علت روشن شدن همه چراغ های پشت آمپر چیست؟

ماشین های امروزی بیش از هر زمان دیگری نکات برجسته را به راننده اطلاع می دهند. چهارچوب های مدیریت خودرو با گذشت زمان پیشرفت کرده اند و سازندگان در حال حاضر چراغ های پشت آمپر (Dashboard Warning Lights) را به رانندگان می دهند تا در مورد مشکل احتمالی خودرو به راننده اطلاع دهند. روشن شدن همه چراغ های پشت آمپر می توانند گیج کننده باشند، با این حال ایده آل است که برای معنای خاص هرکدام به کتابچه‌ی راهنمای خودروی خود مراجعه کنید.

شاید بپرسید که علت “روشن شدن همه چراغ های پشت آمپر” چیست؟ همه‌ی خودروها دارای مجموعه‌ای از چراغ های اطلاع رسانی هستند. به عنوان مثال، چراغ هشدار فشار روغن یا چراغ هشدار ترمز دستی که نکات مختلف را مشخص می کند. لازم به ذکر است که شما می توانید مقاله آشنایی با علائم پشت آمپر را از مجله یدک یار مطالعه کنید تا بیشتر با آنها آشنا شوید.

هر کدام از این چراغ ها به صورت جداگانه روشن شوند باید به بررسی آنها بپردازید برای مثال روشن شدن چراغ روغن باید به بررسی مقدار روغن موتور و سیستم روغن بپردازید. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله روشن شدن چراغ روغن ماشین در وبلاگ یدک یار مراجعه کنید.

در ادامه به بررسی روشن شدن چراغ های پشت آمپر در شرایط مختلف خواهیم پرداخت.

علت روشن شدن همه چراغ های پشت آمپر

در بسیاری از ماشین ها وقتی سوییچ را باز می کنید، همه‌ چراغ های پشت آمپر برای چند ثانیه روشن می شوند، اما در صورتی که حداقل یکی از این چراغ های هشدار بعد از استارت زدن ماشین روشن بماند به این معنی است که خودروی شما مشکلی دارد.

هر چراغ روی صفحه کیلومتر طوری طراحی شده است که در صورت بروز مشکل در آن سیستم خاص روشن شود. با این حال، زمانی که همه چراغ های پشت آمپر روشن می مانند، معمولاً نشان دهنده‌ی مشکل در دینام خودرو یا سیستم الکتریکی ماشین است.

بعد از روشن شدن همه‌ی چراغ های پشت آمپر بعد از استارت خوردن ماشین سعی کنید رانندگی در مسافت طولانی را به حداقل برسانید. مشکل احتمالی دینام خودرو می تواند به این معنی باشد که ماشین شما ممکن است به طور غیر منتظره‌ای در حین رانندگی برق را از دست بدهد. این موضوع می تواند خطرناک باشد، به خصوص اگر در جاده ها یا بزرگراه های شلوغ هستید. 

با این حال، بدون بررسی حرفه‌ای خودرو، تشخیص اینکه مشکل از چه چیزی است می تواند دشوار باشد. توصیه می کنیم خودروی خود را در اسرع وقت نزد مکانیک ببرید تا آسیب ها و خطرات احتمالی را به حداقل برسانید.

علت روشن شدن همه چراغ های پشت آمپر هنگام ترمز

بعضی از خودروها مثل خودروی تندر ۹۰ دارای سیستم کنترل بدنه است، این سیستم تمامی اجزای بدنه خودرو را کنترل می کند. به این معنی که وقتی راننده عملی مانند ترمز گرفتن را انجام می دهد سیگنالی به یونیت ارسال می شود و این یونیت دستوری را به قطعه‌ی اجرا کننده برق ارسال می کند.

اما یکی از مشکلاتی که می تواند این سیستم بوجود بیاورد این است که وقتی راننده ترمز می گیرد، همه چراغ های پشت آمپر روشن می شود. “دلیل روشن شدن همه چراغ های پشت آمپر هنگام ترمز” این است که مشکلی در اتصال سیم های سیگنال یونیت وجود دارد که می تواند در دراز مدت باعث صدمه دیدن کل سیستم یونیت شود. در واقع به دلیل اینکه با هربار ترمز گرفتن، برق ۱۲ ولت وارد یونیت می شود باعث بوجود آمدن صدمات بیشتر خواهد شد.

برای حل مشکل روشن شدن چراغ های پشت آمپر هنگام ترمز گرفتن باید افراد متخصص مراجعه کنید تا خودروی شما را بررسی و دیاگ بزنند تا این مشکل را شناسایی و برطرف کنند. لازم به ذکر است که عیب یابی و حل مشکل روشن شدن چراغ های پشت آمپر هنگام ترمز گرفتن به اینگونه است که ابتدا باید عیب های سخت افزاری برطرف شود و سپس با دستگاه های مخصوص، سیستم کنترل بدنه ریست و راه اندازی مجدد شود و یا اینکه به طور کلی این قطعه تعویض شود.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به روشن شدن همه چراغ های پشت آمپر در شرایط مختلف دارید خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

پشت آمپر
دیدگاه ها (118)
افزودن دیدگاه
  • شیرینعلی

    سلام سمند ۸۴در دور پایین چراغ اب روغن و استوپ روشن میشود ولی گاز میدم خاموش میشوند لطف راهنمایی کنید

    • یدک یار

      سلام و عرض ادب
      از سلامت فشنگی آب و روغن اطمینان حاصل کنید، در قدم بعدی مشکل میتواند ناشی از ضعیف شدن واتر پمپ و یا اویل پمپ باشد.
      دقت داشته باشید که برای تشخیص دقیق مشکل حتما باید خودرو شما بصورت دقیق توسط متخصص از نزدیک بازدید شود.

  • شیرینعلی

    روشن شدن چراغهای روغن اب و استوپ در دور پائئن می تواند پس از پمپ روغن مربوط به یاتاقان هم باشد؟

    • یدک یار

      سلام مجدد
      احتمال دارد ولی رایج نیست! به عبارت دیگر ممکن است مشکلی که باعث یاتاقان زدن خودرو شده باشد باعث روشن شدن این چراغ ها شود.
      برای تشخیص یاتاقان زدن خودرو باید به علائم دیگری مثل صدای موتور دقت کنید.

  • عادل

    در حالت نور پایین چراغ های دزدگیر راهنما به صورت ضعیف روشن می‌شود…

    • یدک یار

      سلام و عرض ادب
      هنگام روشن شدن چراغ فلاشر دقت داشته باشید، اگر مشکل از دزدگیر باشد صدای تق تق از جعبه فیوز دزدگیر به گوش میرسد (معمولا زیر فرمان و جلوی پای راننده داخل داشبورد نصب میشود). اما اگر چنین صدای نشنیدید این مشکل به احتمال زیاد به ترتیب از خرابی دسته راهنما، سیم کشی، وجود اتصالی یا خرابی جعبه فیوز های خودرو شما باشد.
      اگر خودرو ۲۰۶ هست با توجه به رایج بودن خرابی کام ۲۰۰۰ این احتمال وجود دارد که خرابی این قطعه موجب رخ دادن چنین مشکلات عجیبی شود.
      در هر صورت برای تشخیص دقیق مشکل باید خودرو شما از نزدیک توسط متخصص بررسی شود.

  • امیر

    سلام
    آریزو ۵ اتومات مدل ۹۷ توربو دارم از چند روز پیش متاسفانه با این مشکل مواجه شدم که هر تعمیرگاهی سر زدم جواب نگرفتم، ماشین وقتی گرم میشه تمام اخطار ها و هشدارها تو صفحه کیلومتر دیده میشه، بجز در راننده هیچ دری باز نمیشه، شیشه ها بالا و پایین نمیره، خلاصه فقط ماشین حرکت میکنه و کولر روشن میشه، چراغ هم روشن نمیشه، بست باطری جدا کنم بعد از ۱۵ دقیقه درست میشه، یا مثلا شب تا صبح که ماشین خاموشه، صبح خود به خود درسته اما زمانی که موتور گرم بشه این اتفاق میفته، منون میشم راهنمایی بفرمایید.

