بررسی آلفارومئو جولیتا

آلفارومئو جولیتا یکی از خودرو های هاچبک نسل جوان ایتالیایی است که در سال ۱۳۹۱ وارد ایران شد و از آن زمان تاکنون توانسته اقشار جوان جامعه را به خود جذب کند. جولیتا جزء خودرو های لوکس و گران قیمت بازار محسوب می‌شود و به سبب طراحی بدنه خاص و امکانات و تجهیزات رفاهی مناسب مورد توجه بسیاری از مشتریان خاص پسند است.

آلفارومئو جولیتا (Alfa Romeo Giulietta) یکی از خودرو های ایتالیایی هاچبک است که در سال ۲۰۱۰ برای اولین بار در نمایشگاه ژنو رونمایی شد و توانست با استقبال بالایی از سمت مشتریان و خریداران مواجه شد و در جایگاه دوم خودرو های برتر در اروپا قرار گرفت.

امروزه با گذشت ۷ سال از تولید آلفارومئو جولیتا، این خودرو همچنان یکی از پرفروش ترین ماشنی های هاچبک شهری است که در ایران نیز دارای مشتریان و طرفداران بسیاری است. پلتفرم بکار رفته در این مدل آلفارومئو به نحوی است که امکان استفاده به صورت محرک و چهار چرخ محرک را دارد.

جولیتا در سال ۱۳۹۱ پا به ایران گذاشت و با توجه به طراحی بدنه زیبا و امکانات مختلفی که برای مشتریان به ارمغان می‌آورد به یکی از گزینه های اسپرت جوان پسند تبدیل شده است.

تاریخچه کمپانی آلفارومئو

همانطور که گفته شد، آلفارومئو یک کمپانی خودروسازی ایتالیایی است فعالیت اصلی خود را در سال ۱۹۱۰ شروع کرده و در سال ۱۹۸۶ توسط کمپانی فیات خریداری شد. این کمپانی در حال حاضر به تولید خودرو های لوکس اسپرت مشغول است و لوگوی آن در برگیرنده دو نماد صلیب به همراه زمینه سفید که نشان دهنده زادگاه این برند، یعنی میلان را نشان می‌دهد و یک اژدها که در حال بلعیدن یک انسان است.

جولیتا در سال ۱۳۹۱ وارد ایران شد و نمونه های پیشرفته تر آن که دارای امکانات بیشتری بودند در سال ۱۳۹۳ وارد کشور شد. البته قیمت بالا این خودرو در رنج خود سبب شد تا مشتریان کمتر به سراغ آن بروند. علاوه بر این، سابقه نه چندان خوب پشتیبانی این شرکت ایتالیایی و ناشناخته بودن برند برای تعمیرات از دیگر دلایلی بود که با استقبال خوبی مواجه نشد.

بررسی طراحی ظاهری آلفارومئو جولیتا

بررسی طراحی ظاهری آلفارومئو جولیتا

آلفارومئو جولیتا خودرویی با ظاهر بدنه جذاب و مدرن است که به سرعت توجه افراد را به خود جلب می‌کند. همچنین، ابعاد جمع و جور و هاچبک آن نیز یکی دیگر از مهم ترین عواملی است که سبب شده تا به عنوان یک خودرو شهری در ترافیک های سنگین روزانه مورد استفاده قرار گیرد.

این خودرو گران قیمت و لوکس به لحاظ ظاهری با ویژگی های منحصر به فردی وارد عرصه شده و همین موضوع در لوکس و گران قیمت بودن آن نیز موثر واقع شده است.

بررسی بدنه آلفارومئو جولیتا

در نمای جلویی خودرو، چراغ هایی بیضی شکل که با فاصله نسبتا زیادی از هم طراحی شده اند را می‌بینیم که در کنار جلوپنجره مثلثی و خاص نمایی بسیار مدرن و لوکس را به وجود آورده است. کاپوت خودرو دارای منحنی و خطوط برجسته ای است که نمای جلویی را عضلانی تر نشان می‌دهد.

