علت روشن نشدن چراغ سقفی ماشین چیست؟

چراغ سقفی خودرو چراغی است که معمولاً در وسط یا جلوی سقف ماشین قرار دارد. این چراغ هم به صورت دستی روشن می شود و هم قابلیت روشن شدن هنگام باز بودن درب را ها را دارد. اما در مواقعی ممکن است این چراغ روشن نشود که ما به بررسی علت روشن نشدن چراغ سقفی ماشین و راه حل آن پرداخته‌ایم.

چراغ سقفی چراغی است که معمولاً بالای سر قرار می گیرد و هنگام روشن شدن، فضای داخلی خودرو را روشن می کند. دلایل متعددی وجود دارد که چرا چراغ سقفی روشن نمی شود (car interior light not working)، پس بیایید باهم به “علت روشن نشدن چراغ سقفی” بپردازیم و ببینیم چگونه می توانیم این مشکل را برطرف کنیم.

علت روشن نشدن چراغ سقفی ماشین

علت روشن نشدن چراغ سقفی

علت روشن نشدن چراغ سقفی ماشین به موارد زیر مربوط می شود:

سوختن سیم ها

به دنبال سیم های سوخته در مدارهای زیرینی باشید که این چراغ ها را به منابع برق خود متصل می کنند. اگر یک یا چند سیم سوخته باشد،‌ باید در اسرع وقت آنها را تعویض کنید.

سوختن فیوز

مطمئن ترین راه برای فهمیدن اینکه آیا با فیوز سوخته سر و کار دارید این است که بررسی کنید آیا تمام چراغ های کابین خودرو به طور همزمان کار می کنند یا خیر. حتی اگر سیستم صوتی خودرو کار می کند اما همه چراغ ها به صورت همزمان کار نمی کنند به این معنی است که فیوز مربوطه مشکلی دارد. 

لامپ های سوخته

اگر لامپ چراغ سقفی ماشین دچار سوختگی شود، این چراغ روشن نخواهد شد. این ساده ترین راه برای شناسایی و همچنین رفع مشکل است. اگر همه چراغ های داخل کابین خودرو خوب کار می کنند و فقط چراغ سقفی روشن نمی شود، لامپ سوخته را بررسی کنید و به سادگی آن را تعویض کنید تا مشکل حل شود.

حل مشکل روشن نشدن چراغ سقفی ماشین

حال که از علت روشن نشدن چراغ سقفی آگاهی دارید، می توانید کارهای زیر را انجام دهید تا مشکل روشن نشدن چراغ سقفی ماشین را حل کنید:

مرحله اول

اگر لامپ چراغ سقفی ماشین کار نمی کند، لامپ را تعویض کنید. برای دسترسی به لامپ، پوشش چراغ سقفی را خارج کنید. برای این کار نیاز به پیچ گوشتی خواهید داشت. حالا لامپ را از سوکت بیرون بکشید و لامپ جایگزین را وارد کنید.

اطمینان حاصل کنید که از همان نوع لامپ قبلی استفاده می کنید. اگر مطمئن نیستید که لامپ سوخته از چه نوع لامپی است، می توانید آن را با خود فروشگاه ببرید تا فروشنده همان مدل لامپ را به شما ارائه کند. بعد از اینکار، پوشش چراغ سقفی را دوباره ببندید و سپس عملکرد چراغ سقفی را بررسی کنید.

مرحله دوم

اگر تعویض لامپ کار نکرد، فیوز را تعویض کنید. برای تعیین اینکه کدام فیوز نور چراغ سقفی را تامین می کند، به بخش فیوز در کتابچه راهنمای ماشین خود مراجعه کنید. یک فیوز ممکن است به طور خاص نور چراغ سقفی را تغذیه کند یا ممکن است تمام چراغ های داخل کابین خودرو را تغذیه کند. پوشش جعبه فیوز را از محل نگهداری فیوز جدا کنید. شماره فیوز را با استفاده از دفترچه راهنمای خودرو پیدا کنید. حال فیوز را بیرون بکشید و آن را بررسی کنید. اگر فیوز معیوب باشد، نوار فلزی داخل آن شکسته می شود. آن را با همان نوع فیوز (معمولاً ۱۰ آمپر یا ۵ آمپر) تعویض کنید و عملکرد چراغ سقفی را بررسی کنید.

