تشخیص قطعات اصلی کیاموتورز

نام “کیاموتورز” برای بسیاری از افراد آشناست و قطعات آن امروزه در بسیاری از نمایندگی های معتبر سراسر کشور به فروش می‌رسند. کیا موتورز (Kia Motors) یکی از زیر مجموعه های هیوندای موتور محسوب می‌شود چهارمین خودروساز جهانی واقع در سئول کره جنوبی محسوب می‌شود. شرکت کیاموتورز در سال ۲۰۰۸ رتبه هشتم بزرگ ترین خودرو سازان جهان را به خود اختصاص داده است و در سال ۲۰۱۲ بیش از ۴٫۴ میلیون دستگاه خودرو را روانه بازار کرده است.

این برند در حال حاضر تولید کننده قطعات اصلی کیا موتورز با بسته بندی ویژه است، البته ورود موجی از کالاهای بی کیفیت و نا مرغوب به بازار های مرتبط سبب شده تا مراحل تشخیص و خرید این محصولات با معضلات مختلفی مواجه شود. در این بخش از مقاله یدک یار قصد داریم تا راه های “تشخیص قطعات اصلی کیا موتورز” را در اختیار کاربران قرار دهیم تا با علم و آگاهی به این موضوع اقدام به خرید قطعه مورد نظر خود کنید.

تاریخچه برند کیا موتورز

کیا موتورز یکی از برند های محبوب و مشهور خودرو سازی آسیایی است که از جایگاه ویژه ای در سطح جهانی برخوردار است. دفتر مرکزی این برند چند ملیتی کره ای واقع در شهر سئول است و در دسته بندی خودرو سازان جوان و کم سن و سال قرار می‌گیرد. البته برند کیا بعد از هیوندای، بزرگ ترین برند خودرو سازی کره جنوبی است که در عین رقابت، شرکای خوبی برای یکدیگر محسوب می‌شوند.

نام کیا به معنی “برخواسته از شرق” است که به طور محسوسی اشاره به آسیای شرقی و تاسیس آن دارد. این کمپانی در سال ۱۹۴۴ با هدف تولید دوچرخه و لوله های استیل تاسیس شد. در آن زمان نام شرکت Kyungsung Precision بود که بعد ها به کیا تغییر نام داد.

اولین دوچرخه این کمپانی در سال ۱۹۵۱ به نام Samchully تولید و عرضه شد. بعد از این تغییر نام، کسب و کارهایی نظیر تولید موتور سیکلت های ژاپنی با عنوان هوندا، کامیون هایی تحت لیسانس مزدا، و همچنین شماری از خودرو ها در کمپانی کیا تولید شد.ند بدین ترتیب، کمپانی رسمی خودرو سازی کیا در همان سال افتتاح شد و تا سال ۱۹۸۱ تولید کیا بریسا را بر عهده داشت.

با روی کار آمدن چو. دو.هوآن، کیا مجبور به ساخت کامیون های سبک وزن شد، اما بعد از ۵ سال با شروع همکاری بین شرکت آمریکایی فورد و کیا، این کمپانی بار به خودرو سازی روی آورد. اولین خودرو های تولید شده  و قابل صادرات که با بازخورد خوبی در آمریکای شمالی رو به رو شد، کیا پراید و اِولا بود. استقبال از این دو مدل خودرو در حقیقت منجر به تاسیس کیا موتورز در آنجا شد.

در سال ۱۹۹۷ که آسیا دچار بحران مالی شدیدی شده بود، کیا تا مرز ورشکستگی پیش رفت اما با کمک کمپانی هیوندای بار دیگر به عرصه میدان بازگشت و فعالیت خود را قوی تر از قبل شروع کرد. طی معامله ای که این دو شرکت با هم داشتند، هیوندای صاحب ۵۱ درصد سهام کیا شد و کیا هم متعاقبا صاحب ۲۲ زیرمجموعه هیوندای شد و همکاری با شرکت فورد در این حالت به اتمام رسید.