در بخش پایینی جلوپنجره نمایی از هواکش مشبک را می‌بینیم که با چراغ های مه شکن طراحی منحصر به فردی را وجود آورده است.

در نمای جانبی خودرو درب های عضلانی و خط و خطوط دار را می‌بینیم که در بخش بالایی دستگیره ها و رکاب خودرو دارای فرورفتگی هایی است. پنجره های خودرو دارای ابعاد کوچک تری هستند و حس خودرو هاچبک را کاملا در نظر بیننده به وجود می‌آورند. دستگیره های درب های عقبی نیز به طرز ماهرانه ای در کنار لچکی شیشه های عقبی طراحی شده است.

نمای جانبی جولیتا

نمای پشتی جولیتا همانند نمای جلویی آن نیز دارای طراحی منحصر به فردی است. چراغ های کشیده که در بخش ابتدایی کمی نازک تر بوده و تا به انتها به قطر آن افزوده می‌شود، شیشه عقب نسبتا کوچک مناسب یک خودرو هاچبک، سپر های مشکی رنگ که با دو اگزوز در هر دو طرف خودرو طراحی شده اند، و خط و خطوط برجسته که ظاهر کلی بدنه را عضلانی نشان می‌دهد.

بررسی طراحی کابین آلفارومئو جولیتا

بررسی طراحی کابین آلفارومئو جولیتا

طراحی کابین جولیتا شاید یکی از خاص ترین طراحی های خودرو های موجود در بازار های ایرانی است و وجود اِلِمان های اسپرت در آن بسیار قابل توجه است. زمانی که بر روی صندلی قرار می‌گیرید، طراحی خاص داشبورد، مانیتور لمسی که در بالای داشبورد قرار داده شده، و سیستم صوتی و کنسول مرکزی کاملا توجه شما را جذب می‌کنند. موارد ذکر شده طراحی بسیار خاص و منحصر به فردی داشته و جلوه یک خودرو اسپرت را به خوبی در چشم بیننده به وجود می‌آورد.

شکل دسته دنده که طراحی دایره شکل داشته، طراحی دریچه های سیستم تهویه خودرو و شکل اسپرت غربیلک فرمان، و صفحه کیلومتر که دو آمپر بزرگ و دو آمپر کوچک تر را شامل می‌شود دیگر ویژگی های کابین خودرو هستند.

صندلی های جولیتا از راحتی مناسبی برخوردار هستند و الگو خاصی در طراحی روکش های آنها وجود دارد. صندلی های عقبی برای قرار گیری دو فرد بزرگسال مناسب است اما نشستن ممکن است برای افرادی که قد بلند هستند کمی مشکل و نه چندان راحت باشد.

صندوق عقب خودرو نیز از ابعاد متناسبی برخوردار است اما فضای جادار زیادی برای مسافرت های طولانی مدت ندارد.

امکانات و تجهیزات رفاهی آلفارومئو جولیتا

کروز کنترل
ترمز ABS + EBD
سیستم کنترل ایستایی در سربالایی
سیستم کنترل کشش
سیستم کنترل پایداری سه حالت رانندگی اکو، نرمال، و زمستان
کنترل دور موتور
فرمان پذیری هوشمند
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر
سیستم کنترل ترمز در پیچ ها
ترمز کمکی
کالیپر ترمز مسابقه ای
دی لایت و اتو لایت
چراغ های مه شکن جلو و عقب
ارتفاع نور اتومات
چراغ شوی
چراغ چرخشی
چراغ بدرقه
نیرو کمکی برقی فرمان
تنظیم موقعیت ۴ حالته فرمان
روکش چرمی فرمان
کلید های کنترل فرمان
فرمان حساس به سرعت
سیستم صوتی با قابلیت پخش Bluetooth, AUX, CD, USB, MP3
8 اسپیکر HiFi
نمایشگر صفحه کیلومتر
ایربگ راننده، سرنشین جلو، پرده ای جلو، و جانبی
پشت سری فعال
کمربند ایمنی پیش کشنده
دزد گیر اورجینال
ورود بدون کلید
سیستم تهویه اتومات دوگانه با دریچه عقب
کول باکس
صندلی راننده و سرنشین با تنظیم برقی
گرمکن صندلی جلو
صندلی های عقب تاشو
روکش صندلی چرم مشکی و قهوه ای
ایزوفیکس صندلی
آینه عقب الکترورکومیک
آینه جانبی تاشو و تنظیم برقی به همراه گرمکن
سانروف
سقف پانوراما

