مزایا و معایب هایما S7

هایما S7 از خودرو های تولید شده توسط کمپانی هایمای چین است که در سال ۲۰۱۰ از آن رونمایی شد و تا سال ۲۰۱۶ ارتقا پیدا کرد. هایما اس ۷ از خانواده گروه فاو محسوب می‌شود و نسخه های مختلفی از آن در بازار های جهانی ارائه شده است.

این خودرو در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ فروش بسیار خوبی را در سراسر بازار های جهانی تجربه کرده است و به دلیل داشتن طراحی ظاهری مناسب، کابین، امکانات و همچنین خصوصیات فنی مورد توجه بسیاری از خریداران قرار گرفته بود.

هایما اس ۷ (Haima S7) در سال ۱۳۹۴ وارد ایران شد و نسخه ایرانیزه و مونتاژ شده آن با مشارکت کمپانی هایما و ایران خودرو خراسان وارد مرحله تولید و عرضه شد. این خودرو به عنوان یک اتومبیل شاسی به دلیل داشتن آپشن های مناسب انتظارات افراد از یک خودرو را به خوبی فراهم می‌کند.

در این مقاله قصد داریم تا کلیه مزایا و “معایب هایما S7” را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

مزایا هایما S7

طراحی ظاهری زیبا

هایما s7” از طراحی بسیار زیبا و هماهنگی برخوردار است و این موضوع یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت آن در میان خودرو های هم رده خود بوده است.

ابعاد مناسب

این خودرو به عنوان یک اتومبیل شاسی (SUV) دیفرانسیل بخش جلویی بوده که با ۴۴۹۸ میلی متر طول و ۱۸۳۰ میلی متر عرض به عنوان یک خودرو خانوادگی و مناسب برای سفر قابل استفاده می‌باشد.

گیربکس قوی

گیربکس قوی از دیگر “مزایا هایما s7” محسوب می‌شود که با برند POWERTECH کره شناخته می‌شود. این گیربکس اتوماتیک در تست های اولیه عملکرد بسیار مناسب و نرمی از خود نشان داده و برای افرادی که توجه بسیاری به این بخش از خودرو دارند قابل توجه می‌باشد.

سواری نرم

تجربه رانندگی با هایما اس ۷ به دلیل داشتن سواری نرم بسیار لذت بخش خواهد بود و این موضوع یکی از نقاط قوت این خودرو محسوب می‌شود.

ایمنی بالا هایما اس ۷

همانطور که گفته شد، امکانات و آپشن های مورد قبول هایما از دلایل محبوبیت آن در بازار های جهانی بوده است.

برخورداری از ترمز های چهار چرخ دیسکی، ترمزABS ، EBD، و BAS سیستم پایداری الکتریکی EPS، سیستم کنترل کشش TCS، ۴ ایربگ سرنشین و ایربگ جانبی، ایموبلایزر، قفل خودکار کمربند سه نقطه ای، دوربین دنده عقب، سیستم هشدار باد لاستیک، و آینه وسط با قابلیت نمایش فاصله عقب تا مانع همگی از امکانات ایمنی هایما به شمار می‌روند که برای بسیاری از خریداران فاکتور حساسی به حساب می‌آید.

مصرف سوخت مناسب

هایما اس ۷ با داشتن ۱۵۱۰ کیلوگرم وزن با مصرف ترکیبی سوخت ۸٫۱ در هر ۱۰۰ کیلومتر به عنوان خودرویی با مصرف سوخت مناسب شناخته می‌شود.

استهلاک پایین

استهلاک پایین هایما اس ۷ نیز یکی دیگر از نقاط قوت این خودرو محسوب می‌شود که از نظر بسیاری از مشتریان به عنوان فاکتوری اساسی محسوب می‌شود.

خدمات پس از فروش در دسترس

گارانتی  و تامین لوازم یدکی هایما s7 از مهم ترین خدمات پس از فروش هر خودرویی، خصوصا خودرو های وارداتی محسوب می‌شود. هایما اس ۷ به واسطه مونتاژ در کمپانی ایران خودرو که خود نمایندگی های بسیاری را در سطح کشور به خود اختصاص داده خدمات پس از فروش مناسب و در دسترسی را به مشتری ارائه می‌دهد.

معایب هایما S7

کیفیت پایین متریال کابین

زمانی که در کابین خودرو هایما اس ۷ می‌نشینید، کیفیت بسیار پایین متریال بکار رفته در بخش داشبورد و کابین آن مهم ترین نقطه ضعفی است که به چشم خریدار جلوه می‌کند.

عملکرد ضعیف پیشرانه در هایما اس ۷ توربو

علاوه بر نسخه معمولی هایما اس ۷، نسخه توربو هایما نیز دارای ضعف عملکرد پیشرانه می‌باشد و با دارا بودن موتور ۱۰۰ سی سی از پیشرانه مناسبی برخوردار نیست.

سیستم تعلیق بسیار نرم

سیستم تعلیق نرم هایما S7 در نگاه اول بسیار مطلوب به نظر رسیده و رانندگی را آسان و قابل قبول جلوه می‌دهد اما توجه داشته باشید که سیستم تعلیق نرم در سرعت های بالا سبب ایجاد فاصله زیاد خودرو با زمین شده و تعادل اتومبیل را در جاده های پر پیچ و خم به خطر می‌اندازد.

قیمت بالا در مقایسه با کیفیت

هایما اس ۷ بر خلاف دارا بودن امکانات و آپشن های مختلف که برای هر خریداری قابل توجه است، کیفیت نه چندانی در متریال دارد و این موضوع در کنار قیمت بالا این اتومبیل شاسی کمی غیر منطقی به نظر می‌رسد و از نقاط ضعف آن محسوب می‌شود.

گلگیر های حجیم

ارتفاع بالا هایما و همچنین گلگیر های حجیم آن به محض قرار گرفتن در خودرو به چشم می‌آید. گلگیر های حجیم سبب ایجاد محدودیت در دید راننده می‌شود و داشتن امکاناتی همچون دوربین نیز در رفع این مشکل تاثیر ندارد.

جمع بندی

به طور کلی، هایما اس ۷ به عنوان یک خودرو شاسی شهری چینی می‌تواند پاسخگو نیاز روزانه بسیاری از افرادی که استفاده روزانه از خودرو دارند مناسب باشد. همچنین، این خودرو به دلیل ظاهر زیبا و ابعاد مناسب برای طی کردن مسافت های طولانی مانند سفر، مناسب خانواده خواهد بود. همچنین، وجود آپشن های مختلف تجربه رانندگی قابل قبولی را برای راننده به ارمغان می‌آورد.

اما سیستم تعلیق بسیار نرم، ضعف پیشرانه، و کیفیت پایین متریال بکار رفته در آن سبب دلسرد شدن خریدار می‌شود. علاوه بر این، وجود چنین نقاط ضعفی در کنار قیمت بالا آن شاید خریدار را به سمت خودرو های رقیب دیگر در بازار سوق دهد.

مزایامعایبهایما S7
دیدگاه ها (0)
افزودن دیدگاه