    • یدک یار

      سلام و عرض ادب
      مشخصا مشکل خودرو شما برقی و الکترونیکی است که بدیهتا برای تشخیص منشا آن باید بصورت دقیق و از نزدیک خودرو بررسی شود. در مورد خودرو شما ما معمولا اولین پیشنهادمان بخصوص در مشکلات اینچنینی رجوع به نمایندگی است. در ادامه به چند موردی که احتمال رخ دادن آنها بیشتر است اشاره میکنیم اما بهتر است تشخیص نهایی را به نمایندگی بسپارید.
      به احتمال زیاد شما خودرو را دیاگ زدید اما اگر این کار را انجام ندادید در قدم اول در نمایندگی یا تعمیرگاهی که بصورت تخصصی به روی مدل خودرو شما فعالیت میکنم و به خودرو شما تسلط کامل دارد مراجعه نمایید و دیاگ بزنید.
      اینکه خودرو پس از گرم شدن به این مشکل بر میخورد میتواند به دلیل مشکل در سیستم خنک کننده توربو ماشین باشد که با گرم شدن بیش از حد توربو باعث ایجاد ارور در سیستم برقی شده و عملکرد ادوات برقی با با مشکل روبرو میکند.
      احتمال وجود مشکل اتصالی نیز رایج است، لذا بررسی سیم کشی اصلی، سیم کشی های منتهی به جعبه فیوز ها، خود جعبه فیوز ها بسیار مهم است.
      اگر از دزدگیر غیر فابریک یا قفل کامپیوتر یا حتی فقل باتری استفاده میکنید احتمال ایجاد اختلال در عملکرد سیستم برقی خودرو به دلیل استفاده از این ادوات ایمنی نیز وجود دارد.

  • مهران

    سلام خواهشمندم دلیل روشن شدن چراغ های پشت امپر ام جی ۶ که در حال حرکت میباشد را راهنمایی بفرماید.چند مدتی است این مورد در حین حرکت مشاهده میشود

    • یدک یار

      سلام و عرض ادب
      لطفا بیشتر توضیح دهید که در چه شرایطی شاهد روشن شدن همه چراغ های پشت آمپر خودرو خود هستید و چه مدت است این اتفاق می افتد.

  • علیرضا

    سلام و وقت بخیر
    چراغ ترمز دستی و دینام و کمربند ایمنی به صورت چشمک زن و بعد ثابت (کم رنگ) روشن میشه
    میشه راهنمایی کنید

    • یدک یار

      سلام و عرض ادب
      لطفا بفرمایید که خودرو شما چیست و در چه شرایطی شاهد این مشکل هستید تا بتوانیم بیشتر به شما کمک کنیم.
      بصورت کلی این مشکل به دلیل وجود اختلال در سیستم برقی رخ میدهد و شما باید از سلامت باتری، دینام، جعبه فیوز های داخل اتاق و داخل موتور، سیم کشی و در مورد خودرو هایی مثل پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ و … سلامت کام ۲۰۰۰ را بررسی کنید. بعضا شاهد مشکلات عجیب اینچنینی به دلیل اتصالی یک سنسور، یا یک قطعه برقی (بخصوص در خودرو های تولید داخل) هستیم.
      دقت داشته باشید که تشخیص مشکلات برقی خودرو بسیار حساس بوده و باید توسط متخصص مجرب صورت گیرد.

  • محمد آوندی

    سلام ماشین من الان روشن اش که کردم تو راه چراغ پمپ بنزین بالا پایین میره و دور بالای ۸۰کیلومتر نمیره دل میزنه چراغ دستی روشنه و صفه کیلومتر ام فقط بازده گازم کار نمیکنه اصلا

    • یدک یار

      سلام و عرض ادب
      خودرو شما چیست؟ برای راهنمایی دقیقتر باید مدل خودرو شما را بدانیم اما بصورت کلی باید گفت:
      احتمال زیاد پمپ بنزین خودرو شما ضعیف شده و باید تعویض گردد.
      احتمال خرابی استپر موتور، سنسور دریچه گاز یا خود دریچه گاز و سنسور دور موتور نیز وجود دارد.

  • عدنان

    سلام پژوپارس ۸۳دارم ماشین رو وقتی روشن میکنم چراغای پشت آمپر خاموش میشن اما وقتی در جا گاز میدم همه روشن میشن گازو که ول میکنم دوباره خاموش میشن مشکلش از چیه؟

    • یدک یار

      سلام و عرض ادب
      توجه داشته باشید که مشکلات برقی اینچنینی باید از نزدیک بررسی شوند تا علت دقیق آن را بتوان تشخیص داد اما بصورت کلی باید گفت این مشکل میتواند ناشی از خرابی دینام یا وجود مشکلی در جعبه فیوز ها، اتصالی سیم اتصال به بدنه خودرو نشات گیرد. خرابی دینام محتمل ترین حالت است با اینحال پیشنهاد میکنیم در اولین فرصت خودرو خود را دیاگ بزنید و به متخصص مجرب نشان دهید.

  • محمد

    با سلام پارس elxموتور زانتیا در دور بالای ۵ونیم چراغ دینام و servبصورت کم رنگ روشن و خاموش میشود علت میتونه تسمه دینام باشه؟

    • یدک یار

      سلام و عرض ادب
      خیر، هرچند پیشنهاد میکنیم که تسمه دینام را بررسی کنید تا از عدم وجود ترک و ضعف آن اطمینان حاصل کنید اما به احتمال زیاد مشکل مستقیما از دینام خودرو است و زیر فشار دور بالا نمیتواند به خوبی وظیفه خود را نجام دهد. اگر مشکل از اینجا نشئات گیرد میتوانید با سرویس کامل دینام مشکل را مرتفع کنید.

  • مجتبی

    سلام خسته نباشید، ما یه پژو ۲۰۷ مدل ۹۰ داریم چراغای نور پایین و پشت آمپر پس از خارج کردن سوییچ بعد از مدتی خود به خود روشن میشه، در ماشینو باز میکنیم خاموش میشه!! سیمکشی درسته، bsi درسته، مشکل از چی میتونه باشه؟ بیزحمت راهنمایی بفرمایید

    • یدک یار

      سلام و عرض ادب
      به احتمال زیاد مشکل از کام ۲۰۰۰ خودرو شما نشئات میگیرد. اما تشخیص دقیق باید بعد از بررسی خودرو از نزدیک صورت گیرد، لذا در قدم اول باید با دستگاهی مجهز و بروز دیاگ بزنید، دقت داشته باشید که دیاگ های معمول ممکن است مشکل خوردرو شما را تشخیص ندهد لذا حتما به مرکزی مراجعه کنید که دستگاه دیاگ پیشرفته دارند و با سیستم خودرو شما را دیاگ میزنند.

  • احمدخانی

    سلام پراید مدل۹۷در حین حرکت تو جاده چراغ چک …باتری….روغن روشن شد الان هم که توقف کردم استارت نمیخوره

    • یدک یار

      سلام و عرض ادب
      برای راهنمایی شما به اطلاعات بیشتری نیاز داریم اما احتمال یاتاقان زدن خودرو محتمل ترین مشکل است.

  • سیاوش

    سلام. پارس ۸۵ دارم. کولر که میگیرم، هنگام رانندگی مخصوصا در مواقع کاهش سرعت در دنده چهار به سه یا سه به دو، و یا خلاص کرثن هنگام گرفتن کلاچ، تمام چراغ های اخطار قرمز رنگ پشت امپر روشن میشن و بعد ول کردن کلاچ یا دنده دادن قطع میشن، انگاری ماشین خاموش میشه لحظه ای…. دلیلش چی میتونه باشه؟ تشکر

    • یدک یار

      سلام و عرض ادب
      با توجه به خاص بودن مشکل بدون بررسی دقیق خودرو از نزدیک نمیتوان نظر کارشناسی دقیق داد. اما بصورت کلی احتمال خیلی زیاد مشکل به سیستم برقی خودرو شما بر میگردد، جعبه فیوز ها و سوکت ها را بررسی کنید، همینطور از سلامت سیم کشی های خودرو اطمینان حاصل کنید. بروز خرابی های برقی عجیب در خودرو های قدیمی بسیار شایع است.
      از طرفی احتمال ضعیف شدن باتری یا دینام نیز وجود دارد. در زمانی که خودرو گاز نمیخورد ولتاژ مورد نیاز تامین نشده و خود را با این علائم نشان میدهد.

