندر ۳۸۲ اسب بخاری M40i، آن را در ۴٫۴ ثانیه از سرعت صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند، بسیاری از کارشناسان به خریداران پیشنهاد می‌کنند از موتور چهار سیلندر استاندارد ۲۴۸ اسب بخاری استفاده کنند که بسیار قدرتمند است. بی ام و با موتور چهار سیلندر توربوشارژ با گیربکس اتومات عالی هشت سرعته خود، برای عبور آسان در ترافیک و همچنین حرکت سریع در بزرگراه فوق العاده است.

همانند تمامی مدل‌های بی ام و، بی ام و ایکس ۳ هم دارای دو مدل دو چرخ متحرک و چهار چرخ متحرک هستند. مدل X3 sDrive30i فقط دو چرخ را به حرکت در می‌آورد. این نوع بی ام و برای افرادی که در مناطق گرمسیری زندگی می‌کنند مناسب است، ولی افرادی که در مناطق سردسیر و برفی رانندگی می‌کنند بهتر است از مدل xDrive30i که دارای چهار چرخ متحرک است استفاده کنند.

موتور، گیربکس و عملکرد

هر دو مدل sDrive30i دیفرانسیل عقب و xDrive30i چهار چرخ متحرک بی ام و ایکس ۳ با موتور ۲٫۰ لیتری توربوشارژ ۲۴۸ اسب بخاری در زیر کاپوت خود، قدرت کافی برای رانندگی راحت در هر  جاده ای را فراهم می‌کنند. بی ام و ایکس ۳ مدل xDrive 30i به ۶٫۲ ثانیه برای رسیدن از سرعت صفر تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیاز دارد. شتاب مدل sDrive30i به درستی تست نشده است. چیزی که قطعی است این است که خودروهای رقیب، یعنی پورشه ماکان S و آئودی Q5 هر دو سریع‌تر از دو خودروی بی ام و ایکس ۳ که نام بردیم از سرعت صفر به سرعت ۱۰۰ می‌رسند.

کسانی که به دنبال یک کراس اوور عملکرد محور و سریع و قدرتمند از خودروهای بی ام و ایکس ۳ هستند، خودروی بی ام و ایکس ۳ M40i را بیشتر مطابق میل خود خواهند یافت. M40i دارای موتور ۳٫۰ لیتری است. موتور این خودرو، ۶ سیلندر خطی توربوشارژ با ۳۸۲ اسب بخار است که قدرت تقریباً بی‌سابقه‌ای را ارائه می‌کند. به جز قوی‌ترین نسخه ماکان توربو و مرسدس AMG GLC43، خودرو بی ام و ایکس ۳ M40i از همه خودرو های دنیا شتاب بیشتری دارد. این خودرو در ۴٫۴ ثانیه از سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

X3 هنوز نسبت به برخی از سدان‌های کنونی بی ام و شایسته تر است. رانندگی با آن لذت بخش است و  چرخش آن در پیچ‌ها بهتر از حد انتظار است، اگرچه بی ام و ایکس ۳ سطح اسپورت بودن خودرو ماکان را به طور کامل ارائه نمی دهد ولی کیفیت سواری خوب آن همراه با ایمنی کافی، احساس لذتی به راننده و سرنشینان خودرو می‌دهد. بی ام و ایکس ۳ برای سواری خشن روی سطوح جاده‌ای ناهموار عالی کار می‌کند.

فضای داخلی، راحتی و باربری بی ام و ایکس ۳

فضای داخلی بی ام و X3 بسیار زیباست و به خوبی مجهز ‌شده است. در ادامه به بررسی کابین این خودروها می‌پردازیم.

  • صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم برقی ۱۰ جهته، که شامل تکیه‌گاه‌های جانبی قابل تنظیم هستند. سرنشینان صندلی‌های عقب‌ می‌توانند از پشتی صندلی‌های خوابیده بی ام و ایکس ۳ استفاده کنند. وجود بالشتک روی همه صندلی‌ها برای سفرهای طولانی کاربردی است و ضمنا شیک هم‌ می‌باشد.
  • بقیه کابین X3 هم جذاب است و به خوبی و به طور متوازنی اجزای داخل کابین در کنار هم قرار گرفته‌اند.
  • کیفیت مواد استفاده شده در داخل کابین خودرو هم بسیار خوب است. داشبوردهای چرم مصنوعی دوخته شده و روکش درها، مانند روکش فلزی نیکل، ویژگی لوکس و لاکچری بودن بیشتری به بی ام و ایکس ۳ اضافه می‌کنند.
  • ·       X3 از لحاظ راحتی گذاشتن چمدان دستی در آن تقریباً متوسط ​​​​است. هفت چمدان دستی در پشت ردیف دوم قرار می‌گیرد (هر سرنشین خودرو‌ می‌تواند یک چمدان داشته باشد و البته فضایی هم برای دو چمدان اضافی باقی‌ می‌ماند). البته با تا شدن صندلی‌های عقب در مجموع ۲۰ عدد چمدان در عقب بی ام و ایکس ۳ جا می‌شوند.

اطلاعات سرگرمی و اتصال بی ام و ایکس ۳

یکی دیگر از ویژگی های کابین است و همه چیزهایی را که سیستم اطلاعات سرگرمی یک خودروی لوکس مدرن باید ارائه دهد را بی ام و ایکس ۳ ارائه می‌دهد. امکانات سرگرمی بی ام و ایکس ۳ شامل موارد زیر هستند:

  • یک صفحه نمایش ۱۰٫۳ اینچی اطلاعات و سرگرمی در این خودروها استاندارد است
  • ایکس ۳ دارای ناوبری داخل داشبورد است. نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی اطلاعات سرگرمی هم برای این نوع ماشین‌ها اختیاری است.
  • ایکس ۳ دارای Apple CarPlay و Android Auto است.
  • اتصال تلفن بلوتوث، نقطه اتصال Wi-Fi و یک پورت USB هم در بی ام و ایکس ۳ استاندارد است.
  • سایر ویژگی‌های سرگرمی اطلاعاتی به عنوان یک آپشن اختیاری ارائه می‌شود. به عنوان مثال، برای کسانی که به دنبال استفاده همزمان از دو دستگاه هستند، یک پورت USB دوم مانند پد شارژ بی سیم تلفن هوشمند به خودرو اضافه می‌شود.

ویژگی‌های ایمنی و کمک راننده

مجموعه کاملی از ویژگی‌های کمک راننده در خودروهای بی ام و ایکس ۳ در دسترس است، اما کارخانه بی ام و تنها یک سری از اصول و امکانات اولیه ایمنی را به عنوان تجهیزات استاندارد در بی ام ایکس ۳ ارائه می‌دهد و مقدار زیادی از امکانات ایمنی را به عنوان پکیج اضافی به مشتریان می‌فروشد. ویژگی‌های ایمنی کلیدی بی ام و ایکس ۳ عبارتند از:

  • ترمز اضطراری خودکار استاندارد با هشدار برخورد از جلو
  • هشدار خروج از خط استاندارد
  • سیستم کروز کنترل تطبیقی ​

پوشش گارانتی و نگهداری

گارانتی‌های بی ام و X3 در میان رقبای خود برجسته نیست. برخی از خودروهای رقیب ضمانت پایه چهار ساله یا ۵۰۰۰۰ مایلی را ارائه می‌دهند، در صورتی که بی ام و ایکس تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده رایگان به مدت ۳ سال یا ۳۶۰۰۰ مایل را به مشتریان خود اهدا می‌کند. هر چند گارانتی سه ساله خیلی خوب است ولی این چیزی است که Volvo XC60 و Cadillac XT5 نیز ارائه می‌دهند.

مشخصات فنی بی ام ایکس ۳

مشخصات فنی بی ام ایکس 3
  • نوع خودروی بی ام ایکس ۳، موتور جلو و چهار چرخ متحرک است. ۵ سرنشین در این خودروی‌ هاچ بک ۴ درب می‌توانند سوار شوند.
  • قیمت این خودرو در کشورهای اروپایی و آمریکایی، ۵۷,۸۲۰ دلار (قیمت پایه: ۴۳,۴۴۵ دلار) است. متأسفانه قیمت بی ام و ایکس۳ در ایران وحشتناک بالاست. قیمت این خودرو در ایران بین دو میلیارد تا پنج میلیارد تومان متغیر است.
  • نوع موتور بی ام و ایکس ۳، DOHC 16 سوپاپ خطی ۴ توربوشارژ با خنک کننده داخلی، بلوک و سر آلومینیومی و تزریق مستقیم سوخت است.
  • حجم موتور در بی ام و ایکس ۳، ۱۹۹۸ سی سی است،
  • قدرت موتور بی ام و ایکس ۳، ۲۴۸ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه است.
  • گشتاور این خودرو، ۲۵۸ پوند فوت در ۱۴۵۰ دور در دقیقه می‌باشد.
  • گیربکس این خودرو، ۸ سرعته اتوماتیک با حالت تعویض دنده دستی است.