از سال ۲۰۰۵ تاکنون، بیشترین تمرکز شرکت کیا بر طراحی و تولید خودرو های بازار اروپاست و هدف اصلی زمانی حاصل شد که شخصی به نام پیتر شرایز به عنوان سرپرست طراحان این شرکت استخدام شده و خودرویی با جلو پنجره “بینی ببر” یا همان Tiger Nose را طراحی کرد و توانست خودرو های کیا را در صدر لیست کمپانی های خوروسازی غیرلاکچری اروپا قرار دهد. کیا همچنان در سال ۲۰۱۶ توانست عنوان مورد اعتماد ترین کمپانی خودرو سازی را در اروپا از آن خود کند.

برترین مدل های کیا موتورز

کیا استینگر Kia Stinger

 این مدل در سال ۲۰۱۷ طراحی شد و مفهومی از Kia GT دارد. این مدل کیا در صال رقبایی برای خودرو های لاکچری نظیر مرسدس بنز کلاس سی و بی ام دبلیو سری ۳ می‌باشد.

کیا فورته Kia Forte

مدل کیا فورته در سال ۲۰۰۹ عرضه شد و از خودرو های اقتصادی از نظر مصرف سوخت است.

نیرو Niro EV

کیا نیرو از مدل های الکتریکی محسوب می‌شود و مناسب مصرف روزانه است. همچنین، از ایمنی ترین و قابل اعتماد ترین خودرو های کیاست.

کیا سورنتو Kia Sorento

کیا سورنتو از مدل های خانوداگی و بزرگ است که در بازار بسیار محبوب شناخته شده است.

کیا موتورز قطعات چه خودرو هایی را ارائه می‌دهد؟

برند جنیون پارت که قطعات اصلی کیا موتورز را نیز شامل می‌شود دسته بندی قطعاتی هستند که بعد تولید کننده خودرو در کمپانی اصلی دقیقا مشابه به قطعه اصلی تولید و با بسته بندی مخصوص روانه بازار می‌شوند. در واقع، کیفیت این قطعات توسط خود تولید کننده خودرو تضمین می‌شود. کیفیت این قطعات دقیقا مشابه به قطعات و لوازم یدکی اصلی خودرو است.

کمپانی های تولید کننده خودرو به طور مستقیم با تولید کنندگان قطعات در ارتباط هستند و بعد از تولید قطعات از نظر کیفیتی مورد تست و بررسی تخصصی قرار می‌گیرند و در نهایت با بسته بندی برند جنیون پارت (Genuine Parts) روانه بازار های قطعات می‌شوند. قطعات “برند کیا موتورز” زیر مجموعه ای از برند اصلی جنیون پارت محسوب می‌شود که ارائه دهنده قطعات اصلی و با کیفیت خودرو های برند کیا و هیوندای می‌باشد؛ از جمله این مدل خودرو ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سورنتو
  • اسپورتیج
  • موهاوی
  • ریو
  • اپتیما
  • سراتو و سراتو کوپه
  • پیکانتو
  • اپیروس

قطعات یدکی استاندارد چیست؟

به طور کلی، قطعات و لوازم یدکی موجود در بازار به دو دسته عمده تزیینی و ایمنی تقسیم می‌شود. میزان ایمنی هر یک از قطعات بیانگر درجه اهمیت یک قطعه و کارایی آن در خودرو می‌باشد. در این میان، درجه استاندارد بودن یک قطعه ارتباطی با ایمنی یا تزیینی بودن قطعه ندارد و لزوم تعیین درجه استاندارد توسط موسسات برای تمامی قطعات وجود دارد.

بعضا بسیاری از قطعات نیز وجود دارند که هنوز تعیین استانداردی بر روی آنها انجام نشده و با تایید کارخانه سازنده و بسته بندی معقول وارد بازار های مرتبط می‌شود. به طور کلی، عدم پرداخت به این موضوع قطعات را از هر نوع دسته بندی (ایمنی، فوق ایمنی، یا تزیینی) سبب اختلال در عملکرد کلی خودرو می‌شود.