  • Ali

    سلام سمند۸۴دارم ..وقتی موتور مدتی کار میکنه و گرم میشه .چراغ استپ .روغن .دینام .و…چشمک زن میشه .یعنی خاموش روشن میشه وگاهی روشن میمونه .علت چیه

    • یدک یار

      سلام و عرض ادب
      دقت داشته باشید که تشخیص دقیق علت چینین مشکلاتی بدون بررسی دقیق خودرو از نزدیک امکان پذیر نیست اما تمام تلاشمان را میکنیم که شما را راهنمایی کنیم.
      بهترین راه برای تشخیص این مشکل کمک گرفتن از دیاگ است. اما بصورت کلی باید گفت احتمال زیاد این مشکل برقی است و میتواند از خرابی جعبه فیوز ها یا حتی سیم کشی خودرو نشأت گیرد.

  • جلال سلیمی

    سلام و عرض ادب
    من آردی مدل ۸۳ انژکتور دارم وقتی سویچ رو باز میکنم هیچ کدام از چراغ های هشدار در پشت آمپر روشن نمیشه
    بجز چراغ دینام

    قبل از این کاربوراتور داشتم وقتی سیم فیشینگ روغن رو نصب کردم مشکل حل شد
    شما میدونید تو مدل انژکتور کدام سیم یا قطعه جدا یا خراب شده که این چراغ های هشدار روشن نمیشه ؟
    چون میخوام بدونم وقتی چراغ چک روشن شد ایراد داره یا نه اصلا هیچی روشن نمیشه
    به سیم فیشینگ روغن هم نگا کردم سالمه ممنون میشم پاسخ بدید

    • یدک یار

      سلام و عرض ادب
      بدیهی است که تشخیص دقیق مشکل بدون بررسی دقیق خودرو امکان پذیر نیست اما چند مورد را که بصورت کلی رایج است خدمت شما عرض خواهیم کرد.
      نکته بسیار مهمی که باید به آن دقت داشته باشید این است که سیستم های برقی موتور انژکتو بسیار پیچیده تر از موتور کاربراتور است، لذا برای رفع مشکل بخصوص مشکلات برقی ماشین باید تخصص داشته باشید.
      بصورت کلی باید گفت یکی از رایج ترین علل روشن نشدن چراغ های هشدار، سوختن یا کور شدن آنهاست، که برای تشخیص آن پشت آمپر باید باز شود و مورد بررسی قرار گیرد.
      همچنین مشکلات برقی و سیم کشی نیز میتواند باعث رخ دادن چنین مشکلاتی شود.
      بهترین راه تشخیص کمک گرفتن از دیاگ است، پیشنهاد ما این است که در قدم اول اقدام به دیاگ زدن خودرو کنید تا ارور و مشکل مشخص شود.

  • کیوان

    سلام.وقت بخیر .ماشین من پژو ۴۰۵ مدل ۸۴.مدتی بعد از حرکت ،وقتی دور موتور زیر یک میاد ،تمام چراغ های پشت آمپر روشن میشه و با گاز دادن خاموش.علت چیست ؟
    لازم به توضیح دینام من کاملا تعمیر شد.قبل و بعد تعمیر این مشکل رو داشت .

    • یدک یار

      سلام و عرض ادب
      بدیهتا مشکل خودرو شما برقی است، در قدم اول از سلامت دینام و باتری باید اطمینان پیدا کرد، طبق صحبت شما در صورتی که از سلامت دینام خودرو اطمینان دارید باید باتری ماشین را بررسی نمایید، در صورتی که باتری نیز سالم باشد و ضعیف نشده باشد، احتمال برق دزدی، خرابی در سیم کشی و یا خرابی در جعبه فیوز ها وجود دارد. متاسفانه مشکلات اینچنینی را نمیتوان بدون بررسی کردن خودرو بصورت دقیق عیب یابی کرد. اما بصورت کلی روشن شدن همه چراغ های پشت آمپر در این شرایط به دلیل افت ولتاژ در خودرو های قدیمی بسیار رایج است و رایج ترین علت پس از ضعف دینام و باتری وجود برق دزدی در سیستم برقی و سیم کشی است که باید توسط متخصص دقیق بررسی شود تا پس از شناسایی منشاء اقدام به رفع مشکل کند.

  • مجتبی

    با سلام
    ماشین ام وی ام ۵۳۰ گاها موقع گاز دادن اولیه چراغ های پشت آمپر سمت چپ مثل چراغ ترمز دستی و چک و نور پایین و یکی دو مورد دیگه روشن و خاموش میشه ممنون میشم راهنمایی کنید

    • یدک یار

      سلام و عرض ادب
      معمولا این مشکل به دلیل ضعیف شدن دینام خودرو رخ میدهد، دینام و باتری ماشین را بررسی کنید، به احتمال زیاد دینام ماشین نیاز به سرویس دارد و پس از سرویس کامل مشکل رفع خواهد شد.
      دقت داشته باشید که برای تشخیص دقیق مشکل باید خودرو از نزدیک بررسی شود و توضیحات بالا شایع ترین دلیل روشن شدن چراغ های پشت آمپر ماشین است.

  • امیر

    سلام.۴۰۵مدل۹۱دارم.در حال دور زدن چراغ stopپشت آمپر روشن میشه.مشکل کجاست.ممنون

    • یدک یار

      سلام و عرض ادب
      معمولا در این شرایط همراه چراغ استپ چراغ روغن نیز روشن میشود، البته گفتنی است در خودرو های مختلف این موضوع متفاوت است. به احتمال زیاد فشار روغن در موتور هنگام دور زدن کاهش یافته و موجب روشن شدن چراغ استپ پشت آمپر میشود.
      ابتدا از استاندارد بودن روغن و سطح روغن موتور اطمینان حاصل کنید، اگر همه چیز بدون مشکل بود احتمال این وجود دارد اویل پمپ خودرو شما ضعیف شده باشد یا توری آن گرفته باشد.
      دقت داشته باشید که تشخیص دقیق و نهایی باید توسط متخصص پس از بررسی خودرو از نزدیک صورت گیرد و توضیحات فوق تنها رایج ترین دلایل ممکن برای چینی علائمی است.

  • حجت

    سلام ماشین من پرایده که موقع رانندگی چراغ روغن و باتری و ترمز دستی هم زمان چشمک نیزنن و تا ماشین متوقف میشه چشمک نمیزنه علی چیه ماشین چه عیبی پیدا کرده ممنون که زود جوابمو بدین تشکررر

    • یدک یار

      سلام و عرض ادب
      با توجه به توضیحات شما تشخیص دقیق مشکل بدون بررسی خودرو از نزدیک متاسفانه امکان پذیر نیست اما بصورت کلی چند مشکل میتواند موجب بروز چنین علائمی شود:
      ۱- استفاده از روغن بی کیفیت و یا ضعیف شدن اویل پمپ که مستقیما به روشن شدن چراغ روغن مرتبط است
      ۲- ضعیف شدن باتری یا دینام که مستقیما به روشن شدن چراغ باتری ارتباط دارد
      ۳- تمام شدن لنت ترمز که مستقیما موجب چشمک زدن چراغ ترمز دستی خواهد شد
      اما با توجه به اینکه در شرایط خاصی این اتفاق می افتد احتمال وجود مشکل برقی در جعبه فیوز ها یا سیم کشی اصلا بعید نیست.
      مجددا تاکید میکنیم که شرایط خرابی خودرو شما خاص بوده و برای تشخیص دقیق حتما باید خودرو از نزدیک مورد بررسی قرار گیرد.

  • مجتبی

    سلام خسته نباشید
    یه ۴۰۵ مدل ۸۵ دارم بخاطر روشن شدن چراغ استپ و روغن و آمپر آب. ماشینو تعمیر کردم فشنگی روغن تعویض کردم. میلنگ تراش خورده یاتاقان ثابت متحرک تعویض شده اویل پمپ تعویض و فشارسو بیشتر کردم. آخر سر هنوز وقتی موتور دمای آب به وسط میرسه چراغ استپ و روغن روشن میشه ۱۱ میلیون خرج کردم آخرم بی فایده کمک کنید لطفا ممنون

    • یدک یار

      سلام و عرض ادب
      دقت داشته باشید که برای تشخیص دقیق مشکل باید خودرو از نزدیک مورد بررسی قرار گیرد اما بصورت کلی استفاده از روغن نامرغوب میتواند موجب این مشکل شود. زمانی که شما از روغن استاندارد استفاده نکنید در دمای بالا گرانروی آن کاهش پیدا کرده و اویل پمپ نمیتواند فشار روغن مورد نیاز موتور را تامین کند. از طرفی مشکل میتواند به دلیل جوش آوردن خودرو و آسیب دیدن بخشی از سیستم خنک کننده موتور و یا اصولی جمع نشدن موتور پس از تعمیر نیز باشد که باید از نزدیک مورد بررسی قرار گیرد.

