چگونه به ماشین خود برسیم ؟ راه های نگهداری و نو نگه داشتن ماشین

اگر می پرسید که چگونه به ماشین خود برسیم باید گفت که رعایت یکسری نکات مانند تعویض به موقع اقلام مصرفی از جمله روغن موتور، فیلترها، تسمه ها و…، تمیز نگه داشتن بدنه خودرو و داشبورد و صندلی ها نقش بسیار مهمی در این موضوع دارد.

اکثر صاحبان خودرو می خواهند تا زمانی که ممکن است ماشین های خود را نو نگه دارند. متاسفانه یکسری موارد خارج از کنترل ما هستند و در نو نگه داشتن ماشین تاثیر می گذارند. ولی با این حال نکات بسیار مهمی وجود دارد که با رعایت کردن آن ها می توانید ماشین را نو نگه دارید. پس اگر می پرسید که “چگونه به ماشین خود برسیم” (What are the Instructions to Keep Your Car Looking New)، این مقاله به شما کمک خواهد کرد.

چگونه به ماشین خود برسیم؟

چگونه-به-ماشین-خود-برسیم

برای نو نگه داشتن ماشین بایستی یکسری از نکات مانند تعویض به موقع اقلام مصرفی را رعایت کنید. علاوه بر این، رسیدگی به نمای ظاهری خودرو نیز نقش بسزایی روی نو نگه داشتن خودرو دارد. با این اوصاف مهم ترین راه های نگهداری و نو نگه داشتن ماشین عبارتند از:

بررسی و تعویض روغن موتور

روغن موتور جزء مهم ترین اقلام مصرفی خودرو محسوب می شود که به همین دلیل ضروری است در فواصل منظم روغن موتور ماشین خود را بررسی و تعویض کنید.

روغن موتور قطعات داخلی موتور را روغن کاری می کند و باعث می شود که انجین ماشین در بهترین شرایط خود کار کند. توصیه می کنیم هر ۵ هزار کیلومتر یکبار روغن موتور ماشین خود را تعویض کنید و همچنین به گرانروی روغن موتور مناسب ماشین خود دقت داشته باشید. در رابطه با این موضوع پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین روغن موتور تمامی خودروها را از مجله یدک یار مطالعه فرمایید تا بدانید چه برندهای روغن موتور و با چه گرانروی مناسب خودروی شما می باشد.

فیلتر هوا ماشین را تعویض کنید

فیلتر هوا قطعه ای است که هوای ورودی به موتور خودرو را فیلتر می کند. هنگامی که این قطعه کثیف می شود، شما مشکلات مختلفی را تجربه خواهید کرد. تعویض به موقع فیلتر هوا باعث افزایش راندمان سوخت خودرو، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و در نهایت افزایش طول عمر موتور ماشین شما می شود که به همین دلیل تعویض این قطعه از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

تعویض تسمه تایم

تسمه تایم ماشین شما مانند زنجیر دوچرخه عمل می کند. یعنی این قطعه باعث می شود که تمام قسمت های موتور به موقع و با زمانبندی مناسب کار کنند. از آنجایی که تسمه های تایم از لاستیک ساخته شده‌اند، به مرور زمان دچار فرسودگی و پارگی می شوند. شما بایستی تسمه تایم ماشین خود را هر ۵۰ الی ۶۰ هزار کیلومتر تعویض کنید تا از خرابی های پر هزینه جلوگیری نمایید.

تعویض به موقع آب رادیاتور ماشین

چک کردن آب رادیاتور ماشین نقش بسیار مهمی در نگهداری مناسب خودرو دارد چراکه اگر آب رادیاتور به اندازه کافی در مخزن وجود نداشته باشد، خودرو جوش می آورد و سرسیلندر می سوزد. توصیه می کنیم مرتباً آب رادیاتور ماشین خود را چک کنید و در صورت نیاز این مایع را شارژ نمایید.

تعویض به موقع لاستیک های خودرو

لاستیک های خودرو را می توان به کفش های انسان تشبیه کرد؛ طبیعتاً اگر شما کفش مناسبی را به پا نکنید، مشکلات مختلفی مانند پا درد و کمر درد به سراغتان خواهد آمد. حال تصور کنید خودرو دارای لاستیک های فرسوده است که در این شرایط قطعاً مشکلات مختلفی مانند به سر و صدا افتادن خودرو و خرابی جلوبندی بوجود خواهد آمد.

به طور کلی لاستیک های ماشین هر ۱۰۰ هزار کیلومتر یا ۵ سال یکبار نیاز به تعویض دارند. همچنین شما بایستی از لاستیک با ابعاد مناسب ماشین خود استفاده کنید که در این رابطه پیشنهاد می کنیم مقاله سایز لاستیک مناسب تمامی ماشین ها را از مجله یدک یار مطالعه فرمایید.

ماشین خود را تمیز نگه دارید

شستشو خودرو به حفظ یکپارچگی رنگ ماشین شما کمک می کند. وقتی کثیفی، گرد و غبار و سایر کثیفی ها برای مدت طولانی روی بدنه خودرو و بدنه داشبورد باقی بماند، باعث از بین رفتن پوشش رنگ و ایجاد خط و خش خواهد شد. ماهی یکبار مراجعه به کارواش یا شستن خودرو در حیاط و پارکینگ می تواند از این مشکلات جلوگیری نماید.

به محل پارک کردن خودرو دقت کنید

پارک کردن ماشین در محله های شلوغ و پر رفت و آمد می تواند آسیب هایی نظیر خط و خش و تو رفتگی را در بدنه خودرو ایجاد کند. همچنین پارک کردن خودرو به مدت طولانی در معرض نور آفتاب می تواند رنگ بدنه خودرو و پوسته داشبورد ماشین را تحت تاثیر قرار دهد.

تا حد مقدور سعی کنید خودرو را در پارکینگ پارک کنید و یا از چادر یا آفتاب گیرها استفاده نمایید تا بدنه ماشین و پوسته داشبورد و صندلی ها دچار آسیب نشوند.

نحوه رانندگی مناسب

نحوه رانندگی شما در نگهداری و نو نگه داشتن ماشین بسیار مهم است. حفظ سرعت مناسب، ترمز و شتاب گیری معقول و هوشیاری هنگام رانندگی می تواند عمر وسیله نقلیه شما را افزایش دهد. به طور معمول با گذشت زمان، رانندگی خشن و هیجانی اجزای ماشین شما را فرسوده می کند.

راه-های-نگهداری-خودرو

نتیجه گیری

در اینجا ما به بررسی مهم ترین مواردی که باعث نو نگه داشتن ماشین می شوند پرداختیم. به یاد داشته باشید نو نگه داشتن ماشین نیاز به برنامه ریزی و ثبات دارد که با انجام این مواردی که در بالا ذکر کردیم می توانید عمر ماشین خود را افزایش دهید و از لحاظ ظاهری ماشین را نو نگه دارید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد اینکه چگونه به ماشین خود برسیم دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزات باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.