خرید و فروش هر نوع محصولی که تعیین استاندارد کیفی آن چه ایمنی و یا چه تزیینی بر عهده موسسات استاندارد نخواهد بود، بنابراین، ممکن است در این بین قطعاتی را مشاهده کنیم که از استاندارد کیفی و ساختاری برخوردار نبوده و صرفا در حال معامله در بازار هستند.

این موضوع درباره تمامی برند های قطعات از جمله کیا موتورز نیز صدق می‌کند و فروشندگان ملزم هستند تا با توجه به این فاکتور ها اقدام به خرید و فروش قطعات کنند تا درصد آسیب رسیدن به خودرو ها کاهش یافته و میزان سود جویی افراد متقلب از طریق فروش قطعه غیر استاندارد نیز کاهش پیدا کند.

روش های تشخیص قطعات اصلی کیا موتورز

قطعات اصلی کیا موتورز شامل طیف وسیعی از قطعات موتوری، برقی، بدنه، گیربکس، لوازم یدکی مصرفی و همچنین قطعات جانبی خودرو هستند که همگی از اجزای مهم و سیستماتیک اتومبیل محسوب می‌شوند. در این حالت، روش های بسیاری برای تشخیص کالای غیر اصل و تقلبی وجود دارد که هم فروشندگان و هم خریداران می‌توانند با توجه به این موارد محصولی با کیفیت را معامله کنند.

در ادامه توجه شما را به روش های تشخیص قطعات اصلی کیا موتورز از نوع تقلبی آن جلب می‌کنیم:

بسته بندی قطعات کیا موتورز

بسته بندی قطعات کیا موتورز راحت ترین و سریع ترین روش برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن قطعه می‌باشد! قطعات اصلی یا همان جنیون معمولا در بسته بندی هایی با رنگ مخصوص، ابعاد، و همچنین گرافیک مشخص ارائه می‌شوند. رنگ بسته بندی های “لوازم یدکی کیا” قرمز روشن می‌باشد و در مواقعی دیده شده که بسته بندی هایی با رنگ قرمز پر رنگ و کم رنگ در بازار وجود دارد که همگی تقلبی و غیر اصل هستند.

استحکام بسته بندی های قطعات جنیون کیا موتورز بسیار بالا بوده و کیفیت ظاهری بالایی نیز دارند.

لیبل و لوگو چاپ شده بر روی بسته بندی قطعات کیا موتورز

لیبل اطلاعات محصولی و همچنین لوگوی برند اصلی از دیگر روش های تشخیص اصل یا تقلبی بودن قطعه می‌باشد و با توجه به این دو مورد و همچنین فاکتور هایی از قبیل کیفیت چاپ، برجسته بودن یا نبودن برند، کد های ایمنی بر روی مشخصات قطعه (این کد ها به صورت Personal Key که شامل اعداد و حروف ۸ الی ۱۰ رقمی هستند مشخص می‌شود) می‌توان تشخیص درستی بر اصلیت قطعه داد.

هولوگرام برند جنیون پارت قطعات کیا موتورز

هولوگرام از تکنولوژی های نو ظهور در زمینه تولید محصول می‌باشد که به صورت برچسب های لیزری که حاصل قرار گیری چند تصویر بر روی یکدیگر هستند و حالت چند رنگی دارند بر روی بسته بندی های قطعات اصلی بکار می‌روند تا محصول مرغوب تولید کننده را از دیگر محصولات تقلبی بازار تفکیک کند و هم به مشتری کمک بهتری جهت تشخیص کند.

از مزایای فوق العاده ای که این هولوگرام ها دارند این است که قابل کپی برداری نبوده، مختص هر کمپانی چاپ می‌شود، و هر گونه خراش بر روی آنها نشان دهنده وجود ایراد کیفیتی است.

بارکد خطی یا ماتریسی (QR)

بارکد ها خطوط درهم، صاف، و یا زاویه داری هستند که در بر دارنده اطلاعات تولید کننده اصلی و نوع قطعه هستند که بر روی لیبل چسبیده شده بر روی بسته بندی محصولات کیا موتورز وجود دارند. این بارکد ها با استفاده از نرم افزار های اسکنر و بارکد خوان اطلاعات کامل شکرت تولید کننده را به مشتری نشان می‌دهند.