راه حل روشن نشدن چراغ سقفی ماشین

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه‌ای راجع به علت روشن نشدن چراغ سقفی و حل این مشکل دارید خوشحال می شویم دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

46 نظرات
  1. Hamed می گوید

    کامل جواب بدین فیوز سالم لامپ سقف سالم وقتی در صندوق باز میکنیم روشن میشه وقتی درهارو باز میکنیم اصلا روشن نمیشه از چیه

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      شما حتی مدل خودرو خود را درج نکردید تا متخصصین ما شما را در راستا عیب یابی علت روشن نشدن چراغ سقفی ماشین دقیقتر راهنمایی کنند! دقت داشته باشید که سیستم روشن شدن چراع سقفی در خودرو های مخلتف متفاوت است، به همین دلیل ما تلاش داریم تا رایج ترین دلایل روشن نشدن چراغ سقفی خودرو که در اکثر ماشین ها رخ میدهد و اشتراک دارد را بررسی کنیم، عیب یابی در موارد خاص بدون بررسی خودرو از نزدیک امکان پذیر نیست.
      چند مورد محتمل را برای شما لیست میکنیم:
      ۱- سویچ درب ها را بررسی کنید، در خیلی از موارد مشکل از سویچ درب بوده که نمیتواند باز یا بسته بودن درب را تشخیص دهد.
      ۲- اگر سویچ درب سالم باشد معمولا این مشکل از یونیت مرکزی است که باید بررسی شود، این یونیت در خودرو های مختلف به شکل های متفاوت است، در بعضی خودرو ها به روی جعبه فیوز داخل اتاق بوده در برخی یونیت مجزا متصل به کامپیوتر سفری یا مانیتور یا حتی ECU خودرو است.
      ۳- در آخر نیز احتمال خرابی، قطعی یا اتصالی در سیم کشی یا سوکت هاست که معمولا در خودرو های قدیمی رایج است و باید بررسی شود.
      در نهایت لازم به ذکر است تشخیص دقیق علت روشن نشدن چراغ سقفی ماشین نیاز به بررسی خودرو از نزدیک دارد و موارد ذکر شده در بالا و در مقاله همه رایج ترین احتمالات بوده و به شما در عیب یابی کمک میکند، لذا اگر با چنین مقاله تکمیلی قادر نبودید مشکل خود را حل کنید پیشنهاد میکنم در اینترنت به دنبال حل مشکل نگردید و خودرو خود را به تعمیرگاه ببرید تا با بررسی دقیق خودرو از نزدیک مشکل روشن نشدن چراغ سقفی ماشین شما را حل کنند.

  2. بازيار می گوید

    سلام علیکم خسته نباشید. من پراید ۱۳۲ مدل ۸۹ دارم چراغ سقفی سالمه اما درب ها روکه باز میکنی وکلید وهم در هر حالتی قرار میدم روشن نمیشه. وبرعکس دربها رو که باز میکنم لامپ صندوق عقب روشن میشه.

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دو احتمال بسیار رایج است:
      ۱- خرابی سویچ درب ماشین، فیوز سویچ که میتواند موجب روشن نشدن چراغ سقفی خودرو شما شود.
      ۲- مورد بعدی که بعید بنظر میرسد خرابی سیم کشی است که باید بررسی شود.
      توجه داشته باشید که برای ارائه نظر کارشناسی دقیق تر باید حتما خودرو از نزدیک مورد بررسی قرار گیرد.

  3. بازيار می گوید

    فیوز درب سالم هستند. چون درب رو که باز میکنم راهنما میزنه ودزدگیر هم به صدا در می آید. ولی نمیدونم چرا برعکس عمل میکنه یعنی درب ماشین رو که باز میکنی چراغ صندوق عقب روشن میشه حتی اگر صندوق عقب بسته باشه.

