بررسی تخصصی علت زنگ زدن شمع ماشین

علت زنگ زدن شمع ماشین معمولاً به نشتی مایع خنک کننده در محفظه احتراق، رینگ های پیستون فرسوده و از بین رفتن آب بندی سوپاپ ها مربوط می شود.

شمع‌ها یکی از قطعات مهم سیستم احتراق خودرو می باشند که برای عملکرد بهینه بایستی تمیز باشند تا به الکترودها آسیبی نرسد. اگر شمع‌ها زنگ زده باشند، می توانند بر نحوه کار موتور ماشین شما تاثیر بگذارند چراکه رانندگی با شمع‌های زنگ زده می تواند مشکلات زیادی را برای موتور ماشین ایجاد کند. به همین منظور در این مقاله ما قصد داریم به بررسی تخصصی “علت زنگ زدن شمع ماشین” (What Causes Rust Colored Spark Plugs) بپردازیم تا اطلاعات لازم را پیدا کنید.

علت زنگ زدن سر شمع خودرو

علت-زنگ-زدن-سر-شمع-ماشین

علت زنگ زدن سر شمع خودرو” معمولاً به خاطر این است که مایع خنک کننده به داخل محفظه احتراق نشت می کند. در این شرایط مایع خنک کننده نیمه تبخیر می شود و به شمع می چسبد و باعث می شود سر شمع خودرو زنگ بزند. دیگر “علت زرد شدن چینی شمع خودرو” می تواند مربوط به رینگ‌های پیستون فرسوده یا از بین رفتن آب‌بندی سوپاپ مربوط باشد که در این شرایط سیستم احتراق به درستی کار نمی کند و سر شمع خودرو زنگ می زند.

فقط نکته مهمی که وجود دارد این است که علت‌های دوده زدن یا کثیفی شمع خودرو با علت‌های زنگ زدی شمع خودرو متفاوت می باشد که بایستی حتماً به این موضوع دقت داشته باشید. اگر با علت‌های دوده زدن شمع ماشین آشنایی ندارید می توانید مقاله مرتبط با این موضوع را از مجله یدک یار مطالعه فرمایید.

علاوه بر این موارد، علت آب زدن سر شمع ماشین نیز می تواند به موارد زیر مربوط باشد:

  • آلایندگی بالای خودرو و کیفیت پایین بنزین
  • خام سوزی و بوی بد اگزوز
  • بد کار کردن موتور خودرو
  • مصرف سوخت بالای ماشین

زمانی که متوجه زنگ زدن شمع خودرو شدید، بهترین کار این است که خودرو را از نزدیک و توسط افراد متخصص مورد بررسی قرار دهید تا آنها با تشخیصی دقیق‌تر بتوانند این مشکل را برطرف نمایند. بعد از تشخیص علت اصلی شما می توانید شمع را سنباده بزنید که زنگ زدگی ها از بین برود، ولی بهترین کار این است که شمع ها را تعویض کنید.

خرید شمع ماشین

همانطور که در ابتدای این مقاله نیز اشاره کردیم، شمع ها قطعه‌ای مهم در سیستم احتراق خودرو به‌شمار می روند که اگر دچار زنگ زدگی شوند بهترین راه این است که تعویض شمع ماشین را انجام دهید. به همین منظور اگر قصد بررسی قیمت و خرید شمع تمامی ماشین ها را دارید می توانید به وبسایت یدک یار مراجعه فرمایید و یا با شماره تلفن ۳۵۰۰۰۴۲۴-۰۲۱ تماس حاصل نمایید و ثبت سفارش خود را انجام دهید. پس از تماس با مجموعه یدک یار، همکاران ما تمامی اطلاعات لازم را به صورت کاملاً رایگان در اختیارتان قرار خواهند داد تا مناسب‌ترین شمع را برای ماشین خود خریداری نمایید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد علت زنگ زدن شمع ماشین دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.