کیفیت ساخت قطعات اصلی کیا موتورز

بررسی کیفیت ساخت قطعات تولید شده برند کیا موتورز شامل مواردی از قبیل زیر می‌شود:

وزن قطعه: قطعات اصلی کیا موتورز دارای وزن یکسانی نیستند و با بررسی میزان قطعات مختلف می‌توانید به این واقعیت پی ببرید.

پرداخت کاری های سطحی قطعه: ویژگی های ظاهری قطعه و نوع پرداخت کاری های آن از قبیل جوشکاری و … می‌تواند در تعیین کیفیت و اصلیت قطعه به شما کمک کند.

نوع نوشتار های بر روی قطعه: عموما نوشته هایی از قبیل حروف و اعداد برجسته ای بر روی قطعات اصلی کیا موتورز حک می‌شوند که سایز و فونت حک شده آنها در تمامی قطعات یکسان است و مشاهده هر نوع تفاوت در سایز و فونت نشان دهنده وجود ایراد است.

مزایای خرید قطعات اصل کیا موتورز

  • اطمینان از کیفیت
  • دوام و طول عمر مناسب
  • حفظ سلامت فنی خودرو
  • بسته بندی ایمن
  • دریافت خدمات پس از فروش از نمایندگی مجاز آن
  • پرداخت هزینه یکباره (در صورت خرید قطعه تقلبی نیاز به تعویض بیشتر و پرداخت هزینه های بیشتر خواهید داشت)

قطعات اصلی کیا موتورز را از کجا بخریم؟

انتخاب فروشگاه های مطمئن و نمایندگی های مجاز خرید و فروش قطعات اصلی کیا موتورز در نهایت آخرین قدمی است که شما را نسبت به کیفیت محصول خریداری شده مطمئن می‌سازد. بنابراین، با وجود اطلاع از تمامی موارد ذکر شده در تشخیص قطعه اصلی، در صورت عدم مراجعه به فروشگاه های مطمئن و معتبر امکان خرید قطعه تقلبی و بی کیفیت نیز وجود دارد.

مجموعه یدک یار با بیش از ۶ سال سابقه فروش آنلاین قطعات خودرو با برند های اصلی و با کیفیت سعی در برداشتن قدمی برای جلب رضایت مشتری و ارائه کالای مرغوب دارد. این مجموعه با دارا وب سایت و فروشگاه مجازی تنوع محصولی بالا و حق انتخاب بیشتری را به مشتری می‌دهد.

ضمانت اصالت قطعه، سلامت فیزیکی کالا، و همچنین امکان مرجوع و تعویض قطعه در صورت وجود مغایرت از جمله فاکتور های قابل توجه فروشگاه یدک یار می‌باشد. همچنین، ارائه مشاوره رایگان از طریق شماره گیری ۹۱۳۰۵۰۶۰-۰۲۱ به مشریان در انتقال اطلاعات و پاسخگویی به سوالات متدوال در زمینه قطعات نیز از دیگر خدمات ارائه شده در این مجموعه است.

لذا برای خرید قطعات اصلی کیا موتورز می‌توانید با ما در تماس باشید و محصول مورد نظر خود را در کمترین مدت زمان درب محل تحویل بگیرید.

کیاموتورزتشخیص اصالت قطعه
دیدگاه ها (2)
افزودن دیدگاه
  • حبیب

    درود بر شما وقت بخیر ، ممنون میشم اگر آدرس فروشگاه فروش قطعات اصلی ریو برام بفرستید . باتشکر

    • متخصص فنی یدک یار

      سلام و عرض ادب
      شما برای خرید حضوری قطعه میتونید به دفتر یدک یار مراجعه کنید، پیشنهاد میکنیم قبل از حضور با همکاران فروش هماهنگی های لازم را انجام دهید تا زمان انتظار شما کاهش پیدا کند.
      تهران – بهارستان – خیابان ملت – نبش کوچه کاوه – ساختمان قاسمیه – پلاک ۱ – واحد ۶