  • سجاد

    سلام خسته نباشید
    پارس مدل۸۶ : زمانی که خودرو خنک هست مشکلی وجود نداره اما مدتی بعد از حرکت که موتور گرم میشه زمانی که دنده خلاص میشه و دور موتور نزدیک ۱ میشه چراغ‌های پشت آمپر مثل آب، روغن، استاپ و ترمز دستی با نور کم پر پر میزنه ایراد از چی میتونه باشه
    نکته: دیروز برای مشکل واشر سرسیندر رو عوض کردم قبل و بعد این موضوع هم این اتفاق می‌افتاد

    • یدک یار

      سلام و عرض ادب
      این مشکل معمولا به چند دلیل رخ میدهد:
      ۱- ضعیف شدن باتری ای دینام، در این شرایط با سرویس دینام یا تعویض باتری مشکل مرتفع میشود
      ۲- سنسور دریچه گاز یا خود دریچه گاز مشکل داشته و دور موتور در حالت خلاص به درستی در جای خود قرار نمیگیرد و پایین تر از حد استاندارد آمده و خودرو به اصطلاح حالت نیمه خاموش پیدا میکنم، در این شرایط با سرویس یا تعویض این قطعات مشکل رفع میشود
      ۳- احتمال این نیز وجود دارد که سیم کشی خودرو مستهلک شده و در قسمتی اتصالی یا برق دزدی داشته باشد که باید بررسی و مرتفع گردد. (این مورد در خودرو های قدیمی رایج است اما موارد بالا بسیار محتمل تر هستند)
      بصورت کلی دقت داشته باشید که برای تشخیص دقیق مشکل باید خودرو از نزدیک بررسی شود و موارد فوق تنها توضیحاتی در باره رایج ترین علل رخ دادن این مشکل است.

  • ...

    سلام ماشینم سمند EF7 سال ۹۷ هستش چند روزی ماشین دل میزد. انگار که کمی روش فشار بود موقع حرکت. بعد از چند روز زمانی که ماشین رو استارت زدم بعد از یک ربع کار کردن توی صفحه نمایشگر بین کیلومتر شمار و دور موتور یک علامت نمودار ستونی که کنارش یک چراغ تو پر بود روشن شد تا حالا همچین علامتی ندیده بودم مشکل چی میتونم باشه؟
    ممنون

    • یدک یار

      سلام و عرض ادب
      طبق توضیح شما به نظر چراغ آمپر آب روشن شده اما این چراغ ارتباطی به ریپ زدن ماشین نداره، تا زمانی که دقیقا متوجه نشیم چه چراغی روشن شده متاسفانه امکان راهنمایی وجود نداره، باید عکس چراغ رو مشاهده کرد.
      به هر صورت برای دل زدن ماشین پیشنهاد میکنیم مقاله علت ریپ زدن ماشین را مطالعه کنید شاید مشکلتان رفع شد.

  • نعمت

    سلام ۲۰۶مدل ۸۳وقتی ماشین خاموش هست وسوییچ بسته ولی بازهم چراغهای پشت آمپر روشن هستش

    • یدک یار

      سلام و عرض ادب
      این مشکل به احتمال زیاد برقی بوده و به دلیل خرابی کام ۲۰۰۰ خودرو شماست که در ۲۰۶ های قدیمی بسیار رایج است. خرابی کام ۲۰۰۰ باعث روشن شدن چراغ های پشت آمپر و عکس العمل های عجیب چراغ های ماشین میشود. اما دقت داشته باشید که برای تشخیص دقیق باید حتما خودرو از نزدیک بررسی و عیب یابی شود.

  • مهدی

    با سلام روآ مدل ۸۷ دارم بعد از بالا اومدن آمپر آب به دور ۱ چراغ های قرمز استپ باتری روغن چشمک زن می‌شوند و وقتی کمی گاز میدی خاموش میشه و دوباره وقتی ماشین روی دور موتور عادی کار می‌کند چشمک زن است
    بعضی وقتا فیلتر روغن که عوض میکردم درست میشد و ایندفعه نمیدونم چیه

    • یدک یار

      سلام و عرض ادب
      علت روشن شدن چراغ باتری و استپ دلایل مختلفی میتواند داشته باشد که ما احتمال میدهیم این مشکل به دلیل مستهلک شدن دینام رخ داده و دینام ماشین شما نیاز به سرویس دارد. توجه داشته باشید که برای تشخیص دقیق مشکل باید خودرو از نزدیک مورد بررسی قرار گیرد. پیشنهاد میکنیم مقاله مرتبط به علل روشن شدن چراغ باتری و استپ را مطالعه نمایید.

  • صادق

    با سلام و احترام
    هنگام خاموش کردن کامل تیبا صندوقدار ( مدل ۱۳۹۴) و خارج کردن سویچ کلیه علایم روی صفحه کیلومتر روشن میمونن و آمپر بنزین بالا رفته و در هنگام جدا کردن فیوز۵a ALT قسمت بالای جعبه فیوز سمت راست کلیه چراغ های روی صفحه کیلومتر خاموش و آمپربنزین پایین آمده و جریان برق قطع میشود . ( سر برق باطری رو جدا کردم و مجددا وصل کردم بازم همین حالت تکرار میشه) لازم به ذکر است با دیاگ هم مشکل حل نشد.
    لطفا راهنمایی بفرمایید .
    با تشكر

    • یدک یار

      سلام و عرض ادب
      توجه داشته باشید که چنین مشکلاتی را باید حتما پس از بررسی دقیق خودرو از نزدیک، عیب یابی نمود. اما بصورت کلی بنظر میرسد که مشکل برقی است و با توجه به توضیحات شما احتمالا به دلیل خرابی فیوز یا خود جعبه فیوز این اتفاق افتاده. با اینحال از معمولا سولفاته کردن باتری نیز میتواند موجب این مشکل شود. پیشنهاد ما این است که سیستم برقی خودرو خود را بصورت دقیق توسط متخصص بررسی نمایید.

  • سیدرضا

    سلام و خسته نباشید
    ماشین سمند ال‌ایکس ۸۴ صفر شویی شده تو کیلومتر چراغ brake روشن شده واصلا خاموش نشده الان ۴_۵ روزه ممنون میشم راهنمایی کنید

    • یدک یار

      سلام و عرض ادب
      به احتمال زیاد آب به سنسور ترمز یا سنسور ABS خودرو شما آسیب وارد کرده و باید آنها را بررسی نمایید. در بسیاری از موارد میتوانید با دیاگ زدن منشاء اینگونه خرابی ها را بصورت دقیق پیدا کنید.

  • عیسی

    دلیل اینکه ماشین پژو در حال حرکت همه چراغهاش روشن میشه و بعد که ماشین خاموش کردم استارت نمیخوره

    • یدک یار

      سلام و عرض ادب
      این مشکل معمولا به دلیل نقص فنی در سیم کشی ها و سیستم برقی ماشین است که باید خودرو مورد بررسی قرار گیرد تا بتوان تشخیص درست داد. متاسفانه با توضیحات شما نمیتوان علت دقیق را پیدا کرد.

  • آریا

    درود بر همگی
    پارس سال دارم زمانی که سویئچ را میبندم چراغ های صفه کیلومتر روشن میمونن

    • یدک یار

      سلام و عرض ادب
      به احتمال زیاد مشکل سیستم برقی خودرو است. یک بار سر باتری را جدا کرده مجدد وصل کنید، اگر مشکل حل نشد باید جعبه فیوز ها و سیم کشی را مورد بررسی قرار دهید.