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام مجدد
      دوست عزیز متاسفانه راهنمایی دقیق تر و کاربردی بدون دیدن خودرو امکان پذیر، اما بنظر میرسد که بخشی اتصالی یا مشکلی در سیم کشی خودرو وجود داشته باشد. اما با تمامی این تفاسیر تجربه نشان داده اینگونه خرابی ها در بسیاری از مواقع با تعویض یک فیوز که اشتباه نصب شده یا رفع مشکلات تغییرات برقی غیر اصولی که به دلیل نصب سیستم صوتی یا دزدگیر بصورت غیر استاندارد رخ داده با هزینه کم رفع میشود.
      پیشنهاد ما مراجعه به مرکز ارائه خدمات برقی مجرب است.

  4. صابر می گوید

    سلام من دنامعمولی مدل ٩٣ دارم وقتی دربهای ماشین راباز میکنم چراغ سقف روشن میشود بجز زمانی که درب راننده را بازمیکنم. ماشین دزدگیرداره. من برای اینکه تو پارکینگ صدانده باسوییچ ماشین قفل میکنم. ایا میتونه به این ربط داشته باشه؟

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      خیر. ارتباطی به قفل کردن با سویچ نداره. علت روشن نشدن چراغ سقفی ماشین شما به احتمال زیاد به دلیل خرابی سویچ لای درب سمت راننده است که نمیتواند باز و بسته بودن درب را تشخیص دهد. این قطعه را بررسی و از سلامت آن اطمینان حاصل کنید.

  5. سوصا می گوید

    سلام من دنا مدل ٩٣ دارم چندروزی هست چراغ چک ماشین روشن شده رفتم دیاگ زدم خطاش عدم جرقه در سیلندر٢و۳و..…. بنظرتون مشکل ماشین من چیه؟ من یک ماهه خریدم نمیدونم شمع چه زمانی عوض شده. تو این چندسال طرف همیشه بنزین سوپر میزد اما الان من بنزین معمولی میزنم. نمیدونم به این موضوع مربوط میشه یانه. اما ماشین نه بد روشن میشه نه لرزش وصدا داره یعنی بد کار نمیکنه اصلا.

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      در قدم اول باید علت جرقه نزدن سیلندر های ۲ و ۳ را بررسی کنید. با باز کردن شمع موتور و بررسی الکترود های آن میتوانید از سلامت آن اطمینان حاصل کنید. در مقاله علت روشن شدن چراغ چک میتوانید دلایل دیگری که میتواند منجربه روشن شدن چراغ چک شود را بررسی کنید.
      درباره کیفیت بنزین هم باید گفت در صورتی که خودرو شما توربو باشد، استفاده از بنزین معمولی بدون اکتان میتواند موجب روشن شدن چراغ چک خودرو شما شود.

  6. طه می گوید

    سلام به من گفتن از یونیت هست لامپ سقفی تو حالت باز بودن درب ها روشن نمیشه.حالا سوالم اینه کجای یونیت،چه قطعه ای ازیونیت دچار مشکل شده؟

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      یونیت مرکزی چراغ سقفی در خودرو های مختلف در بخش های مختلفی قرار دارد، در برخی از خودرو ها در جعبه فیوز داخل اتاق بوده و در برخی قطعه ای جداگانه دارد لذا دانستن مدل خودرو شما برای راهنمایی درست الزامیست. در بسیاری از مواقع این فیوز هست که سوخته و باعث میشود چراغ سقفی ماشین روشن نشود (این مورد باید بررسی گردد). در خودرو هایی که مدرن تر بوده و یونت مجزا دارند یونیت باید بررسی شده تا در صورت تعمیر اقدام به تعمیر و در غیر این صورت اقدام به تعویض آن نمود.

  7. محمد می گوید

    سلام خسته نباشید ماشینم پراید ۱۳۲ یورو ۴ سوئچ های لا دری کار می‌کنه باز بسته شدن در رو روی کیلومتر نشون میده وقتی در بازه راهنما میزنه دزدگیر کار می‌کنه چراغ سقفی هم سالمه جاشم همینطور سیم کشی هم دست نخورده مال کارخونه هست علت از چی می‌تونه باشه هر کاری میکنم وقتی درو باز میکنی چراغ داخل کابین روشن نمیشه

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      بررسی کنید که حتی با روشن کردن دستی چراغ سقفی، آیا باز هم چراغ روشن میشود یا خیر. اگر چراغ روشن نشود میتواند خرابی از لامپ چراغ باشد اما اگر روشن شود معمولا سوختن فیوز مرتبط موجب روشن نشدن چراغ سفقی در این شرایط خواهد شد.
      در هر صورت توجه داشته باشید توضیحات فوق رایج ترین حالت بوده و برای ارائه نظر کارشناسی نهایی باید خودرو از نزدیک مورد بررسی قرار گیرد.

