آموزش رفع صدای جیر جیر درب خودرو

صدای جیر جیر درب خودرو معمولاً به شل شدن یا فرسوده شدن لولاهای درب خودرو، ورود آب به داخل درب خودرو و همچنین تماس داشتن درب خودرو با گلگیر جلو مربوط می شود که با بررسی این موارد می توانید رفع صدای جیر جیر درب خودرو را انجام دهید.

آیا اغلب هنگام باز کردن درب ماشین صدای جیر جیر احساس می کنید؟ این صدا نه تنها آزار دهنده است، بلکه می تواند نشانه مشکلی باشد که باید به آن فوراً رسیدگی شود. “صدای جیر جیر درب خودرو” (What Causes a Squeaky Car Door) می تواند ناشی از عوامل مختلفی مانند خرابی لولاها، سنگینی درب، ورد آب به داخل درب، تماس درب خودرو با گلگیر جلو و… باشد که به همین منظور در این مقاله ما قصد داریم به بررسی علت ها و آموزش رفع صدای جیر جیر درب خودرو بپردازیم تا هر آنچه که لازم است را بدانید.

علت صدای درب خودرو

صدای-جیر-جیر-درب-خودرو

علت صدای درب خودرو معمولاً به موارد زیر مربوط می شود:

شل شدن یا فرسوده شدن لولاهای درب خودرو

لولاهای شل یا فرسوده درب خودرو می توانند صدای جیر جیر هنگام باز کردن یا بستن درب ایجاد کنند. لولاهای شل نه تنها صدا تولید می کنند، بلکه می توانند بر پایداری درب و حتی ایمنی خودرو نیز تاثیر بگذارند.

کثیفی لولاهای درب ماشین

کثیفی، گرد و غبار یا رسوب روی لولاها باعث تولید صدای جیر جیر هنگام باز و بسته شدن درب خودرو می شود.

ورود آب به داخل درب خودرو

در بعضی از مواقع به دلیل بارندگی شدید و باز گذاشتن شیشه خودرو، آب به داخل درب نفوذ می کند و به دلیل سنگینی درب، صدای جیر جیر هنگام باز و بسته شدن درب خودرو به گوش می رسد.

تماس داشتن درب خودرو با گلگیر جلو

ممکن است به دلیل آسیب یا تصادف گلگیر جلو با درب خودرو تماس پیدا کند و زمانی که درب را باز می کنید، صدای جیر جیر به گوش می رسد.

رفع صدای جیر جیر درب خودرو

رفع-صدای-جیر-جیر-درب-خودرو

برای “رفع صدای جیر جیر درب خودرو” بایستی یکسری از نکات را مورد بررسی قرار دهید. مورد اول اینکه لولاهای درب خودرو ممکن است دچار آسیب دیدگی شوند که در این شرایط تنها راه حل تعویض این قطعه است. البته اگر کثیفی لولاهای درب علت صدای جیر جیر درب خودرو باشند، شما می توانید با تمیز کردن آنها مشکل را برطرف نمایید.

مسئله بعدی نفوذ آب به داخل درب است که در این مورد شما بایستی رودروی را از جای خود خارج کنید تا آب خالی شود و سپس دوباره رودری را نصب کنید.

در آخر اینکه اگر به دلیل تصادف یا آسیب، درب خودرو با گلگیر تماس داشته باشد شما بایستی به صافکاری ها مراجعه کنید تا افراد متخصص این مشکل را برطرف نمایند.

رفع صدای لاستیک درب خودرو

لاستیک دور درب خودرو معمولاً باعث ایجاد صدا نمی شود ولی ممکن است صدای باد داخل کابین را ایجاد کند که در رابطه با این موضوع پیشنهاد می کنیم مقاله راه های رفع صدای داخل ماشین در حال حرکت را از مجله یدک یار مطالعه فرمایید. با این حال اگر متوجه صدای لاستیک درب خودرو و یا صدای باد در داخل ماشین شدید، تنها راه حل تعویض لاستیک دور درب خودرو می باشد.

حال که با علت ها و راه های رفع صدای جیر جیر درب خودرو آشنا شدید، اگر نیاز به قطعاتی مانند لاستیک درب خودرو دارید می توانید برای خرید لوازم یدکی ماشین به وبسایت یدک یار مراجعه فرمایید و یا با شماره تلفن ۰۲۱۳۵۰۰۰۴۲۴ تماس بگیرید و ثبت سفارش خود را انجام دهید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد رفع صدای جیر جیر درب خودرو دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.