  • علی اکبر

    سلام یدک یار خودرو پژو آردی مدل ۸۴ انژکتور دارم چند روزی است که قبل از استارت زدن خودرو ام وقتی که سوئیچ استارت را باز می‌کنم در پله اول چراغهای پشت آمپر از قبیل چراغ باطری ، چراغ ترمزدستی و چراغ روغن روشن میشوند در صورتی که باید در پله دوم روشن شوند و وقتی که استارت بری خاموش شوند که در پله دوم این عکس‌العمل را دارد میخواهم بدانم که چرا در پله اول روشن میشوند در صورتی که قبلاً اینطور نبود بعد از اینکه مغزی سوییچ استارت را عوض کردم به این مورد برخوردم میشه راهنمایی بفرمائید آیا مشکلی ایجاد میکنم یا خیر یا باید ببرم باطری سازی عیب یابی کند و برای اولین بار میباشد که نظر میدهم

    • یدک یار

      سلام و عرض ادب
      با توجه به اینکه مغزی سویچ را تعویض کردید بسیار محتمل است که مغزی استاندارد نبوده و یا درست نصب نشده باشد، پیشنهاد میکنم ابتدا دیاگ بزنید شاید با حذف ارور ها مشکل حل شود، اگر مشکل مرتفع نشد و کماکان چراغ های پشت آپر ماشین روشن شدند باید مغزی و سپس سیم کشی بررسی شود تا از سلامت و درست کار کردن آنها اطمینان حاصل نمود.

  • حسن امیدی

    سلام و عرض ادب
    پژو پارس مدل ۹۱موتور معمولی وقتی دنده معکوس میدم مثلا از ۴به ۳ میام تو سراشیبی یک لحضه چراغای کیلومتر کامل روشن حالت خاموشی میشه و دوباره خاموش میشه و در همون لحظه ماشین دل میزنه

    • یدک یار

      سلام و عرض ادب
      به احتمال زیاد مشکل خودرو شما برقی است و زمانی که به خودرو فشار وارد میشود در تامین برق مورد نیاز مشکل به وجود آمده و باعث دل زدن خودرو میشود، این مشکل معمولا به دلیل ضعف باتری، دینام، شمع یا کوئل رخ میدهد، همچنین این مشکل میتواند به دلیل وجود خرابی در سیم کشی ماشین یا جعبه فیوز رخ دهد اما مورد اول رایج تر است.
      دقت داشته باشید برای تشخیص نهایی باید خودرو از نزدیک مورد بررسی قرار گیرد.

  • سروش گلزار

    پژو۴۰۵. چرا بعد از اینکه سوئیچ رو بستم و از طریق دسته راهنما همه چراغ‌ها رو خاموش کردم اما همچنان چراغ کوچیک و صفحه کیلومتر روشن هستن

    • یدک یار

      سلام و عرض ادب
      روشن شدن چراغ پشت آمپر معمولا به دو لیل رخ میدهد:
      ۱- خرابی دسته راهنما (علت رایج تر)
      ۲- خرابی سیم کشی، جعبه فیوز و مشکل برقی

  • محسن

    با سلام. ماشین ال نود مدل ۹۶ دارم توی دست انداز گاها چراغ سیستم ضد سرقت یا بعضی مواقع چراغ ترمزABSیک لحظه روشن و سپس خاموش می شود. این مشکل فقط در مواقعی که وارد دست انداز میشم رخ میده. دلیلش رو توضیح بفرمایید. ممنون میشم.

    • متخصص فنی یدک یار

      سلام و عرض ادب
      این مشکل میتواند از بخش های مختلفی باشد و برای تشخیص دقیق باید حتما خودرو از نزدیک مورد بررسی قرار گیرد. اما بصورت کلی رایج ترین احتمال خرابی در جعبه فیوز خودرو است، ممکن است به دلیل مشکل در جعبه فیوز با جابجا شدن خودرو در دست انداز، فیوز ها برای لحظه ای قطع و وصل شود و باعث روشن شدن این چراغ ها در پشت آمپر خودرو شما گردد.

  • خشایار

    سلام ماشین من پرایده موقع استارت زدن و لحظه ایی که ماشین میخاد روشن بشه یک ثانیه فلاشر میزنه، یعنی فلاشر پشت کیلومتر میرنه، و وقتی فیوز دزدگیرو قطع میکنم مشکلم حل میشه علت چیه

    • متخصص فنی یدک یار

      سلام و عرض ادب
      به احتمال خیلی زیاد مشکل روشن شدن فلاشر پست آمپر از سیستم دزدگیر خودروست، به همین دلیل وقتی دزدگیر از مدار خارج میشود دیگر شاهد مشکل نیستید.
      یونیت اصلی، سیم کشی ها و فیوز های دزدگیر را بررسی کنید تا مشکل بصورت دقیق پیدا شود.

  • دانش

    دلیل باد گرم و طرف دیگر سرد زمان روشن کردن بخاری چیست ؟ چراغهای هشدار پشت آمپر به خودی خود خاموش روشن میشن حتی زمانی که ماشین خاموش میکنم تا یه تایمی روشن میمونن البته تغییر میکنن چراغهای هشدار هربار متفاوته تغییر میکنه ولی اکریت اکثراً روشن میشن خاموش میشن مجدد روشن میشن کارکرده ماشین حدوده ۲۰ هزار هست . مدل بنز c300L – اتاق جدید ۴matic – 2017

    • متخصص فنی یدک یار

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز با توجه به اینکه خودرو شما تهویه مطبوع ۲ کاناله دارد باد گرم و سرد زدن کاملا طبیعی است و احتمال زیاد مشکل از پنل تهویه مطبوع میباشد و شما باید به دنبال منشاء ایجاد اختلال در پنل تهویه مطبوع بگردید که با توجه به روشن شدن چراغ های پشت آمپر حدس ما مشکل برقی است. اما دقت داشته باشید که بنز C300L خودرویی به روز و بسیار حساس است و شما تنها باید به تعمیرکار مسلط به این خودرو برای رفع مشکل مراجعه کنید. متاسفانه کارشناسان یدک یار اطلاعات کافی در مورد خودرو شما ندارند تا بتوانند شما را راهنمایی بیشتر نمایم.

  • علیرضا کارگر

    سلام وقت بخیر پژو پارس elx مدل نود من بعضی وقتها استارت نمیخورد تا اینکه باید بگذارم دنده و یه تکون بدم اونوقت استارت کار میکند مشکل چی میتونه باشه. کلید هم که چندین بار بیرون میارم بلز روشن میکنم باز فایده ندارد

    • متخصص فنی یدک یار

      سلام و عرض ادب
      برای ارائه نظر کارشناسی دقیق اطلاعات بیشتری نیاز داریم اما بصورت کلی چند مورد که محتمل ترین حالت هاست را خدمت شما عرض میکنیم، آنها را بررسی کنید، به احتمال زیاد یا مشکل حل خواهد شد و یا علت اصلی مشخص میشود:
      ۱- به کمک دستگاه بررسی کنید که باتری و دینام ماشین سالم باشد، خرابی دینام یا ضعیف شدن باتری میتواند موجب این مشکل شود (محتمل ترین حالت)
      ۲- خرابی خود استارت

  • فرزاد رضایی

    سلام
    سمند ef7 درحال حرکت همه چراغا آمپر روشن شدن رو صفحه نمایش وسط کیلومتر علامت خورشید مانندی اومد و ماشین خاموش شد دیگ استارت نمیخوره

    • متخصص فنی یدک یار

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز برای تشخیص علت روشن شدن همه چراغ های پشت آمپر خودرو شما، به اطلاعات بیشتری نیاز داریم چرا که این مورد میتواند به دلیل پاره شدن تسمه تایم، یاتاقان زدن، مشکل سیم کشی برقی خودرو و بسیاری دلایل دیگر باشد.
      لطفا توضیحات بیشتری از علائم و شرایط رخ دادن این اتفاق در اختیار ما قرار دهید تا متخصصین ما بتوانند دقیقتر شما را راهنمایی کنند.