ابعاد بی ام و ایکس ۳

  • فاصله بین دو محور: ۱۱۲٫۸ اینچ
  • طول: ۱۸۵٫۹ اینچ
  • عرض: ۷۴٫۴ اینچ ارتفاع: ۶۶٫۰ اینچ
  • حجم مسافر: ۹۹ فوت مکعب
  • حجم محموله: ۲۹ فوت مکعب
  • حداقل وزن: ۴۲۹۷ پوند

مصرف سوخت بی ام ایکس ۳:

مصرف سوخت مدلهای مختلف خودروی بی ام و ایکس ۳ کمی متفاوت است. ولی به صورت تقریبی در داخل شهر، ۹ لیتر، در بیرون شهر ۶ لیتر و به صورت ترکیبی ۷ لیتر بنزین می‌سوزاند.

نسل‌های بی ام و ایکس ۳

بی ام و کراس اوور ایکس ۳ را به عنوان یک وسیله نقلیه اسپورت معرفی کرد. X3 برای درست کردن یک مدل چابک و جمع و جور با تجربه رانندگی X5 این شرکت طراحی شد. این خودرو در سه نسل مختلف به بازار جهانی وارد شد.

نسل اول بی ام و ایکس ۳ (E83؛ ۲۰۰۳)

نسل اول X3 توسط بی ام و در همکاری با Magna Steyr از شهرگراتس اتریش طراحی شد. بی ام و نسل دوم X3 را در کارخانه اسپارتانبورگ خود در کارولینای جنوبی ایالات متحده تولید کرد. نسل سوم بی ام وX3  در کارخانه Rosslyn در آفریقای جنوبی بی ام و تولید می‌شود، کارخانه‌ای که سالانه حدود ۷۶۰۰۰ بی ام و در آنجا ساخته می‌شود.

به عنوان پیشرو برای X3، در سال ۲۰۰۳ بی ام و خودروی مفهومی xActivity را در نمایشگاه خودرو دیترویت ارائه کرد که دارای پلت فرم سری ۳ و بدنه کانورتیبل بود.

X3 در سپتامبر ۲۰۰۳ در نمایشگاه خودرو فرانکفورت به نمایش درآمد و سیستم تعلیق عقب خود را با E46 330xi به اشتراک گذاشت و از سیستم چهار چرخ متحرک اتوماتیک که با نام xDrive به بازار عرضه شد، استفاده کرد. همه مدل‌های X3 دارای سیستم چهار چرخ متحرک بی ام و هستند و گشتاور را بین محورهای جلو و عقب تقسیم می‌کنند.

بی ام و در سال ۲۰۰۵ این مدل را ارتقا داد و در سال ۲۰۰۷ مدل را فیس لیفت کرد یا به بیان ساده تر تغییر چهره داد. در مدل فیس لیفت نسل اول بی ام ایکس ۳، سپرها، موتور، تزئینات داخلی و سیستم تعلیق اصلاح شده بودند.

X3 3.0i برنده جایزه بهترین خودروی اسپرت سال ۲۰۰۵ در کانادا شد. X3 در ابتدا به دلیل سواری خشن، فضای داخلی سخت، عدم توانایی در رانندگی داخل شهر و قیمت بالا مورد انتقاد قرار گرفت.

مدل‌های X3 نسل اول مخصوص ایالات متحده به خوبی مجهز بودند. مدل ایکس ۳ مخصوص ایالات متحده تجهیزات استاندارد زیر را داشت:

  • رادیو بی ‌ام ‌و
  • ·       بلوتوث برای تلفن‌های بی‌سیم
  • ·       سیستم صوتی با هشت بلندگوی درجه یک
  • ·       چرم سطوح نشیمن
  • ·       صندلی‌های سطلی دوگانه جلو
  • ·       تزئینات داخلی آلومینیومی
  • امکان ورود بدون کلید
  • چرخ‌های آلیاژی آلومینیومی هفده اینچی.