  8. میلاد ملکی می گوید

    سلام وقتتون بخیر من پژو مدل هشتاد دو هزار دارم چراغ سقفش خیلی خیلی نورش کمه فقط هم یه قسمتش روشن میشه در باز بسته میشه هم اصلا روشن خامو شنمیشه کلا چراغ رو هم تعویض کردم باز هم همونه نمیدونم مشکل از کجاست اگه میتونید راهنمایی کنید ممنون

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      با توجه به اینکه افت شدت نور دارید بنظر مشکل روشن نشدن چراغ سقفی ماشین از سیم کشی باشد. معمولا به دلیل قدیمی و پوسیده شدن سیم کشی ها مشکلات برقی اینچنینی برای خودرو های قدیمی رخ میدهد. سیم کشی چراغ سقفی را بررسی کنید.

  9. امیر می گوید

    با سلام
    بنده سمند Lx دارم چراغ سقفی عقب و چراغ صندوق عقب روشن نمیشن دلیلش چی میتونه باشه
    ممنون

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      روشن نشدن چراغ سقفی و صندوق عقب میتواند دلایل مختلفی داشته باشد و برای تشخیص دقیق باید خودرو از نزدیک مورد بررسی قرار گیرد. اما بصورت کلی اگر چراغ سقفی جلو روشن میشود و فقط مشکل از چراغ سقفی عقب و چراغ صندوق است در اکثر مواقع به دلیل خرابی یا سوختن خود چراغ سقفی است اما اگر چراغ سالم باشد احتمال وجود مشکل در سیم کشی خودرو نیز هست.

  10. شاهرخ می گوید

    لامپ سالم و روی مطالعه روشن می‌شود ولی فقط با باز شدن درب ها روشن نمی‌شود پژو پارس مدل ۸۸

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      این چنین مشکل ها بخصوص در روشن شدن چراغ سقفی خودرو های قدیمی معمولا به دلیل وجود مشکل برقی است. این مشکل میتواند به دلیل خرابی سوکت یا فیوز رخ دهد و یا حتی به دلیل خرابی سیم کشی. با توجه به اینکه چراغ سقفی خودرو شما فقط در حالت خاصی روشن نمیشود برای تشخیص دقیق علت، بررسی خودرو از نزدیک الزامیست.

  11. علیرضا می گوید

    سلام خسته نباشید ماشین ما پژو پارس هستش
    وقتی صندوقو باز میکنیم چراغ سقفیش روشن میشه ولی وقتی درارو باز می‌کنی چراغ سقفیش روشن نمیشه سوییچ‌های لای درهم سالمه هر درو باز می‌کنی پشت آمپر میزنه که بازه ولی چراغ سقفی روشن نمیشه ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز مشکل میتواند از سیم کشی یا سوکت های خودرو شما باشد، برای تشخیص دقیق علت مشکل باید خودرو از نزدیک بررسی شود.

  12. امیر سبزه علی می گوید

    سلام
    من یک سمند ef7دارم مدل ۹۷ درب جلو رو که باز میکنم نه چراغ درب روشن میشه ونه چراغ سقف فقط فقط دربهای جلو این مشکل رو دارد .لطف میکنید راهنمایی بفرمایید

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      سویچ درب ها را بررسی کنید، در اکثر مواقع خرابی سویچ درب ها باعق روشن نشدن چراغ سقفی ماشین میشود. اگر مشکل از آنها نبود احتمال خرابی سیم کشی و یونیت وجود دارد.

  13. Zohreh می گوید

    سلام. من دنا پلاس توربو دارم. چراغ سقفی ها سالمه و وقتی درب باز باشه چراغا روشن میشه. ولی وقتی دربها بستس ، و نیاز ب روشنایی دارم ، چراغ روشن نمیشه. مشکل از کجاس؟

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      معمولا این مشکل بخاطر دکمه روشن شدن چراغ هست، دقت داشته باشید که این مورد باید از نزدیک بررسی شود. در برخی موارد امکان تعمیر وجود دارد و در برخی دیگر باید چراغ سقفی ماشین تعویض گردد.

