راه های رفع صدای باد ماشین در سرعت بالا

صدای باد ماشین در سرعت بالا یک مشکل آزار دهنده است که معمولاً به دلیل خرابی لاستیک دور درب خودرو و همچنین ماهوتی شیشه بوجود می آید. در این مقاله ما به بررسی راه های رفع صدای باد ماشین پرداخته‌ایم تا بتوانید این مشکل را برطرف کنید.

سر و صدای باد ماشین در سرعت بالا و یا در حال حرکت می تواند آزار دهنده و حتی استرس زا باشد که علاوه بر این می تواند موجب حواس پرتی راننده هم شود. همچنین سر و صدای باد ماشین می تواند بر شنوایی شما تاثیر بگذارد، درست مانند هر صدای بلند دیگری. به همین منظور در این مقاله ما قصد داریم به بررسی راه های رفع “صدای باد ماشین در سرعت بالا” (How to Reduce Cabin Wind Noise In Car) بپردازیم تا بتوانید فوراً این مشکل را برطرف کنید.

صدای داخل ماشین در حال حرکت

صدای-باد-ماشین-در-سرعت-بالا

صدای باد یک مشکل بسیار رایج برای همه رانندگان است، زیرا در هنگام حرکت مقاومت در برابر باد را تجربه می کنند. به همین منظور اگر دلیل چنین صداهایی را بدانید به راحتی می توانید رفع صدای باد ماشین را انجام دهید. اولین قدم برای رفع صدای باد ماشین این است که مشخص کنید صدا از کجا می آید که معمولاً علت “صدای داخل ماشین در حال حرکت” به موارد زیر مربوط می شود:

آیرودینامیک خودرو

یکی از دلایل اصلی صدای داخل ماشین در حال حرکت، آیرودینامیک خودرو است. یک علم ساده در این مورد وجود دارد: وقتی یک جسم بزرگتر با هوا برخورد می کند، صداهای بیشتری نسبت به یک جسم کوچکتر ایجاد می کند.

به همین دلیل اگر وسیله نقلیه کوچکتری با سرعت بالاتری رانده شود، برخورد با هوا به دلیل اندازه آن حداقل خواهد بود. کامیون ها، اتوبوس ها یا حتی خودروهای شاسی بلند با آیرودینامیک ناسازگار هستند که بنابراین در هنگام رانندگی با سرعت بالا صدای بیشتری ایجاد می کنند. قانون آیرودینامیک ساده است: وسیله نقلیه کوچکتر، مقاومت باد کمتر.

تغییرات فشار هوا

کاهش صدای باد در ماشین با سرعت بالا می تواند گیج کننده باشد زیرا این قانون طبیعت است. تغییرات فشار هوا می تواند صدای باد شدیدی را هنگام رانندگی در سرعت بالا ایجاد کند. این بدین دلیل است که وقتی با سرعت بالاتری رانندگی می کنید، هوای خارج از وسیله نقلیه شما در مقایسه با باد داخل ماشین شما در فشار کمتری قرار دارد.

به همین دلیل است که درزگیرهایی در ماشین شما وجود دارند. آنها تعادل فشار هوا را در داخل و خارج ماشین در حین رانندگی حفظ می کنند که به همین دلیل تغییر فشار هوا یکی دیگر از دلایل بارز صدای باد است.

آسیب دیدن ماهوتی و لاستیک دور درب خودرو

فرسوده بودن ماهوتی و لاستیک دور درب ماشین می تواند دلیل دیگری برای صدای داخل ماشین در حال حرکت باشد. باد داخل خودرو سعی می کند از طریقه درز ماهوتی شیشه یا لاستیک دور درب خودرو خارج شود تا فشار هوای خارج از خودرو را متعادل کند. در این شرایط ممکن است به دلیل عبور فشار باد زیاد از آنها آسیب ببینند. پس به همین دلیل است که درب ها و پنجره‌های وسیله نقلیه چنین صداهایی را ایجاد می کنند.

رفع صدای باد ماشین

رفع-صدای-باد-ماشین

اکنون که دلایل صدای باد ماشین در سرعت بالا را می دانید، می توانید راه‌های مختلفی را برای “رفع صدای باد ماشین” امتحان کنید:

منبع صدای باد ماشین را مشخص کنید

ابتدا باید منبع صدای باد ماشین را پیدا کنید تا بتوانید صدای باد را کاهش دهید. شما می توانید این کار را با رانندگی در یک مکان ساکت انجام دهید تا جای ورود سر و صدای باد را پیدا کنید. برای تشخیص دقیق تر می توانید فردی را به همراه خود بیاورید تا منبع صدای باد را پیدا کنید. به تمام درهای خودرو، شیشه‌ها و نمای بیرونی خودرو توجه کافی داشته باشید و درزگیرها را بررسی کنید زیرا آنها نیز می توانند یکی از دلایل اصلی صدای داخل ماشین در حال حرکت باشند.

تعمیر لاستیک دور درب خودرو و ماهوتی

از آنجایی که لاستیک دور درب خودرو و ماهوتی شیشه درزها را می بندند، دلیل محتملی برای صدای باد در داخل ماشین هستند. هر درب و شیشه‌ای را که باز می کنید این درزگیرها را بررسی کنید تا بتوانید آسیب هایی مانند پاره شدن، له شدن و فرسودگی را پیدا کنید. اگر هر گونه فرسودگی در این درزگیرها وجود داشت می توانید آن ها را با چسب ترمیم کنید یا این درزگیرها را تعویض کنید.

بادگیر نصب کنید

نصب بادگیر در وسیله نقلیه شما یکی از کم هزینه‌ترین و آسان ترین روش ها برای کاهش صدای باد داخل خودرو می باشد. این یک قطعه پلاستیکی است که بالاترین نقطه پنجره ماشین شما را می پوشاند و از صدای باد جلوگیری می کند. نصب بادگیرها آسان است و شما می توانید آنها را در عرض چند دقیقه نصب کنید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد راه های رفع صدای باد ماشین در سرعت بالا دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.