آموزش روش صحیح رانندگی با گیربکس CVT

روش صحیح رانندگی با گیربکس CVT علاوه بر بهبود عملکرد گیربکس از خرابی های مختلف نیز جلوگیری می کند که به همین دلیل بسیار مهم است قبل از رانندگی با گیربکس های CVT، آموزش های لازم را فرا بگیرید.

شاید در نگاه اول فکر کنید که رانندگی با خودروی اتوماتیک پیش پا افتاده است ولی در واقع اگر نکات لازم را رعایت نکنید، گیربکس اتومات CVT خودروی شما می تواند دچار خرابی شود و هزینه‌های بسیار زیادی را روی دستان شما بگذارد. در رابطه با این موضوع ما می خواهیم به بررسی آموزش “روش صحیح رانندگی با گیربکس CVT” بپردازیم (How to Learn to Drive Correctly With a CVT Transmission) تا هر آنچه که لازم است را بدانید.

رانندگی صحیح با گیربکس CVT

روش-صحیح-رانندگی-با-گیربکس-CVT

رایج ترین گربکس هایی که در خودروهای موجود در بازار وجود دارند، گیربکس CVT و گیربکس at می باشند که اگر قصد دارید با این دو گیربکس آشنا شوید توصیه می کنیم مقاله تفاوت گیربکس CVT با اتومات چیست را از مجله یدک یار مطالعه فرمایید.

به طور کلی “رانندگی صحیح با گیربکس CVT” باعث می شود که انتقال نیروی موتور از گیربکس به چرخ ها و همچنین گشتاور در بهترین حالت باشد. همچنین رانندگی صحیح با گیربکس CVT از خرابی های مربوط به گیربکس جلوگیری می کند چرا که گیربکس های CVT در مقایسه با گیربکس های AT استهلاک و هزینه تعمیر بالاتری دارند. لذا بسیار مهم است که به صورت کاملاً اصولی با گیربکس CVT رانندگی کنید که در ادامه به بررسی این موضوع پرداخته‌ایم.

نحوه رانندگی صحیح با گیربکس CVT

نحوه رانندگی صحیح با گیربکس CVT به صورت زیر می باشد:

  • برای شروع به حرکت به آرامی پدال گاز را فشار دهید.
  • از رانندگی تهاجمی با خودروهای دارای گیربکس CVT خودداری نمایید.
  • سعی کنید در توقف های زیر ۵ دقیقه دنده را از حالت D به N تغییر ندهید زیرا تعویض مداوم دنده به خصوص در زمان هایی که پشت چراغ قرمز توقف می کنید، استهلاک گیربکس را بالا می برد.
  • در زمان حرکت خودرو به هیچ وجه دنده را به R یا N تغییر ندهید زیرا این کار می تواند منجر به خرابی گیربکس شود.
  • سعی کنید در زمان توقف اندکی مکث کنید و سپس لیور دنده را به حالت های مختلف تغییر دهید.
  • هرگز در سراشیبی دنده را در حالت N قرار ندهید.
  • در زمان پارک کردن خودرو بایستی دنده را در حالت P یا N قرار دهید و از خاموش کردن خودرو در حالت D یا R جداً خودداری نمایید.

اینها اصلی ترین نکات برای رانندگی صحیح با گیربکس CVT می باشند که برای آشنایی کامل حتماً مقاله نحوه استفاده از دنده اتوماتیک را از مجله یدک یار مطالعه فرمایید زیرا نکات تکمیلی بسیار مهمی را در این مقاله ذکر کرده‌ایم. فقط در نظر داشته باشید که نگهداری و مراقبت از گیربکس CVT امری بسیار مهم است که به همین دلیل بهتر است روغن گیربکس خودروهای CVT را هر ۴۰ هزار کیلومتر یا هر ۲ سال یکبار تعویض نمایید.

گیربکس CVT در ترافیک

گیربکس-CVT-در-ترافیک

هنگام رانندگی با “گیربکس CVT در ترافیک” فقط دنده بایستی در حالت D باشد و شما با فشار دادن پدال ترمز و رها کردن آن به رانندگی خود ادامه دهید. دقت داشته باشید که نباید در ترافیک دنده را به طور مداوم از حالت D به N تغییر دهید چراکه اینکار به مرور زمان منجر به بالا رفتن استهلاک و خرابی گیربکس CVT می شود.

خرید گیربکس ماشین

رانندگی صحیح با گیربکس CVT نقش بسزایی روی افزایش طول عمر این قطعه دارد، ولی به طور کلی گیربکس CVT همانند بسیاری دیگر از قطعات خودرو دارای عمر معینی می باشد. اگر گیربکس خودروی شما دچار خرابی شده باشد، در بعضی از مواقع تعویض کامل گیربکس گزینه‌ای مناسب تر است که بنابراین اگر قصد بررسی قیمت و خرید گیربکس تمامی خودروها را دارید می توانید به وبسایت یدک یار مراجعه فرمایید و یا با شماره تلفن ۰۲۱۳۵۰۰۰۴۲۴ تماس بگیرید و ثبت سفارش خود را انجام دهید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد روش صحیح رانندگی با گیربکس CVT دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.