  14. رضا می گوید

    سلام. ساینا ۱۴۰۰ دارم. یونیت قفل مرکزی خراب شد و بجاش دزدگیر نصب کردم . الان چراغ سقفی فقط بصورت دستی روشن خاموش میشه و حالت روشن خاموش با باز و بسته شدن در رو نداره. راهکار چیه؟

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز تا جایی که ما اطلاع داریم چراغ سقفی ارتباطی به یونیت قفل مرکزی ندارد، به احتمال زیاد مشکل از جای دیگری نشات گرفته. اما اگر بعد از نصب دزدگیر شاهد این مشکل بودید احتمال این وجود دارد که دزدگیر باعث اختلال در سیستم برقی و کامپیوتری خودرو شده باشد.
      پیشنهاد میکنیم دزدگیر را قطع کنید، ببینید مشکل رفع میشود یا خیر، اگر مرتفع شد مشخصا مشکل از دزدگیر است، اگر کماکان مشکل پابرجا بود باید مواردی مثل سیم کشی، سویچ درب و … را بررسی کنید.

  15. امین می گوید

    سلام خسته نباشید ببخشید من پارس مدل ۸۵ دارم خواستم ببینم رله تایمر چراغ سقف کجا قرار دارد آیا این مدل پژو اصلن رله تایمر دارید یا خیر ؟

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز متاسفانه با توجه به اینکه شرکت ایرانخودرو در هر سال سیستم های مختلف در خودرو ها را تغییر میدهد، متخصصین ما در این مورد بدون بررسی خودرو نمیتوانند شما را دقیق راهنمایی کنند.

  16. بهنام می گوید

    سلام.پارس t5دارم درب صندوق یا کاپوت را باز میکنم چراغ سقفی روشن نمیشه که اعلام باز بودن دربها را فعال کندتاآژیر بصدا دربیادممنون از راهنمایی شما

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز کلید های صندوق و درب موتور را بررسی کنید، قطع شدن سیم اتصال این کلید ها بسیار رایج است و همین موجب میشود تا با باز کردن درب صندوق یا کاپوت چراغ سقفی خودرو شما روشن نشود.

  17. سعید ماجدی می گوید

    با سلام و عرض ادب
    حدود سه هفته پیش دنا اتومات تحویل گرفتم از همان زمان تحویل متوجه مشکل روشنایی چراغ سقف درها شدم چراغها تو حالت دستی روشن میشن مشکلی ندارن
    بعد از روشن کردن ماشین مدت کمی چراغ سقفی درها روشن میشه بعدا دیگه کار نمیکنه سنسورها و سویچ لای درها را گفتن سالمه دیاگ زدن و ایراد را چراغ سقفی جلو تشخیص دادن که اونم عوضش کردن تو نمایندگی ولی همچنان مشکل هست نرم افزارش هم آپدیت کردن. ممنون راهنمایی بفرمایید.

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز مشکالت برقی عجیب در خودرو های ایرانی جدید بسیار بسیار رایج است و تنها راه حل آن بررسی قسمت به قسمت ادوات و قطعات برقی است. دقت داشته باشید با توجه به صفر بودن خودرو شما و داشتن گارانتی پیشنهاد میکنیم رفع مشکل را به نمایندگی بسپارید هرچند گزارشات زیادی از عدم توانایی تشخیص علت مشکلات برقی توسط نمایندگی ها شده اما در قدم اول پیشنهاد ما نمایندگی است. عیب یابی مشکلات برقی تنها و تنها با بررسی خودرو از نزدیک امکان پذیر است.

  18. غفار وحیدی می گوید

    سلام من کوییک آر مدل ۴۰۱دارم بعضی مواقع دربهای سمت شاگرد باز کنم لامپ سقف روشن نمیشه و تو صفحه نمایشگر کیلومتر علامت باز شدن در نمیاد بعضی مواقع هم همه چی اوکی هست درضمن دربهای سمت راننذه همچین مشکلی ندارن ،🙄کسی میتونه راهنماییم کنه؟؟

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دکمه داخل درب را بررسی کنید، این مشکل معمولا به دلیل خرابی دکمه ای است که باز بودن درب را تشخیص میدهد.