تجهیزات اختیاری ایکس ۳ مخصوص آمریکا هم شامل موارد زیر بود:

  • یک سیستم صوتی درجه یک با ده بلندگو با پردازش صدای دیجیتال (DSP)
  • Sirius رادیو ماهواره‌ای
  • یک سیستم ناوبری GPS رنگی روی داشبورد که جایگزین محفظه ذخیره‌سازی بالای داشبورد شد
  • چرخ‌های آلیاژی آلومینیومی هجده اینچی (و بعداً نوزده اینچی)
  • روکش چرمی نوادا
  • سطوح صندلی
  • گرمکن صندلی‌های جلو و عقب
  • ·       فرمان گرم‌کن
  • ·       سیستم امنیتی دستیار بی ام و
  • مونروف پانوراما دوجداره
  • ·       چراغ‌های جلو زنون با چراغ‌های جلو تطبیقی
  • و صندلی‌های سطلی اسپرت جلو.

نسل دوم بی ام و ایکس ۳

نسل دوم بی ام و ایکس 3 (2)

F25 نسل دوم بی ام و X3 است. این وسیله نقلیه در سال ۲۰۱۰ در نمایشگاه اتومبیل پاریس ۲۰۱۰ رونمایی شد. برای این نسل، تولید از کشور اتریش به کارخانه بی ام و در کارولینای جنوبی ایالات متحده، منتقل شد. تولید نسل دوم بی ام و در ۱ سپتامبر ۲۰۱۰ آغاز شد و در اوت ۲۰۱۷ به پایان رسید.

از نظر ابعاد، X3 مبتنی بر F25 یا همان نسل دوم، تقریباً به اندازه سری X5 اصلی یا E53 است. همه مدل‌های نسل دوم ایکس ۳ از سیستم چهار چرخ متحرک با نشان ایکس درایو استفاده می‌کنند. البته در سال ۲۰۱۲ در برخی از بازارها یک مدل با فقط دو چرخ محرک با نشان اس درایو به محدوده خودروهای این نسل از بی ام و ایکس ۳ اضافه شد. گزینه‌های گیربکس این خودروها هم شش سرعته دستی یا هشت سرعته اتوماتیک است و استاندارد آلایندگی برای همه موتورهای این نسل از بی ام و ایکس ۳، یورو ۵ می‌باشد.

از جمله امکانات نسل دوم بی ام و ایکس ۳ عبارتند از:

  • آینه‌های فیبر کربنی
  • ·       فرمان اسپرت
  • رینگ‌های M
  • مشبک مشکی
  • و پدال‌های آلومینیومی

مدل‌های ۳۰d همچنین دارای کیت تقویت قدرت هستند که ۲۷ اسب بخار بیشتر (مجموعا ۲۸۶ اسب بخار) بیشتر تولید می‌کند و مدل‌های ۱۸d و ۲۰d می‌توانند به اگزوز دوگانه مجهز شوند.

در سال ۲۰۱۳، مدل F25 X3 xDrive28d به خط تولید X3 ملحق شد که از یک موتور ۲٫۰ لیتری توربوشارژ خطی چهار سیلندر دیزلی بهره می‌برد که دوباره برای اولین بار در بی ام و سری ۳ (F30) معرفی شد. از سال ۲۰۱۷، مدل xDrive28d F25 X3 دیگر برای فروش در ایالات متحده موجود نیست.

