بررسی تخصصی علت برنگشتن آب از قمقمه به رادیاتور

اصلی ترین علت برنگشتن آب از قمقمه به رادیاتور به سوختن واشر سرسیلندر مربوط می شود. همچنین اگر خودرو اصطلاحاً واشر ترسونده باشد، این مشکل بوجود می آید. همچنین بایستی سلامت قطعاتی مانند ترموستان، واتر پمپ، درب قمقمه و… برای رفع برنگشتن آب از قمقمه به رادیاتور مورد بررسی قرار گیرد.

مخزن آب رادیاتور یا مخزن انبساط (Expansion Tank) قطعه‌ای است که آب رادیاتور اضافی را جذب می کند تا فشار بیش از حد در سیستم خنک کننده موتور به حداقل برسد. علاوه بر این، مخزن آب رادیاتور با توزیع مجدد کولانت یا همان مایع خنک کننده در سیستم تضمین می کند دمای موتور در حالت استاندارد قرار می گیرد. حال یکی از مشکلات رایجی که بسیاری از رانندگان با آن درگیر هستند، برنگشتن آب از مخزن به رادیاتور است که به همین منظور در این مطلب ما قصد داریم به بررسی تخصصی “علت برنگشتن آب از قمقمه به رادیاتور” بپردازیم تا اطلاعات کافی را پیدا کنید.

علت برنگشتن آب از قمقمه به رادیاتور

علت-برنگشتن-آب-از-قمقمه-به-رادیاتور

برنگشتن آب از قمقمه به رادیاتور یک مشکل رایج به خصوص در خودروهایی مانند پراید، تیبا، ساینا و… است که در این شرایط دمای موتور ماشین بالا می رود و احتمال جوش آوردن ماشین و سوختن واشر سرسیلندر افزایش پیدا می کند.

اما اصلی ترین علت برنگشتن آب از قمقمه به رادیاتور چیست؟ معمولاً سوختن واشر سرسیلندر باعث برنگشتن آب از قمقمه به رادیاتور می شود. همچنین اگر اصطلاحاً خودرو واشر ترسونده باشد، آب از قمقمه به رادیاتور بر نمی گردد. منظور از اینکه خودرو واشر ترسونده این است که به دلیل گرمای بیش از حد، واشر سرسیلندر از آب بندی خارج شده و در شُرف سوختن می باشد. همچنین لازم به ذکر است که موارد دیگری مانند خرابی درب قمقمه، خرابی ترموستات، از کار افتادن واتر پمپ و… می تواند باعث بروز این مشکل شود.

در مورد این موضوع، توصیه متخصصان فنی یدک یار این است که قبل تعویض هر قطعه‌ای، ابتدا خودرو را از نزدیک و توسط افراد حرفه‌ای مورد بررسی قرار دهید چراکه بررسی خودرو از نزدیک و توسط افراد مجرب در وقت و هزینه‌های شما صرفه‌جویی می کند.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مطلب همراهی کردید، اگر سوالی در مورد علت برنگشتن آب از قمقمه به رادیاتور دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند. 

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.