  19. امیرحسین می گوید

    سلام ببخشید من ۴۰۵ مدل ۹۵ ای دارم که تازگیا چراغ سقف و صندوق کار نمی کنه در رو باز می کنم یا صندوق رو ، روشن نمی شن به علاوه درب ریموتی ام هم وقتی می زنم باز نمی کنه ، مجبورم دستی در رو باز کنم که اونم در طرف راننده باز می سه و مابقی در ها رو باید دستی باز یا بسته کنم با دزدگیر هم نسبت به قفل با باز نمودن می کنم دزدگیر کار خودش رو می کنه ولی درب رو باز یا بسته نمی کنه (برخلاف قبلاً که باز یا بسته ش هم می کرد) العان مشکل من از چیه ؟ فیوز هستش ؟
    چراغ هم برای سقفی انداختم اونم کار نکردش. ممنون می شم راهنماییم کنید با تشکر از سایت ارزشمندتون

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      در مورد خرابی چراغ سقفی خودرو شما میتواند به دلیل سوختن چراغ سقفی یا خرابی دکم لای درب هست. پیشبینی ما سوختن چراغ سقفی یا فیوز های مرتبط اونه که بسیار رایجه.
      برای مشکل باز و بسته کردن درب ها باید سیستم قفل خودرو بررسی شود و عیب یابی گردد، مشکل میتواند از خرابی پمپ یا خود قفل نشأت گیرد.

  20. anisa می گوید

    سلام من مدت یه ماهه دنا پلاس توربو ۶ دنده خریدم وبه تازگی علامت چراغ خطر سقفی لامپهای عقب روشن میشه امکان داره راهنماییم کنید ؟

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز احتمال بسیار زیاد مشکل خودرو شما برقی است. توجه داشته باشید که مشکلات عجیب برقی در خودرو های صفر ایرانی و چینی بسیار زیاد و رایج است، پیشنهاد ما به شما این است که به نمایندگی مراجعه کنید تا بدون هزینه به کمک گارانتی مشکل خودرو شما رفع گردد.

  21. Poria می گوید

    سلام خسته نباشید من یه پژو پارس مدل۹۳دارم وقتی درهارو که باز میکنم نه فلشر میزنم نه چراغ سقف روشن میشه و همیشه رو صفحه کیلومتر علامت درباره هست و قطع نمیشه ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز شاسی های لای درب که باز بودن درب را تشخیص میدهند در خودرو شما خراب است یا یونیت قفل مرکزی خودرو خراب شده و بسته بودن درب ها را تشخیص نمیدهد، این دو مورد را بررسی کنید.

  22. Ahmadreza می گوید

    سلام خسته نباشید
    مدل خودرو: ۴۰۵ slx مدل ۹۷
    همه درب ها رو که باز میکنم علامت میاد رو صحفه کیلومتر و چراغ سقف روشن میشه ولی وقتی درب راننده رو باز میکنم نه چراغ سقف روشن میشه ن داخل صحفه کیلومتر

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز یا سیم کشی درب یا دکمه لای درب که باز و بسته بودن درب خودرو را تشخیص میدهد خراب است، این قطعه را بررسی کنید و مشکل آن را رفع نمایید.

  23. amir می گوید

    سلام من دنا پلاس توربو اتومات دارم وقتی درو باز میکنم چراغ سقفی ها بعضی مواقع روشن میشه بعضی مواقع هم روشن نمیشه. خطای lamp fault هم تو کیلومتر میاد. وقتایی که چراغ سقفی ها روشن نمیشه یه علات زرد رنگ میاد رو مانیتور میزنه Roof lamp

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز مشکل خودرو شما احتمال خیلی زیاد برقی هست که در این صورت تنها راه عیب یابی بررسی خودرو از نزدیکه و هیچ راه دیگه ای ندارید، اما قبل از هر ابتدا از سلامت چراغ سقفی اطمینان حاصل کنید.
      گفتنیه که در خودرو های داخلی بعد از ۱۴۰۰ خرابی های عجیب برقی بسیار رایجه لذا شما تنها نیستید که با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم میکنید.