به روز رسانی ۲۰۱۴ نسل دوم بی ام و ایکس ۳

در سال ۲۰۱۴ برای مدل سال ۲۰۱۵، F25 فیس لیفت کرد یا تغییر چهره داد. تغییرات ایجاد شده بر روی بی ام و ایکس ۳ نسل دوم در این فیس لیفت عبارت بودند از:

  • چراغ‌های جلوی دایره‌ای دوقلوی اصلاح‌شده (چراغ‌های جلوی LED اختیاری)
  • ·       جلوپنجره کلیوی باز طراحی ‌شده
  • ·       سپرهای جلو و عقب جدید
  • ·       یکپارچه شدن آینه‌های بیرونی با نشانگرهای چراغ راهنما.
  • اضافه شدن یک کنسول مرکزی با سیستم کنترل آب و هوای خودکار اختیاری در صفحه مشکی براق
  • جا لیوانی جدید با روکش کشویی برای کنسول مرکزی
  • ·       رنگ‌های جدید بیرونی
  • و نوارهای تزئینی داخلی

این وسیله نقلیه در هشتاد و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو ژنو ۲۰۱۴، و پس از آن در صد و چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو نیویورک ۲۰۱۴ با عنوان xDrive28d رونمایی شد.

نسل سوم بی ام و ایکس ۳

نسل سوم با کد G01 در ژوئن ۲۰۱۷ رونمایی شد. سه نوع موتور در این نسل استفاده شدند. اولی موتور ۲٫۰ لیتری دیزلی معروف به B47 و دومی موتور ۳٫۰ لیتری دیزلی B57 و سومی یک موتور بنزینی B58. فناوری نسل سوم بی ام و ایکس ۳، با بی ام و سری ۵ (G30) اشتراکات بسیار زیادی دارد. این اشتراکات عبارتند از:

  • ·       نور بیرونی و داخلی LED
  • سیستم بی ام و  iDrive 6.0 با نمایشگر ۱۲٫۵ اینچی لمسی برای سیستم‌های ناوبری

بسته به مدل، X3 نسل سوم به اندازه ۵۵ کیلوگرم (۱۲۱ پوند) سبک تر از مدل مشابه با تجهیزات مشابه از نسل قبلی X3 است.

در جولای ۲۰۱۸، بی ام و توانایی انتخاب X3 را با سیستم هوشمند چرخ‌ محرک عقب sDrive معرفی کرد. در سال ۲۰۱۹، ایکس ۳ مدل آی پرفرمنس را معرفی کرد که موتور آن ترکیبی از X3 sDrive20i/xDrive20i و یک موتور الکتریکی ۵۰ کیلووات (۶۷ اسب بخار) بود. این خودرو یک باتری ۱۲ کیلووات ساعتی (۹٫۶ کیلووات ساعت قابل استفاده) به همراه یک سیستم جدید است که امکان افزایش موقت قدرت موتور الکتریکی را تا ۳۰ کیلووات (۴۰ اسب بخار) فراهم می‌کند.

بی ام و X3 در بازار کشور ایران

خودروهای بی ام و همیشه در بین پولدارهای ایرانی محبوب بوده اند. بی ام و ایکس۳ هم به عنوان یک خودوری شاسی بلند نسبتا لوکس و کاربردی توانسته بسیاری از پولدارهای ایران را جذب کند. البته چون خودروی بی ام و ایکس ۴ هم در ایران قیمتی در حد ایکس ۳ دارند بیستر خریداران بی ام و به سمت خرید آن رفته اند. با این وجود بی ام و X3 در بازار کشور ما فروش خوبی داشت.

نسل اول ایکس ۳ که بین سال‌ های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ تولید می شد و در سال ۲۰۰۶ تغییر چهره داد و حجم موتور و قیمت آن بیشتر شد. مدل‌ های ۲۰۰۵ به بعد این خودرو هم وارد ایران شد. نسل دوم این خودرو هم وارد ایران شد ولی نسل سوم این خودرو از ۴۲ هزار دلار تا ۱۲۰ هزار دلار قیمت داشت و چون قانونی برای ممنوعیت واردات خودرو با قیمت بیشتر از ۴۰ هزار دلار در ایران وجود دارد این خودرو وارد ایران نشد.

هر چند به دلیل قیمت بالای خودروی بی ام و ایکس ۳ در ایران، امکان خرید مدل های کارکرده این خودرو هم برای اکثریت مردم وجود ندارد ولی شرکت هایی برای اجاره این خودروها وجود دارند که می توانید برای یک بار هم که شده تجربه شیرین سوار شدن و رانندگی با این خودرو را تجربه کنید.
یدک یار با افتخار اعلام میدارد که از تمام قطعات این خودرو پشتیبانی کرده و شما می توانید تمامی لوازم یدکی بی ام و x3 را در وب سایت ما مشاهده نمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.