همه چیز درباره جلوگیری از ورود خاک به ماشین

علت ورود خاک به داخل ماشین به فرسودگی ماهوتی شیشه و لاستیک دور درب خودرو، گرفتگی فیلتر اتاق و عدم رگلاژ درب ها مربوط می باشد که برای جلوگیری از ورود خاک به ماشین بایستی حتماً این موارد را مورد بررسی قرار دهید.

با گذشت زمان و قرار گیری در شرایط محیطی پر از گرد و غبار، این ذرات به دلیل در معرض قرار گرفتن عناصر و الکتریسیته در داخل اتاق ماشین جمع می شوند. ورود گرد و خاک به داخل ماشین نه تنها از ظاهر تمیزی که می خواهید کم می کند، بلکه شروع به جذب آلرژن ها و حشرات می کند که همین موضوع می تواند مشکلات تنفسی شما و سایر سرنشینان خودرو را تشدید کند. در این مقاله ما به بررسی راه های “جلوگیری از ورود خاک به ماشین” (How to Stop Dust Coming into the Interior of my Car) پرداخته‌ایم تا اطلاعات کافی را پیدا کنید. اما قبل از هر چیز بد نیست که با دلایل ورود خاک به داخل ماشین نیز آشنا شوید.

علت ورود خاک به داخل ماشین

جلوگیری-از-ورود-خاک-به-ماشین

از باز گذاشتن شیشه ها و درب های خودرو گرفته تا خرابی درزگیرها و ماهوتی های دور شیشه، عوامل مختلفی می توانند باعث ورود خاک به داخل ماشین شوند که در اینجا ما این موارد را بررسی کرده ایم:

فرسودگی لاستیک دور درب

لاستیک دور درب خودرو جنسی لاستیکی دارد که اغلب به مرور زمان دچار آسیب و فرسودگی می شود. اگر لاستیک دور درب فرسوده باشد گرد و غبار به داخل اتاق ماشین ورود پیدا می کند و علاوه بر این شما صدای باد در سرعت های بالا را هم حس خواهید کرد چراکه یکی از علت های ورود باد به داخل ماشین به همین مسئله مربوط می باشد.

فرسودگی ماهوتی شیشه

ماهوتی شیشه نیز از جنس لاستیک می باشد که در صورت خرابی منجر به ورود خاک به ماشین می شود.

گرفتگی و کثیفی بیش از حد فیلتر اتاق

فیلتر اتاق قطعه ای کوچک از جنس پنبه الیافی می باشد که معمولاً در زیز داشبورد قرار می گیرد و از ورود گرد و خاک به داخل اتاق خودرو جلوگیری می کند. با گذشت زمان فیلتر اتاق دچار گرفتگی و کثیفی بیش از حد می شود که همین موضوع باعث ورود خاک به ماشین خواهد شد.

عدم رگلاژ درب های خودرو

اگر درب های ماشین به خوبی رگلاژ نشده باشند و یا لولاهای آن خراب باشد، گرد و خاک از درزها عبور کرده و داخل اتاق ماشین خواهد شد.

جلوگیری از ورود خاک به داخل ماشین

برای جلوگیری از ورود خاک به داخل ماشین نکات زیر را بایستی مد نظر قرار دهید:

  • بررسی سلامت لاستیک دور درب و ماهوتی شیشه ها
  • تعویض به موقع فیلتر اتاق ماشین
  • بررسی رگلاژ درب ها و عدم خرابی لولاها
  • پارک کردن خودرو ترجیحاً در پارکینگ و محیط هایی که آلودگی زیاد در آنجا وجود ندارد.
  • روزانه داخل اتاق ماشین خود را تمیز کنید تا از تجمع گرد و غبار جلوگیری نمایید

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد جلوگیری از ورود خاک به ماشین دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما مشتریان عزیز باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.