در صورت پاره شدن تسمه دینام چکار کنیم + خطرات پاره شدن تسمه دینام

تسمه دینام ماشین دوام زیادی دارد و معمولاً مستعد پاره شدن نیست. با این حال، به دلیل استفاده طولانی مدت و گذر زمان، تسمه دینام می تواند پاره شود. حال سوالی که برای بسیاری از رانندگان بوجود می آید این است که “در صورت پاره شدن تسمه دینام چکار کنیم” (What to do if a Serpentine Belt Breaks) که در این مقاله ما قصد داریم شما را اقدامات لازم آشنا کنیم.

نشانه ها و علت پاره شدن تسمه دینام

به طور کلی عوامل و شرایط مختلفی باعث پاره شدن تسمه دینام می شود که معمولاً علت های اصلی پاره شدن تسمه دینام شامل ضعیف شدن یا فرسوده شدن تسمه دینام، قرقره‌های نامناسب، خرابی قطعات دیگر مانند دینام، پمپ هیدرولیک و … می باشد.

در زمان پاره شدن تسمه دینام اصلی ترین نشانه‌ای که این مشکل را به شما اطلاع می دهد این است که فرمان ماشین سفت می شود و چراغ چک دینام روشن می شود. برای کسب اطلاعات تکمیلی تر در این مورد پیشنهاد می کنیم مقاله عوارض، علائم و علت های پاره شدن تسمه دینام را از مجله یدک یار مطالعه فرمایید.

خطرات پاره شدن تسمه دینام

به طور خلاصه خطرات پاره شدن تسمه دینام شامل موارد زیر می باشد:

  • سفت شدن فرمان هیدرولیک
  • متوقف شدن سیستم برقی خودرو به دلیل عدم برق رسانی توسط دینام
  • متوقف شدن واتر پمپ و گردش آب رادیاتور
  • کار نکردن سیستم تهویه مطبوع

در صورت پاره شدن تسمه دینام چکار کنیم

آیا با ماشین بدون تسمه دینام میشه حرکت کرد؟ بعد از پاره شدن تسمه دینام، موتور ماشین بلافاصله خاموش نمی شود ولی بهتر است که در یک مسیر امن حرکت خود را ادامه دهید و سپس خودرو را متوقف کنید چراکه احتمال مشکل در فرمان هیدرولیک و خطر داغ شدن بیش از حد موتور و جوش آوردن وجود دارد.

هنگامی که در یک مکان امن توقف کردید، بایستی با امداد خودرو تماس بگیرید و تا زمان رسیدن امداد خودرو، ماشین را خاموش کنید. علاوه بر این، اگر دانش فنی لازم برای جا انداختن تسمه دینام را دارید می توانید با استفاده از جوراب زنانه جا انداختن تسمه دینام را انجام دهید. در غیر این صورت بهترین راه‌حل این است که خودرو را با یدک کش به نزدیک ترین مکانیکی انتقال دهید تا افراد متخصص تسمه دینام جدید را جا بیندازند.

خرید تسمه دینام ماشین

همانطور که در بالا اشاره کردیم، تسمه دینام با گذر زمان فرسوده می شود و نیاز به تعویض پیدا می کند. اگر بعد از تست سلامت تسمه دینام متوجه فرسودگی این قطعه شدید، شما می توانید برای خرید و مشاهده قیمت تسمه دینام خودروهای داخلی و خارجی به وبسایت یدک یار مراجعه فرمایید و یا با شماره تلفن ۰۲۱۳۵۰۰۰۴۲۴ تماس بگیرید و ثبت سفارش خود را انجام دهید. پس از تماس با مجموعه یدک یار، مشاورین ما تمامی اطلاعات لازم را به صورت کاملاً رایگان در اختیارتان قرار خواهند داد تا از تجربه خرید هرچه بهتری بهره‌مند شوید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد این در صورت پاره شدن تسمه دینام چکار کنیم دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

تسمه دینام
دیدگاه ها (0)
افزودن دیدگاه