  • پرهام

    سلام و عرض ادب….من یک ۲۰۷ داشبورد ۲۰۶ خریدم ک مدل ۱۴۰۲ هست و سیستم برقش bsi و ecu بوش هست…..از وقتی برای سرویس هاش ب نمایندگی مراجعه کردم وقتی میخوام از روی ریموت درب ماشین رو باز کنم پشت آمپرش تمام چراغ ها و علائم‌روشن میشه و بعد از چند‌ثانیه دوباره ب حالت عادی برمیگرده ، این اتفاق زمانی ک درب ماشین رو زمانی ک برق ماشین قطع میشه از داخل هم باز میکنم هم رخ میده وزمانی که صدای بوقش بعد چند ثانیه قطع میشه ب حالت عادی برمیگرده
    ممنون میشم‌راهنماییم کنید

    • متخصص فنی یدک یار

      سلام و عرض ادب
      مشخصا این مشکل برقی است، و با توجه به گزارشات متعدد از خرابی های عجیب برقی از خودرو های مدل بالای ایرانی و چینی باید بدانید که کاملا خرابی طبیعی به شمار میرود. با توجه به اینکه خودرو شما گارانتی دارد پیشنهاد میکنیم این مشکل را از طریق نمایندگی پیگیری و رفع کنید تا هزینه زیادی به شما تحمیل نشود.
      چینین مشکلاتی باید با بررسی دقیق سیم کشی و ادوات برقی عیب یابی شود.

  • Hamed

    سلام خسته نباشید پراید۱۳۱ مدل ۹۲ دارم بعضی اوقات چراغ باتری و ترمز دستی و کمربند حالت کم نور روشن میشه بعداز مدتی خاموش میشه بعد چند دقیقه دیگه روشن میشه همین طور تا آخر لطف بفرمایید مشکلش چیه ممنون

    • متخصص فنی یدک یار

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز روشن شدن تعداد زیادی از چراغ های پشت آمپر معمولا به دلیل وجود ضعف در باتری خودرو است. همینطور مشکل برقی ناشی از خرابی سیم کشی ها، دینام و قطعات آن و … نیز میتواند موجب این مشکل شود.
      اگر چراغ های پشت آمپر روشن شده و خاموش نمیشود احتمال خرابی سیم کشی زیاد است اما برای راهنمایی بیشتر نیاز به توضیحات بیشتری درباره شرایط روشن شدن چراغ های پشت آمپر نیاز است.
      از طرفی دقت داشته باشید مشکلات برقی را بدون بررسی خودرو از نزدیک نمیتوان بصورت دقیق تشخیص داد.

  • Mmd

    سلام خسته نباشید
    پژو ۴۰۵slx وقتی برای دست انداز یا پشت چراغ قرمز میخوای بایستی کلیه چراغ های کیلومتر روشن میشن و ماشین خاموش میشه دیاگ گذاشتیم مشکلی نداشت مشکلش میتونس برای چی باشه ؟

    • متخصص فنی یدک یار

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز دقت داشته باشید که برای ارائه نظر کارشناسی دقیق باید خودرو از نزدیک مورد بررسی قرار گیرد. اما با توجه به توضیحات شما بنظر میرسد علت روشن شدن چراغ های پشت آمپر خودرو شما افت دور موتور بیش از میزان استاندارد باشد. در این شرایط معمولا مشکل از بخش تامین برق، سنسورد دور موتور، دریچه گاز و یا وجود مشکل برقی است که باید به ترتیب مورد بررسی قرار گیرند.

  • محمد

    سلام
    چراغ هایه پشت کیمتر بعد از روشن کردن چراغ در شب کلا خاموش و روشن میشود ممنون میشم راهنمایی کنید فقط چراغ کوچیکها در پشت صفحه کیلومتر هستند

    • متخصص فنی یدک یار

      سلام و عرض ادب
      این مشکل در خودرو های مختلف میتواند به دلایل متفاوتی رخ دهد، لذا اعلام مدل دقیق خودرو شما برای راهنمایی دقیق الزامیست. بصورت کلی باید گفت معمولا مشکل روشن و خاموش شدن چراغ های پشت آمپر به دلیل وجود مشکل یا اتصال در سیستم برقی خودرو شماست.

  • احمد

    سلام وقتتون بخیر
    آقا مشکل شما حل نشد؟مال منم اینجوری شده خیلی رو اعصابه

  • احمد

    سلام وقتتون بخیر،من یه ۲۰۷داشبورد ۲۰۶ مدل ۱۴۰۲ که ecu بوش دارم که چند روزی هست وقتی با سوییچ درب رو باز میکنم چراغهای پشت امپر همه روشن میشن و بعد از چندین ثانیه خاموش میشه بدون اینکه سوییچ بندازم رو ماشین یا بعضا وقتی از ماشین پیاده میشم و میخوام قفل کنم با زدن دکمه قفل ریموت، چراغها روشن میشه ،دوست دیگری همین مشکل رو داشت و اینجا سوالش رو پرسید ولی جوابی نگرفت خواهشا راهنمایی بفرمایید

    • متخصص فنی یدک یار

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز مشکلات عجیب برقی در خودرو های روز داخلی به کرات دیده و گزارش میشه اما متاسفانه منشأ آنها در هر خودرو متفاوته و بعضا حتی با بررسی خودرو عیب یابی به درستی صورت نمیگیره. همینطور گزارش های زیادی از عدم توانایی نمایندگی ها در رفع چنین مشکلاتی رو هم زیاد میبینیم، لذا پیشنهاد ما یا مراجعه به نمایندگی یا به برقکار حرفه ای است که تمام سیستم برقی خودرو شما رو بررسی و عیب یابی کنه. دقت داشته باشید اگر پیش غیر از نمایندگی برید گارانتی خودرو شما باطل میشه.

  • مهدی عابدینی

    سلام خسته نباشید ماشین من ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۸۵ هست به تازگی صفحه کیلومتر یه لحضه خاموش روشن میشه انگار کلا برقش میره میاد بعد اون لحضه چراغ جلو ها هم دیگه خاموش میکنی خاموش نمیشن چراغ های پشت پنل بخاری خاموش میشه با پیچاندن سر دسته
    و دیگه چراغ نور بالا نه میزنه نه میره رو نور بالا با اشاره به دسته راهنما بعضی وقت ها هم برف پاک کن ها کار میکنن
    همه این ها اگه بخوام درست شه باید یه بار سر باتری برداشته شه که درست شه

    هر از گاهی با این مشکل روبه رو میشم

    گفتم ایراد ماشینم رو با شما هم به اشتراک بزارم شاید کمکم کردین

    • متخصص فنی یدک یار

      سلام و عرض ادب
      این مشکلات در ۲۰۶ های قدیمی معمولا به دلیل خرابی کام ۲۰۰۰ است. البته با توجه به قیمت بالا این قطعه پیشنهاد میکنیم ابتدا از منشأ مشکل اطمینان حاصل کنید سپس اقدام به تعویض نمایید. برای راهنمایی بیشتر بررسی خودرو از نزدیک الزامیست.

  • کوییک

    سلام.
    کوییک ۱۴۰۱ بعد از روشن شدن موتور چراغ چک، چراغ ترمز، چراغ ای بی اس. چراغ باز بودن درهاو… روشن میشود. به نظرتون از چیه؟. ممنون

    • متخصص فنی یدک یار

      سلام و عرض ادب
      پیشنهاد میکنیم در ابتدا دیاگ بزنید. مشکل روشن شدن همه چراغ های پشت آمپر برای خودرو مدل ۱۴۰۱ بنظر برقی است و باید خودرو از نزدیک مورد بررسی قرارگیرد تا بتوان نظر کارشناسی داد.

  • امیدحیدری

    با سلام و احترام من ۲۰۶تیپ ۱دارم یه چند روزی شده یک دفعه ای چراغهای بنزین ترمز دستی و چراغ چک و باتری روشن میشه و بعد از چند ثانیه گاها دقیقه قطع میشه بخاری هم روشن باشه با روشن شدن اون چراغها خاموش میشه با قطع شدنشون دوباره روشن میشه ناگفته نماند یک ماهی میشه آفتامات دینام تعویض کردم علت تعویض هم شب با روشن شدن چراغها گاز میدادم پر نور میشدن پام از روی گاز برمیداشتم کم نور میشدن
    بخاطر این باطری ساز گفت آفتامات دینام باید تعویض بشه
    در ضمن تمامی سوالها رو خوندم به جواب خودم هم رسیدم اما خواستم تشکر کنم از شما که با صبر و حوصله به تمامی سوالها جواب دادید

    • متخصص فنی یدک یار

      سلام و عرض ادب
      بسیار خرسندیم که توانستیم در حل مشکل خودرو شما کمکی کرده باشیم.

