بررسی علت بالا رفتن آمپر ماشین بعد از خاموش کردن

علت بالا رفتن آمپر ماشین بعد از خاموش کردن به ثابت ماندن مایع خنک کننده در بلوک موتور مربوط می شود که با روشن کردن خودرو و به حرکت در آمدن مایع خنک کننده و فن ها، آمپر آب مجدد پایین می آید.

برخی از رانندگان ممکن است بعد از خاموش کردن متوجه بالا رفتن آمپر آب شوند که در این مواقع بعد از روشن کردن ماشین مجدد آمپر آب پایین می آید. اما چرا این مسئله بوجود می آید و آیا نشان دهنده خرابی سیستم خنک کننده موتور ماشین است؟ با ما همراه باشید تا در ادامه این مطلب به بررسی “علت بالا رفتن آمپر ماشین بعد از خاموش کردن” (What is the Reason Engine Temp Rising after Turning off The Car) بپردازیم.

بالا رفتن آمپر آب بعد از خاموش شدن ماشین

علت-بالا-رفتن-آمپر-ماشین-بعد-از-خاموش-کردن

به طور کلی خودروهایی نظیر سمند، پژو ۴۰۵، پراید ۱۱۱، تیبا و… زمانی که خودرو را خاموش می کنید، فن رادیاتور به کار خود ادامه می دهد تا موتور خودرو را خنک کند. اما در خودروهایی مانند پژو ۲۰۷، پژو ۲۰۶، رانا و… زمانی که ماشین را خاموش می کنید فن ها نیز قطع می شوند و در نتیجه آمپر ماشین بالا می رود.

علت بالا رفتن آمپر آب بعد از خاموش شدن ماشین” به این مسئله مربوط می شود که وقتی موتور ماشین خاموش می شود، مایع خنک کننده دیگر از طریق رادیاتور گردش نمی کند و بنابراین آب موجود در بلوک فقط ثابت می ماند و گرما را جذب می کند. سپس وقتی ماشین را روشن می کنید، آب رادیاتور گرم از بلوک موتور حرکت می کند و از سنسور دمای مایع خنک کننده عبور می کند و به رادیاتور می رسد و این چرخه ادامه پیدا می کند که در نتیجه بعد از روشن شدن خودرو متوجه پایین آمدن آمپر آب خواهید شد.

پس این مسئله امری طبیعی است، حال اگر در خودروهایی مانند پژو ۲۰۷، پژو ۲۰۶، رانا و… بعد از روشن شدن خودرو آمپر هنوز بالاست، این می تواند نشان دهنده وجود مشکل در قطعات سیستم خنک کننده موتور خودرو مانند رادیاتور، فن ها، واتر پمپ و… باشد که برای کسب اطلاعات تکمیلی تر در مورد این موضوع پیشنهاد می کنیم مقاله علت دیر خنک شدن ماشین را از مجله یدک یار مطالعه فرمایید تا اطلاعات کافی را پیدا کنید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد علت بالا رفتن آمپر ماشین بعد از خاموش کردن دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.