بررسی تخصصی معایب بالا بودن کلاچ

پدال کلاچ بایستی در اندازه استاندارد قرار داشته باشد تا دنده ماشین به خوبی جا برود و همچنین استهلاک دیسک و صفحه کلاچ افزایش پیدا نکند. در این مقاله شما با معایب بالا بودن کلاچ و سایر نکات مهم در مورد این موضوع آشنا خواهید شد تا بتوانید سریعاً پدال کلاچ ماشین خود را در اندازه استاندارد تنظیم نمایید.

بالا بودن کلاچ یک مشکل مهم است و شما زمانی متوجه این موضوع می شوید که مجبورید بیش از حد معمول پدال کلاچ را فشار دهید تا بتوانید دنده‌ها را تعویض کنید. بالا بودن کلاچ معمولاً نشان دهنده خرابی سیم کلاچ است که در این مقاله ما قصد داریم به بررسی تخصصی “معایب بالا بودن کلاچ” (What are the Cons of having a High Clutch Pedal) بپردازیم تا اطلاعات کافی را به دست آورید.

بالا بودن پدال کلاچ خوب است یا پایین بودن

به طور کلی نه بالا بودن پدال کلاچ خوب است و نه پایین بودن آن و فقط بایستی پدال کلاچ در ارتفاع مناسب قرار داشته باشد. اگر کلاچ بالا باشد به دلیل اینکه اصطلاحاً “کلاچ بالا ول میکنهدنده ماشین جا نمی رود و همین موضوع می تواند به مرور زمان باعث خرابی قطعات و چرخ دنده‌های سیستم کلاچ شود. پایین بودن کلاچ نیز باعث زودتر درگیر شدن دنده می شود و کنترل خودرو را دشوار می کند. 

تفاوت کلاچ بالا و پایین

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم تفاوت کلاچ بالا و پایین در این است که وقتی کلاچ بالا باشد تعویض دنده دیرتر صورت می گیرد، اما اگر کلاچ پایین باشد دنده زودتر درگیر می شود و به همین دلیل بایستی تنظیم پدال کلاچ انجام گیرد تا مشکلی برای ایمنی سرنشینان خودرو و قطعات سیستم کلاچ و گیربکس بوجود نیاید.

معایب بالا بودن کلاچ

معایب-بالا-بودن-کلاچ

مهم ترین معایب بالا بودن کلاچ شامل موارد زیر می باشد:

  • تعویض دنده دیرتر انجام می گیرد
  • احتمال آسیب دیدگی سیستم کلاچ و گیربکس بالا می رود
  • کنترل خودرو برای راننده دشوار می شود

علت بالا آمدن پدال کلاچ

اصلی ترین علت بالا آمدن پدال کلاچ مربوط به خرابی سیم کلاچ و یا از رگلاژ خارج شدن سیم کلاچ می باشد که در این شرایط حتماً بایستی خودرو را از نزدیک و توسط افراد متخصص مورد بررسی قرار دهید تا تعویض سیم کلاچ ماشین انجام گیرد.

همچنین اگر نمی دانید که نشانه‌های خرابی سیم کلاچ چیست، پیشنهاد می کنیم مقاله نشانه‌ های خرابی سیم کلاچ را از مجله یدک یار مطالعه فرمایید.

علت پایین بودن کلاچ

اگر پدال کلاچ پایین تر از حد معمول عمل کند، مشکل مربوط به سیم کلاچ می باشد. در این شرایط به احتمال زیاد سیم کلاچ دچار آسیب دیدگی و یا خارج شدن از رگلاژ شده است.

اندازه استاندارد پدال کلاچ

اندازه-استاندارد-پدال-کلاچ

معمولاً رگلاژ سیم کلاچ بایستی توسط افراد متخصص انجام گیرد چراکه آنها با چرخاندن مهره روی سیم کلاچ می توانند پدال کلاچ را در اندازه استاندارد تنظیم کنند. حال اگر قصد دارید که خودتان تنظیم پدال کلاچ را انجام دهید بایستی موارد زیر را دنبال کنید:

  • پیدا کردن سیم کلاچ ماشین (معمولاً سمت چپ باتری و نزدیک رادیاتور)
  • چرخاندن مهره روی سیم کلاچ در جهت مناسب (چرخش مهره در جهت عقربه های ساعت باعث بالا آمدن پدال کلاچ و چرخش مهره در خلاف جهت عقربه های ساعت باعث پایین آمدن پدال کلاچ می شود)
  • در نهایت بایستی با خودرو رانندگی کنید تا متوجه تفاوت اندازه پدال و عملکرد آن نسبت به قبل شوید.

خرید سیم کلاچ ماشین

تا به اینجای مطالب گفته شده متوجه شدیم که معمولاً بالا آمدن یا پایین آمدن بیش از حد پدال کلاچ به خرابی سیم کلاچ مربوط می شود که در این شرایط تنها راه حل تعویض سیم کلاچ خودرو است. به همین منظور اگر قصد خرید و مشاهده قیمت سیم کلاچ تمامی ماشین ها را دارید می توانید به وبسایت یدک یار مراجعه فرمایید و یا با شماره تلفن ۰۲۱۳۵۰۰۰۴۲۴ تماس بگیرید و ثبت سفارش خود را انجام دهید. پس از تماس با مجموعه یدک یار، کارشناسان فنی ما تمامی اطلاعات لازم را به صورت کاملاً رایگان در اختیارتان قرار خواهند تا از تجربه خرید هرچه بهتری بهره‌مند شوید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد معایب بالا بودن پدال کلاچ دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.