  • رضا

    سلام کوییک gxl تازه گرفتم موقع خاموش بدون و قفل ماشین همیشه قسمت وسط پشت آمپر روشنه دلیلش چی میتونه باشه

    • متخصص فنی یدک یار

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز خودرو باید بررسی شود تا نظر کارشناسی ارائه کرد، همینطور برای راهنمایی بیشتر اطلاعات دقیقتری از شرایط روشن شدن چراغ قفل باید در اختیار ما قرار دهید.
      دقت داشته باشید که این چراغ، چراغ قفل مرکزی و ایموبلایزر هست و در شرایطی باید روشن باشد.

  • اشکان

    با سلام و خسته نباشید من یه ۴۰۵ مدل ۹۵ دارم چند وقت پیش چراغهای عقب ماشین رو چک کردم یکی از لامپها سوخته بود و چسبیده بود سر جاش خواستم جداش کنن شکست که بیخیالش شدم و همونحوری بستم چراغها رو الان موقع ترمز گرفتن چراغهای پشت امپرمم روشن میشه منظور چراغهای کیلومتر و دور موتور هستش ممنون میشم راهنمایی کنید

    • متخصص فنی یدک یار

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز دقت داشته باشید که مشکلات برقی اینچنینی میتوانند دلایل مختلفی داشته باشند، لذا بررسی خودرو از نزدیک برای تشخیص منشاء مشکل الزامیست.
      بصورت کلی باید گفت شکستن لامپ میتواند باعث چنین مشکلاتی شود اما الزاما مشکل از آن نیست!
      بهترین راه برای فهمیدن اینکه آیا مشکل از لامپ شکسته شده است یا نه این است که لامپ شکسته را تعویض نمایید اگر مشکل رفع نشد احتمال این وجود دارد که سیم کشی، جعبه فیوز ها و یا پشت آمپر خودرو مشکل داشته باشد.

  • علیرضا

    سلام
    بنده ماشینم پراید ۱۳۱ هستش چ در حالت خاموش چ روشن وقتی ترمز میگیرم کل کیلومتر روشن میشه دلیلش چیه؟

    • متخصص فنی یدک یار

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز دقت داشته باشید که برای تشخیص مشکلات برقی بررسی خودرو از نزدیک الزامیست. اما بصورت کلی مشکل در جعبه فیوز ها و وجود مشکل در سیم کشی رایج ترین دلیل روشن شدن چراغ پشت آمپر زمان ترمز گرفتن هست.
      دیاگ زدن در بعضی مواقع به عیب یابی دقیق کمک میکنم اما پیشبینی ما وجود اتصالی در سیم کشی چراغ سیستم ترمز خودرو است که باید بررسی شود.

  • سعید صفایی

    باسلام خدمت همه ی عزیزان و ممنون از راهنمایی شما من یک دستگاه آریزو ۵ اکسلنت مدل ۹۶ دارم متاسفانه امرو ز بدون هیچ سابقه ی قبلی ریموت رو که زدم درها باز نشد بعد از اینکه سوار توسط سوئچ درو باز کردم و استارت زدم ماشین روشن شد و همه ی چراغهای پشت آمپر روشن ولی حتی چراغ ها هم روشن نشد و فقط بخاری بخاری و دگمه آینه های تاشو عمل میکنن بقیه خیر البته بوق هم میزنه چندبار سر باطری رو برداشتم ولی اتفاق مثبتی نیفتاد ممنون میشم راهنمایی کنین به نهایت سپاسگذارم

    • متخصص فنی یدک یار

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز این مشکل برقی است، لذا میتواند ناشی از مشکلی جدی مثل خرابی سیم کشی، جعبه فیوز ها و … باشد یا ناشی از مشکل ساده ای مثل ضعیف شدن باتری، سوختن فیوز خاص یا … برای تشخیص دقیق مشکل باید خودرو از نزدیک مورد بررسی قرار گیرد.
      پیشنهاد میکنیم دیاگ بزنید، در این موارد معمولا دیاگ بصورت دقیق منشاء‌ مشکل را به شما خواهد گفت.

  • سعید صفایی

    با سلام دوست عزیز ممنون از راهنمایی شما و پیرو سوال قبلی متاسفانه وقتی مشکل پیش میاد حتی ارتباط با سوکت دیاک نیز قطع مشود ولی وقتی سر باطری رو برای سه چهار ساعت برداشته میشه بعد از وصل وضعیت درست میشه و دیاک نیز هیچ خطایی رو مشخص نمیکنه ولی متاسفانه بعد از چند ساعت وقتی ماشین خاموش میشه مجددا مشکل روشن شدن چراغ های پشت آمپر و دیگر مشکلت که عرض شد پیش میاد متاسفانه بعداز ۲۴ ساعت در نمایندگی نیز به مشکل پی نبردند و تاسف بیشتر اینکه شهرستان هستیم و مهندسین متبحری نداریم در صورت امکان راهنمایی بفرمایید سپاسگذارم

    • متخصص فنی یدک یار

      سلام مجدد
      دوست عزیز نه تنها متخصصین یدک یار بلکه هر متخصص دیگری هم که باشد بدون بررسی خودرو از نزدیک بصورت دقیق و قطعی نمیتواند مشکلات برقی خودرو را تشخیص دهد، بخصوص خودرو های چینی و ایرانی جدید که مشکلات و خرابی های برقی عجیب و غریب زیادی دارند. لذا به راهنمایی هایی که بدون بررسی خودرو از نزدیک صورت میگیرد تنها به عنوان سرنخ برای بررسی و حدس میتوان اعتماد نمود و بدون بررسی خودرو نمیتوان منشاء چنین مشکلاتی رو تشخیص داد.
      چیزی که واضح است وجود مشکل در سیم کشی و سیستم برقی خودرو است و در این شرایط که حتی پورت دیاگ نیز از کار می افتد تنها راه عیب یابی آزمون و خطاست.
      دقت داشته باشید که این آزمون و خطا باید توسط متخصص مسلط به سیستم برقی خودرو شما صورت گیرد تا از آسیب های جدی به سایر قطعات ماشین جلوگیری شود.

  • milad

    سلام ارز ادب خسته نباشی ۲۰۷مدل ۹۸ خودرو در حال راه رفت چراغ پشت آمپر همشون روشن میشه بعد ۵ثانیه بعد خاموش میشه ب حالت قبل بر میگرده . ماشین تو حرکت هست این اتفاق میفته ممنون میشم همراهی کنید

    • متخصص فنی یدک یار

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز این مشکل در خودرو های ۲۰۶ و ۲۰۷ قدیمی بسیار رایجه و معمولا از کام ۲۰۰۰ نشأت میگیره، این قطعه رو بررسی کنید و از سلامتش اطمینان حاصل کنید.

  • عابدی

    سلام.خسته نباشید
    پراید انژکتوری ۸۷ دارم.چند روز پیش حین حرکت یه صدای زوزه مانند از دینام بلند شد و چراغ دینام روشن شد.بعد چند ثانیه چراغ دینام خاموش شد ولی صدای زوزه دینام نیوفتاد.دو سه بار دیگه چراغ دینام طی دو سه روز روشن شد.بلبرینگای دینام نو و سالمن.خروجی برق دینام هم اوکی هست.الان بعد حدود ۴ روز چراغ ترمز دستی و کمربند و چراغ دینام تو دور موتور پایین نیمه روشن میشن و با گاز دادن خاموش میشن.
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • متخصص فنی یدک یار

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز توضیحات شما نشان دهنده ضعیف شدن دینام خودرو شماست، دینام ماشین خودر را باید بررسی کنید در صورت امکان آن را سرویس نمایید و در صورتی که امکان تعویض قطعاتی مثل ذغال دینام، بالشتک و … نباشد ناچار به تعویض قطعه هستید. این مورد را باید متخصص پس از بررسی دقیق خودرو تشخیص دهد.