مشخصات فنی آلفارومئو جولیتا

نوع موتوربنزینی
حجم موتور۱۴۰۰ سی سی
پیشرانه۴ سیلندر توربوشارژ مولتی ایر
گیربکس۶ دنده اتومات دو کلاچه
گشتاور۲۵۰ نیوتن متر
سرعت۲۱۸ کیلومتر بر ساعت
قدرت۱۷ اسب بخار
شتاب صفر تا صد۷٫۷ ثانیه
حجم باک۶۰ لیتر
مصرف ترکیبی۶ لیتر
نوع بدنههاچبک جمع و جور
استاندارد آلایندگییورو ۵

مزایا و معایب آلفارومئو جولیتا

مزایامعایب
شتاب و عملکرد فنی مطلوبحساسیت جعبه دنده
ایمنی بالاپیچیدگی فنی
فرمان پذیری خوبقیمت بالا
طراحی بدنه و کابین منحصر به فردناسازگاری پیشرانه با بنزین کم کیفیت
آپشن و امکانات مطلوببازار دست دوم ضعیف
 هزینه نگهداری و تعمیرات بالا

رقبای آلفارومئو جولیتا

  • دی اس ۵
  • میتسوبیشی لنسر
  • بی ام دبلیو سری ۱
  • رنو اسکالا

آیا جولیتا ارزش خرید دارد؟

آیا جولیتا ارزش خرید دارد؟

جولیتا یکی از زیباترین خودرو های ایتالیایی است که چند سالی است در بازار های ایرانی خرید و فروش می‌شود. این خودرو به دلیل طراحی بدنه و کابین خاص خود بسیار مورد توجه نسل جوان جامعه است و همچنین داشتن امکانات و آپشن های متنوع در کنار هاچبک بودن بدنه از دیگر مواردی است که در این خودرو به خوبی به چشم می‌آید.

شتاب و فرمان پذیری جولیتا از مزایا این خودرو محسوب می‌شود اما نقطه ضعف هایی از جمله قیمت گران و هزینه های نگه داری بالا باعث شده تا مشتریان کمتر به سراغ آن بروند. همچنین، پیچیدگی فنی که این خودرو دارد در هنگام بروز ایراد فنی راننده را به دردسر خواهد انداخت. اما روی هم رفته، آلفارومئو جولیتا خودرویی جوان پسند و مناسب تردد های شهری است و رقبای بسیاری در بازار دارد اما با وجود این رنج قیمتی بالا ممکن است خریدار را دلسرد کند.

خرید لوازم یدکی آلفارومئو جولیتا

اگر صاحب جولیتا هستید و خریداری لوازم یدکی اورجینال و اصل آن برای شما دشوار است، دیگر نگران نباشید چرا که با مراجعه به مجموعه یدک یار می‌توانید اقدام به خرید لوازم یدکی و قطعات مختلف آن کنید. این مجموعه ضمانت اصالت کالا و سلامت فیزیکی قطعه را به شما ارائه می‌دهد و ارسال آن به تمامی نقاط کشور امکان پذیر است.

ثبت سفارش هم به صورت تلفنی با شماره گیری ۹۱۳۰۵۰۶۰-۰۲۱ و هم به صورت اینترنتی از طریق وب سایت فروشگاهی امکان پذیر خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.