  • رامین

    سلام و درود خودروی من ۲۰۷ مدل ۱۴۰۰ با ۲۷ هزار تا کارکرد هست ،مشکلش اینه که هنگام استارت زدن بعد از روشن شدن خودرو چراغ های الارم پشت صفحه کیلومتر گاها روشن میمونه،فرضا دفه اول چراغ چک و چراغ استپ روشنه، خودرو رو خاموش روشن که میکنم چراغ چک خاموش میشه و یک چراغ دیگه مثلا چراغ روغن یا چراغ فرمان یا …. روشن میمونه مجبورم چند بار استارت بزنم تا چراغ ها کامل خاموش بشن، دیاگ هم زدم ارور ها کاذب بودن، سیم اتصال به بدنه و سوکت ها سرویس کردم که مشکل رفع نشده، گاهی هم شیشه های بالابر کار نمیکنن که بازم باید خودرو رو خاموش روشن کنم تا برطرف شه،راهنمایی کنید مشکل از کجاست و چه چیزهایی رو بررسی کنم و ایراد چگونه رفع میشه؟؟؟ ممون

    • متخصص فنی یدک یار

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز چیزی که کاملا مشخص است وجود مشکل برقی در خودرو شماست، این مشکل میتواند از یک فیوز کوچک یا یک اتصالی ساده باشد یا از سیم کشی لذا برای تشخیص آن بررسی دقیق و جز به جز خودرو الزامیست.
      گفتنی است خرابی های برقی عجیب در خودرو های ایرانی و چینی بسیار رایج است لذا بدانید که شما تنها نیستید و بسیاری از افراد با این مشکل دست و پنجه نرم میکنند.

  • ایمان

    سلام وقتتون بخیر
    ماشین ساینا اس مدل ۸۵ گانه قسمت مانیتور وسط پشت کیلومتر بعد از خاموش کردن دائما روشن می‌ماند. البته به تازگی اینطوری شده است. ماشین صفره و کلا ۵۳۲ کیلومتر راه رفته. ممنون میشم راهنمایی کنید.

    • متخصص فنی یدک یار

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز مشخصا مشکل روشن ماندن پشت آمپر یک مشکل برقی است و برای تشخیص علت آن بررسی خودرو از نزدیک الزامیست. توجه داشته باشید که در خودرو های ایرانی و چینی جدید مشکلات برقی عجیب بسیار رایج است و بهترین راه مراجعه به کمپانی است تا بدون هزینه به کمک گارانتی مشکل را رفع نمایید.

  • ابوالقاسم

    سلام
    من زمانی که سوئیچ ماشین را باز میکنم همه چراغ های الارم روشن میشه به جز چراغ ایربگ میخواستم ببینم ایا سیستم کیسه هوای ماشین ایراد داره؟ کجا باید مراجعه کنم

    • متخصص فنی یدک یار

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز در خودرو های مختلف متفاوت است اما بصورت کلی زمان قبل از روشن کردن خودرو جفت چراغ ایربگ باید روشن شده و پس از روشن کردن خاموش شوند. این نشانه چک کردن بخش های مختلف خودرو توسط کامپیوتر است.
      پیشنهاد میکنم پشت آمپر یا ایربگ ها را بررسی کنید.

  • Javad

    سلام خسته نباشید من پژو روا مدل ۸۷ انژکتوری دارم
    ممنون میشم راهنماییم کنید
    الان چند روزه وقتی ماشین خنک هست مشکلی نیست ولی یکی دو ساعت که با ماشین کار میکنم و موتور ماشین گرم میشه چراغ های استپ و روغن و ترمز دستی و چراغ آبم روشن میشه فقط همین ها روشن میشه بقیه خاموشه وقتی سرعتم رو کم میکنم روشن میشه وقتی گاز میدم خاموش میشه مشکل کجاست ؟
    با تشکر

    • متخصص فنی یدک یار

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز با توجه به اینکه تعداد چراغ هایی که روی پشت آمپر روشن میشود زیاد است بصورت دقیق بدون بررسی خودرو نمیتوان شما را راهنمایی کرد. اما بصورت کلی باید گفت با توجه به اینکه با گاز دادن چراغ ها خاموش میشوند مشکل میتواند از ضعیف شدن اویل پمپ یا واتر پمپ خودرو باشد.

  • مرتضی رمضانی

    دور موتور ماشین از کار افتاد چراغ چک چراغ ای پی سی چراغ هشتدار دما چراغ نور بالا نور پایین روشن شد . باطری سازی دیاگ زد دستگاه نشان نداد گفت از شمع و وایر بعد گفت از کیلو متر ماشین خراب شده 😯 واقعا متاسف شدم از اینکه عده ای بی معرفت بی علم بی سواد خودشون باطری یاز میدونند و مردم تیغ میزنند و خرج اضافه میتراشند برای صاحبان خودرو . خلاصه ایراد ماشین خودم فهمیدم یکی از فیوزهای آمپر بالا جاش شل شده بود فشار دادم درست شد فیوز شل بود برق پشت آمپر قطع و‌وصل میکرد . دستگاه دیاگ هر چقدر هم حرفه ای باشه قادر به پیدا کردن ایرادهای برقی خاص نیست

  • مینو

    سلام من ۲۰۷ مدل ۱۴۰۲ دارم جدیدا قبل اینکه در ماشینو باز کنم چراغ استپ و بنزین روشن میشه در صورتیکه بنزین داره ولی بعد چن ثانیه خاموش میشه .
    بعد قبل استارت زدن همه چراغهای پشت آمپر روشن میشن بعد چن ثانیه خاموش میشن از همه دیرتر چراغ چک و باطری خاموش میشه
    البته به محض استارت خاموش میشن

    ممنون از راهنماییتون

    • متخصص فنی یدک یار

      سلام و عرض ادب
      دقت داشته باشید که مشکلات برقی عجیب در خودرو های ایرانی صفر بسیار زیاد دیده شده و رایج است، این مشکل نیز بنظر برقی میرسد و برای ارائه نظر کارشناسی باید خودرو از نزدیک بررسی گردد، پیشنهاد میکنیم ابتدا به نمایندگی مراجعه کنید.

  • نسترن

    سلام ۲۰۷ مدل ۱۴۰۲دارم قبل اینکه در ناشینو باز کنم چراغ استپ و بنزین ماشین روشن میشه ولی بعد چن ثانیه خاموش میشن
    سوییچ رو که وارد میکنم همه چراغهای پشت آمپر روشن میشن و بعد یک بار جرخوندن همه خاموش میشن بجز چراغ چک و باطری ولی به محض استارت زدن خاموش میشن‌…وقتی ماشینو خاموش میکنم و در ماشینو قفل میکنم باز همه چراغهای استپ و بنزین و چک و باطری روشن میشن ولی بعد چن ثانیه خاموش میشن …ماشین ایرادی داره ؟؟؟ممنون از راهنماییتون

    • متخصص فنی یدک یار

      سلام و عرض ادب
      دقت داشته باشید که مشکلات برقی عجیب در خودرو های ایرانی صفر بسیار زیاد دیده شده و رایج است، پیشنهاد میکنیم ابتدا به نمایندگی مراجعه کنید تا به کمک دیاگ عیب یابی دقیق صورت گیرد. اینگونه مشکلات بدون بررسی خودرو از نزدیک قابل تشخیص نیستند.

  • Habib

    سلام
    پراید مدل ۸۸ چراغ پنل کل صفحه کیلومتر ب جز ترمز دستی و چراغ چک خاموش شده ب نظرتون مشکل از کجاست؟

    • متخصص فنی یدک یار

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز میتونه مشکل از خود پشت آمپر باشه یا حتی لامپ ها سوخته باشه یا فیوز مربوطه سوخته باشه، بدون بررسی دقیق قطعه از نزدیک نمیشه نظر کارشناسی داد.

  • دهقان

    سلام slx مدل ۹۲ دارم سیم کشی نو کردم بعد از مدتی مه شکن که سوخته بود عوض کردم ولی بعدش چراغ های آمپر همگی رو نور پایین بصورت کم نور روشن میشن ولی نور بالا خاموش هس میشه راهنمایی کنید مشکل از چی هس

    • متخصص فنی یدک یار

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز اینگونه مشکلات برقی نیاز به بررسی خودرو از نزدیک دارد تا بتوان بصورت دقیق شما را راهنمایی کرد، اینکه چه سیم کشی تعویض شده و چطور نسب شده میتواند دلیل این مشکل باشد، حتی مشکل در جعبه فیوز ها یا حتی سیستم کامپیوتر خودرو نیز میتواند چنین اختلالاتی را باعث شود. خودرو شما باید توسط متخصص بصورت دقیق و بخش به بخش مورد بررسی قرار گیرد تا بتوان شما را راهنمایی نمود.